abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:56:32 #201
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_132826756
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:55 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Maar ze hebben shared orders, dus dan zou die ene die nu helemaal bovenaan staat toch via Waypoint #3 moeten gaan en dan het spoor boven die ladende moeten kiezen? Want dat lijkt me het eerste vrije spoor...
maar waypoint 3 staat helemaal niet in de orders. Althans ik zie het niet op dat ene plaatje.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_132826770
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

maar waypoint 3 staat helemaal niet in de orders. Althans ik zie het niet op dat ene plaatje.
Nee, staat ie ook niet omdat ze eigenlijk via Zaandam Waypoint moeten.
pi_132826809
Overigens denk ik dat ik weet waar het fout ging. Zaandam Waypoint ligt achter de wissel voor het station en niet voor de wissel. Het ging pas goed toen ik dat omgedraaid had.
pi_132826845
Volgens mij heeft het er mee te maken dat in de eerste order lijst Zaandam Waypoint helemaal niet te bereiken is. De trein zoekt de korste route naar Zaandam Mines, dat is via Amsterdam-Osdorp Waypoint, en ziet vervolgens niet hoe 'ie bij Zaandam Waypoint moet komen. Dan krijg je van die rare impliciet orders en ik weet niet goed wat impliciet orders zijn maar wel dat als je iets heb je iets fout doet in het orders geven en dat treinen dan onlogische dingen gaan doen.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_132827985
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:00 schreef voederbietel het volgende:
Volgens mij heeft het er mee te maken dat in de eerste order lijst Zaandam Waypoint helemaal niet te bereiken is. De trein zoekt de korste route naar Zaandam Mines, dat is via Amsterdam-Osdorp Waypoint, en ziet vervolgens niet hoe 'ie bij Zaandam Waypoint moet komen. Dan krijg je van die rare impliciet orders en ik weet niet goed wat impliciet orders zijn maar wel dat als je iets heb je iets fout doet in het orders geven en dat treinen dan onlogische dingen gaan doen.
Idd, volgens mij omdat het waypoint dichterbij het station staat dan de wissel. Heb het nu omgedraaid en het gaat nu goed. Ik heb ook niet meer die impliciet orders erbij staan.
pi_132828055
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Idd, volgens mij omdat het waypoint dichterbij het station staat dan de wissel. Heb het nu omgedraaid en het gaat nu goed. Ik heb ook niet meer die impliciet orders erbij staan.
Waarom gebruik je uberhoupt waypoint trouwens? Ik heb al heel wat hele grote netwerken gehad maar nut en noodzaak van een waypoint is met nooit helemaal duidelijk geworden.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:56:56 #207
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_132828094
anders willen ze nog wel eens achteruit tegen het verkeer in de kortste route naar het andere staion kiezen ;-)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:57:36 #208
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_132828111
trouwens, ff wat "kommentaar"
wat een wildgroei aan seinen!
totaal overbodig allemaal..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_132828133
Dat heb ik nou nog nooit gehad.

Nou werk ik ook altijd met Ro-Ro stations.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:59:28 #210
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_132828153
ligt er aan welke soort seinen je gebruikt he ;-)
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_132828162
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:55 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Waarom gebruik je uberhoupt waypoint trouwens? Ik heb al heel wat hele grote netwerken gehad maar nut en noodzaak van een waypoint is met nooit helemaal duidelijk geworden.
De treinen op de bovenste 2 sporen halen de kool (en het ijzererts) weg en brengen dat naar een steel-mill, de treinen op de onderste 2 sporen brengen engineering supplies (ik speel met FIRS).

Ik heb eigenlijk ook nog nooit met waypoints gespeeld, dus ik heb het nu meer bij wijze van experiment op deze manier gebouwd. Ik ga eens kijken of het handig is!
  maandag 11 november 2013 @ 12:51:08 #212
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133144442
Mijn 'rotonde' :D
Treinen die rechtdoor moeten kunnen gewoon rechtdoor, en treinen die links of rechtsaf moeten gaan een kwart of driekwart rond. Komen zeer regelmatig treinen langs, en zeer weinig optoppingen ^O^

Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133144542
ik moet dit spel ook weer een keertje oppakken, de graphics zijn een klein beetje jammer, maar de gameplay is, uiteindelijk, geweldig :) (en dat is uiteindelijk waar het echt om draait)
pi_133145924
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:57 schreef mickeyD het volgende:
trouwens, ff wat "kommentaar"
wat een wildgroei aan seinen!
totaal overbodig allemaal..
Bedoel je bij mij? Ik heb het altijd zo gedaan met one-way signals, zodat de blokken klein blijven en er veel treinen achter elkaar kunnen rijden.

Maar met entry en exit-signals kan het ook zeker? Heb me eigenlijk nog nooit verdiept in de entry en exit-signals, ik gebruik alleen one-wat block, one-way path en two-way path-signals.
pi_133145989
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 12:51 schreef JaimyLee het volgende:
Mijn 'rotonde' :D
Treinen die rechtdoor moeten kunnen gewoon rechtdoor, en treinen die links of rechtsaf moeten gaan een kwart of driekwart rond. Komen zeer regelmatig treinen langs, en zeer weinig optoppingen ^O^

[ afbeelding ]
Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
dag
pi_133146570
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
Omdat ie helemaal in extase was met z'n echte knooppunt :P En omdat ie vastliep met de bruggen. Later gaat het vast nog wel ombouwen naar tunnels
  maandag 11 november 2013 @ 14:26:29 #217
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133147049
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:50 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
Als ik ze gewoon recht rechtdoor zou laten gaan zouden 2 lijnen wel bruggen hebben en 2 niet, en dat vind ik lelijk :9 Dit vind ik mooier, en de bochten die ze maken remmen ze niet af, scheelt dus nog geen seconde op het hele traject.
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133150023
quote:
7s.gif Op maandag 11 november 2013 14:26 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Als ik ze gewoon recht rechtdoor zou laten gaan zouden 2 lijnen wel bruggen hebben en 2 niet, en dat vind ik lelijk :9 Dit vind ik mooier, en de bochten die ze maken remmen ze niet af, scheelt dus nog geen seconde op het hele traject.
4 blokjes omhoog, 2 tunnels en 2 er overheen.

Tunnels verlies je geen snelheid mee, bruggen wel. :s)
dag
pi_133150515
Bruggen verlies je toch ook geen snelheid mee? Zijn er geloof ik een paar waar je met >600km/h overheen kan..
pi_133151272
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 16:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Bruggen verlies je toch ook geen snelheid mee? Zijn er geloof ik een paar waar je met >600km/h overheen kan..
Alsnog zijn de snelste bruggen iets onder de max snelheid van de treinen ;).
dag
pi_133152893
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:25 schreef Peter het volgende:

[..]

Alsnog zijn de snelste bruggen iets onder de max snelheid van de treinen ;).
Ok, ik speel eigenlijk vrijwel altijd met de Dutch trainset en daar gaat de snelste trein 430, dus ik heb er geen last van eigenlijk :P
  maandag 11 november 2013 @ 17:28:15 #222
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_133153598
wie ging er blut in de fok server? :P
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  maandag 11 november 2013 @ 17:37:03 #223
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133153846
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 15:53 schreef Peter het volgende:

[..]

4 blokjes omhoog, 2 tunnels en 2 er overheen.

Tunnels verlies je geen snelheid mee, bruggen wel. :s)
hmm. Klopt wel, maar ik laat het denk ik toch nog zo. Ik vind het er tof uitzien, en met de bruggen verliezen ze maar 30km/h, die ze er alweer bij hebben voordat ze van de rotonde afzijn. :)
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133155758
Dit lijkt me wel een vet spel maar ik snap al helemaal niks van de OP met alle seinen enzo :') :')

Heeft iemand toevallig een goed youtube uitleg filmpje? Voor de echte noob :7

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2013 18:34:51 ]
pi_133156832
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2013 18:34 schreef d4v1d het volgende:
Dit lijkt me wel een vet spel maar ik snap al helemaal niks van de OP met alle seinen enzo :') :')

Heeft iemand toevallig een goed youtube uitleg filmpje? Voor de echte noob :7
proberen, proberen, proberen :+
  maandag 11 november 2013 @ 19:11:44 #226
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_133157181
elektrisch nu op fok! server :P
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_133159952
Ik wil van een Arable Farm graan en suikerbieten naar een Biorefinery brengen (ik speel FIRS). Nou heb ik in de treinenset die ik gebruik alleen 'algemene' wagons zitten die je dus voor elke vracht moet refitten. Is het mogelijk om de helft te refitten tot graan en de andere tot suikerbieten of kan je alleen de trein als geheel refitten?

En daarbij, als dat eerste mogelijk is en ik selecteer dan full load any cargo, neemt ie dan zowel suikerbieten als graan mee, of maar 1 van de 2? Want dan moet ik gewoon de treinen opsplitsen (wat misschien sowieso handiger is?).
  maandag 11 november 2013 @ 21:24:30 #228
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133164220
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2013 20:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik wil van een Arable Farm graan en suikerbieten naar een Biorefinery brengen (ik speel FIRS). Nou heb ik in de treinenset die ik gebruik alleen 'algemene' wagons zitten die je dus voor elke vracht moet refitten. Is het mogelijk om de helft te refitten tot graan en de andere tot suikerbieten of kan je alleen de trein als geheel refitten?

En daarbij, als dat eerste mogelijk is en ik selecteer dan full load any cargo, neemt ie dan zowel suikerbieten als graan mee, of maar 1 van de 2? Want dan moet ik gewoon de treinen opsplitsen (wat misschien sowieso handiger is?).
ja dat kan. Dan moet je de wagons selecteren die je wil refitten. Bij full load any cargo wacht ie, volgens mij, tot alle wagonnetjes van één van de twee goederen allemaal vol zitten.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133167217
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 21:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

ja dat kan. Dan moet je de wagons selecteren die je wil refitten. Bij full load any cargo wacht ie, volgens mij, tot alle wagonnetjes van één van de twee goederen allemaal vol zitten.
Had het inderdaad gevonden, maar ik denk eigenlijk dat het handiger is om per vrachtsoort een aparte trein te maken.

Maar eerst ga ik dit station eens ombouwen tot iets efficiënters. Weet nog niet precies hoe, ik zit te denken aan RoRo, maar de sporen komen van meerdere kanten, dus dat wordt nog even puzzelen.
  maandag 11 november 2013 @ 22:28:30 #230
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133167750
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2013 22:17 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Had het inderdaad gevonden, maar ik denk eigenlijk dat het handiger is om per vrachtsoort een aparte trein te maken.

Maar eerst ga ik dit station eens ombouwen tot iets efficiënters. Weet nog niet precies hoe, ik zit te denken aan RoRo, maar de sporen komen van meerdere kanten, dus dat wordt nog even puzzelen.
[ afbeelding ]
Vind ik zelf ook handiger.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133168097
Als zééééééér ruwe schets dit gemaakt voor de ombouw van het bovenste station, zou dit efficiënt zijn/werken?

  maandag 11 november 2013 @ 22:38:25 #232
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133168250
Ik zou de haakse bochten eruit halen. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133168283
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 22:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik zou de haakse bochten eruit halen. :P
Ja, sowieso, maar anders past het niet op de paint :P
pi_133168384
Maar ik neem aan dat treinen die naar het noorden moeten niet per ongeluk op het spoor naar het zuiden terecht komen als ik geen waypoints gebruik?
  maandag 11 november 2013 @ 22:42:00 #235
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133168450
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2013 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Maar ik neem aan dat treinen die naar het noorden moeten niet per ongeluk op het spoor naar het zuiden terecht komen als ik geen waypoints gebruik?
Als het goed is niet.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133168519
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 22:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Als het goed is niet.
Dan ga ik nu eens slapen en morgen dit ontwerp tot uitvoer brengen :7
pi_133168532
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2013 22:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Als het goed is niet.
maar het kan wel voor komen, met waypoint kan je dit volgens mij helemaal voorkomen
pi_133189527
Station waar ik het gisteren over had is gebouwd.



Signals voor de kruising het station in is 2x een one-way path signal en voor de kruising als je eruit gaat een normaal path signal. Nu nog de treinen erop laten rijden.
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:59:13 #239
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_133192037
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_133199221
als ik aan zo'n map begin heb ik altijd moeite met kiezen wat eerst te doen :D
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:26:58 #241
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133200575
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:55 schreef mschol het volgende:
als ik aan zo'n map begin heb ik altijd moeite met kiezen wat eerst te doen :D
kolen. :P

Met FIRS vind ik het wel lastig om te kiezen inderdaad.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133200733
Ik ben nu bezig met op het Nederlandse scenario met alle Nederlandse dlc het hele Nederlandse spoornet na te bouwen. Tja, je moet wat.

TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_133200835
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

kolen. :P

Met FIRS vind ik het wel lastig om te kiezen inderdaad.
Die andere industrie newgrf is nog veel erger, ECS vectors. Als je die allemaal aan hebt staan weet je ook niet waar je het zoeken moet ;( .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:35:34 #244
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133200955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:32 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Die andere industrie newgrf is nog veel erger, ECS vectors. Als je die allemaal aan hebt staan weet je ook niet waar je het zoeken moet ;( .
ECS gebruikt ik niet.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133200995
Met FIRS begin ik altijd met een rondje iron ore mine-->steel mill-->machine shop-->iron ore mine. Bij voorkeur gebruik ik een machine shop die dichtbij de iron ore mine staat. Dan vervoer ik de engeneering supplies over de weg. Dat gaat mij niet direct op de winst, maar meer dat de trucks gewoon continu door kunnen rijden zodat er continu supplies bij de mijn gebracht worden.

Vervolgens wordt de productie van de mijn door die supplies erg hoog en is het zaak om zo snel mogelijk alle sporen te verdubbelen en extra treinen te kopen. Daarna eventueel nog een scrap yard naar de steel mill sturen en dan zou je snel meer dan genoeg geld moeten hebben om leuke dingetjes te bouwen.
pi_133201049
ECS heb ik ook wel eens van gehoord, maar dat is dus erg ingewikkeld? Ik hou het bij FIRS dan, die vind ik goed zat :P
pi_133201055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

ECS gebruikt ik niet.
Ik ook niet meer, is geen beginnen aan. Ik speel eigenlijk ook niet meer met FIRS. Voor mij is de uitdaging om zoveel mogelijk treinen op zo weinig mogelijk spoor te proppen en dat gaat net zo goed met de standaard industrieën eigenlijk.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_133201118
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:37 schreef Irritatie100 het volgende:
ECS heb ik ook wel eens van gehoord, maar dat is dus erg ingewikkeld? Ik hou het bij FIRS dan, die vind ik goed zat :P
http://www.tt-wiki.net/wiki/ECS_Vectors

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt maar als je ze allemaal aan zet is het wel een beetje overdreven.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_133201274
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef voederbietel het volgende:

[..]

http://www.tt-wiki.net/wiki/ECS_Vectors

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt maar als je ze allemaal aan zet is het wel een beetje overdreven.
Wellicht ooit eens proberen als ik uitgekeken ben op FIRS, maar dat zal nog wel even duren :P

Momenteel ook in dat Nederland-scenario bezig, ben net klaar met dat iron ore mine rondje wat ik hiervoor zei en heb momenteel 5 miljoen euro op de bank dus begin nu aan de leukere projecten (zoals dat station bij de biorefinery die ik hiervoor postte).

Uiteindelijke doel is om mijn home-town Vlaardingen uit te laten groeien tot grootste stad van Nederland :P
  woensdag 13 november 2013 @ 11:30:20 #250
277865 Sejt
Ondertitel
pi_133211913
OpenTTD met FIRS. _O_

* Sejt is ook weer begonnen.
I love my mispoken words.
pi_133211964
Wat is FIRS? :@
dag
pi_133213369
Hallo.. ik lig in het ziekenhuis momenteel.
Is het mogelk om via een via proxy dit spel binnen te halen?
Ik kom zover dat de het programma het zover komt, tot hij zegt dat hij graphics moet downloaden.
Dan loop ik vast.. iemand die hulp kan bieden of de complete bestanden kan emailen?
Hell To The Liars
  woensdag 13 november 2013 @ 12:31:19 #253
277865 Sejt
Ondertitel
pi_133213583
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:32 schreef Peter het volgende:
Wat is FIRS? :@
Zie: http://wiki.openttd.org/FIRS
I love my mispoken words.
pi_133216914
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:24 schreef Droopie het volgende:
Hallo.. ik lig in het ziekenhuis momenteel.
Is het mogelk om via een via proxy dit spel binnen te halen?
Ik kom zover dat de het programma het zover komt, tot hij zegt dat hij graphics moet downloaden.
Dan loop ik vast.. iemand die hulp kan bieden of de complete bestanden kan emailen?
Sterkte.

Als je de instructies van de openttd website opvolgt lukt het zo. Uiteindelijk heb je vier zipjes die je moet uitpakken en 3 daarvan gaan uiteindelijk in de andere.
  woensdag 13 november 2013 @ 14:31:27 #255
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133217416
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:30 schreef Sejt het volgende:
OpenTTD met FIRS. _O_

* Sejt is ook weer begonnen.
op een servertje. :)

Jammer dat de tijd zo enorm snel gaat ingame. Binnen een paar dagen zit je al in 2059. Als ze daar nou eens een fix voor hadden.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133217506
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:31 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

op een servertje. :)

Jammer dat de tijd zo enorm snel gaat ingame. Binnen een paar dagen zit je al in 2059. Als ze daar nou eens een fix voor hadden.
Als iedereen tegelijk offline gaat (dus dat er niemand meer online is), dan gaat de server volgens mij op pauze :Y)
pi_133217686
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:34 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Als iedereen tegelijk offline gaat (dus dat er niemand meer online is), dan gaat de server volgens mij op pauze :Y)
yup :Y
  woensdag 13 november 2013 @ 14:43:25 #258
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_133217786
Mja. Maar de opeenvolging van steam naar diesel, electra etc is te rap imho.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_133218063
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:43 schreef SosuaCafe het volgende:
Mja. Maar de opeenvolging van steam naar diesel, electra etc is te rap imho.
Je zou het eigenlijk moeten kunnen instellen, à la Civilization, hoe snel je de tijd wil laten gaan (Normal, Epic, etc). Zou leuk zijn :)
pi_133218186
even vraagje voor de seinen 'experts'.. (volgens mij kan het nooit ingewikkeld zijn :D)



Spoor 1 is aanvoer vanaf koolmijn 1
Spoor 2 is afvoer spoor (terug naar koolmijn 1)
Spoor 3 is af en aanvoer spoor naar koolmijn 2

maar zoals dit plaatje laat zien heb je soms een gridlock..
hoe kan je dat afvangen (behalve een nieuwe spoor bouwen?)

Spoor 1 heeft een pre-signal, , spoor 2 een exit, spoor 3 een combi
  woensdag 13 november 2013 @ 14:58:06 #261
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133218357
Ik heb echt ongelofelijke zin om een nieuwe wereld te beginnen, maar ik zie zo erg op tegen het veel treinen hebben en dan als je een nieuwe spoorsoort krijgt, ALLES opnieuw te moeten doen..
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133218453
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:53 schreef mschol het volgende:
even vraagje voor de seinen 'experts'.. (volgens mij kan het nooit ingewikkeld zijn :D)

[ afbeelding ]

Spoor 1 is aanvoer vanaf koolmijn 1
Spoor 2 is afvoer spoor (terug naar koolmijn 1)
Spoor 3 is af en aanvoer spoor naar koolmijn 2

maar zoals dit plaatje laat zien heb je soms een gridlock..
hoe kan je dat afvangen (behalve een nieuwe spoor bouwen?)

Spoor 1 heeft een pre-signal, , spoor 2 een exit, spoor 3 een combi
Combi heb je vrijwel nooit nodig, bij spoor 3 heb je ook een pre-signal nodig. Dan blijft de trein van spoor 3 ook netjes voor dat pre-signal wachten totdat er een perron vrij is voordat die de wisselstraat in rijdt. ^O^
Exit-signalen heb je voor de perrons nodig, niet bij spoor 2, dat mag een gewoon sein zijn.

Heel simpel gezegd: je wilt dat er geen treinen je wisselstraat inrijden als ze er niet direct uit kunnen (= perron inrijden). Je zet pre-signals neer waar ze veilig kunnen wachten (spoor 1 en 3), je zet exit signals neer op de sporen waar je de beschikbaarheid van wilt checken.
pi_133218473
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:53 schreef mschol het volgende:
even vraagje voor de seinen 'experts'.. (volgens mij kan het nooit ingewikkeld zijn :D)

[ afbeelding ]

Spoor 1 is aanvoer vanaf koolmijn 1
Spoor 2 is afvoer spoor (terug naar koolmijn 1)
Spoor 3 is af en aanvoer spoor naar koolmijn 2

maar zoals dit plaatje laat zien heb je soms een gridlock..
hoe kan je dat afvangen (behalve een nieuwe spoor bouwen?)

Spoor 1 heeft een pre-signal, , spoor 2 een exit, spoor 3 een combi
Spoor 1: one way path signal
Spoor 2: gewoon blocksignal
Spoor 3: path signal

Bij de uitgangen van de station path signal, gericht naar het station.
pi_133218484
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:58 schreef JaimyLee het volgende:
Ik heb echt ongelofelijke zin om een nieuwe wereld te beginnen, maar ik zie zo erg op tegen het veel treinen hebben en dan als je een nieuwe spoorsoort krijgt, ALLES opnieuw te moeten doen..
Je kunt auto-replacen he? Dan bouw je al het spoor in één keer om en hoef je in principe alleen nog maar je treinen één voor één te kopiëren (ook redelijk eenvoudig).
  woensdag 13 november 2013 @ 15:08:45 #265
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133218737
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:01 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Je kunt auto-replacen he? Dan bouw je al het spoor in één keer om en hoef je in principe alleen nog maar je treinen één voor één te kopiëren (ook redelijk eenvoudig).
Dat spoor ombouwen weet ik ja, maar hoe kopieer je die treinen over dan?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133218809
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 15:08 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Dat spoor ombouwen weet ik ja, maar hoe kopieer je die treinen over dan?
Alle treinen naar depots sturen, en nieuwe depots naast de oude zetten. Dan nieuwe trein bouwen en order simpelweg kopiëren van de oude (verwijderen en vervangen door trein met zelfde orders kan alleen met treinen van zelfde spoortype).
Misschien dat het nog sneller kan, maar zo deed ik het vroegah.
pi_133220190
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Sterkte.

Als je de instructies van de openttd website opvolgt lukt het zo. Uiteindelijk heb je vier zipjes die je moet uitpakken en 3 daarvan gaan uiteindelijk in de andere.
bedankt.. gelukkig niets ernstigs.
mocht iemand de bestanden voor mij in kunnen pakken en een kleine uitleg kunnen sturen..
zou dat echt tof zijn!! het wil door die kutproxy niet echt lukken... games, porno en goksites hebben ze geblokkeerd
Hell To The Liars
pi_133220400
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:30 schreef voederbietel het volgende:
Ik ben nu bezig met op het Nederlandse scenario met alle Nederlandse dlc het hele Nederlandse spoornet na te bouwen. Tja, je moet wat.

[ afbeelding ]
Gaaf! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :)
  woensdag 13 november 2013 @ 17:00:47 #269
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_133222479


obvious bottleneck oplossingen?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  woensdag 13 november 2013 @ 18:12:38 #270
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133224692
Ik snap dat schermpje dat je krijgt als er een nieuw voertuig is niet. Er word een voertuig gepresenteerd en je kan kiezen of je hem een tijdje wilt hebben voordat hij wereldwijd word gereleased, maar dat kost verder geen geld. Waarom zou je het niet doen?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133224875
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:12 schreef JaimyLee het volgende:
Ik snap dat schermpje dat je krijgt als er een nieuw voertuig is niet. Er word een voertuig gepresenteerd en je kan kiezen of je hem een tijdje wilt hebben voordat hij wereldwijd word gereleased, maar dat kost verder geen geld. Waarom zou je het niet doen?
je weet de betrouwbaarheid niet :p :*
  woensdag 13 november 2013 @ 18:39:06 #272
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_133225569
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:18 schreef mschol het volgende:

[..]

je weet de betrouwbaarheid niet :p :*
Ah dan maakt het dus niet uit voor me :P De instellingen staan zo dat m'n treinen niet stuk kunnen :D
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_133225622
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2013 18:39 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Ah dan maakt het dus niet uit voor me :P De instellingen staan zo dat m'n treinen niet stuk kunnen :D
ik speel wel zi dat treinen e.d kapot gaan, anders is het echt niet leuk meer
pi_133226240
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:00 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

obvious bottleneck oplossingen?
In meer tunnels zodat ze naast elkaar kunnen wachten op een vrij perronspoor :Y.
dag
pi_133227267
Schijnt ook een patch te zijn die signals in een tunnel/op een brug simuleert waardoor je dus geen file krijgt. Weet alleen niet of je dat wilt gebruiken :P

Zelf heb ik het niet, maar ik gebruik wel regelmatig non-track tiles om industrieën dicht bij elkaar te koppelen aan 1 station, zodat ik niet meerdere stations en aftakkingen hoef te bouwen :@ ook niet 100% eerlijk :P
  woensdag 13 november 2013 @ 21:01:02 #276
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_133231077
fok! server staat bijna vol :P ik gebruik nu 90% van de oil
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_133279100
Ik wilde ergens een eindproduct (petrol) ophalen en dat naar een machine shop brengen, zodat die daar engeneering supplies van kunnen maken. Nou is er al een machine shop die ik aan het gebruiken ben, dus ik dacht ik stuur die petrol daar naar toe, dan heb ik iig nog wat aan die supplies. Vanwege de afstand wilde ik het per vliegtuig vervoeren. De biorefinery is namelijk bij Roosendaal en de machine shop bij Stadskanaal (ik speel op die Nederland-map).

Probleem is dat de Boeing 747 het vliegtuig met de hoogste range is die petrol kan vervoeren. Alleen zelfs die haalt deze afstand niet. Dus de grote vraag is, wat zouden jullie doen? Het vliegtuig een tussenlanding laten maken of alles per trein vervoeren?
pi_133279389
Per trein, en dan hele lange treinen :Y.
dag
pi_133279534
levert het, naast de extra inkomsten, wat extra's op om een volledige productketen te vervoeren (bonussen wellicht ofzo?)

in openttd heb ik mij nooit geroepen gevoeld om een volledige productketen te vervoeren (t/m het afleveren van het eind product)
pi_133279584
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:29 schreef mschol het volgende:
levert het, naast de extra inkomsten, wat extra's op om een volledige productketen te vervoeren (bonussen wellicht ofzo?)

in openttd heb ik mij nooit geroepen gevoeld om een volledige productketen te vervoeren (t/m het afleveren van het eind product)
In FIRS heb je er wel wat aan om de hele keten te doen, want dan krijg je aan het eind die supplies om daarmee weer de productie van de oorspronkelijke grondstof flink te verhogen.

In het origineel heb je er volgens mij weinig aan idd.
  zaterdag 16 november 2013 @ 21:19:37 #281
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133327269
Is er ook een mogelijkheid om extra kleuren toe te voegen. Ben wel een beetje uitgekeken op de huidige kleuren. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133328323
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Is er ook een mogelijkheid om extra kleuren toe te voegen. Ben wel een beetje uitgekeken op de huidige kleuren. :@
kleuren van wat, treinen?

er zijn complete skin pakketten beschikbaar als ik mij niet vergis..
  zaterdag 16 november 2013 @ 23:14:22 #283
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_133331001
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 21:54 schreef mschol het volgende:

[..]

kleuren van wat, treinen?

er zijn complete skin pakketten beschikbaar als ik mij niet vergis..
je eigen bedrijfskleuren.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_133332662
Na jaren voor mezelf treintjes te hebben gebouwd ben ik nu pas eigenlijk mezelf een beetje in de mp aan het verdiepen. Wat is dat leuk! Ik was vanavond bezig met een city builder city en dat voegt eindelijk ook eens een echt doel toe aan het spel :) .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_133418634
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 07:47 schreef Bart het volgende:
Ziet er wel tof uit. Maar het valt of staat voor mij met mogelijkheden tot de bouw van geavanceerde seinen. Op z'n minst eenrichtingsseinen, maar dingen als pre-signals en PBS zijn eigenlijk ook wel noodzakelijk om het niet te snel saai te laten worden...
Bart, een andere map op de server doen?
1 die net iets groter is?
dag
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:46:54 #286
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133418646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:46 schreef Peter het volgende:

[..]

Bart, een andere map op de server doen?
1 die net iets groter is?
Prima :Y.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_133418664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:46 schreef Bart het volgende:

[..]

Prima :Y.
tnx :s)
dag
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:48:05 #288
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133418677
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:47 schreef Peter het volgende:

[..]

tnx :s)
Ook maar ff updaten naar laatste stable :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_133418719
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:48 schreef Bart het volgende:

[..]

Ook maar ff updaten naar laatste stable :7.
1.3.2 aan het installeren nu :Y
dag
pi_133419022
Misschien vanavond eens een blik werpen op de server. Benieuwd of ik ook zónder FIRS snel winst weet te behalen :D
pi_133488330
Klopt het dat ik niet op de FOK! server kan? :@ Er staat Versie niet gelijk, Wou ff rondkijken

Heb het al :+

[ Bericht 18% gewijzigd door Afhaalchinees op 21-11-2013 17:34:15 ]
pi_133491250
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:48 schreef Bart het volgende:

[..]

Ook maar ff updaten naar laatste stable :7.
Van mij mag je mijn bedrijf weghalen (die witte). Ik heb geprobeerd een dubbele mainline aan te leggen en nu is het kaput.

Ik had geprobeerd met !reset de boel te verwijderen maar dat werkt bij jouw server niet geloof ik.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  donderdag 21 november 2013 @ 19:07:38 #293
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_133491336
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:05 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Van mij mag je mijn bedrijf weghalen (die witte). Ik heb geprobeerd een dubbele mainline aan te leggen en nu is het kaput.

Ik had geprobeerd met !reset de boel te verwijderen maar dat werkt bij jouw server niet geloof ik.
Done
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_133491838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:07 schreef Bart het volgende:

[..]

Done
Dank u, beginnen we weer gewoon opnieuw :) . Liep een beetje vast op de stationsomvang, had mezelf volledig ingebouwd omdat er toch geen stations bij konden maar wel stug treintjes door bouwen, recept voor ongein ;( .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  vrijdag 22 november 2013 @ 09:20:45 #295
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_133507001
ja t zag er leuk uit, tot je dr aan ging knutselen gisteren..
toen was de record spits van vorige winter er niets bij
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_133523533
Wouw topic sluit auto matichs over 5 posts
halltojes
pi_133541583
ik wil heel graag op de fok server maar krijg telkens netwerk verbeding kwijt wie weet hoe dat komt
halltojes
pi_133545185
Te trage verbinding icm grote map...
Alle andere downloads in huis ff een minuutje uitzetten.
dag
pi_133550579
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 14:43 schreef Peter het volgende:
Te trage verbinding icm grote map...
Alle andere downloads in huis ff een minuutje uitzetten.
zelfs in de ochtend doe dan een kleinere map ofzo...
halltojes
pi_133550866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:43 schreef Tjarda010 het volgende:

[..]

zelfs in de ochtend doe dan een kleinere map ofzo...
De map blijft groter worden tot de server gereset is..
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')