Vervolg opquote:Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Als het zo'n lieve jongen is, waarom stapte hij dan niet meteen naar de politie? Waarom eerst 3 weken je muil houden?quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:18 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ah, het was een lieve jongen, doet geen vlieg kwaad.
jammer maar ik zie in die paar regels al voldoende reden voor de rechter om te zeggen; 'hier een gevulde koek, twee uur in de hoek staan en sorry zeggen'.
Maar waarom heb je het gedaan?quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hoezo? Ik mag dat toch doen als ik dat wil?
HIJ STAAT OP DE FOTO.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:42 schreef falling_away het volgende:
Deze gast is nog niet gepakt.. hoe kun je dan al zeggen dat dit geen Marokkaan is
[ afbeelding ]
Geen idee. Zou ook niet zo raar zijn als de grootste agressor een kutmocro is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:42 schreef falling_away het volgende:
Deze gast is nog niet gepakt.. hoe kun je dan al zeggen dat dit geen Marokkaan is
[ afbeelding ]
Deze wilde ik graag nog even herhalen...quote:Op maandag 21 januari 2013 20:12 schreef Plasterk het volgende:
Zag het net ook op geenstijl. Met dank aan de PVDA voor het binnenhalen van dit stemvee en de D66 rechters voor de lichte taakstraffen die deze Marokkanen krijgen.
Jammer van de OP.
Waarom maakt het zoveel voor je uit?quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:42 schreef falling_away het volgende:
[ afbeelding ]
totdat je een naamgenoot kapotmaakt... moet kunnen natuurlijk...quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:43 schreef Twiitch het volgende:
Heerlijk dit, internet doet in een paar dagen wat de politie in nog geen maanden lukt.
Ik zou zeggen: doe dit gewoon standaard bij alle camerabeelden van ernstige misdrijven.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geen idee. Zou ook niet zo raar zijn als de grootste agressor een kutmocro is.
Als het een Mocro is dan mag het, anders niet aldus D_H.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:45 schreef Re het volgende:
[..]
totdat je een naamgenoot kapotmaakt... moet kunnen natuurlijk...
Brent Leysenquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Helaas, politie denkt nog steeds dat ze kundig is. Gisteren bij Opsporing Verzocht gruwelijke beelden van een laffe mishandeling zonder aanleiding uit september 2012. Vergelijkbaar met het geval in Eindhoven. Kom op zeg, zo lang geleden al en nu dan eindelijk eens durven toegeven dat je het niet alleen afkan. Bange falers daar bij de recherche.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:43 schreef Twiitch het volgende:
Heerlijk dit, internet doet in een paar dagen wat de politie in nog geen maanden lukt.
Ik zou zeggen: doe dit gewoon standaard bij alle camerabeelden van ernstige misdrijven.
Mijn opmerking in de OP was sarcastisch.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:44 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Omdat ik een andere mening heb.
Het zijn reactie's die ik wel kan begrijpen. Dat is niet eng, dat is social media.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:38 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nou, google eens op zijn naam...![]()
Die debielen die er dan met hun account op reageren..
Het is die gozer rechtsachter op de foto, met dat primitieve voorkomen, ik zie er toch eerder een west Europese anabool in dan iets anders.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je onderbuikje klinkt hier wel een beetje door.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Als het een Mocro is dan mag het, anders niet aldus D_H.
Leuk als je elders gaat solliciteren..quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:48 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het zijn reactie's die ik wel kan begrijpen. Dat is niet eng, dat is social media.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |