abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122915333
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Puri Santrian scoort op alle boekings-sites een stuk hoger, dus wat is je punt nu precies?
Punt is dat het verschil in kwaliteit niet zo groot is en het prijsverschil wel maar ik zou zeggen ga in Puri zitten ^O^
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:15:57 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_122915669
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:08 schreef MolFan het volgende:

[..]

Punt is dat het verschil in kwaliteit niet zo groot is en het prijsverschil wel maar ik zou zeggen ga in Puri zitten ^O^
En jij hebt in beide hotels een aantal dagen geslapen waardoor jij dit vergelijk zo kunt maken?

Volgens mij niet
pi_122915733
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:15 schreef Blik het volgende:

[..]

En jij hebt in beide hotels een aantal dagen geslapen waardoor jij dit vergelijk zo kunt maken?

Volgens mij niet
Zoals ik al zei het zou best kunnen dat Puri kwalitatief beter is, maar wat ik zo allemaal lees en zie valt dat behoorlijk tegen (het verschil in kwaliteit) zeker voor dat prijsverschil, snap je wat ik bedoel?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:24:12 #54
62913 Blik
The one and Only!
pi_122916023
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:17 schreef MolFan het volgende:

[..]

Zoals ik al zei het zou best kunnen dat Puri kwalitatief beter is, maar wat ik zo allemaal lees en zie valt dat behoorlijk tegen (het verschil in kwaliteit) zeker voor dat prijsverschil, snap je wat ik bedoel?
Nee, ik snap niet wat je bedoelt. Sowieso is het prijsverschil slechts 40 dollar per nacht (Puri is vanaf 109 dollar en Peneeda vanaf 68 dollar, bron: tripadvisor). Dat is slechts 30 euro per nacht verschil. Zoveel is dat helemaal niet.

Verder scoort Peneeda helemaal niet zo heel goed als je het vergelijkt met andere hotels. Peneeda staat op tripadvisor als 29ste van de 60. Dat is gewoon middelmatig. Ook bij booking.com heeft het een beoordeling van 7.7, maar heeft de helft van de hotels een 8 of hoger. Het is leuk dat je een goede ervaring hebt met een bepaald hotel. Maar je moet wel een beetje realistisch blijven.
pi_122916220
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, ik snap niet wat je bedoelt. Sowieso is het prijsverschil slechts 40 dollar per nacht (Puri is vanaf 109 dollar en Peneeda vanaf 68 dollar, bron: tripadvisor). Dat is slechts 30 euro per nacht verschil. Zoveel is dat helemaal niet.

Verder scoort Peneeda helemaal niet zo heel goed als je het vergelijkt met andere hotels. Peneeda staat op tripadvisor als 29ste van de 60. Dat is gewoon middelmatig. Ook bij booking.com heeft het een beoordeling van 7.7, maar heeft de helft van de hotels een 8 of hoger. Het is leuk dat je een goede ervaring hebt met een bepaald hotel. Maar je moet wel een beetje realistisch blijven.
Zoals ik zei betaalde ik geen 70 dollar maar slechts 30 euro per nacht zo ongeveer dus dat klopt al niet. Tevens is het aan te raden altijd te kijken naar Nederlandse vergelijkers in plaats van buitenlandse aangezien andere culturen ook andere verwachtingen hebben van hotels als wij ;)
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:46:32 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_122916904
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:28 schreef MolFan het volgende:

[..]

Zoals ik zei betaalde ik geen 70 dollar maar slechts 30 euro per nacht zo ongeveer dus dat klopt al niet. Tevens is het aan te raden altijd te kijken naar Nederlandse vergelijkers in plaats van buitenlandse aangezien andere culturen ook andere verwachtingen hebben van hotels als wij ;)
Hoogseizoen prijzen en laagseizoen prijzen kunnen aanzienlijk verschillen. Ik betaalde 110 euro per nacht voor een plek vol in het hoogseizoen, in het laagseizoen is dat ook stukken lager. Tevens geloof ik eerder in internationale boekingssites dan iemands ervaring. Door op een boekingssite te kijken kun je precies dezelfde periodes met elkaar vergelijken.

Ik schat de internationale hotelgast echt niet lager in dan de Nederlandse hotelgast, maar vooruit. Zoover krijgt Puri Santrian een 8.7 en is één van de 6 hotels die een Zoover Award hebben gekregen. Peneeda heeft een 8.0.
pi_122917103
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Hoogseizoen prijzen en laagseizoen prijzen kunnen aanzienlijk verschillen. Ik betaalde 110 euro per nacht voor een plek vol in het hoogseizoen, in het laagseizoen is dat ook stukken lager. Tevens geloof ik eerder in internationale boekingssites dan iemands ervaring. Door op een boekingssite te kijken kun je precies dezelfde periodes met elkaar vergelijken.

Ik schat de internationale hotelgast echt niet lager in dan de Nederlandse hotelgast, maar vooruit. Zoover krijgt Puri Santrian een 8.7 en is één van de 6 hotels die een Zoover Award hebben gekregen. Peneeda heeft een 8.0.
Ja ik kijk altijd op Nederlandse boekingssites in verband met onze eigen normen en waarden die aanzienlijk verschillen van andere landen/culturen om een zo goed mogelijk beeld te krijgen.

Wanneer zat je daar? Wij in December en het was aardig druk (lijkt wel of toeristen steeds vaker in November/December komen aangezien het qua temperatuur ook geen fuck uitmaakt natuurlijk).
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:23:34 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_122918421
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:51 schreef MolFan het volgende:

[..]

Ja ik kijk altijd op Nederlandse boekingssites in verband met onze eigen normen en waarden die aanzienlijk verschillen van andere landen/culturen om een zo goed mogelijk beeld te krijgen.

Wanneer zat je daar? Wij in December en het was aardig druk (lijkt wel of toeristen steeds vaker in November/December komen aangezien het qua temperatuur ook geen fuck uitmaakt natuurlijk).
Juli, en dan is het uber hoogseizoen op Bali. Dan is het én droog seizoen en vakantie in Europa. Hotel was helemaal volgeboekt
pi_122918468
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Juli, en dan is het uber hoogseizoen op Bali. Dan is het én droog seizoen en vakantie in Europa. Hotel was helemaal volgeboekt
Bij ons was het ook retedruk en droog. 1 dag regen gehad maar regen is in Indonesië helemaal niet zo erg, lekker warm ook :)
pi_122922669
¤120 per nacht zou moeten kunnen, maar zou ik daar niet een flink stuk af kunnen krijgen als ik 3 weken vantevoren langsga voor het maken van een reservering?
pi_122922977
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:22 schreef HiZ het volgende:
¤120 per nacht zou moeten kunnen, maar zou ik daar niet een flink stuk af kunnen krijgen als ik 3 weken vantevoren langsga voor het maken van een reservering?
Tuurlijk wel maar ik raad het af om naar Puri te gaan ondanks dat het een puik hotel is. Iets als Paneeda is echt heel luxe en dat voor enkele tientjes per nacht. Zo zijn er nog meer accomodaties voor weinig trouwens.
pi_122923654
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:16 schreef Blik het volgende:
Klopt eigenlijk wel, Bali lijkt totaal niet op de rest van het land
Dat is niet zo gek natuurlijk, Indonesië is niets meer dan een soort bij elkaar geraapte unie die vaak niets met elkaar te maken (willen hebben). 16.000 Eilanden en 200 talen (en culturen) kun je niet over 1 kam scheren. Er zijn wel een paar dingetjes in heel Indonesië te vinden :

- lekker eten
- Bahasa
- cebok
- kretek
- roddelen
- ethnische problemen (gelukkig vaak onzichtbaar voor de bezoeker)

[ Bericht 24% gewijzigd door elcastel op 15-02-2013 19:01:53 ]
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:38:15 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_122953304
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:33 schreef MolFan het volgende:

[..]

Tuurlijk wel maar ik raad het af om naar Puri te gaan ondanks dat het een puik hotel is. Iets als Paneeda is echt heel luxe en dat voor enkele tientjes per nacht. Zo zijn er nog meer accomodaties voor weinig trouwens.
Je blijft wel hetzelfde riedeltje aflopen... :')
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:38:59 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_122953346
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:22 schreef HiZ het volgende:
Zou je kunnen proberen natuurlijk, maar als het hotel redelijk vol zit zal er waarschijnlijk weinig onderhandelingsruimte zijn.

In welke periode wil je gaan?
pi_122953641
eind mei
pi_122953738
Zag net bij Arke Nepal voor 900 euro met 2 man 11 dagen inclusief excursies, niet duur :P
  maandag 18 februari 2013 @ 11:57:23 #67
974 ShowMaster
I was cured all right
pi_123025337
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:53 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat is niet zo gek natuurlijk, Indonesië is niets meer dan een soort bij elkaar geraapte unie die vaak niets met elkaar te maken (willen hebben). 16.000 Eilanden en 200 talen (en culturen) kun je niet over 1 kam scheren. Er zijn wel een paar dingetjes in heel Indonesië te vinden :

- lekker eten
- Bahasa
- cebok
- kretek
- roddelen
- ethnische problemen (gelukkig vaak onzichtbaar voor de bezoeker)
Inderdaad. Zeggen dat Bali geen Indonesië is, vind ik zo een gekke uitspraak. In die zin is Java ook geen Indonesië, want het lijkt niet op Papua of op Sulawesi. Flores? Ook geen Indonesië zeker?

Indonesië bestaat uit 13.000 eilanden, en zal ik je een geheim vertellen? Het is allemaal Indonesië, wat een prachtig divers land is het ook he?

Ik weet niet meer wie het zei, maar degene die Indonesië zijn/haar tweede huis noemt: chapeau! Welkom in de club! Het is een heerlijk land en elk eiland is weer een verassing!
  maandag 18 februari 2013 @ 12:24:32 #68
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_123026221
De reis is zo goed als compleet geboekt! Het is wel een hoop uitzoekwerk, maar we denken het aardig op orde te hebben. Het plan wat we hebben:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Dag 1:     Vertrek Schiphol -> Jakarta (overstap Hong Kong)
Dag 2:     Aankomst Jakarta, hotel Ibis in de buurt van Gambir
Dag 3-4:   Uitrusten van de reis, beetje rondkijken in de omgeving
Dag 5:     Trein Gambir naar Surabaya Pasar Turi, verblijf bij Hotel88 vlakbij station Gubeng
Dag 6-7:   Surabaya verkennen, malls bezoeken (zoals TP)
Dag 8:     Trein vanaf Gubeng en verder met bus/taxi naar familie toe (klein dorpje op Oost-Java)
Dag 9-16:  Bij familie verblijven, mogelijk ook enkele plaatsen/tempels/watervallen in de buurt bezoeken (paar dagen Blitar staat hoog op verlanglijstje)
Dag 17:    Trein naar Yogyakarta, verblijf bij Alamanda B&B
Dag 18-21: Yogkakarta in, waarschijnlijk ook bezoek aan Borobodur en andere tempels
Dag 22:    Trein naar Bandung, verblijf bij hotel Ottenville
Dag 23-25: Bandung in
Dag 26:    Trein naar Jakarta, verblijf bij Favehotel Pluit Junction
Dag 27:    Vliegtuig terug (weer overstap Hong Kong)
Dag 28:    Aankomst Schiphol

Een aantal dingen hebben we moeten laten vallen. De bedoeling was ook om nog een paar dagen Malang en Solo te bezoeken, maar we wilden toch niet teveel haasten. Solo doen we wel een dagje vanuit Yogyakarta, Malang zal dan wel een andere keer worden. We kijken nu alleen nog wat we nog eventueel willen bezoeken als we in een bepaalde plaats zijn.

Wat nu nog uitzoeken is, is hoe het met internet te doen. Er zijn verschillende hotels met gratis Wifi, maar ook op andere plekken is het wel prettig om op internet te kunnen. We denken om een prepaid kaartje te halen, doen we toch wel om binnen Indonesie te kunnen bellen. SimPATI is aangeraden, maar dat is nog best lastig om alle formules uit elkaar te houden. Dus dat is nog veel uitzoeken en navragen :)
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_123026398
Simkaart is een eitje, je kan xl of simpati nemen stort er wat beltegoed op en je activieert internet.
Staat in de beschrijving die je bij je simkaart koopt :)
Je kan ook cheap vliegen naar Surabaya is wat sneller gok ik ;)
We fear that which we cannot see
  maandag 18 februari 2013 @ 12:40:24 #70
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_123026677
Dan zal dat prepaid kaartje wel lukken, winkels zullen er wel genoeg te vinden zijn, zeker rond het hotel (als we niet op het vliegveld al een kaartje hebben gevonden).

Naar Surabaya gaat idd sneller met vliegtuig, maar dat is juist niet wat we willen. We vinden het veel leuker met de trein, dan zie je nog wat onderweg :Y
pi_123026696
Prepaid internet is erg duur, zou ik niet doen. Er zijn verschillende unlimited plans te krijgen. Ik heb tijdens mijn maand in Indonesie een simpati kaartje gekocht met onbeperkt internet voor de hele maand, kostte me een paar duizend rupia. Daarmee had ik overal internet zonder datalimiet, zelfs op erg afgelegen eilanden. Was best handig want google maps is vaak een betere informatiebron dan de LP van Indonesie.
  maandag 18 februari 2013 @ 12:43:50 #72
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_123026815
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:40 schreef Farenji het volgende:
Prepaid internet is erg duur, zou ik niet doen. Er zijn verschillende unlimited plans te krijgen. Ik heb tijdens mijn maand in Indonesie een simpati kaartje gekocht met onbeperkt internet voor de hele maand, kostte me een paar duizend rupia. Daarmee had ik overal internet zonder datalimiet, zelfs op erg afgelegen eilanden. Was best handig want google maps is vaak een betere informatiebron dan de LP van Indonesie.
Maar hoe gaat dat dan, zo'n maand onbeperkt internet is dan in principe toch ook prepaid? Of bedoel je een bundel die je dan op zo'n kaartje laad, dus dat we prepaid bellen en dan een bundel internet erbij doen? Onbeperkt internet is wel handig, hoef ik me tenminste geen zorgen te maken dat ik over een limiet heen ga :)
pi_123026907
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:43 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Maar hoe gaat dat dan, zo'n maand onbeperkt internet is dan in principe toch ook prepaid? Of bedoel je een bundel die je dan op zo'n kaartje laad, dus dat we prepaid bellen en dan een bundel internet erbij doen? Onbeperkt internet is wel handig, hoef ik me tenminste geen zorgen te maken dat ik over een limiet heen ga :)
Ja, het is natuurlijk ook prepaid. Maar niet met een tegoed dat je elke keer moet aanvullen, het is 1 keer kopen en dan heb je de rest van de tijd geen gedoe meer.
pi_123027128
Ik snapte destijds niets van dat mobiele internet, ik heb de hele vakantie internet in het hotel gebruikt of deed een koffie bij JCo of Excelso.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_123027148
Ja je activeert idd je internet account op mobiel. Je kan bijv kiezen uit 1 dag, 3dagen, 7 dagen en 30 dagen ofzo. Dat kost dan bijv 30 dagen voor 100000rp weet niet precies meer hoeveel het echte bedrag is.
Staat in de instructies en anders gewoon vragen bij zo''n verkoopkraam/winkel
  maandag 18 februari 2013 @ 12:56:00 #76
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_123027267
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:46 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk ook prepaid. Maar niet met een tegoed dat je elke keer moet aanvullen, het is 1 keer kopen en dan heb je de rest van de tijd geen gedoe meer.
Okee, dat is dus precies wat ik zou willen :Y

quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:52 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Ja je activeert idd je internet account op mobiel. Je kan bijv kiezen uit 1 dag, 3dagen, 7 dagen en 30 dagen ofzo. Dat kost dan bijv 30 dagen voor 100000rp weet niet precies meer hoeveel het echte bedrag is.
Staat in de instructies en anders gewoon vragen bij zo''n verkoopkraam/winkel
Dan is dat makkelijker dan gedacht! We zaten thuis al samen te studeren op die website, maar kwamen er toen niet helemaal uit (ook door allerlei teksten over aanbiedingen die allang voorbij waren :N).

En 100.000 voor 30 dagen (onbeperkt internet) is natuurlijk heel aantrekkelijk! Zeker nu de rupiah weer wat lager staat, dan kost dat nog geen 8 euro.
pi_123027464
Ja is eitje, anders gewoon vragen iig niet druk om maken. Er is ook genoeg wifi idd bij Jco en hotels etc.

Rupiah is idd nu weer nice. Had 1x gehad dat we aankwamen met 11700 ofzo en weggingen na 30dagen en was het 15700 :D Dan voel je je pas koning ;)
  maandag 18 februari 2013 @ 13:08:14 #78
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_123027706
Kijk, zo word je nog eens rijk ;)
Nu hadden we al wat rupiah van een familielid gekregen die terug was uit Indonesie, dat scheelt wel (handig voor visum en taxi), maar verder moet alles wel uit de ATM getrokken worden. Jammer genoeg heeft mijn bank geen actuele koerslijst beschikbaar, dus ik weet niet waar ik aan toe ben. Alternatief is met de CC, maar dat is toch weer redelijk prijzig.

Wifi zal ik ook wel flink gebruiken, alleen ben ik een beetje huiverig als het aankomt op het doen van bankzaken of nog een hotel boeken via internet (CC gegevens over een open verbinding). Dat zal ik toch echt via een eigen verbinding willen doen, voelt toch net wat veiliger.
pi_123028134
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:08 schreef ikbenik het volgende:

Wifi zal ik ook wel flink gebruiken, alleen ben ik een beetje huiverig als het aankomt op het doen van bankzaken of nog een hotel boeken via internet (CC gegevens over een open verbinding). Dat zal ik toch echt via een eigen verbinding willen doen, voelt toch net wat veiliger.
Wat betreft wifi over je eigen apparaat:
Bankzaken gaan over een beveiligde verbinding (https) en dat is veilig. Elke gerenommeerde webshop of boekingsite gebruikt ook https voor creditcardnummers etc dus dat is ook veilig. Je weet altijd als er iets mis is, als je certificaat-waarschuwingen of foutmeldingen krijgt. In dat geval meteen afbreken; de gevoelige informatie wordt dan niet verstuurd.

Als je echt bezorgd bent over veiligheid dan is het wel altijd een betere keus om je eigen apparaat over wifi te gebruiken. Daarvan weet je dat er niet mee is gerommeld en dan geeft een https verbinding ook *echt* veiligheid. In internet-cafes moet je altijd rekening houden met keyloggers en andere spyware zooi die op de computers zelf kan zitten, en daar helpt een beveiligde verbinding niet zo veel tegen.
  maandag 18 februari 2013 @ 13:31:53 #80
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_123028414
Een computer daar gebruiken ga ik zeker niet doen. Hoewel, ik weet nog niet hoe goed m'n telefoon daar gaat werken. Zal wel goed gaan hoor, maar thuis kan ik nog wat sneller opzoeken als er iets mis gaat. Maar als wifi wel veilig genoeg zou kunnen zijn, dan is het in geval van nood nog wel een idee, maar zolang het niet hoeft zal ik bepaalde zaken dan toch via G3 afhandelen. Maar ik verwacht ook verder niet echt daar veel gebruik van te hoeven maken, dus het valt dan wel mee.
pi_123029252
Even voor de relativatie: de kans dat je "gepwnd" wordt in een openbaar wifi netwerk is hier in Nederland misschien nog wel groter dan in Indonesie. Op grote Nederlandse stations en zeker op plekken als Schiphol zijn de malafide wifi-netwerken bijna niet te tellen. De meeste mensen hebben daar echt geen weet van. Misschien maar goed ook, want anders schieten ze helemaal in de doorgeslagen paranoia-modus.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:38:38 #82
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_123065870
:D Ook goed om te weten. Het is nog niet echt een internetland wat ik zo lees, was ik toch wel even vergeten. Ja, via mobieltjes, maar vaste aansluitingen zoals hier zijn er natuurlijk veel minder.
Ik bedenk me dat ik een paar jaar geleden zelfs nog heb gekeken naar een internetaansluiting (ADSL) voor die familie, maar het kwam toen uit op ¤25 voor nog geen halve Mbit/seconde, plus een datalimiet van enkele honderden MB's per maand. En dan zou de lijn ook nog fysiek aangelegd moeten worden, in zo'n uithoek is dat toch niet te doen. Tel daarbij op dat de stroomvoorziening om de haverklap uitvalt, capaciteit is daar ook minder, een computer zou teveel stroom trekken. Ach, het is een heel andere manier van leven.

En nu ga ik het dus voor het eerst in het echt zien/meemaken, heel spannend!
pi_123076109
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:38 schreef ikbenik het volgende:
... Tel daarbij op dat de stroomvoorziening om de haverklap uitvalt, capaciteit is daar ook minder, een computer zou teveel stroom trekken. Ach, het is een heel andere manier van leven.

En nu ga ik het dus voor het eerst in het echt zien/meemaken, heel spannend!
Het leven heeft ook voordelen daar. Stroom en telefoon laat je aansluiten door de buurman (of zijn vrouw) als je zelf te lui bent. Ik heb nog nooit een land gezien waar de mensen zo lopen te knoeien aan de bedrading. En dan zetten ze onder die open bedrading gewoon lachend open flessen met brandstof te koop.
pi_123210361
Hoi mensen :) Ik hoop dat ik het goede subforum heb uitgekozen voor mijn vraag (anders moet het even verplaatst ofwel verwijderd worden).
Ik wil namelijk graag weten hoe ik het beste een pakketje naar Indonesië kan sturen. Het gaat om een pakketje van minder dan 5 kg.
Hebben jullie enig idee wat zoiets zal kosten? Ervaringen hiermee?
Bedankt alvast ^O^
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zondag 24 februari 2013 @ 02:01:56 #85
6941 APK
Factual, I think.
pi_123264730
Zijn er eigenlijk -buiten Bali en de Gili's nog andere leuke strandplekken in Indonesië waar je een week of twee in een hutachtig iets in de buurt van het strand kunt relaxen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_123269215
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:39 schreef DjinN het volgende:
Hoi mensen :) Ik hoop dat ik het goede subforum heb uitgekozen voor mijn vraag (anders moet het even verplaatst ofwel verwijderd worden).
Ik wil namelijk graag weten hoe ik het beste een pakketje naar Indonesië kan sturen. Het gaat om een pakketje van minder dan 5 kg.
Hebben jullie enig idee wat zoiets zal kosten? Ervaringen hiermee?
Bedankt alvast ^O^
Misschien is dit iets voor je http://www.bagusputraperkasa.com/index.html

Heb zelf geen ervaringen mee. Stond op dit forum: http://forum.indahnesia.c(...)e_naar_nederland.php

quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2013 02:01 schreef APK het volgende:
Zijn er eigenlijk -buiten Bali en de Gili's nog andere leuke strandplekken in Indonesië waar je een week of twee in een hutachtig iets in de buurt van het strand kunt relaxen?
Elk eiland heeft denk wel zoiets :) Bunaken bijv
  † In Memoriam † zondag 24 februari 2013 @ 12:38:39 #87
34726 Fratz
Max
pi_123270947
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Waar ben je naar op zoek en wat is je budget? Ik zat in het Puri Santrian in Sanur als afsluiting van 4 weken Indonesië. Kost ongeveer 120 euro per nacht, maar is wel heerlijk relaxed
Ik las Puri Santrian en het kwam me al zo bekend voor! Daar hebben wij gelogeerd toen we de laatste keer in Bali waren! Alweer veel te lang geleden. Floortje Dessing en crew logeerden er toen ook. Op tv zat ze toen zogenaamd in een 'budget' hotel. Daar hebben we toen nog smakelijk om gelachen.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_123323958
Ola!
ik wil in Juli op mijn terugreis vanuit Australië een weekje of 1,5 in Indonesie rondreizen. De eisen:
edit: niet te duur :D een backpackersbudget zou fijn zijn!
Het liefst authentiek indonesie
niet te toeristisch
veel cultuur, wat natuur, misschien duiken/snorkelen
ik hou niet van strandhangen, maar relaxen is niet erg ;)
onderweg zijn vind ik niet erg
makkelijk te bereizen als blanke vrouw alleen.

Wat zouden jullie aanraden qua bestemming?

[ Bericht 13% gewijzigd door _Loki op 25-02-2013 23:57:54 ]
pi_123324508
Twee plekken waar ik ben geweest en het erg naar mijn zin heb gehad:

- Pulau Derawan, klein superrelaxt eilandje voor de kust van Kalimantan; authentieker wordt het niet. Fantastisch duiken, schildpaddenreservaat + voor de deur zwemmende grote schildpadden. Kost je wel wat moeite, tijd en geld om er te komen (vliegtuig naar Berau, auto naar kust, boot naar eiland) en het duiken is er ook niet heel goedkoop.

- Pulau Bunaken (Noord-Sulawesi). Minstens zo mooi duiken, vanaf rustig eiland, in resorts die allemaal op basis van vol pension zijn. Dus je kan je hoofd uitzetten en je concentreren op lekker lui genieten zonder gedoe.
  maandag 25 februari 2013 @ 15:24:07 #90
62913 Blik
The one and Only!
pi_123326378
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:34 schreef Farenji het volgende:

- Pulau Bunaken (Noord-Sulawesi). Minstens zo mooi duiken, vanaf rustig eiland, in resorts die allemaal op basis van vol pension zijn. Dus je kan je hoofd uitzetten en je concentreren op lekker lui genieten zonder gedoe.
Kan ik qua duiken zeker aanraden. Er is één resort dat gerund wordt door een Nederlander, dit resort heeft als één van de weinige ook een zwembad. The Village Bunaken heet het.

en anders gewoon Bali als je ook een beetje wilt chillen en cultuur wilt meepikken
pi_123326694
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Kan ik qua duiken zeker aanraden. Er is één resort dat gerund wordt door een Nederlander, dit resort heeft als één van de weinige ook een zwembad. The Village Bunaken heet het.
Ja, mooi resort, maar wel vrij duur. Als je budget wil, ga dan naar Daniel's Homestay. Gerund door locals, dus de prijzen liggen veel lager, maar de kwaliteit lijdt daar niet onder. Goede keuken, mooie plek, professionele duikschool met goed materiaal en ervaren divemasters. De bungalows zijn er basic maar comfortabel genoeg.
  maandag 25 februari 2013 @ 15:41:31 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_123327115
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:31 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, mooi resort, maar wel vrij duur. Als je budget wil, ga dan naar Daniel's Homestay. Gerund door locals, dus de prijzen liggen veel lager, maar de kwaliteit lijdt daar niet onder. Goede keuken, mooie plek, professionele duikschool met goed materiaal en ervaren divemasters. De bungalows zijn er basic maar comfortabel genoeg.
Ik zie goedkoop niet als één van de eisen staan ;)

En zo heel duur is het niet, 45 euro p.p.p.n. op basis van volpension. Natuurlijk prijzig als je het vergelijkt met andere resorts, maar kwalitatief ook wel echt goed. Goede huisjes, mooie badkamers, lekker zwembad, goede duikschool, heerlijk afwisselend eten.

ps: en natuurlijk niet voor niets een travellers choice reward van TripAdvisor gewonnen
pi_123328228
Die reviews van tripadvisor zeggen niet altijd veel, in het bijzonder over resorts op bunaken, heb ik gemerkt. Er is heel veel onderlinge concurrentie en die is hard; veel negatieve reviews zijn geschreven door eigenaren van andere resorts op het eiland, en bestaan uit pure zwartmakerij (van de concurrent) aan de ene kant en ophemelen (van de eigen tent) aan de andere kant, dat is overduidelijk als je ze goed doorleest.
pi_123330505
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:08 schreef Farenji het volgende:
Die reviews van tripadvisor zeggen niet altijd veel, in het bijzonder over resorts op bunaken, heb ik gemerkt. Er is heel veel onderlinge concurrentie en die is hard; veel negatieve reviews zijn geschreven door eigenaren van andere resorts op het eiland, en bestaan uit pure zwartmakerij (van de concurrent) aan de ene kant en ophemelen (van de eigen tent) aan de andere kant, dat is overduidelijk als je ze goed doorleest.
Valse reviews haal je er makkelijk uit, hiervoor hoef je alleen maar even te kijken naar het aantal andere verslagen en bezochte steden van de 'klager' in kwestie. Als dat heel weinig is dan weet je genoeg. Feit blijft wel dat het nogal zielig is al die online zwartmakerij.
pi_123352615
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 15:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zie goedkoop niet als één van de eisen staan ;)

En zo heel duur is het niet, 45 euro p.p.p.n. op basis van volpension. Natuurlijk prijzig als je het vergelijkt met andere resorts, maar kwalitatief ook wel echt goed. Goede huisjes, mooie badkamers, lekker zwembad, goede duikschool, heerlijk afwisselend eten.

ps: en natuurlijk niet voor niets een travellers choice reward van TripAdvisor gewonnen
Helaas zit ik wel op een budget :') En ik moet het doen van OV.
Nu zie ik het ook niet zo zitten om helemaal alleen in een resort te zitten, voor een dagje geen probleem maar niet te lang.
pi_123352744
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 14:20 schreef _Loki het volgende:
Ola!
ik wil in Juli op mijn terugreis vanuit Australië een weekje of 1,5 in Indonesie rondreizen. De eisen:
edit: niet te duur :D een backpackersbudget zou fijn zijn!
Het liefst authentiek indonesie
niet te toeristisch
veel cultuur, wat natuur, misschien duiken/snorkelen
ik hou niet van strandhangen, maar relaxen is niet erg ;)
onderweg zijn vind ik niet erg
makkelijk te bereizen als blanke vrouw alleen.

Wat zouden jullie aanraden qua bestemming?
Met de trein door Java reizen? Veel cultuur en natuur! Treinreizen zijn al een attractie op zich _O_
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_123352819
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 00:00 schreef MaxC het volgende:

[..]

Met de trein door Java reizen? Veel cultuur en natuur! Treinreizen zijn al een attractie op zich _O_
OHJA jij hebt daar ook gezeten natuurlijk!
treinen door een deel lijkt me heerlijk. Dus java is goed te doen in dat geval? :)
pi_123353612
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 00:01 schreef _Loki het volgende:
treinen door een deel lijkt me heerlijk. Dus java is goed te doen in dat geval?
Zeker, het is ook prima betaalbaar. Voor een treinreis in de meest luxe klasse (is ook wel een vereiste) betaal je zo 3-4 euro voor een reis van 3 uur.

Weet niet waar je begint maar je kan bijvoorbeeld op Jakarta beginnen (snel weg daar!) en dan naar Bandung (3 uur), Yogjakarta (mooiste/leukste stad van allemaal) (7 uur), Malang (+uitstapje naar Bromo ) (4 uur) en Surabaya (3 uur). Overal paar dagen blijven en dan eventueel voor 2 tientjes terugvliegen naar Jakarta en dan door naar Nederland.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_123355060
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 00:20 schreef MaxC het volgende:
[..]
Zeker, het is ook prima betaalbaar. Voor een treinreis in de meest luxe klasse (is ook wel een vereiste) betaal je zo 3-4 euro voor een reis van 3 uur.
Weet niet waar je begint maar je kan bijvoorbeeld op Jakarta beginnen (snel weg daar!) en dan naar Bandung (3 uur), Yogjakarta (mooiste/leukste stad van allemaal) (7 uur), Malang (+uitstapje naar Bromo ) (4 uur) en Surabaya (3 uur). Overal paar dagen blijven en dan eventueel voor 2 tientjes terugvliegen naar Jakarta en dan door naar Nederland.
Dat klinkt niet verkeerd! Ik zat inderdaad te denken aan beginnen in Jakarta en dan treinen. Klinkt wel als een hele leuke route, als ik thuis ben eens uitstippelen in paint ;DThailand komt er ook nog achteraan en ik heb een vlucht gevonden voor 80 euro naar Bangkok, dus ik hoef gelukkig niet meteen door naar NL.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 08:34:14 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_123356864
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:56 schreef _Loki het volgende:

[..]

Helaas zit ik wel op een budget :') En ik moet het doen van OV.
Nu zie ik het ook niet zo zitten om helemaal alleen in een resort te zitten, voor een dagje geen probleem maar niet te lang.
Resort is een groot woord, ik denk dat het "resort" 8 huisjes heeft :)

Maar een treinreis door Java is ook een mooi alternatief en misschien wel wat beter te bereizen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')