Goed om te lezen dat het goed gaat, hey wilde jij trouwens niet de IT in?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik werk momenteel tussen 39 en 42 uur per week; maandag t/m vrijdag een administratief project bij een gemeente, op zaterdagen en soms ook vrijdagen post bezorgen voor PostNL. Soms vrij pittig schema maar de combinatie bevalt me goed en het inkomen is voor mijn begrippen royaal ... ! Minpunt is dat mijn werkbetrekking bij de gemeente waarschijnlijk ophoudt wanneer het project voltooid is, en dan blijft alleen PostNL over met maximaal 15 werkuren per week en veelal zelfs minder. Pluspunt is dan weer dat ik een jaarcontract heb getekend bij PostNL. Niet bepaald de créme de la créme maar het is uiteraard beter dan volledige werkloosheid.
Ikke? Nou, dat was een paar jaar geleden wel een hersenspinsel maar ontdekte dat de markt nogal verzadigd was.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:09 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Goed om te lezen dat het goed gaat, hey wilde jij trouwens niet de IT in?
Waarom een hersenpsinsel en wat had je een paar jaar terug in gedachten?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:10 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ikke? Nou, dat was een paar jaar geleden wel een hersenspinsel maar ontdekte dat de markt nogal verzadigd was.
Die plannen werden nooit écht concreet. Systeembeheerder was één van de opties die ik in gedachten had. Kwam toen echter te weten dat je een echte IT-er in hart en nieren moest zijn en alle relevante ontwikkelingen moest bijhouden om mee te kunnen draaien in het vak. Ik moest toen eerlijk voor mezelf zijn en concluderen dat de IT me niet genoeg interesseerde.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:11 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Waarom een hersenpsinsel en wat had je een paar jaar terug in gedachten?
Duidelijkquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Die plannen werden nooit écht concreet. Systeembeheerder was één van de opties die ik in gedachten had. Kwam toen echter te weten dat je een echte IT-er in hart en nieren moest zijn en alle relevante ontwikkelingen moest bijhouden om mee te kunnen draaien in het vak. Ik moest toen eerlijk voor mezelf zijn en concluderen dat de IT me niet genoeg interesseerde.
Ja jinx jij het ffquote:Op zondag 27 januari 2013 19:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Straks is 'ie dood
Heb je alsnog geen gesprek
Dan zal ik ook een gebedje doen vanavond.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:51 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb al een kaarsje voor hem aangestoken
neem je gewoon zijn baan!quote:
als IT'er moet je contact gestoord zijnquote:Op maandag 28 januari 2013 09:25 schreef Andromache het volgende:
hey MissionPhailed ik wil ook graag de IT in vanuit een ander vakgebied, wat miste jij concreet aan vaardigheden/interesse om in de IT door te gaan? wat versta je dus onder 'IT'er in hart en nieren'?
er werken veel mensen als consultant en project manager e.d. in de IT. lijkt me dat je juist daarvoor goede contactuele vaardigheden moet hebben. dat, gecombineerd met enige technische kennis van IT?quote:Op maandag 28 januari 2013 09:39 schreef Joene het volgende:
[..]
als IT'er moet je contact gestoord zijn
project managers zijn geen it'ers , consultants heb je een klein puntje al zijn dat vaak ook gewoon nerds die luisteren en weinig pratenquote:Op maandag 28 januari 2013 09:41 schreef Andromache het volgende:
[..]
er werken veel mensen als consultant en project manager e.d. in de IT. lijkt me dat je juist daarvoor goede contactuele vaardigheden moet hebben. dat, gecombineerd met enige technische kennis van IT?
het hangt van de functie af maar de "nerds" de zeg maar zwaar technisch onderlegde zijn nul communicatief wat ook niet hoeft die bouwen oplossingenquote:Op maandag 28 januari 2013 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Als functioneel beheerder moet je redelijk communicatief zijn. En bij wat technische kennis is daarbij ook wel handig.
Zie jij jezelf ook zo als "nerd in opleiding"?quote:Op maandag 28 januari 2013 09:48 schreef Joene het volgende:
[..]
het hangt van de functie af maar de "nerds" de zeg maar zwaar technisch onderlegde zijn nul communicatief wat ook niet hoeft die bouwen oplossingen
ik werk al 14 jaar in de it , ben behoorlijk contact gestoord en stort me nu nog wat meer op Linux en wil graag storage dingen erbij leren . Ja dusquote:Op maandag 28 januari 2013 09:51 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Zie jij jezelf ook zo als "nerd in opleiding"?
Dan ben je dus developer en geen functioneel beheerderquote:Op maandag 28 januari 2013 09:48 schreef Joene het volgende:
[..]
het hangt van de functie af maar de "nerds" de zeg maar zwaar technisch onderlegde zijn nul communicatief wat ook niet hoeft die bouwen oplossingen
of systeem architect of 3e lijns admin functies genoegquote:Op maandag 28 januari 2013 10:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan ben je dus developer en geen functioneel beheerder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |