abonnement Unibet Coolblue
pi_121878858
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
Hooray for boobies!
pi_121878866
dus nog even hier de vraag, is dit ook de plaats om vragen te stellen over de opvangtoeslag? :)
Hooray for boobies!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:10:38 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121878901
Er is een apart topic voor: OUD / Kinderopvang en toeslag - 3
Misschien is het handiger je vraag daar te stellen.
***
pi_121878929
ben ik dan blind of.. ? totaal overheen gekeken, dank!
Hooray for boobies!
pi_121879372
Hebben jullie nog goede tips om een voorkeurshouding te doorbreken? S draait zijn hoofd steeds naar links. Heb nu geprobeerd:

- lampje aan de andere kant
- knuffeltje aan de andere kant
- met rammelaartje rammelen
- hoofdje zelf de andere kant in draaien
- zelf aan de andere kant gaan zitten

Werkt allemaal niet echt, of maar een paar seconden. Hebben jullie andere trucjes geprobeerd die werkten?

Heb wel eens gehoord dat je hiervoor naar een osteopaat kunt gaan, wanneer zou dat het moment zijn? Heb overigens niet het idee dat zijn nek vast zit o.i.d. want als ik hem optil gaat zijn hoofd wel steeds van rechts naar links. Het lijkt alleen bij het liggen/slapen/spelen zo te zijn.
pi_121879455
Bedje andersom opmaken heeft hier wel beetje geholpen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_121879490
Matrasje omdraaien (hoofd aan het voeteneind)

En ik zag nog:

• Als u uw kindje tegen u aanhoudt, zorg dan dat het hoofdje naar de niet- voorkeurszijde is gedraaid;
• Als u uw kindje in een draagdoek draagt, draai dan ook het hoofdje afwisselend naar links en naar rechts;
• Speel met uw kindje terwijl het op uw benen ligt, dit stimuleert ook het rechtuit kijken;
• Laat uw kindje zo op schoot zitten dat uw stem vanaf de niet-voorkeurszijde komt;
• Hang in de box de speeltjes aan de niet-voorkeurszijde.
pi_121879515
Hier ook voorkeurshouding gehad, ik denk dat je het al goed doet door hem van de andere kant te benaderen. En inderdaad als hij slaapt zijn hoofdje naar de andere kant draaien. Wij hebben hulp gehad van een kinderfysio, ik zou gewoon even bellen naar een osteopaat of kinderfysio. Zij kunnen je het beste vertellen of behandeling al kan
pi_121879547
Okee, matrasje omdraaien hebben we nog niet geprobeerd, dat ga ik eens doen. De rest van de tips van Suikertante doen we wel al :) . Dan ga ik eens een osteopaat bellen voor advies als dat ook niet lijkt te helpen. Vind osteopathie maar vaag, maar hoor bij baby's toch wel vaak goede resultaten. De vrouw van het consultatiebureau gisteren gaf namelijk helemaal een schrikbeeld over scheefgegroeide gezichtjes enzo :{ .

Heeft iemand misschien een tip voor een goeie osteopaat in regio Eindhoven?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:36:35 #10
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_121879576
Ik zou niet wachten en een kinderfysio inschakelen, die ziet snel genoeg of er iets van een beknelling oid speelt. Bij Stef verwachtte ik het niet, maar bleek het wel het geval te zijn. Twee keer naar de manueel therapeut en het was verholpen!
3!
pi_121879583
Ik heb natuurlijk helemaal geen baby (nouja, in mijn buik wel natuurlijk), maar mijn beste vriendin heeft een dochter met een helmpje. Ik ben toen van alles op gaan zoeken want ik wil heel graag dat onze zoon geen helmpje hoeft. Als het moet dan moet het hoor, het is natuurlijk geen ramp, maar het leek me handig om van tevoren vast te weten waar ik op moest letten.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:38:04 #12
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121879614
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:36 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb natuurlijk helemaal geen baby (nouja, in mijn buik wel natuurlijk), maar mijn beste vriendin heeft een dochter met een helmpje. Ik ben toen van alles op gaan zoeken want ik wil heel graag dat onze zoon geen helmpje hoeft. Als het moet dan moet het hoor, het is natuurlijk geen ramp, maar het leek me handig om van tevoren vast te weten waar ik op moest letten.
Ja, lijkt me ook zó sneu!!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:41:18 #13
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_121879699
Stef heeft een half jaar een helmpje gehad en idd: liever voorkomen, ik vond het enorm vervelend. Zeker nu ze sinds dit jaar uit het basispakket zijn gehaald en alleen nog vergoed worden indien deze is opgenomen in je aanvullende verzekering.
3!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:41:30 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121879702
En anders de positie van het bedje anders? Ik weet niet wat nu het uitzicht is, maar het kan zijn dat het uitzicht de reden is dat er die kant op gekeken wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:49:03 #15
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121879910
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:41 schreef Leandra het volgende:
En anders de positie van het bedje anders? Ik weet niet wat nu het uitzicht is, maar het kan zijn dat het uitzicht de reden is dat er die kant op gekeken wordt.
Ja, t gekke is dat hij steeds naar de 'saaie' kant draait, aan die kant van zijn bed is alleen een saaie muur, wij liggen aan de andere kant. Ik ga t advies om een professional in te schakelen maar ter harte nemen als het matrasje draaien niet blijkt te werken.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:50:23 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121879946
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:36 schreef Incantrix het volgende:
Ik zou niet wachten en een kinderfysio inschakelen, die ziet snel genoeg of er iets van een beknelling oid speelt. Bij Stef verwachtte ik het niet, maar bleek het wel het geval te zijn. Twee keer naar de manueel therapeut en het was verholpen!
Dit dus idd! :Y
Ik zou altijd eerst bij een kinderfysio langs gaan voor ik naar een osteopaat zou gaan.
Vele mensen hebben er veel baat bij, maar ik vind het altijd toch wel flink invasief...

Oscar heeft ook een helmpje gehad en uiteraard had ik liever gehad dat het niet nodig geweest was (hoewel het bij ons niet te voorkomen was achteraf bezien) maar echt vervelend heb ik het nooit gevonden. Die 6 maanden waren om voor we het door hadden en Oscar zelf heeft er ook geen moment last van gehad.
***
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:51:40 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121879977
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit dus idd! :Y
Ik zou altijd eerst bij een kinderfysio langs gaan voor ik naar een osteopaat zou gaan.
Vele mensen hebben er veel baat bij, maar ik vind het altijd toch wel flink invasief...
Toch wel ja? Ik dacht dat een osteopaat vooral handoplegging en dat soort dingen deed i.p.v. echte oefeningen e.d.!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:52:47 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121880004
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:51 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Toch wel ja? Ik dacht dat een osteopaat vooral handoplegging en dat soort dingen deed i.p.v. echte oefeningen e.d.!
Nou ja, mijn kinderfysio was er iig niet echt over te spreken.
Maar goed, er zijn hier op FOK heel veel mensen die juist hele positieve ervaringen ermee hebben, dus wellicht is het beter naar hen te luisteren dan naar mijn 'van horen zeggen' mening. ;) :@
***
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:55:38 #19
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121880079
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou ja, mijn kinderfysio was er iig niet echt over te spreken.
Maar goed, er zijn hier op FOK heel veel mensen die juist hele positieve ervaringen ermee hebben, dus wellicht is het beter naar hen te luisteren dan naar mijn 'van horen zeggen' mening. ;) :@
Nou ik sta open voor beide hoor! Ik vind osteopathie heel zweverig klinken en volgens mij is er weinig wetenschappelijke basis, maar ik hoor in mijn omgeving veel positieve ervaringen. Ik ga gewoon eens zowel een kinderfysio als een osteopaat bellen en horen wat ze te zeggen hebben :)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:56:15 #20
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_121880095
Osteopaat doet wel echt dingen ook volgens mij. Onze fysio werkte samen met een manueel therapeut dus daar kon ik bijna direct terecht, in hetzelfde gebouw. Een osteopaat heb ik daarom nooit overwogen, dus ik weet niet of dat goed of slecht is. Ik heb wel eens iets gehoord over dat osteopathie in opspraak was geweest toen er een baby was overleden en toen werden er allerlei waarschuwingen gegeven, maar of dat dan ook voor een nanueel therapeut geld weet ik niet. Ben er niet vanuit gegaan, omdat het via de fysio ging.
3!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:03:34 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121880289
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:56 schreef Incantrix het volgende:
Osteopaat doet wel echt dingen ook volgens mij. Onze fysio werkte samen met een manueel therapeut dus daar kon ik bijna direct terecht, in hetzelfde gebouw. Een osteopaat heb ik daarom nooit overwogen, dus ik weet niet of dat goed of slecht is. Ik heb wel eens iets gehoord over dat osteopathie in opspraak was geweest toen er een baby was overleden en toen werden er allerlei waarschuwingen gegeven, maar of dat dan ook voor een nanueel therapeut geld weet ik niet. Ben er niet vanuit gegaan, omdat het via de fysio ging.
Die overleden baby was vlgs mij bij een craniaal sacraal therapeut, dat is nog weer een stapje verder dan ostheopatie. Mijn fysio heeft me echt laten beloven daar nooit heen te gaan. :o Die craniaal dinges dan he.
***
pi_121880301
Mijn oudste keek ook vrij stug 1 kant op ( de kant waar hij de vacuümpomp niet op had gehad). Je zag ook dat zijn koppie iets vervormde. Bij hem hielp het door hem consequent andersom te voeden en te verschonen. Verder had hij ook liever een saaie muur dan een speeltje/licht/mama aan zijn niet-voorkeurkant.
In zijn bed had hij een opgerolde hydrofiel onder zijn voorkeursschouder ( los, of onder het hoeslaken. Zo kon hij niet comfortabel meer die kant op kijken. Daarmee waren we er in een paar weken vanaf, en dat koppie is ook rechtgetrokken. Dit wel in overleg met het cb, want die vond het nog meevallen, en anders had ik na die paar weken wel een fysio bezocht.

Maar als je het echt niet vertrouwd kan een bezoekje fysio vast geen kwaad.
pi_121880793
Ik heb een vraag over wat baby spullen. We zitten er aan te denken om zo'n tripp trapp van Stokke te kopen. Maar nu vroeg ik me af of je met de newborn set die je op de tripp trapp zet eigenlijk ook gelijk een wipstoeltje hebt die je gewoon op de grond kan zetten. Weet iemand dat? Want zo'n newborn set is wel erg leuk om gelijk aan tafel te zitten. Maar hij is wel iets van 150 euro en als dat alleen is om aan tafel te zitten de eerste zoveel maanden dan vind ik dat wel weer een beetje veel geld voor alleen die functie.
pi_121880908
Voorkeurshouding... Mn zoon heeft een helm gehad (wordt vanaf 2013 niet meer vergoed trouwens :| ) want zn nek zat niet goed, hij kon niet naar rechts draaien... Toen al bovenstaande niet bleek te werken en ik zag dat hij niet naar rechts kon heb ik meteen bij CB aangekaart en laten doorverwijzen naar fysio. Mocht je het idee hebben dus dat er iets niet klopt, ga aub naar de fysio! zij hebben mn zoon goed geholpen, helaas was zn hoofdje al veel te scheef om nog goed te kunnen komen...

Mn dochter krijgt ook een afplatting zag ik van de week. Niks helpt momenteel, maar ze kan wel haar nek goed draaien dus heb haar nu maar overdag paar uur op dr linkerzij tussen zo'n rol.. (had ik nog liggen vanwege zoon, kan zijn dat CB er niet happig op is, je moet nl wel in de buurt blijven ivm naar buik rollen en niet terug kunnen draaien dus niet voor snachts te gebruiken)
Geen idee meer hoe het heet maar het is van red castle.

Succes ermee!
pi_121880915
De tripptrapp is echt onverwoestbaar en met bosjes op MP te vinden dacht ik, weet niet of je dat een optie vindt maar anders bij deze de tip :)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:26:21 #26
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_121880925
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die overleden baby was vlgs mij bij een craniaal sacraal therapeut, dat is nog weer een stapje verder dan ostheopatie. Mijn fysio heeft me echt laten beloven daar nooit heen te gaan. :o Die craniaal dinges dan he.
Kan heel goed hoor, ik weet het niet neer zo goed ook :)
3!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:29:47 #27
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_121881028
En qua CB: trek vooral je eigen plan. Ons CB vond het bij Stef allemaal reuze meevallen, maar toen ik op eigen initiatief bij de fysio kwam bleek het helmpje al zo goed als onontkoombaar. Hij heeft ze nog een piswoeste brief gestuurd, omdat ze ons zo door hadden laten lopen (Stef was toen 4 maanden oud).
3!
pi_121881184
De osteopaat waar ik met mijn kinderen gewest ben is van oorsprong fysiotherapeut, die een aanvullende opleiding osteopathie heeft gevolgd.
Zelf ben ik jaren geleden door mijn Mensendieck-therapeute doorverwezen naar een (andere) osteopaat voor mijn chronische rug/nek/schouder-klachten.
Zowel mijn kinderen als ik hebben veel baat gehad bij de behandelingen :Y
Kijk voor meer info op http://www.osteopathie.nl/naar_de_osteopaat.html

En nee, ik heb geen aandelen :P
.... met gevoel voor drama....
pi_121881197
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:25 schreef Suikertante het volgende:
De tripptrapp is echt onverwoestbaar en met bosjes op MP te vinden dacht ik, weet niet of je dat een optie vindt maar anders bij deze de tip :)
Nee koop het liever nieuw. Is toch de eerste he ;). Maar het gaat mij meer om de new born set. Hoelang je daar wat aan hebt. En welke functies die allemaal heeft. Dat is zeg maar dat zitje wat je bovenop de tripp trapp zet.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:38:23 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121881306
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:35 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Nee koop het liever nieuw. Is toch de eerste he ;). Maar het gaat mij meer om de new born set. Hoelang je daar wat aan hebt. En welke functies die allemaal heeft. Dat is zeg maar dat zitje wat je bovenop de tripp trapp zet.
Ik zou er mijn geld niet aan uitgeven en gewoon een wipstoeltje van 20 euro kopen. Maar dat ben ik :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:41:29 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121881410
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:38 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik zou er mijn geld niet aan uitgeven en gewoon een wipstoeltje van 20 euro kopen. Maar dat ben ik :P
Dat, hoewel wij ook erg blij waren met onze iets duurdere bouncer, maar als het is om de kleine bij je aan tafel te laten zitten zou ik m nog eerder in de MC aan tafel zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121881507
Wij hebben de wipstoel op tafel staan tijdens het eten. Hij begint sinds kort in de Tripp Trapp, maar na een poosje wordt hij moe en gaat hij hangen. Dan gaat hij over naar de wipper.

Zijn broers zaten ook graag in de Bumbo, maar Seth vindt dat maar niks....
.... met gevoel voor drama....
pi_121881699
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:35 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Nee koop het liever nieuw. Is toch de eerste he ;). Maar het gaat mij meer om de new born set. Hoelang je daar wat aan hebt. En welke functies die allemaal heeft. Dat is zeg maar dat zitje wat je bovenop de tripp trapp zet.
Ja haha ik ken dat gevoel niet, maar ieder zijn eigen manier natuurlijk! :)
Vind het leuk om het zelf weer een beetje op te knappen O+
pi_121881830
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:48 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ja haha ik ken dat gevoel niet, maar ieder zijn eigen manier natuurlijk! :)
Vind het leuk om het zelf weer een beetje op te knappen O+
haha dat zelf opknappen heb ik weer helemaal niet haha. Maar ik vind het niet erg om wat moois, duurs te kopen. Als de baby er maar lang en vaak wat aan heeft. Dus iets kopen waar hij alleen aan tafel aan zit voor een paar maanden vind ik onzin. Maar als het meerdere functies heeft dan vind ik het wel weer de moeite waard.
pi_121881953
Mijn zoon heeft ook een voorkeur naar rechts. Ook al van alles geprobeerd, maar hij blijft stug terugdraaien naar z'n rechterwang :')

Wie heeft er ervaring met de zijslaper? Ik wil er wel eentje voor hem aanschaffen, ook omdat hij op z'n zij beter slaapt (in de box).
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:57:05 #36
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121882096
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn zoon heeft ook een voorkeur naar rechts. Ook al van alles geprobeerd, maar hij blijft stug terugdraaien naar z'n rechterwang :')

Wie heeft er ervaring met de zijslaper? Ik wil er wel eentje voor hem aanschaffen, ook omdat hij op z'n zij beter slaapt (in de box).
[ afbeelding ]
Wij hebben hem gebruikt voor de voorkeurshouding.
Het mag alleen onder toezicht zo lang je kind niet kan draaien.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:01:31 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121882279
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn zoon heeft ook een voorkeur naar rechts. Ook al van alles geprobeerd, maar hij blijft stug terugdraaien naar z'n rechterwang :')

Wie heeft er ervaring met de zijslaper? Ik wil er wel eentje voor hem aanschaffen, ook omdat hij op z'n zij beter slaapt (in de box).
[ afbeelding ]
Ja, die heb ik liggen.
Mijn zoon had geen voorkeurshouding, maar ik geloof niet in de rugligging (oud wijf, al een kind uit de tijd dat de zijligging nog geadviseerd werd), en heb dat ding gekocht om hem veilig op z'n zij te kunnen laten slapen.

Als je hem hebben wilt kun je hem overnemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121882347
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:35 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Nee koop het liever nieuw. Is toch de eerste he ;). Maar het gaat mij meer om de new born set. Hoelang je daar wat aan hebt. En welke functies die allemaal heeft. Dat is zeg maar dat zitje wat je bovenop de tripp trapp zet.
Heb geen newborn set gehad. Wipstoeltje voldeed prima. Ik zou het dus niet doen.

oh, spuit11 :')
pi_121882733
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:53 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn zoon heeft ook een voorkeur naar rechts. Ook al van alles geprobeerd, maar hij blijft stug terugdraaien naar z'n rechterwang :')

Wie heeft er ervaring met de zijslaper? Ik wil er wel eentje voor hem aanschaffen, ook omdat hij op z'n zij beter slaapt (in de box).
[ afbeelding ]
Die hebben wij ook, inderdaad alleen als wij erbij zijn. S'nachts is het met een doekje voor het doordraaien en af en toe naar binnen lopen om het hoofdje te draaien. Verder is aanlopen vanaf de saaie hoek ook raadzaam.
Hooray for boobies!
pi_121882779
Weet ik weer genoeg ^O^
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:05:16 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121884766
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:57 schreef laziness het volgende:

[..]

Wij hebben hem gebruikt voor de voorkeurshouding.
Het mag alleen onder toezicht zo lang je kind niet kan draaien.
Vlgs mij niet hoor. Oscar heeft er ook gewoon in geslapen. :Y
Dat alleen onder toezicht is als hij al wel kan draaien dacht ik.

De oudste van Mignonne lag trouwens op een pittenzak oid die ze van de fysio leende. Dus wel op de rug liggen maar zonder druk op het bolletje.
***
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:15:51 #42
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121885221
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vlgs mij niet hoor. Oscar heeft er ook gewoon in geslapen. :Y
Dat alleen onder toezicht is als hij al wel kan draaien dacht ik.

De oudste van Mignonne lag trouwens op een pittenzak oid die ze van de fysio leende. Dus wel op de rug liggen maar zonder druk op het bolletje.
Mijn fysio vond hem eigenlijk achterhaald en niet echt verantwoord dus haar advies was alleen als je in dezelfde ruimte bent.
Ik had hem van mijn schoonzus.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121885323
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]


De oudste van Mignonne lag trouwens op een pittenzak oid die ze van de fysio leende. Dus wel op de rug liggen maar zonder druk op het bolletje.
Dat hebben wij idd voor Leander ook gehad. Bij ons zat een super van dat vogelvoer in. Later toen Matthias uit ziekenhuis kwam met zijn been en dus 4 weken plat had gelegen kregen we zo'n zelfde soort kussen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:11:20 #44
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_121890308
wij hebben hem ook, toen bij de oudste gekocht omdat die nog na elke voeding op de andere zij moest
en nu bij mini gebruik ik hem ook weer.
heb het idee dat zij op haar zij beter slaapt als op haar rug.
dus mijn ervaringen zijn positief :)
W
Z
E
pi_121893275
Vanavond ga ik eens even een budget maken voor alles wat ik nodig heb. Heb ik zo alle relatief grote dingen meegenomen:

Babykamer: Commode, kast, Bed/Ledikant
Wipstoel
Eetstoel tripp trapp
Kinderwagen
Maxi cosi
Bad + onderstel
Babyfoon

Kleine accessoires en kleding laat ik even buiten beschouwing. Maar mis ik nu nog grote dingen of ben ik zo wel redelijk compleet qua benodigdheden?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:34:04 #46
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121893498
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:28 schreef Stansfield het volgende:
Vanavond ga ik eens even een budget maken voor alles wat ik nodig heb. Heb ik zo alle relatief grote dingen meegenomen:

Babykamer: Commode, kast, Bed/Ledikant
Wipstoel
Eetstoel tripp trapp
Kinderwagen
Maxi cosi
Bad + onderstel
Babyfoon

Kleine accessoires en kleding laat ik even buiten beschouwing. Maar mis ik nu nog grote dingen of ben ik zo wel redelijk compleet qua benodigdheden?
Een box?
pi_121893516
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:34 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Een box?
Goed punt. Tnx.
pi_121893691
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:28 schreef Stansfield het volgende:
Vanavond ga ik eens even een budget maken voor alles wat ik nodig heb. Heb ik zo alle relatief grote dingen meegenomen:

Babykamer: Commode, kast, Bed/Ledikant
Wipstoel
Eetstoel tripp trapp
Kinderwagen
Maxi cosi
Bad + onderstel
Babyfoon

Kleine accessoires en kleding laat ik even buiten beschouwing. Maar mis ik nu nog grote dingen of ben ik zo wel redelijk compleet qua benodigdheden?
Wat ik zelf heel handig vond/vind, was isofix voor in de auto! Gewoon *klik*, en je maxi-cosi staat vast. Sommige ouders vinden het niet nodig (en nodig is t ook eigenlijkt niet, meer luxe), ik ben er zelf blij mee :Y

En voor budget: verkijk je niet op de kosten voor beddengoed. Heb je t matrasje er al bijgerekend onder t kopje 'kinderkamer'? Hoe goedkoop/duur je t ook maakt, een euro of 100 ben je sowieso kwijt (matrasje, dekentjes, lakentjes, overtrek).

Eetstoel heb je nog niet nodig trouwens. S. is nu 11 weken, en voor haar hebben we ook nog geen eetstoel in huis :)
pi_121893776
Isofix is ideaal inderdaad :Y (maar onzinnig als het budget beperkt is)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:40:58 #50
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121893795
Wel even goed nakijken of zo's isofix in je auto kan :) Wij hebben deze auto en ondanks dat ie redelijk luxe is, mist er wel een beugel o.i.d. wat je daarvoor nodig hebt. Wij gebruiken dus de gordel, wat op zich eigenlijk veel sneller en makkelijker is dan ik van tevoren dacht :) .
pi_121893833
Kinderstoel heb je pas na een half jaar ofzo nodig he.
Althans weet niet of je er al uit was wat betreft die New born set :)
maar anders staat ie stof te vangen / in de weg :P
En scheelt weer geld in 1 keer ;)
pi_121893859
In onze (redelijk) nieuwe auto past ook geen isofix, ook al beweerde de verkoper destijds anders...
pi_121893867
Isofix kan niet in alle auto's, dus dat zou ik even checken van tevoren. Hangt onder meer van de leeftijd van de auto af geloof ik.

Edit: wij hadden geen keus, maar met de gordel vind ik ook makkelijker dan gedacht!
pi_121893922
Het budget is niet onbeperkt natuurlijk, maar ik vind het wel leuk om mooie dingen voor de baby te kopen. Maar wel altijd iets waar ze lang wat aan hebben. Dus ik ben nu gewoon aan het kijken wat het globaal allemaal kost in het eerste jaar. Ik heb 5000 euro klaar staan. En natuurlijk wat ik t/m juli nog spaar. Dus daar zal nog wel een 2000 euro bij komen. Dus qua budget lijkt mij dat wel voldoende toch?
pi_121894032
Ik denk dat je een heel eind komt daarmee hoor :+
pi_121894053
Denk het ook _O-
(ik heb niet bepaald zuinig aan gedaan maar de 5000 echt bij lange na niet gehaald)
pi_121894103
Als wipstoeltje kan ik je trouwens enorm die van babybjorn aanraden.. die is echt geweldig.. Hij vormt zich helemaal naar het kind en kan liggen en rechtop etc.
En in kilo's mag hij langer dan andere!

pi_121894116
Tenzij je de kosten voor kinderopvang daarbij gerekend had. Dat is hier de grootste kostenpost ongeveer :X
pi_121894246
Dat wat ophelia zegt!
Nja tenzij ik de babykamer erbij tel dan hadden we er niet genoeg aan (was een lege zolder, moest dakkapel komen, stucen e.d.).
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:51:56 #60
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121894373
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:43 schreef Stansfield het volgende:
Het budget is niet onbeperkt natuurlijk, maar ik vind het wel leuk om mooie dingen voor de baby te kopen. Maar wel altijd iets waar ze lang wat aan hebben. Dus ik ben nu gewoon aan het kijken wat het globaal allemaal kost in het eerste jaar. Ik heb 5000 euro klaar staan. En natuurlijk wat ik t/m juli nog spaar. Dus daar zal nog wel een 2000 euro bij komen. Dus qua budget lijkt mij dat wel voldoende toch?
Daar kun je vrij luxe van losgaan geloof ik ;)
pi_121894378
Waar gebruik je een wipstoel eigenlijk voor? Ik weet wel dat iedereen hem heeft, maar wanneer zet je je kind daar in?
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:52:43 #62
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121894414
Bijvoorbeeld na het voeden, dat het eten een beetje kan zakken. Of als ze iets groter zijn kunnen ze er zelf in wippen, dat vinden ze leuk. Of om even je handen vrij te hebben maar hem/haar toch naast je neer te zetten :)
pi_121894517
Om je kind voor de tv te zetten als je wat anders moet doen :P
Nee als ik even mn handen vrij wil en haar bij me in de buurt wil hebben bijvoorbeeld.
Ze is geen onwijze boxfan en wipstoel vindt ze wel leuk.
pi_121894563
Ik gebruikte deze echt voor alles. :Y
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:55:45 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121894568
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef Spirit82 het volgende:
Waar gebruik je een wipstoel eigenlijk voor? Ik weet wel dat iedereen hem heeft, maar wanneer zet je je kind daar in?
Wij hebben die bouncer gekocht toen we weken achter elkaar met hem in de MC stonden te zwaaien, omdat dat de enige manier was waarop hij 's avonds rustig was.
En dat gezwaai met dat ding werd me op een gegeven moment gewoon te zwaar.

Toen we hem eenmaal hadden gebruikten we hem idd ook voor alles.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121894612
Ik hoor altijd van die gruwelverhalen over kinderen die in de wipstoel overal van af flikkeren :')

:@
Sarcasme. Herken het.
pi_121894631
Vind ¤5000 voor spullen alleen ook erg veel geld.

Maar ik ben wat dat betreft zuinig ofzo. En vind de marktwerking rondom babyspullen zwaar irritant. Plus (goede, dat wel) marketing die flink inspeelt op t gevoel van ouders. Daarbij hoef ik niet alles nieuw (vind het meeste belachelijk duur) en indien wel nieuw, dan meestal geen duur merk (daar komen die marketing en enorme prijzen om de hoek kijken :+ ).

Uitzonderingen daargelaten. En voor die spullen moet je goed zoeken op internet! of acties afwachten :Y Kan ook de moeite waard zijn!

Ik snap t trouwens wel hoor! Mooie, nieuwe spulletjes O+ En sommige merkrn hebben echt heel toffe dingen. Is meer beroepsdeformatie van mijn kant :') :+
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:58:44 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121894699
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:28 schreef Stansfield het volgende:
Vanavond ga ik eens even een budget maken voor alles wat ik nodig heb. Heb ik zo alle relatief grote dingen meegenomen:

Babykamer: Commode, kast, Bed/Ledikant
Wipstoel
Eetstoel tripp trapp
Kinderwagen
Maxi cosi
Bad + onderstel
Babyfoon

Kleine accessoires en kleding laat ik even buiten beschouwing. Maar mis ik nu nog grote dingen of ben ik zo wel redelijk compleet qua benodigdheden?
Waarom nu al dingen kopen die je nog lang niet nodig hebt.... een kinderstoel heb je niks aan het eerste halfjaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121894722
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vind ¤5000 voor spullen alleen ook erg veel geld.

Maar ik ben wat dat betreft zuinig ofzo. En vind de marktwerking rondom babyspullen zwaar irritant. Plus (goede, dat wel) marketing die flink inspeelt op t gevoel van ouders. Daarbij hoef ik niet alles nieuw (vind het meeste belachelijk duur) en indien wel nieuw, dan meestal geen duur merk (daar komen die marketing en enorme prijzen om de hoek kijken :+ ).

Uitzonderingen daargelaten. En voor die spullen moet je goed zoeken op internet! of acties afwachten :Y Kan ook de moeite waard zijn!

Ik snap t trouwens wel hoor! Mooie, nieuwe spulletjes O+ En sommige merkrn hebben echt heel toffe dingen. Is meer beroepsdeformatie van mijn kant :') :+
Het is ook niet dat het op moet. Het staat alleen ter beschikking ;).
En ik ben helemaal niet dat alles per se van buggaboo moet zijn omdat dat nou een maal het merk is ofzo. Daar ben ik helemaal niet gevoelig voor. Maar ik wil wel leuke goede spullen. En soms net even wat anders dan iedereen heeft ;)
pi_121894741
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom nu al dingen kopen die je nog lang niet nodig hebt.... een kinderstoel heb je niks aan het eerste halfjaar.
Ik koop ze niet. Ik wil nu weten wat het allemaal kost ;)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:59:57 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121894753
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:56 schreef Spirit82 het volgende:
Ik hoor altijd van die gruwelverhalen over kinderen die in de wipstoel overal van af flikkeren :')

:@
Wij hadden hem ook alleen maar op de grond staan, en als hij op de eettafel stond dan was dat alleen terwijl wij zaten te eten en dat ding aan de kant van de muur stond, maar dat kwam maar heel beperkt voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:00:15 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121894759
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vind ¤5000 voor spullen alleen ook erg veel geld.

Maar ik ben wat dat betreft zuinig ofzo. En vind de marktwerking rondom babyspullen zwaar irritant. Plus (goede, dat wel) marketing die flink inspeelt op t gevoel van ouders. Daarbij hoef ik niet alles nieuw (vind het meeste belachelijk duur) en indien wel nieuw, dan meestal geen duur merk (daar komen die marketing en enorme prijzen om de hoek kijken :+ ).

Uitzonderingen daargelaten. En voor die spullen moet je goed zoeken op internet! of acties afwachten :Y Kan ook de moeite waard zijn!

Ik snap t trouwens wel hoor! Mooie, nieuwe spulletjes O+ En sommige merkrn hebben echt heel toffe dingen. Is meer beroepsdeformatie van mijn kant :') :+
Hier echt precies hetzelfde. Wij hebben heel veel tweedehands gekocht, er is zóveel mooi z.g.a.n. spul te vinden op Marktplaats, je hebt het echt voor het kiezen. Al die dure dingen... zogauw er 'baby' of 'trouw' voor staat....
pi_121894996
Misschien een wiegje? Of gaat je kleine gelijk op zijn/haar eigen kamertje?

Wij hebben ook nog geen eetstoel, staat nu toch alleen maar in de weg.
pi_121895091
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:00 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hier echt precies hetzelfde. Wij hebben heel veel tweedehands gekocht, er is zóveel mooi z.g.a.n. spul te vinden op Marktplaats, je hebt het echt voor het kiezen. Al die dure dingen... zogauw er 'baby' of 'trouw' voor staat....
En hier ook! Enige nieuwe hier is de kinderwagen en maxicosi. Box, commode, ledikantje, voetenzak, veel van de kleertjes, allemaal van marktplaats of v&a.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 22-01-2013 17:15:32 ]
pi_121895159
Ik heb zo'n beetje álles tweedehands of van familie.

Mijn badje, tummytub en standaard kostte mij ¤15,- op de rommelmarkt. Zag net in het HEMA krantje dat daar een standaard alleen al ¤30,- kost..

Box was ¤40,- van Marktplaats, een Bopita.

Kinderkamer van schoonzus; ¤200,- (Ledikant, commode, kast)

Kinderwagen, maxicosi en reiswieg van tante; ¤175,- (Mutsy)

Kleertjes heb ik ook héél veel tweedehands. Omgerekend zo'n euro per stuk.

Dingen die wel nieuw zijn (logisch?); flessen, spenen, knuffels etc. Puur voor de hygiëne.
pi_121895314
Ik heb bijna alles tweede hands. Vind het idd be-la-che-lijk wat men durft te vragen voor het e.e.a. Weiger gewoon mee te doen aan dat hele circus. Ondanks die opinie ontbreekt het ons en D werkelujk aan niks. Alleen.. als ik iets nodig heb struin ik eerst marktplaats af meestal. Sommige dingen heb ik vanuit hygienisch oogpunt wel nieuw gekocht.
pi_121895530
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:59 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Het is ook niet dat het op moet. Het staat alleen ter beschikking ;).
En ik ben helemaal niet dat alles per se van buggaboo moet zijn omdat dat nou een maal het merk is ofzo. Daar ben ik helemaal niet gevoelig voor. Maar ik wil wel leuke goede spullen. En soms net even wat anders dan iedereen heeft ;)
Oh, je moet met je geld doen wat je wilt :D Mij lijkt t alleen heel veel, maar dat kan ook komen door 'hoe' ik alles heb gekocht. En zelfs als je relatief duur inkoopt, dan zit je met je budget prima, denk :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121895667
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef Spirit82 het volgende:
Waar gebruik je een wipstoel eigenlijk voor? Ik weet wel dat iedereen hem heeft, maar wanneer zet je je kind daar in?
Ik heb m heel veel gebruikt toen mn zoon net ging eten maar nog niet in de kinderstoel kon. Ideaal. Verder als ik even de handen vrij wilde hebben en m niet weer in de box wilde leggen. Nu was hij ook wel dol op de wipper moet ik zeggen. Deed m dr echt een plezier mee.

En ik koop ook veel 2e hands hoor. En heb kruitvat melk. :P vind veel dingen domweg gewoon duur en heb er het geld ook niet voor momenteel. Ben meestal sowieso niet zo op merken gefixeerd. Gelukkig maar scheelt veel geld :P
pi_121895835
Ohnee: ja, maf he? Ik weet dat kruidvat net zo prima is, maar ja. Toen ik onder invloed van hormonen moest kiezen, wilde ik toch nutrilon. :') :+

Enige voordeel is dat je dat in vrijwel iedere grotere supermarkt kunt krijgen, dus als je eens wat moet bijkopen... Maar ja, dat is een kwestie van goed plannen.

Vraagje: kan het 'kwaad' om nu (ze is 11w) van merk te switchen?
pi_121896313
Ohnee wij hebben ook kruidvat hier hoor! Wat veel mensen niet weten is dat het gewoon van de Nutrilon fabriek af komt. Dus dat papiertje wat er omheen zit zegt niet alles ;)

Coco ik zou het wel aandurven als ik weet dat mini niet een of andere allergie heeft.

Infeite geef ik D nu ook twee soorten. Overdag normaal en twee schepjes forte. Laatste fles alleen forte. Doe dit nu al een tijdje en is tot nog toe altijd goed gegaan :)
pi_121896938
Kolfapparaat was ook duur, 300 euro of zo.

Vaak krijg je trouwens bv een maxi cosi gratis bij een kinderwagen.
pi_121897885
Ja idd, toen mn zoon melk kreeg was er net dat gebeuren dat er in china troep in de melk zat en er een tekort aan babymelk was! toen was ik wel blij dat ik nutrilon had haha. (en zelfs dat was soms zoeken, moest alle winkels soms af.. waardeloos :S)

& wat switchen betreft: Ik heb een keer gewoon geswitched en dat ging goed hoor. Maar voor zekerheid kan je het vragen aan CB.. Maar alle melk voldoen aan de eisen en lijkt me dat ze ook (bijna) dezelfde samenstelling hebben dus van merk ruilen lijkt me geen punt..?

en coco, hormonen zuigen! Ze laten je inderdaad de gekste dingen doen.. :P Werd ook koopziek haha maar wel via MP veel gekocht. Heb weinig te besteden en kruitvat scheelt bijna de helft qua prijs :S. Dan doe ik t wel in een plastic bakje hoor. (was veelgehoord argument van dames om nutrilon te nemen ipv eigen merk. Dat zit in zon handige bewaardoos... :P )
pi_121898365
Ja een bewaardoos kun je bij kruidvat ook kopen van Friso die is 4 euro past precies een verpakking kruidvat melk in :p verder bestaat er ook nog zoiets als Tupperweare dus ik zou ook voor kruidvat etc gekozen hebben als het nodig was. Wij hebben toen puur voor nutrilon gekozen omdat Lisa 5 volle dagen naar het KDV zou gaan en dan vanuit daar nutrilon kon krijgen dat zou met huis een hoop geld schelen. Koos ik voor kruidvat had ik het ook voor daar moeten regelen.

Nu hebben we nutramigen :')
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:01:24 #84
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121899398
Stansfield, ik had het er even met manlief over wat wij hebben uitgegeven bij onze eerste aan die dingen die jij noemt. Wat ons toen echt opviel is dat juist die accessoiresed ook flink in de papieren kunnen lopen. Leuk behangetje voor de babykamer:200 euro, bekleding voor de wiegen: denk ook zo 200e en al met al liep dat best hoog op. Aan jouw lijstje hebben wij denk ik 1250 euro uitgegeven, maar aan al die extra dingetjes ook zo 750 denk ik hoor. En dan hebben we echt opgelet met wat we kochten, dus geen koeka dekentjes ed.
pi_121899412
Zo zo flink wat reacties ;).
Ik ben me heel goed bewust van eigen merken, en van kruitvat artikelen. Ik werk al zo'n 8 jaar in de mode achter de schermen. En daar werkt het precies hetzelfde. Eigen merken kopieren gewoon van de 'a'-merken. En de marges zijn ook erg fanatiek soms. Dus daar zal ik heus niet intrappen. En wat ik al zei ik neem echt niet alles met een merk omdat het maar een merk is. Maar ik kies wel bepaalde dingen die ik gewoon erg leuk vind en een beetje anders zijn. Of een leuk design of juist iets aparts of wat heel lang meegaat. Een goed voorbeeld hiervan vind ik de stokke tripp trapp. Leuk desing, apart, en gaat lang mee. Dat wil dan weer niet zeggen dat ik een wipstoeltje koop van stokke voor 150 euro.
pi_121899475
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:01 schreef pessie het volgende:
Stansfield, ik had het er even met manlief over wat wij hebben uitgegeven bij onze eerste aan die dingen die jij noemt. Wat ons toen echt opviel is dat juist die accessoiresed ook flink in de papieren kunnen lopen. Leuk behangetje voor de babykamer:200 euro, bekleding voor de wiegen: denk ook zo 200e en al met al liep dat best hoog op. Aan jouw lijstje hebben wij denk ik 1250 euro uitgegeven, maar aan al die extra dingetjes ook zo 750 denk ik hoor. En dan hebben we echt opgelet met wat we kochten, dus geen koeka dekentjes ed.
Tnx. Ik zit mijn hele begrotingsexcel al te maken met wat websites erbij. Dus dat komt helemaal goed.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:07:20 #87
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121899691
Trip trap is ook wel geweldig ^O^ . Wij hebben uiteindelijk een goede 2de hands voor een goede prijs gevonden, maar veel 2de hands stokkes zijn eigenlijk echt te duur en als je het kunt zou ik zeker overwegen die wel nieuw te kopen. Was laatst bij een vriendin die een stokke had overgenomen, hadden ze in eerste instantie 80 euro voor moeten neerleggen. Zonder beugel en riempje en hijzag er slechter uit als de onze :X . Uiteindelijk wel kunnen onderhandelen maar 2de hands blijven ze zeer geliefd.
pi_121899793
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ohnee: ja, maf he? Ik weet dat kruidvat net zo prima is, maar ja. Toen ik onder invloed van hormonen moest kiezen, wilde ik toch nutrilon. :') :+

Enige voordeel is dat je dat in vrijwel iedere grotere supermarkt kunt krijgen, dus als je eens wat moet bijkopen... Maar ja, dat is een kwestie van goed plannen.

Vraagje: kan het 'kwaad' om nu (ze is 11w) van merk te switchen?
Dat was idd de reden dat wij voor nutrilon kozen de vorige keer. Supermarkt kom ik net iets makkelijker dan bij de kruidvat bijvoorbeeld.
Ben een keer geswitcht naar Friso, maar dat werkte niet voor hem.

Heb trouwens bij de eerste alles nieuw gekocht. Ben niet zo'n marktplaats fan. En daarbij was er 1 kamer die wij allebei mooi vonden, dus keuze was snel gemaakt :)
Nou hadden we ook best wat geld gekregen van alle opa's, oma's en overgrootoma en opa. En nu wordt t gebruikt voor nummer 2 :)
pi_121899887
Mijn moeder heeft de week voor kerst in Tilburg een echte stokke trip trap kunnen regelen voor 30 euro inclusief tuigje en babyinzet :) echt die vrouw die was ziek denk ;) Hij is echt bijzonder fijn de stoel en bij de volgende komt er gewoon weer een of hij word doorgeschoven :) (vraag me alleen af waar de twee witte stukjes voor zijn die erbij zitten?)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:13:10 #90
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121899992
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:11 schreef Sam1993 het volgende:
Mijn moeder heeft de week voor kerst in Tilburg een echte stokke trip trap kunnen regelen voor 30 euro inclusief tuigje en babyinzet :) echt die vrouw die was ziek denk ;) Hij is echt bijzonder fijn de stoel en bij de volgende komt er gewoon weer een of hij word doorgeschoven :) (vraag me alleen af waar de twee witte stukjes voor zijn die erbij zitten?)
Dat is echt een bijzondere deal! Z goedkoop heb ik ze nog niet gezien incl accessoires.
Hier geen witte stukjes.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:23:03 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_121900439
Witte stukjes zijn voor het vastzetten van het tuigje!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_121900492
ja ik ook niet ze had hem erop staan voor 50 en moest met spoed weg dus me moeder had gebeld voor me enzei dat als ze hem voor 30 kon komen halen ze die week nog kwam toen mama daar was wilde ze ineens meer ervoor maja afspraak is afspraak of ze had af moete bellen he :P Dus met kerst hebben ze die vanuit Tilburg mee naar hier genomen :) ben er echt blij mee (we hadden er een van kruidvat ook een triptrap model zonder blad maar die plankjes vielen er telkens uit...)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_121903559
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:23 schreef Troel het volgende:
Witte stukjes zijn voor het vastzetten van het tuigje!
Of zijn het de stukjes voor achter onder de poten tegen afzetten->omvallen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_121903802
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Of zijn het de stukjes voor achter onder de poten tegen afzetten->omvallen?
Dat dacht ik ook ja :Y

Hier ook veel gekregen, en nu ik op één inkomen leef, ben ik ook meer van marktplaats en tweedehands. Ik word best blij als ik voor 3 euro een mooie gevoerd Mexxbroekje koop :@ Of voor een tientje een afschuwelijk lawaaiige speeltafel met knopjes, licht en geluid waar mijn knul helemaal blij van wordt, nieuwprijs 70 euro...
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_121904096
Wat is nou de ideale antilekbeker? Wij hadden eerst een wat hoge met zachte tuit met een klein sneetje erin, als je daar wat op beet, kwam er drinken uit. Zoog steeds vacuum, met mesje het extra gaatje groter (te groot) gemaakt en toen spoot ie al leeg als je m op zijn kop hield. We
hebben er een van prenatal gehad in rood met oranje (kan ik online niet vinden), die kreeg ik nauwelijks open dus was geen blijver. Nu hebben we een Avent met harde tuit, die lekt de ene keer helemaal niet, de andere keer enorm, werkt dus ook niet.

Welke moet ik kopen voor mijn tweejarige waar we allebei blij mee zijn?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:26:44 #96
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121904282
Niu, niet helemaal antilek maar ik vond rietjesbekers echt ideaal. We gebruiken em nu haast nooit meer maar nathan heeft eruit gedronken vanaf ver voor zn eerste verjaardag.
pi_121904320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef Spirit82 het volgende:
Waar gebruik je een wipstoel eigenlijk voor? Ik weet wel dat iedereen hem heeft, maar wanneer zet je je kind daar in?
Tja, ik had er dan een maar heb m nauwelijks gebruikt. Als een kindje eenmaal goed kan zitten, dan zit het zonder wipstoel ook wel. Hij vond het ook niet echt fijn. Dat is wel zoiets wat je tzt kan besluiten natuurlijk.

Verder doen wij niet mee aan de alles-kopen-en-het-liefst-nieuw-hype. Er wordt zó veel geconsumeerd tegenwoordig, wat mij betreft mag dat wel wat minder, al die verspilling. Beter voor het milieu als niet alles nieuw wordt gefabriceerd, verder word ik oprecht heel blij als dingen een 2de (of 3de, óf 4de..) keer kunnen worden gebruikt, dus het is ook een beetje eigen belang. :)
pi_121904579
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:26 schreef pessie het volgende:
Niu, niet helemaal antilek maar ik vond rietjesbekers echt ideaal. We gebruiken em nu haast nooit meer maar nathan heeft eruit gedronken vanaf ver voor zn eerste verjaardag.
Helaas, die zijn lastig met een kind dat per se alles wat op een beker lijkt ondersteboven tilt. Uit een pakje of flesje gaat t wel met een rietje, maar een rietjesbeker werkt daardoor niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_121905017
Ik heb hier van Tommee Tippee een tuitbeker vind hem echt super ! harde tuit waar echt aan gezogen moet worden en makkelijk open te krijgen. eventueel ook met afneembare handvaatjes. ik heb een kleintje voor 4 + maar er zijn grotere :)

http://www.debabykraam.nl(...)beker.html?id=379848

Zie dt deze wel een zachte tuit heeft die van 4 + is hard (wel met zachte silleconen laag erover maar je kunt hem niet doorbijten etc zoals bij een speen.)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_121905149
Ik heb hier die van het kruidvat, en die lekken echt niet. Ligt zelfs bij d'r in bed ;)
Wel met harde tuit overigens, en er moet best flink moeite gedaan worden om eruit te drinken.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:43:42 #101
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121905265
Wij hebben deze van Nuby.
We vinden hem zo fijn dat we afgelopen vakantie nog een extra gekocht hebben. Hier in Nederland zagen we ze niet meer maar in Frankrijk gelukkig wel. Maar babypark o.a. schijnt ze wel te hebben.

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121905404
Ik heb die toen voor Amber gehad gekocht bij kruidvat maar die tuit beet ze telkens op waardoro alles onder lekte of hij zoog vacuum.. Maar kan ook een slechte productie zijn geweest over het algemeen ben ik wel tevreden over alle andere nuby spulletjes
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_121905781
Opties O+
Dank hoor
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_121911736
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook ja :Y

Hier ook veel gekregen, en nu ik op één inkomen leef, ben ik ook meer van marktplaats en tweedehands. Ik word best blij als ik voor 3 euro een mooie gevoerd Mexxbroekje koop :@ Of voor een tientje een afschuwelijk lawaaiige speeltafel met knopjes, licht en geluid waar mijn knul helemaal blij van wordt, nieuwprijs 70 euro...
Ik word net zo blij van zulke koopjes :D Is gewoon tof O+
pi_121925455
Zo alles even meegenomen en we komen uit op 2700 euro. Maar dat is wanneer we voor alles de volle mep betalen en nergens de acties meepakken dat je een wipstoeltje bij een kinderwagen krijgt enz. Dus dat moet helemaal goedkopen. Wat zijn die matrasjes trouwens duur zeg!
pi_121925640
Iig fijn om te weten waarmee je moet rekenen.
Wij kregen de box bij de babykamer en de maxi cosi bij de wagen. Dat scheelt al zo 300 euro.
Ikea heeft ook matrasjes he. Die zijn volgens mij ook wel prima.

Mijne komt bij de aldi vandaan :D en is echt een fijn matrasje. Ook nog gewoon goed na 2,5 jaar.
pi_121925725
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:21 schreef Stansfield het volgende:
Zo alles even meegenomen en we komen uit op 2700 euro. Maar dat is wanneer we voor alles de volle mep betalen en nergens de acties meepakken dat je een wipstoeltje bij een kinderwagen krijgt enz. Dus dat moet helemaal goedkopen. Wat zijn die matrasjes trouwens duur zeg!
Zoals met alles kun je ook een matrasje zo duur maken als je zelf wil. Ikea heeft fijne matrassen idd. :)

Ik ben, aan de hand van je bedrag, wel benieuwd naar je lijst. Dat is dus de babykamer, kinderwagen, box etc begrijp ik, maar zitt daar ook de kleertjes en beddegoed en dergelijke bij inbegrepen?
pi_121926829
Matrasje van de leenbanker kost 30-40 euro. En voldoen ook prima.
Voor de tweede heb ik wel een nieuwe gehaald. Kan ook wel met zo'n prijs ;)
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:23:01 #109
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121926937
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:34 schreef L-E het volgende:

[..]

Zoals met alles kun je ook een matrasje zo duur maken als je zelf wil. Ikea heeft fijne matrassen idd. :)

Ik ben, aan de hand van je bedrag, wel benieuwd naar je lijst. Dat is dus de babykamer, kinderwagen, box etc begrijp ik, maar zitt daar ook de kleertjes en beddegoed en dergelijke bij inbegrepen?
Volgens mijvertelde stans eerder dat ze dat niet meerekende.
pi_121927009
Matrasje heb ik wel meegerekend. Maar beddengoed enz niet. Ik zal vanavond mijn hele lijst wel even posten.
pi_121950256
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:34 schreef L-E het volgende:

[..]

Zoals met alles kun je ook een matrasje zo duur maken als je zelf wil. Ikea heeft fijne matrassen idd. :)

Ik ben, aan de hand van je bedrag, wel benieuwd naar je lijst. Dat is dus de babykamer, kinderwagen, box etc begrijp ik, maar zitt daar ook de kleertjes en beddegoed en dergelijke bij inbegrepen?
Hier is dan mijn lijst. Ik heb het samengesteld met de website van babypark. Dat is een babywinkel in amersfoort waar we zaterdag even rond hebben gekeken.

Babykamer:
Commode - Vittoria grijs
Kast - Vittoria grijs
Ledikant - Vittoria grijs
Wiegje - noa grijs
2 matrassen voor het wiegje en voor in het ledikantje
Totaal babykamer: 1179

Badkamer
Badje - hoppop grijs
Standaard - hoppop standaard
Tummytub - Shantala
Totaal badkamer: 97

Huiskamer
Box - Coming kids box met lade
Stoel - Tripp trapp incl zitje en kussentje
Wipstoel - koelstra wipstoel
Babyfoon - Phillips babyfoon
Totaal huiskamer: 588

Kinderwagen
kinderwagen - Koelstra binque daily pack
Totaal kinderwagen: 699

Auto
Maxi cosi Pebble total black
Totaal auto: 189

Algemeen totaal: 2752.
Dit is dus alles nieuw en zonder combi aanbiedingen. Ik zag al wel dat wanneer je een babykamer in zijn geheel koopt dit goedkoper is en dat je vaak ook wel een wipstoeltje bij een kinderwagen krijgt. En natuurlijk nog wat extra korting wanneer we voor zo'n bedrag in 1x kopen.

Dus ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
pi_121950355
uhh mijn mond valt open....
mijn hemel, wat een bedrag.. Onze complete kinderkamer bij de 1e was 580.
Kinderwagen 100, maxi cosi 179, wiegje via MP 50.

Bij de 2e hebben we Ikeameubeltjes genomen en waren we voor 200 klaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_121950836
Stansfield, als jullie die bedragen er voor over hebben, moet je dat gewoon doen natuurlijk :) Ik persoonlijk zou echt wel gaan rondshoppen om het wat goedkoper te maken. Ik vraag me alleen af waarom jullie kiezen voor een badje én een tummytub?
pi_121952751
Prijzig setje ;)
De kinderkamer was hier iets van 900 euro. We wilden goedkoper, maar werden samen smoorverliefd op deze. Dus dan die toch maar. Nu voor 2e kindje weer in gebruik.
Wiegje was van de familie. Alleen voor 35 euro een nieuw matras in laten maken.

badkamer was hema-spul. Iets van 50 euro? Heb alles lekker laten bezorgen thuis.

box was 50 euro bij een lief klein babywinkeltje met veel restpartijen.
kinderstoel zat bij de bankrekening.
wipstoel van cadeaubonnen van collega's.
babyfoon 70

kinderwagen inc MC en reiswieg grotendeels van mijn schoonouders. Geloof 550 voor de set, en wij 150 euro daarvan.

Kinderstoel en wipstoel heb je niet direct nodig, dus kun je ook even mee wachten. Misschien zijn er nog mensen die wel iets willen geven, evt in cadeaubonnen.
En rondshoppen is gewoon leuk. Via internet kun je kinderwagens vaak ook wel goedkoper krijgen dan in de winkel (scheelde ons nog eens 150 euro).
pi_121952786
@Vicky Het is niet zo dat we zeker dit allemaal gaan kopen. Ik wilde gewoon weten wat ik maximaal nodig had qua geld in het duurste geval. En dat weet ik nu en dit kunnen we financieel allemaal betalen. Het is nu natuurlijk de vraag of we dit gaan doen. Als ik even zo snel kijk zie ik dat de complete babykamer in 1 nog maar 639 kost. Wiegje erbij en 2 matrasjes van de leen bakker en je bent voor 700 euro klaar. Dus dat is niet eens zoveel meer dan jouw 580 euro.

@L-E we hebben op dit moment alleen een grote douche en geen bad. Dus we zaten er aan te denken om dit badje te kopen.
http://www.babypark.nl/hoppop-bato-grey-white-bad.html

Die is vrij groot. Dus leek het ons wel handig om voor het begin een tummy tub te hebben. En voor 16 euro doe ik daar ook niet moeilijk over als dat gewoon scheelt in het verplaatsen van het badje.
pi_121952989
Even totaal niet relevant, maar ik vind het ook een beetje schattig dat je je zo extreem goed voorbereidt O+
pi_121953009
Ah zo ja, oke :) Die hoppop vind ik zo tof! Ik wil eigenlijk exact dezelfde maar vind m net te prijzig.. Maar hij zou zo mooi staan hier O+
pi_121953489
@suikertante tnx. Ja dat zit ook wel een beetje in me. Dat deed ik 2 jaar geleden met mijn huis precies zo. Veel vrienden van me bemoeide zich alleen met de tv en de blue ray set enz. De rest boeide ze niet. Ik vind het juist wel leuk om mooie dingen uit te kiezen. En daarbij hou ik ook altijd het financiele plaatje in de gaten. Ook wel zo belangrijk om dat allemaal op orde te hebben. Zodat je er niet na allemaal te dure spullen achter komt dat er geen geld meer over is voor luiers.

@L-E nou hij is in de aanbieding bij babypark. Voor 36 euro en de standaard voor 44. Nog steeds niet gratis natuurlijk. Maar ik zie er ook veel tussen staan van 50 euro. En omdat wij geen bad hebben willen we een wat grotere zodat hij/zij er wat langer in kan hopelijk.

@deepfreeze precies daar rekenen wij stiekum ook nog wel een beetje op hoor. Vooral kleding krijg je in het begin natuurlijk heel veel. En de ouders/schoonouders zullen ook wel wat leuks willen geven. Nou dan kunnen ze kiezen uit de lijst die we hebben samengesteld ;)
pi_121953760
Ik heb ook een tummytub, heeft zoontje 1x in gezeten. Vind het een verschrikkelijk onhandig ding, kon hem niet goed vasthouden, laat staan wassen.

Badje daarintegen O+
pi_121953841
Oh, en de kleding; je denkt dat je heel veel krijgt. Kan soms tegenvallen, omdat iedereen denkt van ''We kopen wat anders, want kleertjes krijgen ze al genoeg..''

Ik heb wel wat kleertjes gehad, maar er zat heel weinig tussen wat mijn smaak is. Dus probeer een aantal setjes zelf te kopen, gewoon wat simpele dingetjes. Zeeman, Wibra en de Hema hebben hele leuke goedkope kleertjes. Ze zijn er toch zo uitgegroeid ;)
pi_121953862
tummytub hier ook maar 1x gebruikt. Je kan een baby ook gewoon in een emmer doen he. die moet je toch in huis halen, scheelt weer een tummytub :P
pi_121954439
Hier ook de tummytub maar 1x gebruikt. Had ook geen idee hoe dat moest.

Wat betreft kleertjes ben ik het met poes eens. Hier ook veel kleertjes "op de groei" gekregen (truien die hij hoogzomer aankon zeg maar). Zelfs een pyjama in maat 92, die pas ie nog steeds niet.
pi_121954900
Hier juist de tummy veel gebruikt. Het was in de winter en nogal koud boven. Dus lekker met de tummy op de eettafel gebadderd. Wassen deden we vooraf op het aankleedkussen.
Een badje hebben we 1 keer buiten de badkamer gedaan. Dat werd een mooi waterballet ;)
Maar nog vaker ging hij lekker met ons op de arm mee. Kan ook al vanaf het begin.

Kleding verschilt nogal. De ene juist veel, de ander weinig. De basisgarderobe zou ik gewoon halen. Ook lekker naar je eigen smaak. Soms krijg je ook dingen waar je echt niks mee hebt..
pi_121955068
quote:
17s.gif Op woensdag 23 januari 2013 20:43 schreef Kyara het volgende:
Hier ook de tummytub maar 1x gebruikt. Had ook geen idee hoe dat moest.

Wat betreft kleertjes ben ik het met poes eens. Hier ook veel kleertjes "op de groei" gekregen (truien die hij hoogzomer aankon zeg maar). Zelfs een pyjama in maat 92, die pas ie nog steeds niet.
Hier ook precies hetzelfde :D
Tummytub vond ik niet zo handig en zij ook niet..sowieso was bad in het begin een ramp!
Douchen met papa vond ze wel lekker <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121960305
Precies en nu gaan we dus samen bekijken wat we nou echt nodig hebben en wat er afvalt.
Kleding is iets wat we ook veel krijgen, maar natuurlijk ook zelf gaan kopen. En dan maakt een wibra, zeeman, h&m prima kleren. Zeker voor de tijd dat ze het aanhebben.
  woensdag 23 januari 2013 @ 22:13:20 #126
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121960557
Wij gebruikten de tummy tub en badje om en om, vond het allebei heel leuk. TT past hij nu niet meer in maar hij vond het zo fijn! Nu gebruiken we de TT om het badje mee te vullen. Maar een emmer kan idd net zo goed. Doorzichtig is wel leuk want dan zie je ze helemaal opgekruld zitten O+
pi_121961337
Past ie niet meer in de tummy tub? Hij is toch nog niet zo heel oud? Sofie heeft nog tot dat ze 14 maanden was in de tub gezeten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
  woensdag 23 januari 2013 @ 22:28:19 #128
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121961745
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 22:23 schreef kaatjejannie het volgende:
Past ie niet meer in de tummy tub? Hij is toch nog niet zo heel oud? Sofie heeft nog tot dat ze 14 maanden was in de tub gezeten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja zo kan het ook natuurlijk :) ik bedoelde dat het niet meer gaat zo met twee vingers onder zijn kinnetje zodat hij opkrult. Op de manier van jouw foto zou wel passen, maar moeilijk om hem dan goed vast te houden. Hij is pas 9 weken dus zelf zitten gaat nog niet en in een TT heb je weinig ruimte voor je eigen armen vind ik.
pi_121962341
Ik hield Sofie dan vast aan haar hoofd. Ik heb het nooit fijn gevonden haar met 2 vingers vast te houden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*poef* nu is het weg
pi_121972361
Wij hebben dit keer geen tummy tub of badje. Voor de eerste week heb ik het badje van een buurvrouw geleend. Vanaf de tweede week gaat ze hier gewoon mee onder de douche!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_121972607
douchen gaat hier lastig daar ik niks zie zonder bril :P en ook nog over de hoge badrand moet met de kleine en zonder zicht... En met badje kan grote broer 'helpen' dus dan is hij ook zoet bezig. :)
pi_121972952
Vraag: wij gaan het wiegje gebruiken waar Vriendje (en zijn broers) vroeger in hebben gelegen. Nu is dat rond/ovaal, het matrasje dus ook. Moet ik dan op zoek naar ovale hoeslakens? Waar vind ik die? Of koop ik de standaard rechthoekige en past dat?
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:00:48 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121973025
Oh boy, wij hadden ook een ovaal wiegje. Maar euh.... Ik weet t niet meer? :@ volgens mij had ik losse lakens, gewone rechthoeken en die frotte ik er dan wat omheen?
Erg dit.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121973178
Volgens mij kun je inderdaad het best een gewoon lakentje eromheen frotten, maar bij Prénatal hebben ze geloof ik ook ovalen hoeslakens. In elk geval die van de Stokke Mini. Misschien past dat?

Ik heb ook nog een vraag. Mijn zoon (ahum, dit klinkt nog zo gek) gaat straks een dag per week naar oma en opa. Nu zijn mijn vragen:
1: wat is noodzakelijk om daar te hebben? (ik denk een bedje, box, aankleedkussen e.d.)
2: wat is handig om daar te hebben? (ik denk flesjes... en toen hield het een beetje op)
Het lijkt me zo leuk om ze een soort kraampakket te geven, maar ik heb geen idee. :@
pi_121973226
Maar als je ze er omheen frot, wordt dat dan niet gevaarlijk als in dat de baby het los trekt etc?
pi_121973261
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:10 schreef L-E het volgende:
Maar als je ze er omheen frot, wordt dat dan niet gevaarlijk als in dat de baby het los trekt etc?
Kun je het niet vastzetten met veiligheidsspelden onder het matrasje? Er staat me iets van bij dat mijn moeder dat vroeger zo deed...
Sarcasme. Herken het.
pi_121973295
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:07 schreef Suikertante het volgende:
Volgens mij kun je inderdaad het best een gewoon lakentje eromheen frotten, maar bij Prénatal hebben ze geloof ik ook ovalen hoeslakens. In elk geval die van de Stokke Mini. Misschien past dat?

Ik heb ook nog een vraag. Mijn zoon (ahum, dit klinkt nog zo gek) gaat straks een dag per week naar oma en opa. Nu zijn mijn vragen:
1: wat is noodzakelijk om daar te hebben? (ik denk een bedje, box, aankleedkussen e.d.)
2: wat is handig om daar te hebben? (ik denk flesjes... en toen hield het een beetje op)
Het lijkt me zo leuk om ze een soort kraampakket te geven, maar ik heb geen idee. :@
Mijn moeder gaat ook oppassen 2 dagen per week :) Heerlijk! Ze hebben een box en een bedje en een badje en eigenlijk alles wat je thuis ook gebruikt :@ Mijn moeder koopt zelf luiers en kunstvoeding en dat verrekenen we dan. Dan hoef ik dat niet allemaal mee te slepen straks :)
Sarcasme. Herken het.
pi_121973316
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:07 schreef Suikertante het volgende:
Volgens mij kun je inderdaad het best een gewoon lakentje eromheen frotten, maar bij Prénatal hebben ze geloof ik ook ovalen hoeslakens. In elk geval die van de Stokke Mini. Misschien past dat?

Ik heb ook nog een vraag. Mijn zoon (ahum, dit klinkt nog zo gek) gaat straks een dag per week naar oma en opa. Nu zijn mijn vragen:
1: wat is noodzakelijk om daar te hebben? (ik denk een bedje, box, aankleedkussen e.d.)
2: wat is handig om daar te hebben? (ik denk flesjes... en toen hield het een beetje op)
Het lijkt me zo leuk om ze een soort kraampakket te geven, maar ik heb geen idee. :@
luiers,knuffeltje,billedoekjes. Extra setje kleertjes,later een kinderstoel.tuut.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_121973331
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:12 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Kun je het niet vastzetten met veiligheidsspelden onder het matrasje? Er staat me iets van bij dat mijn moeder dat vroeger zo deed...
Oh, dat vind ik een Heel Eng Idee. :@
pi_121973365
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:16 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik een Heel Eng Idee. :@
Ik voel me al prettig door het woord alleen al O+ VEILIGHEIDSspeld. Dat kregen koters vroeger ook in hun luiers hoor, over eng gesproken :P
Sarcasme. Herken het.
pi_121973369
Suiker mijn ouders passen ook op. Wat we daar hebben staan: fles, spenen, voeding, luiers, billendoekjes, reserve kleding. Allemaal niet noodzakelijk maar scheelt heen en weer slepen.

Verder hadden ze daar geen aankleedkussen maar een opvouwbare commode achtig ding van de ikea. Minder ruimte.
Wel hebben ze een bedje en een eenvoudige babyfoon.
In het begin geen box. Later hebben we daar een campingbedje neergezet als box. Kon hij veilig in spelen als het nodig was en dus ook weer op te vouwen als hij daar niet was.
En verder speelgoed.
pi_121973602
Slim zeg dat campingbedje! En sowieso al een lijstje zo:
box
bedje
badje
luiers
knuffeltje
billendoekjes
kleertjes
fles
spenen
voeding
speelgoed
later stoel
pi_121973628
Suiker, is een badje echt nodig voor die ene dag per week? :)
pi_121973637
Wellicht een extra autostoeltje als ze een auto hebben? Dat meeslepen vond ik echt een gedoe.
pi_121973647
Nee joh, maar ik heb blind het lijstje overgenomen. Kan ik later zelf weer gaan schrappen :)
pi_121973745
Autostoeltje hebben wij uiteindelijk ook gedaan. Gewoon een eenvoudige. Badje niet. Ikea kinderstoel wel. Die dingen kosten niets.
pi_121973780
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:07 schreef Suikertante het volgende:
Volgens mij kun je inderdaad het best een gewoon lakentje eromheen frotten, maar bij Prénatal hebben ze geloof ik ook ovalen hoeslakens. In elk geval die van de Stokke Mini. Misschien past dat?

Ik heb ook nog een vraag. Mijn zoon (ahum, dit klinkt nog zo gek) gaat straks een dag per week naar oma en opa. Nu zijn mijn vragen:
1: wat is noodzakelijk om daar te hebben? (ik denk een bedje, box, aankleedkussen e.d.)
2: wat is handig om daar te hebben? (ik denk flesjes... en toen hield het een beetje op)
Het lijkt me zo leuk om ze een soort kraampakket te geven, maar ik heb geen idee. :@
Mijn ouders hebben bedje + toebehoren, pyjama, verschoonkussen (ligt gewoon op een bureau), box, speelgoed, fles + poedermelk, luiers, billendoekjes, creme, kinderstoel van de Ikea, hydrofielen en slabbetjes, Mijn ouders hebben een campingbedje, en als wij op vakantie gaan leen ik die. Badje staat daar niet, maar mijn ouders hebben zo'n plastic emmer van de action, gaat ook prima.

Autostoel verplaats ik wel, sinds ik twee weken geleden mijn auto total loss gereden heb met kind achterin geloof ik heilig in het belang van een degelijke stoel :X :@ Dan maar overzetten.

Wij gebruikten in het begin de tt, omdat ik dat gesjouw met een badje vervelend vond. Volle tt kan ik in één keer tillen. Sinds de kabouter kan zitten gebruik ik weer het badje, dat zet ik in de douche en daar speelt hij lekker in,.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_121973794
Owja,autostoel hebben die van mij ook en badje ook. Hou mijn moeder maar eens tegen dat kind straks in bad te doen :') Maargoed, mijn ouders hebben zowat alles nog over want ze hebben ook op de kids van mn zusje gepast, dus dat scheelt een hoop.
Sarcasme. Herken het.
pi_121973823
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:18 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik voel me al prettig door het woord alleen al O+ VEILIGHEIDSspeld. Dat kregen koters vroeger ook in hun luiers hoor, over eng gesproken :P
Ik hoor meer dit in mijn hoofd: veiligheidsSPELD :+
pi_121973836
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik hoor meer dit in mijn hoofd: veiligheidsSPELD :+
Ja precies. DUSDANIG SCHERP DAT EEN BABY ZIJN EIGEN OOG ERMEE KAN UITSTEKEN!, dat is wat ik hoor. ;(
pi_121973843
http://m.ikea.com/nl/nl/c(...)oducts/art/50144765/

Wij hebben deze dus om te verschonen daar. Geen idee hoe ik direct het plaatje krijg via mobiel.
pi_121973934
Man, ik krijg die krengen niet eens normaal open, laat staan een baby! :P
Sarcasme. Herken het.
pi_121973981
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:35 schreef As1981 het volgende:
http://m.ikea.com/nl/nl/c(...)oducts/art/50144765/

Wij hebben deze dus om te verschonen daar. Geen idee hoe ik direct het plaatje krijg via mobiel.
Volgens mij hebben mijn ouders die ook gehaald. Ze wilden alles zelfs aanschaffen en wilden niet dat wij het zouden betalen :') Dus hebben we ze het merendeel cadeau gedaan voor sinterklaas/kerst/verjaardag mam. Alleen die commode hadden ze nog niet, zijn ze die laatst zelf gaan halen.

Bij mijn ouders staat nu: campingbedje + matrasje + beddengoed + slaapzakje, hydrofielluiers + spuugdoekjes, extra kleertjes, aankleedkussen + hoes, fles + voeding, wippertje, luiers, billendoekjes. Een box leent ze van een vriendin.

En als Saartje wat ouder is, dan zetten we er nog een kinderstoel neer :Y
pi_121974041
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:39 schreef Spirit82 het volgende:
Man, ik krijg die krengen niet eens normaal open, laat staan een baby! :P
Een baby hoor je ook niet open te maken :{w

aldus de taalneuroot met beroepsdeformatie ':')
pi_121974111
Yesss wat een fijne lijst! Denk dat ik zo aardig compleet ben.
Mijn ouders hebben laatst een heel mooi krakkemikkig oude houten commode op de kop getikt voor 30 euro, ze zijn niet echt de types "we willen alles nieuw" en ze hebben ruimte zat, dus ik denk dat ik lekker MP af ga struinen. Moet ik niet te lang wachten natuurlijk, voordat ze alles zelf gaan kopen.

Veiligheidsspelden, bij luiers enzo gebruiken ze nu toch schilderstape? Maar dat houdt misschien niet op het onderlaken bij getrappel van een baby..
pi_121974126
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:41 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Een baby hoor je ook niet open te maken :{w

aldus de taalneuroot met beroepsdeformatie ':')
Stom mens :(

Ik las het terug en vond het teveel moeite om mn post aan te passen :')
Sarcasme. Herken het.
pi_121974148
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:43 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Stom mens :(

Ik las het terug en vond het teveel moeite om mn post aan te passen :')
Ik begreep ook serieus niet wat je zei, dus je had het beter wel kunnen doen. :')
pi_121974175
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:43 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Stom mens :(

Ik las het terug en vond het teveel moeite om mn post aan te passen :')
My feels! ;(
pi_121974206
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

My feels! ;(
:*
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:47:09 #160
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121974231
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:10 schreef L-E het volgende:
Maar als je ze er omheen frot, wordt dat dan niet gevaarlijk als in dat de baby het los trekt etc?
tegen de tijd dat ze dat kunnen slapen ze niet meer in de wieg. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121974439
Ik weet niet wat voor een baby je krijgt. Maar een baby gaat never nooit met zijn hand onder een matras en helemaal niet om vervolgens een veiligheidsspeld te openen. :P

Hoe lang verwacht je dat hij in de wieg ligt? Want ik heb het wel gewoon onder het matrasje gefrot en ze trekken dat de eerste 2 maanden echt nog niet los.
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:54:52 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121974488
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 08:57 schreef L-E het volgende:
Vraag: wij gaan het wiegje gebruiken waar Vriendje (en zijn broers) vroeger in hebben gelegen. Nu is dat rond/ovaal, het matrasje dus ook. Moet ik dan op zoek naar ovale hoeslakens? Waar vind ik die? Of koop ik de standaard rechthoekige en past dat?
Ik gebruikte hoeslakentjes met elastiek, die dingen die je ook over aankleedkussens doet. Werkte prima in ons ovale wiegje. :Y
***
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:55:04 #163
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121974495
quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:53 schreef covie het volgende:
Ik weet niet wat voor een baby je krijgt. Maar een baby gaat never nooit met zijn hand onder een matras en helemaal niet om vervolgens een veiligheidsspeld te openen. :P

Op dit soort momenten ben ik blij met mijn rijke fantasie. In mijn hoofd ziet het er heel grappig uit :D
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:57:57 #164
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121974575
wel een handige tip van flip: wanneer je een veiligheidsspeld eerst even (voorzichtig) over je hoofdhuid haalt gaat hij veel makkelijker door stof enzo heen.

[/tipvanflip]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121974907
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik gebruikte hoeslakentjes met elastiek, die dingen die je ook over aankleedkussens doet. Werkte prima in ons ovale wiegje. :Y
Kijk, dat is natuurlijk best een idee!
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:38:03 #166
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121975860
Le ik heb ook ovalen matrasjes. Wil straks wel even fotos maken van hoe ik het doe. Het hangt alleen ook van je maat wiegje af. Standaard hoezen zijn 40x80 cm en dat wil hier gewoon.
pi_121975953
Graag pessie!

Maten weet ik niet, wiegje staat nu nog bij de schoonfamilie in Limburg. :)
pi_121988328
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 09:33 schreef Clubsoda het volgende:
Autostoel verplaats ik wel, sinds ik twee weken geleden mijn auto total loss gereden heb met kind achterin geloof ik heilig in het belang van een degelijke stoel :X :@ Dan maar overzetten.
Inmiddels wel een nieuwe gekocht?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_121988505
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Inmiddels wel een nieuwe gekocht?
Jazeker, direkt gedaan :)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122073496
Vandaag maar weer eens op kinderwagen jacht gegaan. De nodige info gehad, proef gereden en gezien hoe je ze kunt inklappen. Vonden we de Joolz day wel mooi en die van koelstra. Scheelt 200 euro. Past die koelstra niet in onze achterbank (peugeot 207) dus wordt het waarschijnlijk de joolz. Of heeft iemand nog een andere goede tip voor eentje waarbij je bij het opvouwen het frame nog dubbel vouwt.

Zoals hier bij sec 18.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:44:13 #171
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122077155
Bij onze Easywalker vouw je het frame ook dubbel :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122085423
Tnx. Weet iemand nog meer merken waarvan je het frame kan dubbelvouwen?
pi_122085648
Hoewel die van ons een supertof in- en vooral uitklapsysteem heeft kan hij niet dubbelvouwen. Dat is de Quinny Moodd, dus die kun je links laten liggen :)
  zaterdag 26 januari 2013 @ 20:56:55 #174
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122085874
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:47 schreef Stansfield het volgende:
Tnx. Weet iemand nog meer merken waarvan je het frame kan dubbelvouwen?
Bij onze phil and teds vibe ook.
pi_122086568
De Mutsy Transit vouwt ook dubbel.
pi_122106235
Iemand tip voor een fietsstoeltje ? Voorop dus. Met welke leeftijd mag dat ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  zondag 27 januari 2013 @ 12:13:33 #177
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122106306
quote:
5s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:11 schreef kleinzusje het volgende:
Iemand tip voor een fietsstoeltje ? Voorop dus. Met welke leeftijd mag dat ?
Er is een fietsstoeltjes topic.

Maar het mag pas als je kind je stevig kan zitten. Gemiddeld met 9 maanden ongeveer. Anders trekken de rug en het nekje het echt nog niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122106325
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:13 schreef laziness het volgende:

[..]

Er is een fietsstoeltjes topic.

Maar het mag pas als je kind je stevig kan zitten. Gemiddeld met 9 maanden ongeveer. Anders trekken de rug en het nekje het echt nog niet.
Ah, thx ! Ga op zoek. Heb ik nog 3 maanden *;
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
  zondag 27 januari 2013 @ 12:15:51 #179
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122106385
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122106430
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_122115342
Tnx voor alle opvouwbare kinderwagen merken. Komende week maar weer een keer langsgaan en de koelstra voor de zekerheid nog even passen en anders nog even alle dubbelvouwbare merken langslopen. Maar waarschijnlijk zal het wel de joolz day worden.
pi_122115492
Onze bugaboo Cameleon kan je het frame ook helemaal van invouwen .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_122119883
Even een vraagje wat betreft de voedingstijden;

S krijgt om de 4 uur z'n fles. 's Nachts slaapt hij meestal 6/7 uur achterelkaar. Nu komt het dus nooit mooi uit, die laatste fles.

Bijv vandaag;

10.00
14.00
18.00
22.00
04.00

Dan gaan we morgen verder met;

08.00
12.00
16.00
20.00
00.00

Nu gaan we meestal rond 22.00 op bed. Is het dan handig om hem dan ipv 20.00 om 19.00 iets minder te geven en om 22.00 zijn gewone fles?

Hoe deden jullie dat?
pi_122120085
Eerder opstaan :-)
7-11-15-19-23

En in de nacht zet ik geen werken maar laat ze zelf komen. Meestal rond 4 uur.
Met een meidenkwartet
pi_122120201
Ik geef gewoon iets eerder de fles en zie dan wel hoe laat ze wakker wordt om te eten. :@ Mijn beleving is dat ze echt wel wakker worden als ze honger hebben en ze krijgt genoeg binnen. Ik moet soms nog mn bed uit snachts maar vaak slaapt ze al door tot 6.30 of later.. (tussen 2200 en 2300 krijgt ze laatste fles, afhankelijk hoe laat ze ervoor heeft gedronken)
  zondag 27 januari 2013 @ 17:03:23 #186
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122120218
Wij zaten daar ook altijd wat mee te rommelen maar je kan alle flessen na 3,5 ipv 4 uur geven en dan win je zo twee uur.
Maar onze voorkeur ging op een gegeven moment uit naar wel die laatste fles zo laat mogelijk zodat hij de nacht door trok en je geen nachtfles meer had.
Mijn meneer gaat later naar bed dan ik en hij deed dan rond 23.00/23.30uur nog een fles zodat de volgende pas weer 's ochtends was.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122121537
Ik denk dat de mijne eerder om de 4.5 wil dan de 3.5. Dan drinkt hij namelijk heel slecht.

Kwestie van wat aanrommelen dus, en hopen dat je gauw een fatsoenlijk ritme te pakken hebt :P
pi_122121662
Hier was hij 's morgen wel vaker wat later wakker maar de fles van 19.00 ging er altijd prima in en dan op bed. Maakte niet uit hoe laat hij de andere flessen had gehad.
pi_122188719
Even een vraagje,

Bestaat er zoiets als tandenpasta voor gevoelig tandvlees voor baby's ? Heb een heel zacht tandenborsteltje en babypasta (6 tandjes) maar als ik ze poets en dat doe ik heus niet hard dan gaat het bloedden als een rund.. nu snap ik waarom ze altijd zo krijst bij het poetsen.. Ik twijfel ook of dat ze wel genoeg glazuur op haar tandjes heeft ( in de familie hebben we het allemaal niet en dat word eens in de zoveel tijd gedaan door de tandarts ) want wanneer ik haar wat geef als thee ofzo of iets met kleurstof worden haar tandjes meteen geel/bruin wat ik ook niet weggepoets krijg trekt er meteen in..
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 00:11:30 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122197400
Waarom zou je überhaupt thee of iets met kleurstof geven?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_122197682
Omdat ik het geen probleem vind thee en af en toe een beetje drinken met kleurstof te geven. waarom zou ze het alleen op water moeten doen..

Vind het een groter probleem dat haar tandvlees zo gevoelig is en omdat ik haar dus wel kleurstof enzo geef zal ik ze hoe dan ook goed moeten poetsen. dit doe ik ook 1 a 2 keer per dag maar het is zo sneu dat het kapot gaat vandaar mijn vraag of dat er ook zoiets is voor babys.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 00:24:19 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122197898
quote:
Bij doorbraak van een element is het glazuur nog niet uitgehard. Hierdoor is het glazuur makkelijker oplosbaar onder invloed van zuren en is de kans op het ontstaan van tandbederf groter.
Bron
Lijkt me genoeg reden om juist bij kinderen die tanden krijgen rekening te houden met wat je ze geeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_122198116
Dat snap ik best maar zoals ik zelf al zei vind ik het geen probleem om haar het wel te geven. en ze loopt ook niet de hele dag met haar flesje rond ook daar houd ik rekening mee. Ik weet wat tandbederf is 2 jarig meisje van bekenden moet het grootste deel laten trekken allemaal zwarte stompjes. Daarom poets ik het ook goed... en het is echt niet zo dat ze hele liters naar binnengooit.. als ze 30 - 50 cc drinkt is het veel...

Maargoed misschien weet iemand anders of er tandenpasta bestaat voor gevoelig tandvlees bij babytjes.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_122201628
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 00:18 schreef Sam1993 het volgende:
Omdat ik het geen probleem vind thee en af en toe een beetje drinken met kleurstof te geven. waarom zou ze het alleen op water moeten doen..

Omdat al het andere drinken blijkbaar niet goed is voor haar tanden. Ik vind het de omgekeerde wereld om haar iets te geven waar haar tandjes duidelijk op reageren en dit dan willen ondervangen met speciale tandpasta. Als je haar geen kleurstof geeft, heeft ze die speciale tandpasta niet eens nodig. En zo goed is kleurstof niet voor een baby he.. van 'alleen' water drinken word je ook heel groot en gezond. :)
pi_122201642
Geen idee eigenlijk. Misschien weet je tandarts het antwoord hierop?? Iig succes en sterkte. lijkt me erg rot voor je kindje. En een beetje thee is toch niet erg voor kinderen? Mn zoon kreeg ook vanaf 6 mnd ong. bij de lunch wat thee ipv melk of water hoor.
pi_122202400
Ik vraag me af of je uberhaupt wel moet blijven poetsen als het tandvlees zo bloed. Kan komen (volgens google) door doorkomende tandjes en door ontstoken tandvlees. Als je het dan kapot blijft maken, kan het dan wel helen? Zou idd je tandarts even bellen voor advies :)
Sarcasme. Herken het.
pi_122205312
dat ohnee.. en dat ze bloedend tandvlees heeft komt niet doordat ze kleurstoffen binnenkrijgt.. De tandenpasta wil ik niet voor de kleurstoffen weg te poetsen want dat kan ook wel met gewone tandenpasta het is bedoeld voor haar tandvlees sterker te maken.

Spirit, Ik ga dan inderdaad maar eens de tandarts bellen ontstoken lijkt me niet kunnen want verder ziet het er heel gezond roze uit enzo doorkomende tandjes kan altijd maja ze heeft er nu al 6 dus dan geeft dat misschien wel problemen voor de tandjes die er al zijn. Gewoon maar even bellen dus :)

Bedankt iniedergeval :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_122320496
Zo vandaag zijn we los gegaan in de babypark winkel. We hebben de kinderwagen gekocht maar kregen er ook nog wat dingen bij.
Dus we hebben het volgende gekocht:

Joolz day jeans met zwart onderstel


Met als accessoires de bijpassende parasol (want we zijn uitgerekend in juli)


En 2 beugels voor de bevestiging van de maxi cosi.

En daar kregen we het volgende bij:

Een joolz jeans slaapzak


Een kidsriver wipstoel


En ook een maxi cosi citi twv 99 euro. Maar die vonden we niet zo mooi. Dus hebben we die omgeruild voor een maxi cosi Pebble twv 189 euro en daar kregen we dan 99 euro korting op.



Totaalprijs 1060 euro
pi_122321702
ik vind die joolz echt een mooie wagen maar ik vind het zo belachelijk veel geld. ik heb nu een mutsears style kinderwagen en vind ide ook prima voor zijn 4 tientjes op mp :P maja als we het geld hadden hadden wij het vast ook gedaan :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:45:45 #200
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_122359351
Kan die slaapzak ook dienen als voetenzak op het zitje? Of heb je iets dergelijks er ook bij voor wanneer het kouder wordt en je baby niet meer in de wagen ligt?
En wat Sam zegt, wat een geld zeg! Maar hij ziet er wel tof uit!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_122366928
Ik kan er even geen plaatje van vinden, maar in de winkel stond er kinderwagen in de zitjes stand met een slaapzak erop zeg maar. Dus ik neem aan dat dat wel kan ja.

Ja tuurlijk is 1000 euro veel geld, maar we hebben er voor gespaard en het er voor over. Dus vind ik dat wel voor die 1000 euro wel veel spullen hebben.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:24:14 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_122370360
Onze baby begint te groot te worden voor het babybadje. Tenminste, hij past er nog wel in maar we kunnen hem bijna niet meer door het water wiegen. Wij hebben geen ligbad. Hebben jullie nog tips voor een handig 'vervolgbadje'? Ik weet dat we ook met hem kunnen douchen maar dat vind ik niet altijd handig en we vinden het erg leuk om hem in bad te doen want hij vindt het geweldig O+
pi_122370891
te groot voor het babybadje? mijn 4-jarige zit er nog steeds in (en is zelfs ietsje groot voor een 4-jarige) :P

ik zet gewoon 2 badjes naast elkaar op de grond in de douche en dan zitten ze elk in een badje :) die van ikea zijn goedkoop en heel stabiel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:57:16 #204
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_122370982
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:52 schreef simmu het volgende:
te groot voor het babybadje? mijn 4-jarige zit er nog steeds in (en is zelfs ietsje groot voor een 4-jarige) :P

ik zet gewoon 2 badjes naast elkaar op de grond in de douche en dan zitten ze elk in een badje :) die van ikea zijn goedkoop en heel stabiel
Ja, te lang. Mijn baby kan nog niet zitten dus hij moet languit liggen. Hij strekt zijn benen altijd uit in bad, waardoor hij met zijn tenen bijna tegen het andere eind komt. Ik kan er dan met mijn handen niet meer bij om zijn haartjes te wassen. En het heen en weer wiegen door het water wat hij zo geweldig vindt lukt ook niet meer.
pi_122371744
Spees_Eend ik weet wat je bedoeld met Lisa gaat dt ook niet meer maar daar zijn we l vrij snel een ligsteuntje voor gaan gebruiken. Nu gebruiken we het bad helemaal niet meer maar had begrepen dat de opvouwbare biba badden wat groter zijn.

Hier gaat het met Amber eigenlijk ook niet meer hoor. ze is nu 3 en 96 cm en ze zit best wel krap of ze moet telkens stil blijven zitten. Amber vind douchen afbsoluut niet leuk maar door het bij 3 keer in de week te houden en tussendoor wassen tenzij erg vies door speeltuin ofzo dan ish et wel te doen.
Met Lisa gebruik ik het bad bijna niet. het moet op het aanrecht staan omdat hij op de standaard te laag is en het is een heel gesjouw...

Wij doen Lisa in de wasbak van de keuken of nemen haar mee onder de douche ze vind het allemaal best.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_122374873
ik ben toen een ligsteun gaan gebruiken. En daarna ging hij zittend in t badje. Heb t geprobeerd om m in t grote bad te badderen nog want hij vond dat hen en weer int water ook zo leuk maar dat koste me mn rug :P.
pi_122377058
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:57 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, te lang. Mijn baby kan nog niet zitten dus hij moet languit liggen. Hij strekt zijn benen altijd uit in bad, waardoor hij met zijn tenen bijna tegen het andere eind komt. Ik kan er dan met mijn handen niet meer bij om zijn haartjes te wassen. En het heen en weer wiegen door het water wat hij zo geweldig vindt lukt ook niet meer.
dan idd wellicht zo'n ligsteun? pakt je baby al dingen? dan kan je hem/haar leren spetteren, is ook leuk ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:58:12 #208
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_122378382
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Onze baby begint te groot te worden voor het babybadje. Tenminste, hij past er nog wel in maar we kunnen hem bijna niet meer door het water wiegen. Wij hebben geen ligbad. Hebben jullie nog tips voor een handig 'vervolgbadje'? Ik weet dat we ook met hem kunnen douchen maar dat vind ik niet altijd handig en we vinden het erg leuk om hem in bad te doen want hij vindt het geweldig O+
Bibabad!
pi_122378648
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:58 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Bibabad!
Dat is wel een top idee zeg. Wij hebben ook geen bad. En hebben nu een hoppop bad gekocht maar als hij/zij wat groter is dan is zo'n bibabd wel een top idee. En ook te gebruiken in de zomer in de tuin?
pi_122379714
Luuk wordt ook te lang voor het badje, ik weet nog van Sofie dat ze vanaf toen alleen maar in de emmer ging. En mee onder de douche. Alleen vindt Luuk de emmer niet zoveel aan, en douchen ook niet echt. We wilden een bibabad kopen als Luuk wat groter was, en kon zitten. Maar misschien toch wat eerder.
*poef* nu is het weg
  zondag 3 februari 2013 @ 10:19:32 #211
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_122409665
Bedankt voor de tips voor het badje! Ga me er eens in verdiepen.
pi_122437526
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:45 schreef Susie het volgende:
Kan die slaapzak ook dienen als voetenzak op het zitje? Of heb je iets dergelijks er ook bij voor wanneer het kouder wordt en je baby niet meer in de wagen ligt?
En wat Sam zegt, wat een geld zeg! Maar hij ziet er wel tof uit!
Die zak past beter in het zitje dan in de wieg. In de wieg vind ik m eigenlijk te groot. Het kan wel hoor maar dan ligt het voeteneind helemaal opgefrommeld.
pi_122910845
Vraag!! Ben op zoek naar een flessensterilisator, maar nou heb je dus verschillende soorten en maten. Zijn er grote verschillen? Ik lees dat bijvoorbeeld lange flesjes niet in de vierkante van de hema passen... (nou heb ik niet eens een benul of ik lange flessen nodig heb, maar dat terzijde) :P
Sarcasme. Herken het.
pi_122911407
Ik heb gewoon die van de Hema hoor. Dat is een rechthoekige, en mijn 250ml Difrax flessen passen daar in.
pi_122911898
flessen gaan er schuin in dus de meeste zullen wel passen. Zelfs mn lange difrax fles krijg ik in een sterrilisator.
pi_122912357
Ik heb ook die van de hema en flessen waar 240cc in kan. Past prima!
pi_122914342
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:07 schreef Spirit82 het volgende:
Vraag!! Ben op zoek naar een flessensterilisator, maar nou heb je dus verschillende soorten en maten. Zijn er grote verschillen? Ik lees dat bijvoorbeeld lange flesjes niet in de vierkante van de hema passen... (nou heb ik niet eens een benul of ik lange flessen nodig heb, maar dat terzijde) :P
Ik heb nog een magnetronsterilisator van de hema te koop
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:21:36 #218
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122915921
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:07 schreef Spirit82 het volgende:
Vraag!! Ben op zoek naar een flessensterilisator, maar nou heb je dus verschillende soorten en maten. Zijn er grote verschillen? Ik lees dat bijvoorbeeld lange flesjes niet in de vierkante van de hema passen... (nou heb ik niet eens een benul of ik lange flessen nodig heb, maar dat terzijde) :P
Je hebt ook sterlisatiezakken van medela. Nemen geen ruimte in, zijn mss wel duurder in totaal. want je kan zo'n zak maar 20x gebruiken...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_122916051
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:43 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik heb nog een magnetronsterilisator van de hema te koop
Ik denk dat opsturen duurder is dan een nieuwe kopen ;) Die dingen zijn maar 16,50.
Sarcasme. Herken het.
pi_122917631
Ik heb eentje van Avent, heel simpel maar doeltreffend ding ;)
pi_122917668
Nieuwe vraag;

Hoe slaapt jouw baby?

Mijn zoontje van bijna 12wk slaapt in een dun slaapzakje (die van het Kruidvat) zonder mouwen, en met een dekentje tot zijn buikje.
Voor de rest is het meestal 20-22 graden op zijn kamertje. Ik heb nogal een warmbloedig kind.
pi_122919285
Winterslaapzakje zonder mouwen, romper met lange mouwen en een broekje/ legging onder een lakentje ingestopt tot haar borst. Slaapkamer is een graad of 17.
pi_122919890
Korte mouwen romper, pyjama, winterslaapzak met mouwen, dekentje tot de borst. Kamertje is 18 graden.
pi_122920202
Hoe doe je dat als een kamer niet in temp verlaagd kan worden? Ik lees overal dat 18 graden ideaal is, maar bij ons red je dat in de zomer bij lange na niet. We hebben nu nog helemaal geen slaapkleertjes/zakjes/dingetjes... Wat trek je zo'n kleintje in zo'n geval aan?
Sarcasme. Herken het.
pi_122920315
Mijn zoon heeft ook zijn gewone kleertjes aan.
Maar is het nou verstandiger om de kachel wat lager te zetten? Is dat gezonder voor hem?
pi_122920521
Advies is volgens mij 16 tot 18 graden.
pi_122920605
Ik vind 20 a 22 graden nogal warm klinken. Is het niet zo dat 18 a 19 wordt geadviseerd voor op de babykamer? :)
pi_122920647
Ah, nog lager zelfs!
pi_122927691
Als je gaat kijken voor zo'n badzitje, die zijn vaak te breed voor een hoppop bad. Wij zijn toen dus overgestapt op het zitje in het grote bad.

Wij hebben een basissterilisator can de prenatal. Was goedkoper dan die van avent en ik kende hem door mijn werk op het kdv, fijn ding.

Eva slaapt nu in een romper, meestal lange mouw soms kort, net hoe het uitkomt, een pyjama en een winterslaapzak met mouwen. Ze heeft geen dekens of iets in bed, dat wil ze niet.
pi_122928011
Wat je kleintje aanheeft hangt natuurlijk vooral af van de omgevingstemperatuur en de warmbloedigheid (das vast geen bestaand woord) van je kindje.

Als het in de zomer goed warm is, trek je je kleintje zo weinig mogelijk aan. Hier was het overdag wel eens 30 gr op Isabels kamer, en sliep ze in alleen een luier. 's Avonds was het gelukkig koeler. Dunne slaapzak, of aleen een romper kan prima dan. Dun dekentje, of alleen een laken kan ook nog.

Het is nu boven net geen 15 graden (maar toen het zo vroor werd het er max 12 volgens babyfoon) Mijn baby slaapt in een romper lange mouw, gewoon pakje, slaapzakje, op een wollen onderdeken, onder 3 dubbele dekens waaronder een wollen, met 2 kruiken en een fleecedeken over als het echt koud was. Het is hier dus en goed koud boven, en hij is een kind wat het snel koud heeft.

Isabel slaapt in een pyjama lange mouw en broek, slaapzak en dekbed.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122928106
Hier sliep hij eerst ook in z'n kleertjes, toen er een beetje een dag/nacht ritme kwam en meneer langer sliep 's nachts begonnen we met een bedritueel en werd het een pyjama en slaapzakje. Dat zal rond een week of zes-acht zijn geweest? De kamer is een graad of 16-18, en hij draagt nu een romper (lange of korte mouw), pyjama, (dunne) winterslaapzak met mouwen en een lakentje en een dekentje.
pi_122929249
Wow Morretje, koud kan hij het iig niet meer hebben :P
pi_122929254
:@ Oeps..

Kachel dus uit en wat warmer aankleden...
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:01:16 #234
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_122929857
Hier ook tussen de 16 en 18 graden, is idd de beste temperatuur. Te warm is 'gevaarlijker' voor een baby dan iets te koel. Nekje moet warm maar niet klam zijn. Onze baby slaapt in romper korte mouw+truitje lange mouw (of andersom), inbakerslaapzak en daarover nog een dubbel lakentje gespannen. Zeker met inbakeren vond ik t in het begin wel spannend of hij het niet te warm zou krijgen, maar met een lakentje is het precies goed.
pi_122930253
Hier romper lange mouw, pyama, en wnterslaapzak zonder mouw. Kamer koelt af tot 16 -18 graden.
Oh en een dekentje er over.

[ Bericht 14% gewijzigd door covie op 15-02-2013 22:20:19 ]
pi_122930436
Hier heeft ze een romper lange mouw, broekje, winterslaapzak met mouwen en 2 dekentjes. Ik vind t altijd zo koud in dr kamer s nachts.
Of ik doe een romper zonder/korte mouw aan en pyjama met winterslaapzak met mouwen en dan de dekentjes.
Of als ze lange mouwen romper aanheeft en een pyjama een winterslaapzak zonder mouwen.
Iig 2 laagjes over dr armen :D

Geen idee hoe koud/warm het daar precies is, maar ik vind t koud en ze komt nu lekker warm uit dr bed.
Bij mn oudste had ik 1 dekentje, pyjama en slaapzak zonder mouwen. Maar zijn kamer is warmer.
pi_122931375
Kachel is uitgezet. Vanavond krijgt hij een vestje aan, over z'n korte romper en lange mouwen shirt. En z'n slaapzakje. Even kijken hoe hij morgen uit bed komt.
Kamertje is momenteel 19 oC, maar zal nog wel een of twee graad afkoelen denk ik.
Oh, en z'n dekentje gaat wat hoger ;)
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:36:12 #238
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_122931494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:33 schreef Poesopstokje het volgende:
Kachel is uitgezet. Vanavond krijgt hij een vestje aan, over z'n korte romper en lange mouwen shirt. En z'n slaapzakje. Even kijken hoe hij morgen uit bed komt.
Kamertje is momenteel 19 oC, maar zal nog wel een of twee graad afkoelen denk ik.
Oh, en z'n dekentje gaat wat hoger ;)
Misschien heb ik een kachelbabytje maar die van mij zou echt zijn bed uit zweten :D
pi_122931578
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:36 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Misschien heb ik een kachelbabytje maar die van mij zou echt zijn bed uit zweten :D
De mijne is warm van zichzelf, en komt ook warm z'n bedje uit.
Maar het lijkt me toch gezonder als het wat kouder is op z'n slaapkamer, misschien slaapt hij dan ook wat beter door ;)
Zonder vestje lijkt het me wat te koud voor hem!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:40:23 #240
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_122931714
Ja het zal ook wel per kind schelen hoor! Maar in een kamer van 17-18 graden zou romper, langemouwenshirt, vest, slaapzak en deken voor mijn mupke wel te warm zijn :s)
pi_122931785
Hier is het kamertje vaak 18 graden in de winter. De mini draagt een romper lange mouw, pyjamatruitje (geen broek dus) en medium dikke slaapzak met mouwen. En dan een lakentje met dubbelgevouwen deken erop. Armen liggen altijd boven de deken, vandaar dat hij veel lagen aankrijgt over z'n armen. En nog ijskoude handjes 's ochtends! Maar daar wordt hij niet wakker van.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122931948
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja het zal ook wel per kind schelen hoor! Maar in een kamer van 17-18 graden zou romper, langemouwenshirt, vest, slaapzak en deken voor mijn mupke wel te warm zijn :s)
We zullen het morgenochtend zien :D Kunnen we het vestje altijd nog achterwege laten. En misschien is het nog wel te koud voor hem, aangezien hij 22 oC gewend is...
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:48:20 #243
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_122932088
Ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen nu ik jullie omschrijvingen lees :D . Misschien wordt hij daarom wel nog zo veel wakker 's nachts en wordt dat minder als ik het lakentje vervang door een dekentje... of draaf ik nu door? :+
pi_122932178
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen nu ik jullie omschrijvingen lees :D . Misschien wordt hij daarom wel nog zo veel wakker 's nachts en wordt dat minder als ik het lakentje vervang door een dekentje... of draaf ik nu door? :+
:D Zou het? Probeer het eens uit ;)

Zo zit ik met zijn pamper 's nachts.. Hij heeft maatje 2 nu, maar krijgt voor de nacht maatje 3. Kruidvat merk overdag en Pampers 's nachts. Maar sinds ik hem Pampers aandoe slaapt hij nog maar 5/6 uur, en voorheen langer, 7/8 uur. Heb het idee dat de Pampers natter aanvoelen, en dat hij daarom wakker wordt. Herkenbaar voor iemand??
pi_122932376
Jeetje zeg... wat een koukleumen hebben jullie....

M. slaapt nu in een pyjama shirtje over een romper zonder mouwen en hij ligt in een winterslaapzak zonder mouwen en dat is het.

Zelfs mijn meisjes hebben nu alleen maar een pakje aan met een romper zonder mouwen en slapen onder een lakentje en dekentje + muts. En dat zonder kruik en zo heel warm is het ook niet in het ziekenhuis......
pi_122932458
Mijn baby ligt in een zomerslaapzakje, echt zo'n dun dingetje. Misschien zit daar het verschil in ;)
pi_122932704
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen nu ik jullie omschrijvingen lees :D . Misschien wordt hij daarom wel nog zo veel wakker 's nachts en wordt dat minder als ik het lakentje vervang door een dekentje... of draaf ik nu door? :+
Het kan best dat hij wakker wordt omdat hij het koud heeft, maar dat kan ook prima om een andere reden zijn. Jij kent hem dus jij kunt zelf het beste beoordelen of hij warm genoeg gekleed is.

Ik heb het zelf altijd koud dus ik kleed mijn baby meestal zoals ik het zelf lekker zou vinden, maar misschien is dat voor mijn jochie wel te warm. Ik heb hem alleen nog nooit zwetend aangetroffen, alleen met rode wangen. Dus vooralsnog heb ik geen reden gezien om hem minder aan te trekken. Als hij kan praten hoor ik het wel van hem als het niet goed is :+ Ik zou het gewoon eens proberen, wie weet!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 22:11:29 #248
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_122933255
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:59 schreef Mineola het volgende:

[..]

Het kan best dat hij wakker wordt omdat hij het koud heeft, maar dat kan ook prima om een andere reden zijn. Jij kent hem dus jij kunt zelf het beste beoordelen of hij warm genoeg gekleed is.

Ik heb het zelf altijd koud dus ik kleed mijn baby meestal zoals ik het zelf lekker zou vinden, maar misschien is dat voor mijn jochie wel te warm. Ik heb hem alleen nog nooit zwetend aangetroffen, alleen met rode wangen. Dus vooralsnog heb ik geen reden gezien om hem minder aan te trekken. Als hij kan praten hoor ik het wel van hem als het niet goed is :+ Ik zou het gewoon eens proberen, wie weet!
Ik vind het zelf ook fijn om in een warme trui onder een dikke deken te liggen, maar de kraamzorg heeft zo expliciet gewaarschuwd voor wiegendood door te warm aankleden/instoppen dat ik dat steeds in mijn achterhoofd heb. Ik ga vannacht eens kijken hoe het gaat met een deken over zijn inbakerzak in plaats van een laken, en dan bij de eerste voeding eens checken of zijn nek niet klam is.

Rode wangetjes lijkt me op zich niet erg, kindjes krijgen volgens mij ook vaak rode wangetjes van slapen :)
pi_122933457
Luuk (bijna 12 weken) ligt in een slaapzak met mouwen. Hij heeft een romper, en een shirtje aan. Broekje meestal uit. Hij ligt onder een dekentje+lakentje. Zijn kamer is tussen de 15 en 18 graden. Sofie slaapt in een pyjama met lange mouwen en een romper. Ze slaapt in een slaapzak zonder mouwen onder een dekbedje. Ze wil zelf perse de slaapzak nog aan.
*poef* nu is het weg
pi_122933534
Nee precies, ik zorg er wel voor dat het ook zo niet idioot warm is als ik zou willen :+ Het is ook een kind van z'n vader tenslotte en die heeft het nooit koud! Dus ik hou een beetje een tussenweg aan maar controleer daarom wel vaak of hij niet te warm is, en dat heb ik eigenlijk nooit gemerkt. alleen toen hij een week oud met vier lagen kleding en muts in de wallaboo onder een dekentje in de maxicosi lag met 15 graden buiten maar hij lijkt het dus niet zo snel warm te hebben.
pi_122933757
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:49 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:D Zou het? Probeer het eens uit ;)

Zo zit ik met zijn pamper 's nachts.. Hij heeft maatje 2 nu, maar krijgt voor de nacht maatje 3. Kruidvat merk overdag en Pampers 's nachts. Maar sinds ik hem Pampers aandoe slaapt hij nog maar 5/6 uur, en voorheen langer, 7/8 uur. Heb het idee dat de Pampers natter aanvoelen, en dat hij daarom wakker wordt. Herkenbaar voor iemand??
Ja!!
Wij zijn na de pampers new baby (gaat maar tm mt 3) overgestapt naar kv. Nog de andere pampers uitgeprobeerd, maar die hielden dr billen nooit mooi droog, altijd een beetje klammig.
pi_122933851
Wij zijn ook over op kruidvat. Als de pamper heel vol zat vond ik hem aan de buitenkant zo klam aanvoelen.
*poef* nu is het weg
pi_122934025
Dat zal het dan zijn.. Want hij sliep eerst 7/8 uur met KV, en nu met de Pampers nog maar 6.. Vind mem niet zo leuk }:|
Heb hem nu een KV aangetrokken, ben benieuwd hoelang hij vannacht slaapt.
pi_122934055
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik begin een beetje aan mezelf te twijfelen nu ik jullie omschrijvingen lees :D . Misschien wordt hij daarom wel nog zo veel wakker 's nachts en wordt dat minder als ik het lakentje vervang door een dekentje... of draaf ik nu door? :+
Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Als je het idee hebt dat het nu goed is t vast ook goed :D
M'n oudste kleedde ik nooit zo warm aan en hij lag ook nog altijd boven de dekens...maar op zijn kamer had ik t nooit zo koud als op de kamer van de dame.
Tis meer dat ik haar kamer echt heel koud vind, toen t pas zo sneeuwde zat ik er s nachts in m'n flanellen pyjama met m'n dikke ochtendjas aan...en ik ben totaal geen koukleum
pi_122943468
mijn dochter van 8 weken ligt met kleertjes (geen sokjes meer dat was te warm :P) aan onder een dekentje... snachts een graad of 16-18... Ik zweet snel mn bed uit en volgens mij is mn dochter ook zo :P
  zaterdag 16 februari 2013 @ 10:25:48 #256
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122943609
Nathan had het snel koud. Die sliep met een romper, pyjama, winterslaapzak met lange mouwen env2 dekens. En dan nog werd ie wakker als hij het koud had. Nu ligt hij zonder slaapzak onder een wollen dekbed, slaapt volgens hem beter, en volgens mij dus ook :P . Punt is dus: sommige kindjes hebben het kouder dan andere kindjes. Omslagpunt hier was altijd na 3 nachten " waarom wordt ie weer om dr haverklap wakker" om meer/minder dekens ed te gebruiken.
pi_122943636
Nou, S heeft vannacht in een ''koud'' kamertje geslapen. Hij kwam nog steeds warm (op koude handjes na) uit bed ;) Het was zo'n 18-19 graden.

Qua pamper maakte het niets uit, hij was er alweer na 6uur helaas.. Vind het nog apart, hij sliep tot vorige week minimaal 7, soms 8 uur.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 10:29:03 #258
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122943656
Welkom in de wereld van kinderen. Wat vandaag werkt is geen garantie dat dit morgen nog net zo is :P

Slapen is iets waar al helemaal geen pijl op te trekken is qua tijden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122943677
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:29 schreef laziness het volgende:
Welkom in de wereld van kinderen. Wat vandaag werkt is geen garantie dat dit morgen nog net zo is :P
:D
Als ik straks weer aan het werk ga is het wel ideaal, kan ik er gelijk uit. Maar nu slaap ik liever nog een beetje uit ;)
pi_122943690
Ik leg Luuk na een voeding gewoon weer in bed. Hij heeft vanmorgen om 7 uur gedronken, en is nu weer wakker aan het worden. (Beetje jammer dat Sofie ook wakker werd om 7.30, dus van uitslapen kwam niks)
*poef* nu is het weg
pi_122943711
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:31 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik leg Luuk na een voeding gewoon weer in bed. Hij heeft vanmorgen om 7 uur gedronken, en is nu weer wakker aan het worden. (Beetje jammer dat Sofie ook wakker werd om 7.30, dus van uitslapen kwam niks)
Doen wij ook hoor. En ik kruip er ook weer in ;) Maar de tijd vliegt zo snel dan, word altijd heel moe weer wakker, na mijn gevoel na 10min.
pi_122943787
Wat een fijne informatie! Wij zijn allebei vrij warmbloedig (schoppen ook nu in de winter nog in onze slaap de dekens van ons af) dus ik ga het gewoon eerst met romper/shirtje lakentje/dekentje proberen voor we er slaapzakken bij slepen :)
Sarcasme. Herken het.
pi_122984212
Das wel fijn dat jullie het samen warm hebben spirit. :P Ik heb t snel warm en mn vriend is een koukleum das zo irritant haha sla ik deken half van me af terwijl hij de deken over zn hoofd trekt en ik er dus ook weer onder lig.. :{ :'( :+
pi_122989469
Enkele dekbedden ftw :7
Sarcasme. Herken het.
pi_123021248
Is een flessenwarmer nodig als je afgekolfde bv wil opwarmen? Ik meen me iets te herinneren dat bv niet te warm mag worden, dus dat de magnetron niet zo handig is. Kun je met een flessenwarmer de temperatuur instellen oid dan?
pi_123021296
Het is net onderwerp van gesprek in het borstvoedingstopic, misschien haal je daar je antwoord het beste? Bitterend had ook een linkje naar een pdf gepost waarin diverse opwarmmogelijkheden staan.
pi_123021319
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:09 schreef danic het volgende:
Het is net onderwerp van gesprek in het borstvoedingstopic, misschien haal je daar je antwoord het beste? Bitterend had ook een linkje naar een pdf gepost waarin diverse opwarmmogelijkheden staan.
Ah, dank, kijk ik daar even! :)
pi_123021676
Wij hebben hier aerosleep maar ik hoorde dat dat de 1e tijd niet zo handig is omdat die aerosleep te goed ventileren waardoor het voor mini's lastiger is om op temperatuur te blijven. Aangezien ik alleen maar aerosleep ervaring heb: wat moet ik dan precies om het matrasje heen doen?

In elk geval een hoeslakentje maar moet daar dan ook nog een molton onder of hoeft dat niet?
pi_123021771
Ik heb hoeslakentje en molton. Als ze spuugt oid zit het niet gelijk op het matras
pi_123021790
Wij hebben nooit een aerosleep gehad. Molton en hoeslaken doe ik hier.
Met een meidenkwartet
pi_123021814
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:42 schreef Cathmar het volgende:
Wij hebben nooit een aerosleep gehad. Molton en hoeslaken doe ik hier.
had jij je meisjes trouwens elk in hun eigen bedje? Ledikant of wieg?
pi_123021878
quote:
17s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:43 schreef Kyara het volgende:

[..]

had jij je meisjes trouwens elk in hun eigen bedje? Ledikant of wieg?
Ik heb ze 5 weken samen in het ledikant gehad. Kon het niet over mijn hart verkrijgen ze uit elkaar te halen O+ Niet iedereen zal het er mee eens zijn, maar ik had ze op hun zij, met de ruggetjes naar elkaar toe en een rolletje er tussen.
Toen gingen ze in bakerzakjes en in hun eigen ledikantje. Vond het anders niet meer veilig.
Met een meidenkwartet
pi_123021914
Ik kreeg hier de tip op ze met de hoofdjes of de voetjes naar elkaar in bed te leggen (dus elk aan 1 kant van het ledikantje). Maar ze zijn nog maar zo klein, zo'n ledikant is dan ineens zo groot.... ook al liggen ze er met z'n tweetjes in.....
pi_123021966
O wat heerlijk als ze straks thuis zijn. Kun je gewoon op je eigen gevoel afgaan en doen hoe jullie het willen :*

[ Bericht 45% gewijzigd door Cathmar op 18-02-2013 12:04:45 ]
Met een meidenkwartet
  maandag 18 februari 2013 @ 10:04:37 #275
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123022174
O+
A grand adventure has begun.
pi_123022424
O+
*poef* nu is het weg
pi_123022524
O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_123023402
Och O+

Waarom zou dit niet veilig zijn eigenlijk? Als ze zo klein zijn gaan ze toch nog nergens naar toe bewegen in bed? Of nou ja, meestal dan (herinnert zich een foto van Innepin)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 18 februari 2013 @ 11:02:08 #279
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123023552
Cathmar wat is dat schattig O+ . Kan me voorstellen dat het voor je meiden ook fijn was.
pi_123023848
Aaaah bibbies O+

Ik had trouwens wel een flessenwarmer voor de bv, maar dat rotding deed er 10min over om warm te worden, ondertussen lag S al te krijsen boven. Niet zo'n succes.. Au-bain-Marie kan ook nog, maar is ook niet zo snel. Voor de rest zou ik het niet weten, inderdaad even in het BV-topic kijken ;)

S is zaterdag wezen logeren, sliep het ventje opeens 8 uur door... En afgelopen nacht zelfs 9!! Maar waar het aan ligt?? Ik heb z'n dekentje nu wel verder over hem heen, hij kwam dit keer ook niet gedraaid het bed uit. Misschien is dat het hem geweest.. Nog even aankijken dus!
pi_123023984
Oh wat megaschattig Cathmar! Alleen om zulke foto's te kunnen maken zou ik al graag een tweeling willen!
pi_123024276
Cathmar, wat prachtig zo samen O+ O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123027481
Foto's gemist :'(
pi_123028290
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:01 schreef Kyara het volgende:
Foto's gemist :'(
:*

-weg-

Zo worden jouw meiden ook Kyara!

[ Bericht 19% gewijzigd door Cathmar op 18-02-2013 14:41:20 ]
Met een meidenkwartet
pi_123029627
Ooooooooooooooh wat lief!!!! O+ O+
Wat worden ze al groot! (okey, is misschien ook een beetje perceptie ;) )
pi_123172927
Mijn baby is ineens snipverkouden en wanneer hij op zijn rug ligt kan hij bijna niet ademen. Hij is kei moe maar het lukt hem zo niet om te slapen dus hij wordt er aardig overstuur van. Kan ik zijn neus vrijmaken met een zelfgemaakte zoutoplossing? En zo ja: weten jullie de verhouding hiervoor? En zo niet... zou AH XL Otrivin voor baby's (o.i.d.) verkopen? Dat is denk ik het enige dat nog open is hier.
pi_123173192
quote:
9s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Mijn baby is ineens snipverkouden en wanneer hij op zijn rug ligt kan hij bijna niet ademen. Hij is kei moe maar het lukt hem zo niet om te slapen dus hij wordt er aardig overstuur van. Kan ik zijn neus vrijmaken met een zelfgemaakte zoutoplossing? En zo ja: weten jullie de verhouding hiervoor? En zo niet... zou AH XL Otrivin voor baby's (o.i.d.) verkopen? Dat is denk ik het enige dat nog open is hier.
Ik heb evt ook wel wat staan. Mag je wel hebben.
pi_123173628
Ik kreeg de tip anders de douche heet aan te zetten en ff lekker veel stoom veroorzaken en dan met je baby daarin gaan staan... (Niet onder de hete straal dus ;))
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_123173659
Hier staat het bij de gewone ah, neem dus aan dat de ah xl het ook wel heeft,
*poef* nu is het weg
pi_123174289
Heel lief Amaranta, maar Silvijn was ondertussen zo overstuur dat mijn vriend maar gewoon naar de AH XL is gereden. En inderdaad KJ, die hebben ze! Skoap, das ook een goeie. Ik hoop dat hij nu kan slapen met de Otrivin, dan ga ik morgen eens stomen proberen als het nog niet over is. Wel zielig, zo'n snurkend benauwd baby'tje ;( .
  donderdag 21 februari 2013 @ 20:14:42 #291
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123174405
Spees je hebt van luuf ook een oranje potje speciaal voor babys. Wij deden bij verkoudheid savonds voor het naar bed gaan: stomen onder de douche, neusspray en luuf. En nog een zetpil omdat hij zich ook niet al te jofel voelde dan.
pi_123174633
Ur welcome.
Luuf heb ik ook nog staan :D
  donderdag 21 februari 2013 @ 20:31:56 #293
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123175283
Spees bedje wat schuin zetten met wat boeken er onder en een ui bij zijn bedje zijn dingen die hem de hele nacht kunnen helpen.
Sterkte :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_123175382
quote:
9s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Mijn baby is ineens snipverkouden en wanneer hij op zijn rug ligt kan hij bijna niet ademen. Hij is kei moe maar het lukt hem zo niet om te slapen dus hij wordt er aardig overstuur van. Kan ik zijn neus vrijmaken met een zelfgemaakte zoutoplossing? En zo ja: weten jullie de verhouding hiervoor? En zo niet... zou AH XL Otrivin voor baby's (o.i.d.) verkopen? Dat is denk ik het enige dat nog open is hier.
Zoutoplossing kun je gewoon kant en klaar kopen en mag je blijven gebruiken. Verder kun je niet veel doen. Luuf mag pas vanaf 6 maanden. Bedje wat schuin en een ui. Dat soort.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 21 februari 2013 @ 20:38:16 #295
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_123175581
En eventueel neusje nog schoonmaken met een neuspompje. Heeft hier de afgelopen week echt goed geholpen, naast al het overige (ui, zoutoplossing, bedje omhoog)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_123175584
Tip van flip: luuf dun smeren! Wij hebben het nu voor het eerst gebruikt voor eva (21 mnd) en dr hele lijfje zit nu onder de uitslag. Helaas 1 van de bijwerkingen, maar ik baalde wel dat er wéér iets bij kwam. Dun smeren kan dit vaak voorkomen.
Bij ons dus niet....
  donderdag 21 februari 2013 @ 20:49:12 #297
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_123176102
Ja en sowieso pas vanaf 6 maanden en eerst een plekje proberen, anders evt een beetje op het rompertje doen ipv eronder.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_123178719
Een ui staat hier inderdaad al te walmen, dat kregen wij vroeger ook altijd :) . Bedje schuin had ik nog niet aan gedacht, dat is een goede. Hij slaapt nu gelukkig, dus dat ga ik na zijn volgende voeding doen. Bedankt!
pi_123207144
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 20:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zoutoplossing kun je gewoon kant en klaar kopen en mag je blijven gebruiken. Verder kun je niet veel doen. Luuf mag pas vanaf 6 maanden. Bedje wat schuin en een ui. Dat soort.
Nee luuf mag al eerder. In de bijsluiter staat geen minimum leeftijd. Wij hebben het bij onze zoon gebruikt vanaf 6 weken, de huisarts adviseerde het ook.
pi_123207564
Dat is onjuist!! Er staat wel degelijk vanaf 6 maanden in de bijsluiter.



http://www.luuf.nl/download/LUUF-baby-bijsluiter.pdf
pi_123207734
Op de verpakking staat toch echt 6 maanden en met een mini zou ik gewoon de aanwijzingen opvolgen tenzij een arts anders zegt.
Paracetamol staat ook vanaf 3 maanden en Bram kreeg in het ziekenhuis toch echt paracetamol bij 2 weken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')