Daarom bepaalt niet alleen de markt het leven. Goede verbindingen met het openbaar vervoer vertegenwoordigen ook een maatschappelijk belang.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In een vrije markt had deze lijn dus terecht geen bestaansrecht.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Gros van de kappers zijn geen ondernemers, maar kunstenaars, dromers..
Welke goede verbinding?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom bepaalt niet alleen de markt het leven. Goede verbindingen met het openbaar vervoer vertegenwoordigen ook een maatschappelijk belang.
Die jongens zijn niet voor niets zo succesvolquote:
Tussen belangrijke steden in Europa bijvoorbeeld. Een goed net van hogesnelheidslijnen mag van mij best wat maatschappelijk geld kosten.quote:
1 zaakje hier heeft de afgelopen twee jaar al die acht verschillende Turkse of Marokkaanse eigenaars gehad geloof ikquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
Hier in de binnenstad zitten inmiddels zeker acht Turkse kapperzaken. En sinds kort ook een Poolse kapper.
Doen vliegmaatschappijen beter en goedkoperquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tussen belangrijke steden in Europa bijvoorbeeld. Een goed net van hogesnelheidslijnen mag van mij best wat maatschappelijk geld kosten.
Een overheid die discrimineerd vind ik toch een heel stuk erger. De overheid behoort haar burgers in gelijke gevallen gelijk te behandelen (zie art. 1 v/d grondwet) en al helemaal omdat de overheid een (zo goed als) monopolie heeft op die gebieden (politie, leger en onderzoeksbeurzen). Kappers zijn er genoeg, ook kappers die op een van de twee geslachten zijn gespecialiseerd, als je het niet met hun prijsbeleid eens bent dan is er genoeg alternatief.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 02:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In Nederland worden vrouwen trouwens steeds meer voorgetrokken, dat is net zo kwalijk. Ik denk bijv. aan de minder strenge eisen om politieagent of soldaat te worden of onderzoeksbeurzen die enkel voor vrouwen zijn.
Anders vooral.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doen vliegmaatschappijen beter en goedkoper
Zal wel een Kooistra constructie zijnquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
1 zaakje hier heeft de afgelopen twee jaar al die acht verschillende Turkse of Marokkaanse eigenaars gehad geloof ik
Als een vrouw met makkelijk haar dan maar voor de herenprijs geknipt wordt (en andersom), want een prijs op basis van geslacht onafhankelijk van hoeveel tijd/moeite zoiets echt kost, is dus wel gewoon discriminatie, en een bedrijf dat aangeeft voor het publiek geopend te zijn, moet dat publiek dus ook gelijk behandelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Als je het niet met de prijzen eens bent, ga dan naar een andere kapper of begin dan zelf een kapsalonErg overdreven om dit te willen reguleren.
[..]
Een overheid die discrimineerd vind ik toch een heel stuk erger. De overheid behoort haar burgers in gelijke gevallen gelijk te behandelen (zie art. 1 v/d grondwet) en al helemaal omdat de overheid een (zo goed als) monopolie heeft op die gebieden (politie, leger en onderzoeksbeurzen). Kappers zijn er genoeg, ook kappers die op een van de twee geslachten zijn gespecialiseerd, als je het niet met hun prijsbeleid eens bent dan is er genoeg alternatief.
Met een vliegtuigmaatschappij ben je zo veel tijd kwijt aan wachten en securitychecks dat het in sommige gevallen zelfs sneller is als je te voet gaat.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doen vliegmaatschappijen beter en goedkoper
Daarom zijn regionale vliegvelden beter dan Schipholquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Met een vliegtuigmaatschappij ben je zo veel tijd kwijt aan wachten en securitychecks dat het in sommige gevallen zelfs sneller is als je te voet gaat.
En moet er meer belastinggeld bij.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom zijn regionale vliegvelden beter dan Schiphol
Volgens mij is dat dan altijd nog goedkoper dan het nooit winstgevende hoge snelheids spoor.quote:
Als vrouwen alleen het geld zouden uitgeven wat ze zelf zouden verdienen zou het veranderen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:25 schreef remlof het volgende:
Als m'n vriendin naar de kapper gaat is ze minstens 50 euro kwijt, ik 12,50
Prima, tochquote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:25 schreef remlof het volgende:
Als m'n vriendin naar de kapper gaat is ze minstens 50 euro kwijt, ik 12,50
Prijs bepalen op geslacht is discriminatie. Prijs bepalen op kapsel niet. Het is alleen dat een groot percentage vrouwen in dat geval meer betaalt dan mannen en daar kunnen die mannenhaters niet tegen daar.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:29 schreef wonderer het volgende:
Als een vrouw met makkelijk haar dan maar voor de herenprijs geknipt wordt (en andersom), want een prijs op basis van geslacht onafhankelijk van hoeveel tijd/moeite zoiets echt kost, is dus wel gewoon discriminatie, en een bedrijf dat aangeeft voor het publiek geopend te zijn, moet dat publiek dus ook gelijk behandelen.
Je kan je wel afvragen hoe zinvol heel die beveiliging is voor EU-verkeer. Je kan altijd eens een keer pech hebben (de Nederlandse millitaire politie (marechausse) voert nog af en toe een controle uit bij de Belgische grens maar die valt dan vooral de treinreizigers lastig voor wiethypocrisie aangezien die op 1 plaats het land binnenkomen) maar de kans is minimaal dat je wordt betrapt op allerlei illegale zaken als je met de auto reist binnen de EU.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |