Als je depressief wil worden moet je dat inderdaad gaan lezen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:31 schreef LelijKnap het volgende:
http://www.filosofiemagaz(...)zonder-illusies.html
Amor fati is dé les die er uit te halen valt.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Als je depressief wil worden moet je dat inderdaad gaan lezen.
Jij had dan waarschijnlijk nog geen last van de befaamde weltschmerz.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bij mij heeft het een ander effect, maar dat zal vast aan mij liggen.
Gelukkig heb ik die al gehadquote:Op maandag 21 januari 2013 15:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jij had dan waarschijnlijk nog geen last van de befaamde weltschmerz.
Hoezo? Integendeel.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jij had dan waarschijnlijk nog geen last van de befaamde weltschmerz.
Omdat dan juist deze tekst enigzins verlichtend kan werken... Voor iemand zonder exisitentiele crisis kan deze tekst 'm net zo goed aanwakkerenquote:
Leuke tekst.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Omdat dan juist deze tekst enigzins verlichtend kan werken... Voor iemand zonder exisitentiele crisis kan deze tekst 'm net zo goed aanwakkeren
Het zorgt er bij mij voor dat ik erover na ga denken (wat ik niet moet doen) en daardoor weer in een staat van melancholie kom. Het werkt derhalve niet verlichtend, maar goed ik zal niet te ver off-topic gaan.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Omdat dan juist deze tekst enigzins verlichtend kan werken... Voor iemand zonder exisitentiele crisis kan deze tekst 'm net zo goed aanwakkeren
Bevalt het denken over 'deze stof' an sich je niet of zijn het de conclusies die er uit volgen die je melancholisch stellen ? Ik zelf ga graag de confrontatie aan en haal eigenlijk wel een warm gevoel uit dergelijke teksten. Het relativeert het een en ander (de dagelijkse problemen) - mijn individuele sores wordt als het ware op de achtergrond gedrukt door het besef dat het lijden universeel is. Maar goed, dat is voor ieder anders. In ieder geval excuses voor het ontwaken van de melancholie!quote:Op maandag 21 januari 2013 16:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Het zorgt er bij mij voor dat ik erover na ga denken (wat ik niet moet doen) en daardoor weer in de staat van melancholie kom. Het werkt derhalve niet verlichtend, maar goed ik zal niet te ver off-topic gaan.
Tip 7: Koop een touw. Precies, want ‘voor je het weet komt er oorlog en zit je zonder’ (Gerard Reve)quote:Op maandag 21 januari 2013 16:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Bevalt het denken over 'deze stof' an sich je niet of zijn het de conclusies die er uit volgen die je melancholisch stellen ? Ik zelf ga graag de confrontatie aan en haal eigenlijk wel een warm gevoel uit dergelijke teksten. Het relativeert het een en ander (de dagelijkse problemen) - mijn individuele sores wordt als het ware op de achtergrond gedrukt door het besef dat het lijden universeel is. Maar goed, dat is voor ieder anders. In ieder geval excuses voor het ontwaken van de melancholie!
Die ouwe nicht kon nog wel eens scherp uit de hoek komen jaquote:Op maandag 21 januari 2013 16:27 schreef Smack10 het volgende:
Tip 7: Koop een touw. Precies, want ‘voor je het weet komt er oorlog en zit je zonder’ (Gerard Reve)
Idd.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Die ouwe nicht kon nog wel eens scherp uit de hoek komen ja
Doe je goedquote:Op maandag 21 januari 2013 16:30 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben vandaag jarig dus ook nergens last van.
En mijn goede voornemens zijn helemaal niet mislukt. Straks weer naar de sportschool.
Altijd leuk voor op de (blauwe) maandag. Waaro ? Verveel me.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Idd.
Zit nu in een verhitte discussie met weetikveel hoeveel trolls.
Ze zijn me nu aan het bedreigen![]()
Haan, ameth, gulmez weetikveel wie allemaal.
SEX / Meisjequote:Op maandag 21 januari 2013 16:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Altijd leuk voor op de (blauwe) maandag. Waaro ? Verveel me.
Ah jammer. Kunnen we niet ergens anders verder ?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
SEX / Meisje
en hier is het begonnen, maar is alles weggehaald door een MOD
KLB / Grote ruzie door afgebroken portiergrendel.
In die van sex/meisje is er nog geen MOD gekomen.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah jammer. Kunnen we niet ergens anders verder ?
wat is lijden precies?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Bevalt het denken over 'deze stof' an sich je niet of zijn het de conclusies die er uit volgen die je melancholisch stellen ? Ik zelf ga graag de confrontatie aan en haal eigenlijk wel een warm gevoel uit dergelijke teksten. Het relativeert het een en ander (de dagelijkse problemen) - mijn individuele sores wordt als het ware op de achtergrond gedrukt door het besef dat het lijden universeel is. Maar goed, dat is voor ieder anders. In ieder geval excuses voor het ontwaken van de melancholie!
vanuit menselijk perspectief wellicht. maar in je quote zeg je dat lijden universeel is. dat strookt niet met elkaar lijkt me.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |