Gamma? Je linkt naar Karwei?!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:03 schreef ursel het volgende:
http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/meten-van-hoeken/
Gamma heeft zo te lezen daar wel de tooltjes voor.
Het ene uiteinde zaag je 45 graden en duw je op z'n plaats. De andere ruwe uiteinde leg je eronder en teken je af met een scherp potlood. Dat zal dan ongelijk aan 45 graden zijn -> zaag je af!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:55 schreef Nico987 het volgende:
Nu vindt ik overal handige tips voor het zagen hiervan, maar hier gaan ze steeds uit van 45 graden. er is mijn huis niets waterpas of haaks. Hoe bereken ik dan de exacte hoek. Mijn zaag kan ik vrij exact instellen, dus dat komt wel goed.
Dan krijg je het niet dicht omdat de diktes van de verstek dan ongelijk zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Het ene uiteinde zaag je 45 graden en duw je op z'n plaats. De andere ruwe uiteinde leg je eronder en teken je af met een scherp potlood. Dat zal dan ongelijk aan 45 graden zijn -> zaag je af!
Dat is design Blomke,....quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:49 schreef blomke het volgende:
Ik ging uit van een afdeklatje of plint 12 x 50. Wat nou de lol is van een plank, wat zeg ik, balk tegen je wand....
Misschien enige uitleg? Ik snap nl. niet wat je bedoelt. Met recht bedoel je 2 x haaks??quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:47 schreef tiho1 het volgende:
Gaat het niet om plakplinten kan ook nog. Als het de plinten zijn die Blomke bedoelt kun je de binnenhoek gewoon recht zagen iig. Dat zie je niet en is een stuk eenvoudiger als twee keer onder graden zagen.
Alleen met rechte vlakke kan dat dus.
Dat noemen ze een vals verstek, hier word het een en ander uitgelegdquote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:55 schreef Nico987 het volgende:
Hallo,
Ik moet plinten gaan aanleggen in huis.
Nu vindt ik overal handige tips voor het zagen hiervan, maar hier gaan ze steeds uit van 45 graden. er is mijn huis niets waterpas of haaks. Hoe bereken ik dan de exacte hoek. Mijn zaag kan ik vrij exact instellen, dus dat komt wel goed.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:49 schreef blomke het volgende:
Ik ging uit van een afdeklatje of plint 12 x 50. Wat nou de lol is van een plank, wat zeg ik, balk tegen je wand....
Jan de bouvier zeker?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:39 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Dat is design Blomke,....
Tsssk,....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |