quote:
Op zondag 20 januari 2013 15:21 schreef bobbernaut het volgende:[..]
Voor zover ik weet
Nieuwe ore (welke?)
Nieuwe carts
Redstone is helemaal anders + nieuwe redstone zooi
Hopper
Dropper
Commandblock weet ik niks van
Je kan van alles een naam geven door middel van een boek ofzo? (hoe weet ik niet)
Nieuwe blocks
Wither
Mob hoofdjes
Heksen
Potatoes / Carrots
Beacons
Anvils
Repeaters zijn anders
Pumpkin pie
Nether star
Van al deze shit en wss meer weet ik dus niks..
Nieuwe ore: Quartz (in de Nether) -> kan je die marmer blokken meemaken, en is ingredient voor wat redstone dingen.
Nieuwe carts Minecart+tnt = blaast alles op rond de rails, mits geactiveerd door rails. Minecart + hopper = zuigt items van de rails op en haalt items uit kisten boven de rails. Kan worden geleegd met de hand of doormiddel van een hopper onder de rails.
Redstone is helemaal anders + nieuwe redstone zooi: Valt reuze mee, het signaal sterkte neemt af naarmate je redstone lijn langer is, dat merk je alleen bij de comperator die alleen een signaal afgeeft als 1 van de 2 inputs sterker is dan de ander. Voor de rest is redstone hetzelfde.
Nieuwe redstone items: Daylight detector, geeft signaal af overdag. Redstone block = piston moveable redstone torch, comperator (zie boven), budswitch (verwacht/genoemd, geeft signaal bij een block update, zit nu al ingame maar dan als bug.) Repeaters zijn hetzelfde. Weighted pressure plates, geven pas signaal af mits x aantal items er op liggen. Trapped chest, geeft redstone signaal af wanneer het open gaat. Lijkt me vooral meer items voor mapmakers imo.
Hopper = Zuigt items uit kisten en plaatst ze in containers.
Dropper = Dispenser, maar dan schiet het pijlen etc niet af. En als het naast een container staat gaat het item daar in.
Commandblock = voor map makers, kan je server commands uitlaten voeren, alleen creative beschikbaar.
Anvil: Kan met xp dingen repareren en een naam geven.
Nieuwe blocks Al besproken.
Wither: Mob die dropt netherstar, mob moet je maken met 3x wither skull en 4 soulsand. (boss mob)
Mob hoofdjes: Alleen creative beschikbaar, op Wither skull na, dropt zeldzaam van Wither skeletons die kunnen spawnen in Nether fortress.
Heksen: Mob die spawned alleen in Witchhuisjes in swamps. Gooien potions naar je, zelf nooit ingame tegengekomen, huisjes waren altijd leeg.
Potatoes / Carrots: Kan je vinden in NPC village, of droppen zeldzaam van zombies. Zijn nieuwe crops, kan je eten, zijn nodig voor sommige potions.
Beacons: Kan je bouwen met Nether Star, heeft tenminste 9 iron/gold/etc blocks nodig, kunnen je bonuses geven als je in de buurt bent zoals speed, strength, jump.
Pumpkin pie: Recept waarmee pumpkins ook eetbaar worden.
Nether star: Al besproken.
Enchanten: Kan nu boeken enchanten als je wel de xp hebt. Die kan je dan later in een anvil stoppen met het wapen/tool. Die vraagt dan kleine prijs om je item als nog ermee te enchanten.
Lijkt me duidelijk dat ik me verveel

Overig kan je straks als die budswitch inderdaad komt een automatische melonfarm maken die zelfs automatisch de items opzuigt en netjes in kist plaatst