abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121788103
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 03:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Er is een blog van iemand (zal geen namen noemen) die al sinds 2003 bezig is met wachten/roeptoeteren, wachten/roeptoeteren, en wachten/roeptoeteren... Zou wel erg zuur zijn voor hem om na 10 jaar wachten weer op het beginpunt te eindigen _O-

Je leeft maar 1 keer. 10 jaar weggooien is een grote gok.
Toch zijn de druiven zuur wanneer je een appartement hebt gekocht wat je aan de straatstenen niet meer kwijtraakt zonder veel verlies. Had je beter wat langer in die huurflat kunnen blijven.
pi_121788116
quote:
2s.gif Op zondag 20 januari 2013 03:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Toch zijn de druiven zuur wanneer je een appartement hebt gekocht wat je aan de straatstenen niet meer kwijtraakt zonder veel verlies. Had je beter wat langer in die huurflat kunnen blijven.
Naar mijn mening moet je alleen iets kopen waar je inclusief gezinsuitbreiding in zou kunnen (en willen) blijven wonen. Ik heb het kopen van een klein appartement nooit begrepen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_121788136
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 03:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Naar mijn mening moet je alleen iets kopen waar je inclusief gezinsuitbreiding in zou kunnen (en willen) blijven wonen. Ik heb het kopen van een klein appartement nooit begrepen.
Ben ik helemaal met je eens, mijn 1e huis was jaren 30 woning met veel grond en heleboel beperkingen. In de goede tijd was het 100% winst in 10 jaar.
pi_121788777
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 01:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

10K per jaar... Ik betaal 6K per jaar (en ja, mijn woning zou vrije sector minimaal 850,- kosten, en 1100,- geloof ik ook), dat is dan al 4K per jaar winst.

Ik heb mijn woning dermate energiezuinig gemaakt (PV-panelen en HR-Houtkachel), dat dat ook nog 1,5K per jaar op de energie rekening scheelt.

Dus pakweg 5,5K korting per jaar t.o.v. een vrije sector woning.

En koppig die 5,5K per jaar toch extra betalen, noem ik jezelf kastijden ja.
En die PV-Panelen, HR Ketel, Houtkachel en eventutele andere aanpassingen heb je betaald met het overschot statiegeldflessen dat je aantrof in de kelder na koop van het huis? Ook de rest van klusjes (gemiddelde onderhoudskosten huis 1750 <> 5000 per jaar afhankelijk van de grote van je huis) aan het huis worden gefinancierd door deze verborgen schat in de kelder? Verzekeringen? (verplichte opstalverzekering en misschien een levensverzekering voor hypotheek rond te krijgen?)

[ Bericht 2% gewijzigd door dramatiek op 20-01-2013 07:59:33 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_121789019
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 03:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou dat is maar net waar dat appartementje staat natuurlijk. Kruip afstand van een leuk stadscentrum is nooit verkeerd en in de buurt van allerlei voorzieningen. Leuk voor de jonge mensen vanwege dat leuke centrum en leuk voor oude mensen vanwege de voorzieningen. Idd voor een gezin niet het meest ideale maar tich mensen / gezinnen die wel zo wonen maar dan huur. En dan ook nog op fiets afstand van datzelfde centrum.

Ik had zoiets (was niet klein trouwens) 10 jaar met veel plezier gewoond. Nu in een kleinere kern met een groter huis. Niet omdat dat moest ofzo maar gewoon omdat mijn ega daar vandaan komt en ik overal kan wonen waar ik wil. En dat dat de logische keuze was nu. Toen ik het apaprtement kocht was dat de logische keuze.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_121789196
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 07:51 schreef dramatiek het volgende:

[..]

En die PV-Panelen, HR Ketel, Houtkachel en eventutele andere aanpassingen heb je betaald met het overschot statiegeldflessen dat je aantrof in de kelder na koop van het huis? Ook de rest van klusjes (gemiddelde onderhoudskosten huis 1750 <> 5000 per jaar afhankelijk van de grote van je huis) aan het huis worden gefinancierd door deze verborgen schat in de kelder? Verzekeringen? (verplichte opstalverzekering en misschien een levensverzekering voor hypotheek rond te krijgen?)
Pardon, wat voor een waaibomenhuis heb je het dan over? Lijkt me absurd hoog die inschatting, ik ben het er althans geeneens bij benadering aan kwijt, waar baseer je dat op?

Opstalverzekering dan hebben we het over een slordige 100 euro bij een gemiddeld huis.
pi_121789210
quote:

[..]

Je woont in een huurwoning met laten we zeggen een ouderwetse gaskachel. Dan word er een cv instalatie geplaatst. Hoe wordt dat betaald, huurverhoging. Of je nou huurt of koopt dat soort dingen is toch allemaal gewoon betalen van het loon wat je verdient/krijgt.
pi_121789249
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 09:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Pardon, wat voor een waaibomenhuis heb je het dan over? Lijkt me absurd hoog die inschatting, ik ben het er althans geeneens bij benadering aan kwijt, waar baseer je dat op?

Opstalverzekering dan hebben we het over een slordige 100 euro bij een gemiddeld huis.
Nibud
quote:
Verhuist u naar een koopwoning, dan komen de onderhoudskosten voor uw eigen rekening. De kosten zijn onder meer afhankelijk van het type woning en het bouwjaar. U kunt uitgaan van een bedrag aan onderhoudskosten van ongeveer 1% van de aankoopprijs van de woning per jaar.
Maar goed, met cijfers kan je goochelen. Opmerking was meer algemeen bedoeld als in "er zitten nog wel meer verborgen kosten in een huis en alles wat je eraan doet voor een huis energiezuinig te maken zijn ook kosten".
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_121789298
Volgens dat plaatje in de openingspost over dat grachtenpand is het in 2050 ongeveer tijd om een huis te gaan kopen ow ja.. 2250 kan ook
pi_121789370
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 09:29 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Nibud

[..]

Maar goed, met cijfers kan je goochelen. Opmerking was meer algemeen bedoeld als in "er zitten nog wel meer verborgen kosten in een huis en alles wat je eraan doet voor een huis energiezuinig te maken zijn ook kosten".
Dan is het Nibud aardig doorgedraaid, want voor dat bedrag schilder ik dit huis elk jaar volledig, zet er om de vijf jaar een nieuwe keuken en HR ketel in. En van het bedrag wat er overblijft ga ik een jaar op vakantie.

Ik weet best dat de kwaliteit van die el cheapo gebouwde massawoningen niet te wensen overlaat (want ondanks dat velen hier daar een ander idee over hebben: goedkoop maakt in dat geval ook echt duurkoop, je kan best op bouwkosten beknibbelen door wat hoekjes af te steken, maar dat kom je vroeg of laat toch tegen), en vooroorlogse woningen vragen ook meer onderhoud dan een moderne woning, maar dat is imho schromelijk overboden door het Nibud.

Natuurlijk zitten er overigens meer kosten in bij het bezitten van een huis. De grap is wel dat ik als eigenaar die kosten in de hand houdt, en bijv. zelf de kozijnen wel kan opschuren en schilderen ipv dat de wbv een dure opdracht verstrekt vermeerderd met diverse algemene kosten, die ik middels de huur net zo goed betaal.

Zo is een vereniging van eigenaren die zelf haar onderhoud regelt ook de helft (of meer) goedkoper uit dan een extern bestuurde vve.
pi_121789397
misschien dat het nibud ook complete renovaties als onderhoud mee rekent, en zodoende op zo'n hoog jaarbedrag uitkomt.
pi_121789412
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 09:46 schreef Basp1 het volgende:
misschien dat het nibud ook complete renovaties als onderhoud mee rekent, en zodoende op zo'n hoog jaarbedrag uitkomt.
De kleur van de keuken is niet meer hip. Nou, dat vind ik geen onderhoud.

Als huurders in alle tevredenheid met een 30 jaar oude brynzeel keuken kunnen leven, wie ben ik dan? ;)
pi_121789437
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 09:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als huurders in alle tevredenheid met een 30 jaar oude brynzeel keuken kunnen leven, wie ben ik dan? ;)
Wie zegt dat ze met tevredenheid zo'n keuken hebben. Die willen vast ook wel wat nieuwers. Maar kunnen dat niet betalen en de WBV maakt daar mooi gebruik van. Dat is typisch staaltje van tering naar de nering. En dat is toch iets wat meer mensen zouden moeten doen. Koophuis of niet.
pi_121789512
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 09:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vind dat ook geen onderhoud, maar om aan zulke hoge onderhouds bedragen per jaar te komen moet dat bijna wel.

En als ik op fok soms topics lees vinden sommige huurders dat die 15 jaar oude standaard keuken toch vervangen moet worden anders willen ze dat huurhuis niet eens. Totdat ze er achter komen dat ze niet zoveel noten op hun zang moeten hebben
en toch maar dat huis met die oudere keuken accepteren.
pi_121790302
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 09:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vind dat ook geen onderhoud, maar om aan zulke hoge onderhouds bedragen per jaar te komen moet dat bijna wel.

En als ik op fok soms topics lees vinden sommige huurders dat die 15 jaar oude standaard keuken toch vervangen moet worden anders willen ze dat huurhuis niet eens. Totdat ze er achter komen dat ze niet zoveel noten op hun zang moeten hebben
en toch maar dat huis met die oudere keuken accepteren.
Wat dat betreft maken huurders en kopers niet uit qua mentaliteit hoor.

Ik sprak laatst met een wat oudere makelaar, en vroeg hem hoe zijn vak nu beleefde. Ik dacht dat ie wel een zuur gezicht zou trekken en zou zeggen: weinig handel. Maar dat was het niet, naar zijn zeggen had hij goed en slechte tijden meegemaakt, en zijn kantoor -van de oude stempel- had alles overleefd, en zou dit ook wel weer overleven. Wat hem het plezier in zijn vak enigzins ontnam was met name de mentaliteitsverandering van mensen (en vooral jonge mensen). Als die een (eerste) huis gingen kopen moest alles perfect zijn. Alles opnieuw stucen, nieuwe keuken erin (want niet mijn stijl), en ja dan was het opeens niet meer betaalbaar. Eisen eisen eisen eisen, alleen perfectie is goed genoeg, en wel nu. Bereid tot een compromis, of een afweging van prioriteit? Nul. En dan heel boos zijn op iedereen en alles omdat alles nu direct niet kan.

Dus kopers en huurders zijn in dat verband niet anders.
Het is de tijdsgeest.
pi_121790413
quote:
2s.gif Op zondag 20 januari 2013 01:42 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je gaat steeds maar uit van je eigen verhaal en dat werkt voor jou prima.
Heb jij het goed gedaan.
In de huidige markt van dalende huizenprijzen is het verhaal wat veranderd, 10k waardeverlies in een jaar zorgt voor afhakende kopers die voor het eerst een huis willen aanschaffen.
Pas maar op dat je niet te veel negatieve dingen verteld over de koopwoningmarkt, want je krijgt meteen de volle laag hier :)

[ Bericht 1% gewijzigd door sitting_elfling op 20-01-2013 12:07:57 (Stemming maken eh? Niet doen hier :)) ]
  zondag 20 januari 2013 @ 17:06:02 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_121807507
quote:
Dat denk ik ook ja
kopers zijn niet kredietwaardig en verkopers die willen cashen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 20-01-2013 17:20:20 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_121814113
quote:
En die PV-Panelen, HR Ketel, Houtkachel en eventutele andere aanpassingen heb je betaald met het overschot statiegeldflessen dat je aantrof in de kelder na koop van het huis?
Ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt...

Als ik in een huurhuis zou wonen, zou de verhuurder het niet zo prettig vinden als ik een gat in het dak zou maken voor de kabels van de PV-panelen, danwel de aanpassing van de elektrische installatie daarvoor, laat staan de gaten in de 21cm dikke betonnen vloeren voor het rookkanaal en de bijbehorende dakdoorvoer.

Oftewel, daar krijg ik nimmer toestemming voor.

quote:
Ook de rest van klusjes (gemiddelde onderhoudskosten huis 1750 <> 5000 per jaar afhankelijk van de grote van je huis)
Het is al gezegd hierboven, maar ik zou werkelijk niet weten waar ik zulke bedragen per jaar aan zou kunnen besteden qua onderhoud. Met de beste wil van de wereld niet.

quote:
Verzekeringen? (verplichte opstalverzekering en misschien een levensverzekering voor hypotheek rond te krijgen?)
De ORV's reken ik al mee in mijn netto woonlasten, de opstalverzekering en OZB zijn peanuts.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 20-01-2013 20:13:56 ]
pi_121814556
Nog zoiets:

Toen ik de woning kocht, had ik 4 groepen via de aardlek, 1 wasgroep (niet via de aardlek) en 1 krachtgroep om op te koken.

Nou heb ik er een nieuwe keuken in geplaatst, en tegenwoordig dient elk apparaat >2000W op een eigen groep te worden aangesloten.

Wel zo makkelijk dus als je dan toch bezig bent je ook gelijk even een nieuwe groepenkast kunt ophangen. Mag gewoon. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 20-01-2013 19:48:53 ]
  zondag 20 januari 2013 @ 21:43:18 #96
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121821476
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 10:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik sprak laatst met een wat oudere makelaar, en vroeg hem hoe zijn vak nu beleefde. Ik dacht dat ie wel een zuur gezicht zou trekken en zou zeggen: weinig handel. Maar dat was het niet, naar zijn zeggen had hij goed en slechte tijden meegemaakt, en zijn kantoor -van de oude stempel- had alles overleefd, en zou dit ook wel weer overleven. Wat hem het plezier in zijn vak enigzins ontnam was met name de mentaliteitsverandering van mensen (en vooral jonge mensen). Als die een (eerste) huis gingen kopen moest alles perfect zijn. Alles opnieuw stucen, nieuwe keuken erin (want niet mijn stijl), en ja dan was het opeens niet meer betaalbaar. Eisen eisen eisen eisen, alleen perfectie is goed genoeg, en wel nu. Bereid tot een compromis, of een afweging van prioriteit? Nul. En dan heel boos zijn op iedereen en alles omdat alles nu direct niet kan.

Dus kopers en huurders zijn in dat verband niet anders.
Het is de tijdsgeest.
Mwah. Als ik tonnen neertel voor een klein huisje met mini-tuin vind ik enige eisen niet zo vreemd... Ik wil best minder eisen stellen, maar dan moet de prijs daar ook naar zijn.
censuur :O
pi_121828115
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Mwah. Als ik tonnen neertel voor een klein huisje met mini-tuin vind ik enige eisen niet zo vreemd... Ik wil best minder eisen stellen, maar dan moet de prijs daar ook naar zijn.
Dat is toch al zo...? Je kunt gewoon een woning kopen die geen tonnen kost. En ja dan kun je wellicht wat minder eisen stellen. En koop je wel een woning die tonnen kost, dan kun je wat meer eisen stellen.
  maandag 21 januari 2013 @ 02:03:00 #98
323876 michaelmoore
pi_121831471
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 23:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is toch al zo...? Je kunt gewoon een woning kopen die geen tonnen kost. En ja dan kun je wellicht wat minder eisen stellen. En koop je wel een woning die tonnen kost, dan kun je wat meer eisen stellen.
gewoon wachten kan ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_121831496
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 02:03 schreef michaelmoore het volgende:
gewoon wachten kan ook
Ja.

Niet wachten kan ook.
Een beetje wachten kan ook.
Ongewoon wachten kan ook.
Geen zin hebben om te wachten, maar wel moeten wachten kan ook.
Niet moeten wachten, maar wel zin hebben om te wachten kan ook.

Heb je verder nog iets wel zinnigs te melden?
  maandag 21 januari 2013 @ 02:07:28 #100
323876 michaelmoore
pi_121831502
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 02:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja.

Niet wachten kan ook.
Een beetje wachten kan ook.
Ongewoon wachten kan ook.
Geen zin hebben om te wachten, maar wel moeten wachten kan ook.
Niet moeten wachten, maar wel zin hebben om te wachten kan ook.

Heb je verder nog iets wel zinnigs te melden?
afwachten kan je veel geld opleveren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')