maar waypoint 3 staat helemaal niet in de orders. Althans ik zie het niet op dat ene plaatje.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:55 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar ze hebben shared orders, dus dan zou die ene die nu helemaal bovenaan staat toch via Waypoint #3 moeten gaan en dan het spoor boven die ladende moeten kiezen? Want dat lijkt me het eerste vrije spoor...
Nee, staat ie ook niet omdat ze eigenlijk via Zaandam Waypoint moeten.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
maar waypoint 3 staat helemaal niet in de orders. Althans ik zie het niet op dat ene plaatje.
Idd, volgens mij omdat het waypoint dichterbij het station staat dan de wissel. Heb het nu omgedraaid en het gaat nu goed. Ik heb ook niet meer die impliciet orders erbij staan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:00 schreef voederbietel het volgende:
Volgens mij heeft het er mee te maken dat in de eerste order lijst Zaandam Waypoint helemaal niet te bereiken is. De trein zoekt de korste route naar Zaandam Mines, dat is via Amsterdam-Osdorp Waypoint, en ziet vervolgens niet hoe 'ie bij Zaandam Waypoint moet komen. Dan krijg je van die rare impliciet orders en ik weet niet goed wat impliciet orders zijn maar wel dat als je iets heb je iets fout doet in het orders geven en dat treinen dan onlogische dingen gaan doen.
Waarom gebruik je uberhoupt waypoint trouwens? Ik heb al heel wat hele grote netwerken gehad maar nut en noodzaak van een waypoint is met nooit helemaal duidelijk geworden.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Idd, volgens mij omdat het waypoint dichterbij het station staat dan de wissel. Heb het nu omgedraaid en het gaat nu goed. Ik heb ook niet meer die impliciet orders erbij staan.
De treinen op de bovenste 2 sporen halen de kool (en het ijzererts) weg en brengen dat naar een steel-mill, de treinen op de onderste 2 sporen brengen engineering supplies (ik speel met FIRS).quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:55 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom gebruik je uberhoupt waypoint trouwens? Ik heb al heel wat hele grote netwerken gehad maar nut en noodzaak van een waypoint is met nooit helemaal duidelijk geworden.
Bedoel je bij mij? Ik heb het altijd zo gedaan met one-way signals, zodat de blokken klein blijven en er veel treinen achter elkaar kunnen rijden.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:57 schreef mickeyD het volgende:
trouwens, ff wat "kommentaar"
wat een wildgroei aan seinen!
totaal overbodig allemaal..
Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..quote:Op maandag 11 november 2013 12:51 schreef JaimyLee het volgende:
Mijn 'rotonde'
Treinen die rechtdoor moeten kunnen gewoon rechtdoor, en treinen die links of rechtsaf moeten gaan een kwart of driekwart rond. Komen zeer regelmatig treinen langs, en zeer weinig optoppingen
[ afbeelding ]
Omdat ie helemaal in extase was met z'n echte knooppuntquote:Op maandag 11 november 2013 13:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
Als ik ze gewoon recht rechtdoor zou laten gaan zouden 2 lijnen wel bruggen hebben en 2 niet, en dat vind ik lelijkquote:Op maandag 11 november 2013 13:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom gaan de lijnen die rechtdoor gaan niet gewoon rechtdoor? Nu maken ze onnodige bochten..
4 blokjes omhoog, 2 tunnels en 2 er overheen.quote:Op maandag 11 november 2013 14:26 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Als ik ze gewoon recht rechtdoor zou laten gaan zouden 2 lijnen wel bruggen hebben en 2 niet, en dat vind ik lelijkDit vind ik mooier, en de bochten die ze maken remmen ze niet af, scheelt dus nog geen seconde op het hele traject.
Alsnog zijn de snelste bruggen iets onder de max snelheid van de treinenquote:Op maandag 11 november 2013 16:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Bruggen verlies je toch ook geen snelheid mee? Zijn er geloof ik een paar waar je met >600km/h overheen kan..
Ok, ik speel eigenlijk vrijwel altijd met de Dutch trainset en daar gaat de snelste trein 430, dus ik heb er geen last van eigenlijkquote:Op maandag 11 november 2013 16:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Alsnog zijn de snelste bruggen iets onder de max snelheid van de treinen.
hmm. Klopt wel, maar ik laat het denk ik toch nog zo. Ik vind het er tof uitzien, en met de bruggen verliezen ze maar 30km/h, die ze er alweer bij hebben voordat ze van de rotonde afzijn.quote:Op maandag 11 november 2013 15:53 schreef Peter het volgende:
[..]
4 blokjes omhoog, 2 tunnels en 2 er overheen.
Tunnels verlies je geen snelheid mee, bruggen wel.
proberen, proberen, proberenquote:Op maandag 11 november 2013 18:34 schreef d4v1d het volgende:
Dit lijkt me wel een vet spel maar ik snap al helemaal niks van de OP met alle seinen enzo![]()
Heeft iemand toevallig een goed youtube uitleg filmpje? Voor de echte noob
ja dat kan. Dan moet je de wagons selecteren die je wil refitten. Bij full load any cargo wacht ie, volgens mij, tot alle wagonnetjes van één van de twee goederen allemaal vol zitten.quote:Op maandag 11 november 2013 20:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik wil van een Arable Farm graan en suikerbieten naar een Biorefinery brengen (ik speel FIRS). Nou heb ik in de treinenset die ik gebruik alleen 'algemene' wagons zitten die je dus voor elke vracht moet refitten. Is het mogelijk om de helft te refitten tot graan en de andere tot suikerbieten of kan je alleen de trein als geheel refitten?
En daarbij, als dat eerste mogelijk is en ik selecteer dan full load any cargo, neemt ie dan zowel suikerbieten als graan mee, of maar 1 van de 2? Want dan moet ik gewoon de treinen opsplitsen (wat misschien sowieso handiger is?).
Had het inderdaad gevonden, maar ik denk eigenlijk dat het handiger is om per vrachtsoort een aparte trein te maken.quote:Op maandag 11 november 2013 21:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
ja dat kan. Dan moet je de wagons selecteren die je wil refitten. Bij full load any cargo wacht ie, volgens mij, tot alle wagonnetjes van één van de twee goederen allemaal vol zitten.
Vind ik zelf ook handiger.quote:Op maandag 11 november 2013 22:17 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Had het inderdaad gevonden, maar ik denk eigenlijk dat het handiger is om per vrachtsoort een aparte trein te maken.
Maar eerst ga ik dit station eens ombouwen tot iets efficiënters. Weet nog niet precies hoe, ik zit te denken aan RoRo, maar de sporen komen van meerdere kanten, dus dat wordt nog even puzzelen.
[ afbeelding ]
Ja, sowieso, maar anders past het niet op de paintquote:Op maandag 11 november 2013 22:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik zou de haakse bochten eruit halen.
Als het goed is niet.quote:Op maandag 11 november 2013 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Maar ik neem aan dat treinen die naar het noorden moeten niet per ongeluk op het spoor naar het zuiden terecht komen als ik geen waypoints gebruik?
kolen.quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:55 schreef mschol het volgende:
als ik aan zo'n map begin heb ik altijd moeite met kiezen wat eerst te doen
Die andere industrie newgrf is nog veel erger, ECS vectors. Als je die allemaal aan hebt staan weet je ook niet waar je het zoeken moetquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
kolen.
Met FIRS vind ik het wel lastig om te kiezen inderdaad.
ECS gebruikt ik niet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:32 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Die andere industrie newgrf is nog veel erger, ECS vectors. Als je die allemaal aan hebt staan weet je ook niet waar je het zoeken moet.
Ik ook niet meer, is geen beginnen aan. Ik speel eigenlijk ook niet meer met FIRS. Voor mij is de uitdaging om zoveel mogelijk treinen op zo weinig mogelijk spoor te proppen en dat gaat net zo goed met de standaard industrieën eigenlijk.quote:
http://www.tt-wiki.net/wiki/ECS_Vectorsquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:37 schreef Irritatie100 het volgende:
ECS heb ik ook wel eens van gehoord, maar dat is dus erg ingewikkeld? Ik hou het bij FIRS dan, die vind ik goed zat
Wellicht ooit eens proberen als ik uitgekeken ben op FIRS, maar dat zal nog wel even durenquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
http://www.tt-wiki.net/wiki/ECS_Vectors
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt maar als je ze allemaal aan zet is het wel een beetje overdreven.
Sterkte.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:24 schreef Droopie het volgende:
Hallo.. ik lig in het ziekenhuis momenteel.
Is het mogelk om via een via proxy dit spel binnen te halen?
Ik kom zover dat de het programma het zover komt, tot hij zegt dat hij graphics moet downloaden.
Dan loop ik vast.. iemand die hulp kan bieden of de complete bestanden kan emailen?
op een servertje.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:30 schreef Sejt het volgende:
OpenTTD met FIRS.![]()
* Sejt is ook weer begonnen.
Als iedereen tegelijk offline gaat (dus dat er niemand meer online is), dan gaat de server volgens mij op pauzequote:Op woensdag 13 november 2013 14:31 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
op een servertje.![]()
Jammer dat de tijd zo enorm snel gaat ingame. Binnen een paar dagen zit je al in 2059. Als ze daar nou eens een fix voor hadden.
yupquote:Op woensdag 13 november 2013 14:34 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Als iedereen tegelijk offline gaat (dus dat er niemand meer online is), dan gaat de server volgens mij op pauze
Je zou het eigenlijk moeten kunnen instellen, à la Civilization, hoe snel je de tijd wil laten gaan (Normal, Epic, etc). Zou leuk zijnquote:Op woensdag 13 november 2013 14:43 schreef SosuaCafe het volgende:
Mja. Maar de opeenvolging van steam naar diesel, electra etc is te rap imho.
Combi heb je vrijwel nooit nodig, bij spoor 3 heb je ook een pre-signal nodig. Dan blijft de trein van spoor 3 ook netjes voor dat pre-signal wachten totdat er een perron vrij is voordat die de wisselstraat in rijdt.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:53 schreef mschol het volgende:
even vraagje voor de seinen 'experts'.. (volgens mij kan het nooit ingewikkeld zijn)
[ afbeelding ]
Spoor 1 is aanvoer vanaf koolmijn 1
Spoor 2 is afvoer spoor (terug naar koolmijn 1)
Spoor 3 is af en aanvoer spoor naar koolmijn 2
maar zoals dit plaatje laat zien heb je soms een gridlock..
hoe kan je dat afvangen (behalve een nieuwe spoor bouwen?)
Spoor 1 heeft een pre-signal, , spoor 2 een exit, spoor 3 een combi
Spoor 1: one way path signalquote:Op woensdag 13 november 2013 14:53 schreef mschol het volgende:
even vraagje voor de seinen 'experts'.. (volgens mij kan het nooit ingewikkeld zijn)
[ afbeelding ]
Spoor 1 is aanvoer vanaf koolmijn 1
Spoor 2 is afvoer spoor (terug naar koolmijn 1)
Spoor 3 is af en aanvoer spoor naar koolmijn 2
maar zoals dit plaatje laat zien heb je soms een gridlock..
hoe kan je dat afvangen (behalve een nieuwe spoor bouwen?)
Spoor 1 heeft een pre-signal, , spoor 2 een exit, spoor 3 een combi
Je kunt auto-replacen he? Dan bouw je al het spoor in één keer om en hoef je in principe alleen nog maar je treinen één voor één te kopiëren (ook redelijk eenvoudig).quote:Op woensdag 13 november 2013 14:58 schreef JaimyLee het volgende:
Ik heb echt ongelofelijke zin om een nieuwe wereld te beginnen, maar ik zie zo erg op tegen het veel treinen hebben en dan als je een nieuwe spoorsoort krijgt, ALLES opnieuw te moeten doen..
Dat spoor ombouwen weet ik ja, maar hoe kopieer je die treinen over dan?quote:Op woensdag 13 november 2013 15:01 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je kunt auto-replacen he? Dan bouw je al het spoor in één keer om en hoef je in principe alleen nog maar je treinen één voor één te kopiëren (ook redelijk eenvoudig).
Alle treinen naar depots sturen, en nieuwe depots naast de oude zetten. Dan nieuwe trein bouwen en order simpelweg kopiëren van de oude (verwijderen en vervangen door trein met zelfde orders kan alleen met treinen van zelfde spoortype).quote:Op woensdag 13 november 2013 15:08 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Dat spoor ombouwen weet ik ja, maar hoe kopieer je die treinen over dan?
bedankt.. gelukkig niets ernstigs.quote:Op woensdag 13 november 2013 14:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Sterkte.
Als je de instructies van de openttd website opvolgt lukt het zo. Uiteindelijk heb je vier zipjes die je moet uitpakken en 3 daarvan gaan uiteindelijk in de andere.
Gaaf! Ik ben benieuwd naar het eindresultaatquote:Op dinsdag 12 november 2013 22:30 schreef voederbietel het volgende:
Ik ben nu bezig met op het Nederlandse scenario met alle Nederlandse dlc het hele Nederlandse spoornet na te bouwen. Tja, je moet wat.
[ afbeelding ]
je weet de betrouwbaarheid niet :pquote:Op woensdag 13 november 2013 18:12 schreef JaimyLee het volgende:
Ik snap dat schermpje dat je krijgt als er een nieuw voertuig is niet. Er word een voertuig gepresenteerd en je kan kiezen of je hem een tijdje wilt hebben voordat hij wereldwijd word gereleased, maar dat kost verder geen geld. Waarom zou je het niet doen?
Ah dan maakt het dus niet uit voor mequote:Op woensdag 13 november 2013 18:18 schreef mschol het volgende:
[..]
je weet de betrouwbaarheid niet :p
ik speel wel zi dat treinen e.d kapot gaan, anders is het echt niet leuk meerquote:Op woensdag 13 november 2013 18:39 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Ah dan maakt het dus niet uit voor meDe instellingen staan zo dat m'n treinen niet stuk kunnen
In meer tunnels zodat ze naast elkaar kunnen wachten op een vrij perronspoorquote:Op woensdag 13 november 2013 17:00 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
obvious bottleneck oplossingen?
In FIRS heb je er wel wat aan om de hele keten te doen, want dan krijg je aan het eind die supplies om daarmee weer de productie van de oorspronkelijke grondstof flink te verhogen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:29 schreef mschol het volgende:
levert het, naast de extra inkomsten, wat extra's op om een volledige productketen te vervoeren (bonussen wellicht ofzo?)
in openttd heb ik mij nooit geroepen gevoeld om een volledige productketen te vervoeren (t/m het afleveren van het eind product)
kleuren van wat, treinen?quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Is er ook een mogelijkheid om extra kleuren toe te voegen. Ben wel een beetje uitgekeken op de huidige kleuren.
je eigen bedrijfskleuren.quote:Op zaterdag 16 november 2013 21:54 schreef mschol het volgende:
[..]
kleuren van wat, treinen?
er zijn complete skin pakketten beschikbaar als ik mij niet vergis..
Bart, een andere map op de server doen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 07:47 schreef Bart het volgende:
Ziet er wel tof uit. Maar het valt of staat voor mij met mogelijkheden tot de bouw van geavanceerde seinen. Op z'n minst eenrichtingsseinen, maar dingen als pre-signals en PBS zijn eigenlijk ook wel noodzakelijk om het niet te snel saai te laten worden...
Primaquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Bart, een andere map op de server doen?
1 die net iets groter is?
Ook maar ff updaten naar laatste stablequote:
1.3.2 aan het installeren nuquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Ook maar ff updaten naar laatste stable.
Van mij mag je mijn bedrijf weghalen (die witte). Ik heb geprobeerd een dubbele mainline aan te leggen en nu is het kaput.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:48 schreef Bart het volgende:
[..]
Ook maar ff updaten naar laatste stable.
Donequote:Op donderdag 21 november 2013 19:05 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Van mij mag je mijn bedrijf weghalen (die witte). Ik heb geprobeerd een dubbele mainline aan te leggen en nu is het kaput.
Ik had geprobeerd met !reset de boel te verwijderen maar dat werkt bij jouw server niet geloof ik.
Dank u, beginnen we weer gewoon opnieuwquote:
zelfs in de ochtend doe dan een kleinere map ofzo...quote:Op zaterdag 23 november 2013 14:43 schreef Peter het volgende:
Te trage verbinding icm grote map...
Alle andere downloads in huis ff een minuutje uitzetten.
De map blijft groter worden tot de server gereset is..quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:43 schreef Tjarda010 het volgende:
[..]
zelfs in de ochtend doe dan een kleinere map ofzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |