Waar zie je de site staan dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:14 schreef Peter het volgende:
Op de site van de fotograaf waar jij de foto's hebt gejat staat notabene op alle pagina's dit:
[..]
Dit zou ook een optie zijn inderdaad. Al denk ik dat met het inschakelen van een extern bureau de fotograaf dit stadium is gepasseerd en het bedrag op precies 900 voor de foto en 900 voor gemaakte kosten zal uitkomen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:14 schreef Peter het volgende:
Wees reëel en stel de fotograaf zelf een bedrag voor, buiten die jurist om.
Direct kosten maken met een jurist wordt niet altijd als redelijk gezien als de fotograaf ook zelf een mail had kunnen sturen zonder die extra kosten. Bij een factuur mag je niet gelijk herinneringskosten rekenenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:16 schreef Thersemeaten het volgende:
[..]
Dit zou ook een optie zijn inderdaad. Al denk ik dat met het inschakelen van een extern bureau de fotograaf dit stadium is gepasseerd en het bedrag op precies 900 voor de foto en 900 voor gemaakte kosten zal uitkomen.
TS was zo slim om de naam van de fotograag te laten staan in zijn brief. Herleiden van de fotograaf was dus niet echt moeilijk aangezien er maar 1 is met die naam die foto's maakt van politie, brandweer en ambulance dingen.quote:
De naam van de fotograaf staat genoemd in de brief en TS heeft het over een plaats en ongevallenfotografie.. 1+1+1=?quote:
Op 14/5/2012 stond sowieso die eerder geposte disclaimer al op de fotograaf zijn site. En die disclaimer is niet te missen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:18 schreef Smack10 het volgende:
Een printscreen als bewijs?![]()
Wie weet had die site een slechte disclaimer toen.
TS kan ook een printscreen maken
Voor copyright is geen disclaimer of copyright notice nodig, dat heb je per definitie op eigen gemaakt werk zoals foto's.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:18 schreef Smack10 het volgende:
Een printscreen als bewijs?![]()
Wie weet had die site een slechte disclaimer toen.
TS kan ook een printscreen maken
precies. dit is gewoon een vorm van diefstal. gebruik maken van andermans werk en niet willen betalen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:44 schreef [urlYnske[/url] het volgende:
[..]
dat staat compleet los van het auteursrecht op oa beeldmateriaal
Blijkt zo te zijn. Daarbij: let op de clausule vrije nieuwsgaring.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef Smack10 het volgende:
En wat nu als de foto ook ergens anders staat zonder bron? Dan kan TS die foto hebben gebruikt zonder dat te weten..
Dan kan TS vast aantonen dat hij van die site toestemming heeft gekregen en is het afgedaanquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:43 schreef Smack10 het volgende:
En wat nu als de foto ook ergens anders staat zonder bron? Dan kan TS die foto hebben gebruikt zonder dat te weten..
je hebt niet eens toestemming nodig danquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan kan TS vast aantonen dat hij van die site toestemming heeft gekregen en is het afgedaan.
Wat vrije nieuwsgaring te maken heeft met het jatten van foto's is mij een raadsel..?
tuurlijk wel. foto valt onder copyright. jij hebt dus toestemming nodig.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:48 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
je hebt niet eens toestemming nodig dan
Artikel 15quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:48 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
je snapt t echt niet he?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:48 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Haal de poep eens uit je ogen en lees wat ik zojuist post.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:52 schreef Psy-freak het volgende:
Als jullie nu even de juiste wetsartikelen erbij pakken.
Oh, wat heb ik eraan verdient dan?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:53 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
je snapt t echt niet he?
een fotograaf maakt een nieuwsfoto waar hij in investeert (tijd, apparatuur enz.) en vervolgens ga jij er geld mee verdienen op een verkapte nieuwssite...
ik snap de claim wel!
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:53 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
je snapt t echt niet he?
een fotograaf maakt een nieuwsfoto waar hij in investeert (tijd, apparatuur enz.) en vervolgens ga jij er geld mee verdienen op een verkapte nieuwssite...
ik snap de claim wel!
Als er ergens een foto staat op internet ZONDER bronvermelding en ik kopieer die afbeelding dan ben ik niet de schuldigequote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:53 schreef Thersemeaten het volgende:
[..]
Haal de poep eens uit je ogen en lees wat ik zojuist post.
als jij nou eens zorgt dat jij wetteksten gaat begrijpen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:52 schreef Psy-freak het volgende:
Als jullie nu even de juiste wetsartikelen erbij pakken.
De reclameinkomsten die je met die site genereerde.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:54 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Oh, wat heb ik eraan verdient dan?
Jawel, want je mag niet kopiëren en publiceren zonder toestemming van de maker. Als publicist heb je daar zelf de verantwoordelijkheid over.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Als er ergens een foto staat op internet ZONDER bronvermelding en ik kopieer die afbeelding dan ben ik niet de schuldige
Dan ben jij nog steeds iemand die auteursrecht overtreed wegens meerdere redenen:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:55 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Als er ergens een foto staat op internet ZONDER bronvermelding en ik kopieer die afbeelding dan ben ik niet de schuldige
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |