Nouja ik ga natuurlijk niet iedereen over één kam scheren op dat gebied. Ik ken zowel mensen die op de SP als de PVV stemmen en dat zijn prima mensen. Vaak is natuurlijk ook de motivering van belang. Als je een goed verhaal hebt om op de SP of de PVV te stemmen klinkt dat al heel anders dan dat je maar op de PVV stemt omdat Geert die k*tallochtonen aanpakt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:34 schreef Keyos het volgende:
[..]
Om die reden vind ik het ook lastig om iemand in het dagelijks leven serieus te nemen als hij/zij op SP of PVV stemt. Eigenlijk hoort dit niet (mensen moeten zelf afwegen waar hij/zij op gaat stemmen), maar ik kan weinig doen aan dit stereotype als het dagelijks wordt bevestigd (al kan ik het van een goede vriend van mij uit een niet al te rijk milieu en zelf werkzaam de zorg begrijpen waarom hij op een partij als de SP stemt).
Dat is zeker. Je ziet ook vaak dezelfde hele vreemde figuren.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:42 schreef Boterbartje het volgende:
ik vond de metro trouwens leuk, die RET. Wel grappige stad rotterdam. Veel raar volk wel in metro
ik ook!quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:40 schreef ylSs het volgende:
Ik ga zo richting strafrecht 2 hertentamen..
Goed bezig! "De materie van successie ab intestato is droog, lastig en onaangenaam" zei iemand ooit. Terwijl het eigenlijk best leuk is right?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:59 schreef Joosie200 het volgende:
Zo, erfrecht achter de rug. Als ik die niet heb geacet, dan weet ik het ook niet meer. Zoals het heurt ab intestaat erfrecht goed beantwoord, legitieme goed berekend + inkorting verwerkt. De resterende vragen gingen over uitleg, testamentair bewind, 4:28/4:29/4:30. Je suis benieuwd!
Tuurlijk welquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:55 schreef Actaeon het volgende:
Zometeen toch maar weer beginnen met leren. Kan niet eeuwig uitstellen
Jij bent van de geschiedenis toch?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Had je mijn post gezien over rechtsgebieden in de OP?
Vanuit de sociale theorie is het mij ingewreven dat politieke voorkeur ook heel erg verbonden is met je maatschappelijke positie. Mensen die op PVV of SP stemmen.. euh.. prop je dan ook redelijk gemakkelijk in een hokje. Een hokje dat niet heel erg begerenswaardig is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja ik ga natuurlijk niet iedereen over één kam scheren op dat gebied. Ik ken zowel mensen die op de SP als de PVV stemmen en dat zijn prima mensen. Vaak is natuurlijk ook de motivering van belang. Als je een goed verhaal hebt om op de SP of de PVV te stemmen klinkt dat al heel anders dan dat je maar op de PVV stemt omdat Geert die k*tallochtonen aanpakt.
Met dat soort mensen en hun linkse equivalent heb ik liever gewoon niets te maken.
Maar dat betwist ik ook niet! Het is logisch dat politieke kleur nauw verbonden is met de sociaal-economische positie van iemand. Alleen dat ik niet graag iemand direct bij het horen van zijn politieke voorkeur meteen afschrijf.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Vanuit de sociale theorie is het mij ingewreven dat politieke voorkeur ook heel erg verbonden is met je maatschappelijke positie. Mensen die op PVV of SP stemmen.. euh.. prop je dan ook redelijk gemakkelijk in een hokje. Een hokje dat niet heel erg begerenswaardig is.
Maar goed, mijn vader heeft een tijd lang ook SP gestemd (of althans dat zei hij,) als protest tegen de toenmalige PvdA. Iets wat wel door meer mensen gedaan wordt.
rare mensen ja, wandelende grote jassen. petjes volk. stinkende mensen. achja, wel tof.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dat is zeker. Je ziet ook vaak dezelfde hele vreemde figuren.
En was je ook in Spijkenisse geweest?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:15 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
rare mensen ja, wandelende grote jassen. petjes volk. stinkende mensen. achja, wel tof.
Oh, dat afschrijven gebeurt onbewust omdat je iemand vanwege zijn politieke voorkeur in een bepaald hokje drukt. Een van de redenen waarom veel mensen niet graag melden wat zij stemmen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar dat betwist ik ook niet! Het is logisch dat politieke kleur nauw verbonden is met de sociaal-economische positie van iemand. Alleen dat ik niet graag iemand direct bij het horen van zijn politieke voorkeur meteen afschrijf.
Is het ook.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Goed bezig! "De materie van successie ab intestato is droog, lastig en onaangenaam" zei iemand ooit. Terwijl het eigenlijk best leuk is right?
Klopt. Ik heb er soms ook spijt van als ik het zeg aangezien de helft van wat je zegt dan niet meer gelezen wordt maar vervangen door vooroordelen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oh, dat afschrijven gebeurt onbewust omdat je iemand vanwege zijn politieke voorkeur in een bepaald hokje drukt. Een van de redenen waarom veel mensen niet graag melden wat zij stemmen.
jaquote:Op woensdag 23 januari 2013 13:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En was je ook in Spijkenisse geweest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |