Gamma? Je linkt naar Karwei?!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:03 schreef ursel het volgende:
http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/meten-van-hoeken/
Gamma heeft zo te lezen daar wel de tooltjes voor.
Het ene uiteinde zaag je 45 graden en duw je op z'n plaats. De andere ruwe uiteinde leg je eronder en teken je af met een scherp potlood. Dat zal dan ongelijk aan 45 graden zijn -> zaag je af!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:55 schreef Nico987 het volgende:
Nu vindt ik overal handige tips voor het zagen hiervan, maar hier gaan ze steeds uit van 45 graden. er is mijn huis niets waterpas of haaks. Hoe bereken ik dan de exacte hoek. Mijn zaag kan ik vrij exact instellen, dus dat komt wel goed.
Dan krijg je het niet dicht omdat de diktes van de verstek dan ongelijk zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Het ene uiteinde zaag je 45 graden en duw je op z'n plaats. De andere ruwe uiteinde leg je eronder en teken je af met een scherp potlood. Dat zal dan ongelijk aan 45 graden zijn -> zaag je af!
Dat is design Blomke,....quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:49 schreef blomke het volgende:
Ik ging uit van een afdeklatje of plint 12 x 50. Wat nou de lol is van een plank, wat zeg ik, balk tegen je wand....
Misschien enige uitleg? Ik snap nl. niet wat je bedoelt. Met recht bedoel je 2 x haaks??quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:47 schreef tiho1 het volgende:
Gaat het niet om plakplinten kan ook nog. Als het de plinten zijn die Blomke bedoelt kun je de binnenhoek gewoon recht zagen iig. Dat zie je niet en is een stuk eenvoudiger als twee keer onder graden zagen.
Alleen met rechte vlakke kan dat dus.
Dat noemen ze een vals verstek, hier word het een en ander uitgelegdquote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:55 schreef Nico987 het volgende:
Hallo,
Ik moet plinten gaan aanleggen in huis.
Nu vindt ik overal handige tips voor het zagen hiervan, maar hier gaan ze steeds uit van 45 graden. er is mijn huis niets waterpas of haaks. Hoe bereken ik dan de exacte hoek. Mijn zaag kan ik vrij exact instellen, dus dat komt wel goed.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:49 schreef blomke het volgende:
Ik ging uit van een afdeklatje of plint 12 x 50. Wat nou de lol is van een plank, wat zeg ik, balk tegen je wand....
Jan de bouvier zeker?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:39 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Dat is design Blomke,....
Tsssk,....
Ik versta onder recht iets anders dan haaks.... 2x recht in 90 graden is haaks.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:24 schreef tiho1 het volgende:
Idd bedoel ik haaks Blomke. Is recht waar jij vandaan komt iets anders?
Gewoon koud tegen elkaar.
ik ga nog steeds hierin mee, heb dit gedaan met staande plinten, plakplinten en de knieschotten...werkte perfect!!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Het ene uiteinde zaag je 45 graden en duw je op z'n plaats. De andere ruwe uiteinde leg je eronder en teken je af met een scherp potlood. Dat zal dan ongelijk aan 45 graden zijn -> zaag je af!
Zo ik denk dat dat mooie plinten zijn en die wil je dan niet scheef erop hebben staan, teminste ik zou het niet willen.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:45 schreef Nico987 het volgende:
het gaat om binnen en buitenhoeken, met staande kraalplinten, van 15mm x90 mm
Dankje, goede tip! Net geprobeerd op mijn scheve muur. Straks een beetje houtvuller erbij en je ziet er niks van.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:48 schreef blomke het volgende:
[..]
En dat onderwerp na 3,5 jaar nog gevondenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 13:15 schreef Redcoon het volgende:
Dankje, goede tip! Net geprobeerd op mijn scheve muur. Straks een beetje houtvuller erbij en je ziet er niks van.
Lang leve Google! Maakt niet uit hoe oud het is, zolang het maar werktquote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:25 schreef blomke het volgende:
[..]
En dat onderwerp na 3,5 jaar nog gevonden!
Grappig hoe rekbaar het begrip "doe ik binnenkort wel even" isquote:Op zaterdag 4 juni 2016 16:48 schreef Nico987 het volgende:
Haha nou lekker doet mij er aan herinneren dat ik nog steeds geen plinten heb
Plinten moet je ook plaatsen voordat je de meubels terugzet, anders komt het er nooit van. Veel mensen hebben na een grote verbouwing nog een schuur vol met materiaal wat ze er ooit nog een keer wel "eventjes" inzetten.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 16:48 schreef Nico987 het volgende:
Daar ben ik er dus 1 van.. maar heb ook genoeg wel gedaan.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Plinten moet je ook plaatsen voordat je de meubels terugzet, anders komt het er nooit van. Veel mensen hebben na een grote verbouwing nog een schuur vol met materiaal wat ze er ooit nog een keer wel "eventjes" inzetten.
Moet zeker van vrouwliefquote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:05 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Daar ben ik er dus 1 van.. maar heb ook genoeg wel gedaan.
De grap nu is dat ik de plinten ga plaatsen voor de verkoop
Je bent niet de enigequote:Op zaterdag 4 juni 2016 16:48 schreef Nico987 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |