Leuk! Ben benieuwd!quote:Op zondag 20 januari 2013 16:19 schreef Tinuviel het volgende:
Diaan, kan de foto's helaas niet zien. Bij ons is het wennen as dinsdag en donderdag, dan 31 januari laatste kdv dag, vrijdag 1 februari nog een wendag op school en vanaf maandag 4 februari in het echie en elke dag naar school. Jair heeft er ontzettend veel zin in en is er denk ik ook klaar voor. Kdv & school hier denk ik. Hij gaat dan na het wennen naar zijn eigen kdv groep. De bso kent hij dan wel al (zit in hetzelfde gebouw en hij heeft daar al gespeeld), dat scheelt.
Heeft Lennon zin in school?
Haha zowel kdv als psz kost geld om ze te brengen. Het verschil is wel: bij kdv krijg je nog een deel terug vd belasting, psz niet. Betaal je een inkomensafhankelijk bijdrage per maand.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:15 schreef wyccie het volgende:
Dus de peuterspeelzaal is meer zoals school, en daar kun je dus niet je kind gratis naartoe brengen als je aan het werk bent?
Wat zijn die uiltjes leuk, Diaan!
Ja, dat wel. Lennon krijgt zelfs kleine toetsjes. Toen hij net 3 was en onlangs. Ze hebben een heel dagdeelschema. Vroeger heette dat volgens mij de "crèche".quote:Op zondag 20 januari 2013 17:20 schreef wyccie het volgende:
Maar bij de peuterspeelzaal zit toch nog wel een educatief element of niet?
Ik ben wel naar de peuterspeelzaal geweest, maar daar kan ik me zeer weinig van herinneren. Alleen dat we voor moederdag een handafdruk in gips maakten. En volgens mij was er een boom in het gebouw?
Maar waarom zou je dan beiden doen? Op het kdv leren ze toch ook met andere kinderen te spelen?quote:Op zondag 20 januari 2013 18:25 schreef LadyBlack het volgende:
Wyccie volgens mij is peuterspeelzaal grofgezegd voor mensen die opvang niet perse nodig hebben, maar die wel hun kind willen laten wennen aan het spelen in groepen met andere kinderen.
Kinderdagverblijf is echt verzorgende opvang, bedoeld voor ouders die werken en dus zelf op die tijden niet voor hun kind kunnen zorgen. En is daarom dus ook schreeuwend duur, itt de peuterspeelzaal.
Diaan deed volgens mij beide zodat Lennon al wat kindjes zou kennen straks op school. En omdat de peuterspeelzaal en de school met een vergelijkbaar programma werken.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dan beiden doen? Op het kdv leren ze toch ook met andere kinderen te spelen?
Kinderdagverblijven richten zich inderdaad ook steeds meer op voorschoolse ontwikkeling. Van oudsher is het kinderdagverblijf opvang en de peuterspeelzaal gericht op ontwikkeling maar de kinderopvang neemt die doelen (gelukkig) steeds meer over. Op sommige plekken zijn ze al bezig met integratie van de twee.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:31 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Diaan deed volgens mij beide zodat Lennon al wat kindjes zou kennen straks op school. En omdat de peuterspeelzaal en de school met een vergelijkbaar programma werken.
Zo'n piramide-opzet Diaan? Of hoe noemen ze dat, voorschoolse educatie? Daar zijn de kinderdagverblijven hier ook heel druk mee.
Nee, deze keer nietquote:
dat dus. Psz zit in het schoolgebouw en Kdv zit elders in Enschede. Vanuit dat Kdv gaat geen enkel kindje naar de school waar Lennon nu naartoe gaat. Van psz zitten er al 6.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:31 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Diaan deed volgens mij beide zodat Lennon al wat kindjes zou kennen straks op school. En omdat de peuterspeelzaal en de school met een vergelijkbaar programma werken.
Zo'n piramide-opzet Diaan? Of hoe noemen ze dat, voorschoolse educatie? Daar zijn de kinderdagverblijven hier ook heel druk mee.
quote:Op zondag 20 januari 2013 18:59 schreef MadMaster het volgende:
Diaan, je bent er druk mee geweest, maar het resultaat is prachtig en morgen in 10 seconden naar de haaien...
Het sneeuwde wel onderweg, maar het was voornamelijk poedersneeuw die wegwaait als je er overheen rijdt. Moet je wel iets tempo maken.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:05 schreef Tinuviel het volgende:
MM, sneeuwde het dan onderweg niet keihard?
Zo lang het in die hoek blijft, is het niet zo erg.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:18 schreef MaJo het volgende:
Gloeiende gloeiendelaatst had ik een koortslip in mijn rechtermondhoek, afgelopen week op mijn bovenlip en nu in mijn linkermondhoek. Ben er wel een beetje klaar mee
Zijn het bouwpakketjes of zo, het ziet er allemaal erg strak uit...quote:Op zondag 20 januari 2013 20:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
De uiltjes zijn gemakkelijk te openen. En anders is het ook niet erg. Het was leuk om te maken.
nee, het zijn lege wc-rolletjes beplakt met printje van uil. In het rolletje zit een stuk keukenrol en is de onderkant afgeplakt met plakbandje. Dan van die oogjes erop geplakt en de bovenkant naar elkaar geduwd zodat je de oortjes krijgt. Eigenlijk heel simpel. Je kunt heel veel varianten met kleurtjes, veertjes enz doen.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zijn het bouwpakketjes of zo, het ziet er allemaal erg strak uit...
dan word je niet ziek, zeggen ze. Maar wel balen. Beterschap!quote:Op zondag 20 januari 2013 19:18 schreef MaJo het volgende:
Gloeiende gloeiendelaatst had ik een koortslip in mijn rechtermondhoek, afgelopen week op mijn bovenlip en nu in mijn linkermondhoek. Ben er wel een beetje klaar mee
Tijd om het nest te verlaten...quote:Op zondag 20 januari 2013 20:24 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Op de achterkant zit nog een sticker:
Hoera, Lennon is 4 jaar. Tijd om het nest te verlaten. Bedankt voor de fijne tijd.
ja bij dat Kdv zijn allemaal uilengroepen. Het zit aan de bosuilstraat. Lennon zit in de Regenbooguil.quote:
Oh maar koortslippen heb ik altijd wel gehad hoor, G. heeft het gelukkig nog niet, alleen maar onder zijn voet.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zo lang het in die hoek blijft, is het niet zo erg.
Want eens herpes, is vaker herpes, zoals je nu ook merkt...
Dat vind ik ook zo stom inderdaad, doe ik eens megagezond krijg ik 3 koortslippen achter elkaarquote:Op zondag 20 januari 2013 20:20 schreef LadyBlack het volgende:
MaJo, dat duidt op erg lage weerstand toch? Mooi balen als je net zo gezond aan het eten bent![]()
Dan maar netjes vroeg slapen enzo! Sterkte ermee
Is dat zo? Ik ben wel steeds niet lekker, zit zeg maar tegen ziek worden aan al 2 weken. Heel irritantquote:Op zondag 20 januari 2013 20:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
dan word je niet ziek, zeggen ze. Maar wel balen. Beterschap!
Kreeg dit weekend het jaaroverzicht, da's een leuke autoquote:[b]Op zondag 20 januari 2013 18:25 schreef Kinderdagverblijf is echt verzorgende opvang, bedoeld voor ouders die werken en dus zelf op die tijden niet voor hun kind kunnen zorgen. En is daarom dus ook schreeuwend duur, itt de peuterspeelzaal.
voor jullie helemaal.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:42 schreef Mark het volgende:
[..]
Kreeg dit weekend het jaaroverzicht, da's een leuke auto
Koortslip op zijn voet? Of bedoel je wratjes?quote:Op zondag 20 januari 2013 20:40 schreef MaJo het volgende:
Oh maar koortslippen heb ik altijd wel gehad hoor, G. heeft het gelukkig nog niet, alleen maar onder zijn voet.
Mijn echtgenote (en ik daardoor indirekt ook) is de werkende papa's en mama's dan ook zeer dankbaar!quote:Op zondag 20 januari 2013 20:42 schreef Mark het volgende:
[..]
Kreeg dit weekend het jaaroverzicht, da's een leuke auto
Ik geloof best dat wij minstens 1 FTE bekostigenquote:Op zondag 20 januari 2013 20:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mijn echtgenote is de werkende papa's en mama's dan ook zeer dankbaar!
Kan je geen nannie regelen dan?quote:Op zondag 20 januari 2013 20:46 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik geloof best dat wij minstens 1 FTE bekostigen
Nee ik bedoel herpes, hij heeft het alleen onder zijn voet, ik ook op mijn mondquote:Op zondag 20 januari 2013 20:45 schreef wyccie het volgende:
Diaan, dat heb je allemaal echt hartstikke leuk bedacht en gedaan!
[..]
Koortslip op zijn voet? Of bedoel je wratjes?![]()
Ik snap wat je bedoelt met dat haflslachtige. Helaas was ik al heelslachtig ziek, maar is de nasleep nog zo lang. Conditie is weg en dat gehoest is nog steeds niet helemaal weg.
Zou ook best wel kunnen kloppen hoor, kan me niet herinneren dat ik per se altijd ziek was met een koortslip, maar denk niet dat het een het ander uitsluitquote:Op zondag 20 januari 2013 20:46 schreef Diaan73 het volgende:
Majo dat werd altijd bij ons thuis gezegd. Mijn collega had het daar ook al over vandeweek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |