Bizar verhaal hoor! Kan de Nederlandse regering niets voor hem doen? Voor drugscriminelen en terroristen doen ze altijd wel ontzettend hun best.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:38 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ja dit verhaal is mij goed bekend. Ik wist waar je het over had zodra ik de foto zag en voordat ik de OP las.
Ik heb talloze keer contact gehad met zijn broer Edwin via de site. Familie schijnt ook aardig getrolld te worden door allerlei debielen net als op Fok
Edward heeft al zijn middelen uitgeput zoals ik begrijp.... tenzij iets is veranderd in de laatste 4 maanden of zo...
Dit klopt dan weer niet.quote:Dat het tot een rechtszaak kwam, was
uitzonderlijk. De meeste aanklachten in de V.S. worden afgehandeld met een plea bargain: schuldbekentenis in ruil voor strafvermindering. Maar Kleines advocaat Don Bolton had een uur voor de eerste zittingsdag een aanbod van vijftien jaar cel afgewezen – zonder overleg met zijn cliënt. Bolton ging ervan uit dat de aanklager het bewijs voor doodslag tijdens de rechtszaak nooit sluitend zou krijgen en zou, vertelt Kleine later, alleen akkoord zijn gegaan met een deal van vijf jaar.
Edward had juust hulp gekregen van de NLse ambassade bij het vinden van die Boltonquote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bizar verhaal hoor! Kan de Nederlandse regering niets voor hem doen? Voor drugscriminelen en terroristen doen ze altijd wel ontzettend hun best.
Dus hij kan, als het goed is, over 2 of 3 jaar vrij.quote:"Hallo Hetkapitaal,
Edward zijn zaak wordt in 2015 als alles goed gaat behandeld door het Paroleboard.Dit is een commisie die bekijkt hoe Edward zich heeft gedragen in de gevangenis. Ook komt er een hoorzitting waar de familie van het slachtoffer zijn zegje kan doen en wij als familie ook. De commisie beslist dan of Edward ook vervroegd kan worden vrijgelaten.Helaas is het Paroleboard erg achter met zijn zaken dus kan het ook gemakkelijk uitgesteld worden tot 2016. Edward gaat nu eerst proberen of hij zijn straffen tegelijk uit mag zitten ipv achter elkaar."
Ik deel deze mening. Kom op zeg: drinken en dan gaan autorijden is superstom en hij moet nou op de blaren zitten...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Geen medelijden met drankrijders.
Zeker niet als ze iemand doodrijden.
Dat het rechtssysteem in Amerika krom in elkaar zit. Klopt.
Was allang bekend. Moeten wij dat nu opmerkelijk vinden omdat het nu een Nederlander betreft?
Het punt is niet dat iemand die met drank op iemand doodrijdt geen ernstig vergrijp heeft gepleegd of niet gestraft zou moeten worden. Het gaat met name om de strafmaat. Deze man heeft geen criminele achtergrond of zo. Hij heeft alleen één keer iets heel erg doms gedaan, met catastrofale gevolgen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Geen medelijden met drankrijders.
Zeker niet als ze iemand doodrijden.
Dat het rechtssysteem in Amerika krom in elkaar zit. Klopt.
Was allang bekend. Moeten wij dat nu opmerkelijk vinden omdat het nu een Nederlander betreft?
Wel zielig dat hij 30 jaar vast zit. Maar hij heeft wel gezopen en iemand doodgereden, deden ze dit maar in Nederland zo.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:20 schreef sinepedraap het volgende:
Ben ej daar niet gewoon WA voor verzekerd?
Doodslag bij en ongeluk wtf
Amerika
Edit:
Hij had gezopen.
Doodstraf had ook niet erg geweest
Jij begrijpt het leven niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is niet dat iemand die met drank op iemand doodrijdt geen ernstig vergrijp heeft gepleegd of niet gestraft zou moeten worden. Het gaat met name om de strafmaat. Deze man heeft geen criminele achtergrond of zo. Hij heeft alleen één keer iets heel erg doms gedaan, met catastrofale gevolgen.
Vergelijk dit met die jongens die vluchtend voor de politie op hun scooter een man doodreden. Die kregen vrijspraak. Of menig moordenaar (ook in de VS), die er met minder vanaf komt. De verhouding is helemaal zoek, en dat maakt het onrechtvaardig.
Daarom is 30 jaar te veel als er sprake is van een ongeluk.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:28 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Jij begrijpt het leven niet.
Dit is perfect. Hij rijdt dronken iemand dood, 30 jaar de gevangenis in. Heeft die nog geluk gehad. Sowieso hoe kan je met jezelf leven als je zoiets gedaan hebt?
Hij heeft niet per ongeluk gedronken gereden.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:32 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Daarom is 30 jaar te veel als er sprake is van een ongeluk.
If can't do the time, don't commit the crime.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is niet dat iemand die met drank op iemand doodrijdt geen ernstig vergrijp heeft gepleegd of niet gestraft zou moeten worden. Het gaat met name om de strafmaat. Deze man heeft geen criminele achtergrond of zo. Hij heeft alleen één keer iets heel erg doms gedaan, met catastrofale gevolgen.
Hij moet er dan ook gestraft voor worden, maar 30 jaar is buiten proportie naar mijn mening. Hoe het Amerikaanse stelstel werkt weet ik niet. In Nederland staan hier nog niet eens de helft of een kwart gevangenis straf op.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:33 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Hij heeft niet per ongeluk gedronken gereden.
Je weet dat je drinkt en het niet mag.
Ik kan me echt niet naar voelen naar hem toe.
Echt niet.
Doordat hij zo egoistisch en dom is om dronken te rijden kan hij niet alleen z'n eigen leven en dat van het slachtoffer verneuken maar hij verneukt twee hele families. Die moeten er ook mee leven. Zou zelf iig niet met mezelf kunnen leven als ik zoiets op m'n geweten heb
Dus vanaf hoeveel jaar maakt het goed dat beide families zoveel pijn en verdriet en verlies hebben gehad?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:44 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Hij moet er dan ook gestraft voor worden, maar 30 jaar is buiten proportie naar mijn mening. Hoe het Amerikaanse stelstel werkt weet ik niet. In Nederland staan hier nog niet eens de helft of een kwart gevangenis straf op.
Op deze manier wordt je niet gestraft maar voor je leven kapotgemaakt. Dan heeft straffen geen zin.
Volgens jou is hun verdriet gerelateerd aan de strafmaat ?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:45 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dus vanaf hoeveel jaar maakt het goed dat beide families zoveel pijn en verdriet en verlies hebben gehad?
Het speelt wel mee. Het gaat om de schade. Dat is ook de emotionele schade. En daardoor schade door dingen die ze niet meer kunnen etc.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:46 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Volgens jou is hun verdriet gerelateerd aan de strafmaat ?
In Nederland staat er max. 30 jaar voor doodslag. Levenslang is zelfs mogelijk.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:44 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Hij moet er dan ook gestraft voor worden, maar 30 jaar is buiten proportie naar mijn mening. Hoe het Amerikaanse stelstel werkt weet ik niet. In Nederland staan hier nog niet eens de helft of een kwart gevangenis straf op.
Had je maar niet iemand anders zijn leven kapot moeten maken hé?!quote:Op deze manier wordt je niet gestraft maar voor je leven kapotgemaakt. Dan heeft straffen geen zin.
En volgens jou is hij zelf niet emotioneel zeer aangedaan door het aanrijden van een persoon met dodelijk gevolg ? Daar nog eens 30 jaar bovenop krijgen vind ik geen reële straf.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:47 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Het speelt wel mee. Het gaat om de schade. Dat is ook de emotionele schade. En daardoor schade door dingen die ze niet meer kunnen etc.
Het zijn twee families die erbij komen kijken het meeste dan.
Maakt niet uit. Als je echt iemand doodrijdt met je dronken kop verdien je dit leven gewoon niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:54 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
En volgens jou is hij zelf niet emotioneel zeer aangedaan door het aanrijden van een persoon met dodelijk gevolg ? Daar nog eens 30 jaar bovenop krijgen vind ik geen reële straf.
Als hij iemand had gewurgd in een bewuste daad net zoals Joran dan zou ik die straf vele malen passender vinden.
Dronken in een auto stappen en iemand doodrijden is net zo bewust.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:54 schreef HiddenResponse het volgende:
Als hij iemand had gewurgd in een bewuste daad net zoals Joran dan zou ik die straf vele malen passender vinden.
Dat is al helemaal erg ja.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:37 schreef BlueMage het volgende:
Mooiste is nog wel dat ie op "5 minuten rijden" van die bar woonde. Dan ga je toch te voet?!![]()
Haha.quote:‘Het enige waar zwarten hier aan denken is seks en geld. En omdat ze te stom zijn om iets te leren, proberen ze het zonder veel inspanning te verkrijgen, zoals via stelen, drugs en gokken. Ze deden het op straat, doen het hier en doen het straks weer op straat. Dat is het enige waar ze over praten.’ Later nuanceert hij zijn uitspraken een beetje. ‘Ik kan gewoon niet tegen domme mensen.’
Die vond ik ook wel mooi, ja. Die kerel zal ontzettende moeite hebben om met zichzelf te leven.quote:
Ik zeg toch nergens dat ik het goed vind dat er dronken gereden wordt? Mij gaat het vooral om de strafmaat. Die vind ik te extreem, en dus niet rechtvaardig.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
If can't do the time, don't commit the crime.
Zo cliché, en zo waar.
Of sta je ook op de blokkades voor al die domme landgenoten die in Zuid Oost Azie gepakt worden met een kilo'tje van dit en een kilo'tje van dat?
Die mensen hebben ook maar één keer iets heel erg doms gedaan.
Alleen is er niemand bij omgekomen.
Dat valt niet meer goed te maken. Maar ook niet met 30 jaar. Dus dat is geen argument.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:45 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dus vanaf hoeveel jaar maakt het goed dat beide families zoveel pijn en verdriet en verlies hebben gehad?
Nee het is niet goed te maken, maar het helpt wel iets als je weet ok de dader zijn leven is nu ook verpest en hij kan nooit meer zulke schade aanrichten.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat valt niet meer goed te maken. Maar ook niet met 30 jaar. Dus dat is geen argument.
Dader?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:26 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nee het is niet goed te maken, maar het helpt wel iets als je weet ok de dader zijn leven is nu ook verpest en hij kan nooit meer zulke schade aanrichten.
Dronken rijden is een ongeluk voor jou ja? Geen misdrijf?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:44 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Dader?
Hij deed het per ongeluk, stapte zelfs uit om te kijken wat hij had geraakt omdat hij het niet eens wist.
Een fout en een verzameling van slechte omstandigheden, meneer maakte gewoon een super domme fout en was op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:46 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dronken rijden is een ongeluk voor jou ja? Geen misdrijf?
Er is een reden dat dronken rijden als misdrijf wordt gezien en niet als overtreding. Je kan het gewoon echt niet maken en precies om deze redenen. De gevolgen zijn niet te overzien.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:51 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Een fout en een verzameling van slechte omstandigheden, meneer maakte gewoon een super domme fout en was op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek.
30 jaar is gewoon veels te veel.
Maak je maar niets wijs. Iedereen is onder invloed als die in de auto stapt (sociale omgeving, vrienden, reclame en overige externe factoren).quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:24 schreef pablo1989 het volgende:
Geen medelijden met mensen die onder invloed in de auto stappen.
Stierenstront, dat zijn invloeden die onvermijdelijk zijn, alcohol is een keuze.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:37 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Maak je maar niets wijs. Iedereen is onder invloed als die in de auto stapt (sociale omgeving, vrienden, reclame en overige externe factoren).
Nou, omgaan met vrienden is in mijn optiek ook een keuze, net als het volgen van media en overige externe factoren.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:40 schreef pablo1989 het volgende:
[..]
Stierenstront, dat zijn invloeden die onvermijdelijk zijn, alcohol is een keuze.
Eens. Ik heb een enorme schurft aan die mensenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:24 schreef pablo1989 het volgende:
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:37 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Maak je maar niets wijs. Iedereen is onder invloed als die in de auto stapt (sociale omgeving, vrienden, reclame en overige externe factoren).
Dat weet je niet. Zoals gezegd, het was een donkere weg en je ziet met een beetje vaart dan echt niet meer wat er voor je op de motorkap klapt. Dit had sober net zo goed kunnen gebeuren en wat dan?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:04 schreef Draganta het volgende:
Zeer lullig van zijn collega inderdaad, maar hoe je het ook wendt of keert, als hij niet met drank achter het stuur had gezeten, was er niks aan de hand.
Zo werkt het niet he. Er had net zo goed een meteoriet op die beste man kunnen vallen, dan was hij ook dood.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:19 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Zoals gezegd, het was een donkere weg en je ziet met een beetje vaart dan echt niet meer wat er voor je op de motorkap klapt. Dit had sober net zo goed kunnen gebeuren en wat dan?
Ja je zou denken dat zij hem afstraffen alsof hij Amerikaan is.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:44 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Op deze manier wordt je niet gestraft maar voor je leven kapotgemaakt. Dan heeft straffen geen zin.
Hoe bewust ben je dan als je dronken bent?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dronken in een auto stappen en iemand doodrijden is net zo bewust.
Denken dat het vermogen tot nadenken weg is dus dat je onbewust bezig bent als je wat alcohol op hebt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:08 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Hoe bewust ben je dan als je dronken bent?O wacht het is een troll....
Alcohol use slows reaction time andquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Denken dat het vermogen tot nadenken weg is dus dat je onbewust bezig bent als je wat alcohol op hebt.
Jij bent de baas van zulke oneliners. Daar waar nuance op zn plaats is.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
[..]
Had je maar niet iemand anders zijn leven kapot moeten maken hé?!
Allemaal waar maar je maakt mij niet wijs dat je niet weet dat je ontzettend fout bezig bent als je eerst drinkt en dan in de auto stapt. Behalve natuurlijk als je op de achterbank gaat zitten en zegt "heuj geef me dat stuur eens aan!".quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:24 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Alcohol use slows reaction time and
impairs judgment and coordination, which are all skills needed to drive a car safely. The more alcohol consumed, the greater the impairment.
http://www.cdc.gov/alcohol/faqs.htm
Masr aangezien jij ook zulke 'oog om oog tand om tand' reacties post hier, weet ik niet meer of ik jou serieus moet nemen:
[..]
Jij bent de baas van zulke oneliners. Daar waar nuance op zn plaats is.
Dat komt omdat er veel gebieden in de VS niet bedoeld zijn voor het lopen. Zelfs onmogelijk. Vergelijk het met het lopen op de provinciale weg. Zou de politie ook verdacht vinden, toch?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:37 schreef BlueMage het volgende:
Mooiste is nog wel dat ie op "5 minuten rijden" van die bar woonde. Dan ga je toch te voet?!![]()
*Edit: 1 minuut rijden zelfs jezus wat 'n sukkel
Hoewel...als je in de VS je lopend of fietsend verplaatst word je ook al snel als verdacht gezien.![]()
Ze doen anders best aardig tegenover elkaar. Alleen doen de problemen zich voor als je je probert af te scheiden.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:45 schreef BlueMage het volgende:
...en lekker over negers zeiken, alsof die Aryan Brotherhood in Amerikaanse gevangenissen zo'n vriendelijke lui zijn.
Ja en? Als je niet tegen alcohol kunt moet je het niet gebruiken.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:24 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Alcohol use slows reaction time and
impairs judgment and coordination, which are all skills needed to drive a car safely. The more alcohol consumed, the greater the impairment.
http://www.cdc.gov/alcohol/faqs.htm
Nou nee. Maar ik vind het altijd aandoenlijk als men een misdaad in het buitenland pleegt en dan vervolgd wordt volgens de wet die in dat land telt een beetje huillie huillie gaat doen.quote:Masr aangezien jij ook zulke 'oog om oog tand om tand' reacties post hier, weet ik niet meer of ik jou serieus moet nemen:
Jij bent de baas van zulke oneliners. Daar waar nuance op zn plaats is.
Je mist het punt, maar geeft niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:01 schreef Draganta het volgende:
[..]
Zo werkt het niet he. Er had net zo goed een meteoriet op die beste man kunnen vallen, dan was hij ook dood.
In dat geval wil ik ook niks van je horen als een vrouw in Iran gestenigd wordt omdat ze verkracht werd. Eigen land, eigen wetten, toch?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja en? Als je niet tegen alcohol kunt moet je het niet gebruiken.
[..]
Nou nee. Maar ik vind het altijd aandoenlijk als men een misdaad in het buitenland pleegt en dan vervolgd wordt volgens de wet die in dat land telt een beetje huillie huillie gaat doen.
Ja 30 jaar voor doodslag is veel. Teveel? Geen idee. Maar je hebt je gewoon te gedragen naar de wet en anders zijn, bij overtreding, de consequenties voor jou. Simpel toch.
Volgens mij hoe dronkener jij bent hoe minder jij goed kan beoordelen of je wel of niet iets moet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:26 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Allemaal waar maar je maakt mij niet wijs dat je niet weet dat je ontzettend fout bezig bent als je eerst drinkt en dan in de auto stapt. Behalve natuurlijk als je op de achterbank gaat zitten en zegt "heuj geef me dat stuur eens aan!".
Appels en peren.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:50 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
In dat geval wil ik ook niks van je horen als een vrouw in Iran gestenigd wordt omdat ze verkracht werd. Eigen land, eigen wetten, toch?
Nee waarom? Niemand die hem gedwongen heeft om in Amerika te gaan wonen/werken/vakantie te gaan/etc.quote:Het gaat hier om een buitenlander die zich in Amerika bevond. Geen Amerikaan. Daarom moet hij in akkoord met internationale wetgeving worden behandeld en gestraft. Dat is niet gebeurd.
Dus jij claimt dat mensen die dronken zijn ontoerekeningsvatbaar zijn?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:51 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Volgens mij hoe dronkener jij bent hoe minder jij goed kan beoordelen of je wel of niet iets moet.
In mindere mate. Bewezen feit.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus jij claimt dat mensen die dronken zijn ontoerekeningsvatbaar zijn?
Onzin.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:03 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
In mindere mate. Bewezen feit.
Ze zijn minder toerekeningsvatbaar ja. Mensen die andere drugs gebruiken ook. In het strafrecht gaan ze daar wel anders mee om dan bij mensen die gewoon echt niet sporen. Het is dus geen strafuitsluitingsgrond.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Onzin.
Dronken zijn is geen strafuitsluitingsgrond.
Kom maar met jurisprudentie die het tegendeel aantoont.
Nee maar wel een strafverminderingsgrond. Dat is aantoonbaar.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Onzin.
Dronken zijn is geen strafuitsluitingsgrond.
Kom maar met jurisprudentie die het tegendeel aantoont.
Heb je hier ook een bron voor?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:13 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Nee maar wel een strafverminderingsgrond. Dat is aantoonbaar.
Zoek maar op google zou ik zeggen.
Nee die mag je er zelf bij zoekenquote:
goegel is ook een bron weetjeweltog mijn beste vrindquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee die mag je er zelf bij zoeken
Dus volgens jou zou hij de doodstraf moeten hebben ?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:56 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Als je echt iemand doodrijdt met je dronken kop verdien je dit leven gewoon niet.
Dat zou geeneens zo slecht zijnquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:56 schreef HiddenResponse het volgende:
Als we dan toch zo lekker bezig zijn zou ik in Nederland voor verkrachting graag 30 jaar gevangenisstraf zien en de helft voor aanranding.
Nee maar ze moeten wel opbokken. Zit er echt niet mee dronken iemand doodrijden is gewoon te ergquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:56 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Dus volgens jou zou hij de doodstraf moeten hebben ?
Als we dan toch zo lekker bezig zijn zou ik in Nederland voor verkrachting graag 30 jaar gevangenisstraf zien en de helft voor aanranding.
.....en toen stopte ik met lezen... wat een knuppel, terecht dat hij vast zit.quote:Ze dronken verschillende biertjes en een paar shots Jägermeister. Rond half twee ’s nachts vroeg de collega, Doug Dupre, of Kleine hem misschien een lift kon geven. Kleine woonde op een minuut rijden van de bar, maar wilde best even omrijden.
30 jaar voor verkrachting? Ik vind het al vreemd dat het uberhaupt strafbaar is. Een pussy is toch gemaakt om geneukt te worden? Het is gewoon usage.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:56 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Dus volgens jou zou hij de doodstraf moeten hebben ?
Kan gebeurenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:24 schreef pablo1989 het volgende:
Ja, dat is pure willekeur. Tref je toevallig zo'n hele strenge rechter, dan zit je zo 25 jaar ipv 5 jaar. Dat is toch ook niet rechtvaardig.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:04 schreef CafeRoker het volgende:
Bizar dat zo'n rechter blijkbaar zo'n enorme vrijheid heeft om zijn persoonlijke levensvisie in de strafmaat te verwerken.
Gevangenissen zijn in Amerika dikwijls private ondernemingen. Met 2.5 miljoen permanente 'gasten' is het een van de grootste industrien van het land geworden, en zoals met alle megaindustrien in een kapitalistisch land, een belangrijke lobbygroep die er alles aan doet om meer winst te maken. En iedereen staat erbij en kijkt ernaar, meeroepend met de politici wolven in het bos dat we zwaarder moeten straffen. Ach dat kennen we hier ook natuurlijk. Amerika is een mooi land, maar met zo'n schizofrene instelling weet ik niet of ik me er ooit permanent zou willen vestigen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat ik het goed vind dat er dronken gereden wordt? Mij gaat het vooral om de strafmaat. Die vind ik te extreem, en dus niet rechtvaardig.
Bovendien is zo'n straf helemaal niet effectief. Het gaat niet om een beroepscrimineel die voor de vierde keer wordt opgepakt na een overval. Het was gewoon een man die werkte en bijdroeg aan de maatschappij. Zo iemand zo lang opsluiten is 2x negatief: de eerste keer omdat het enorm veel geld kost om iemand zo lang op te sluiten, op de tweede plaats omdat hij nu niet bijdraagt aan de maatschappij, en dat waarschijnlijk ook niet meer kan doen.
Hetzelfde verhaal voor het beleid in de VS om mensen met softdrugs jarenlang op te sluiten. Het gevolg hiervan is dat dit op allerlei manieren enorm veel geld kost en veel levens kapot maakt. Van de negerbevolking tussen de 20 en de 25 jaar 33% in het gevang heeft gezeten. Dat is in principe de arbeidskracht van een compleet land. Voor vaak hele lichte vergrijpen. Dat is gewoon dom.
[ afbeelding ]
Het ene deel van de bevolking zit in de gevangenis, een ander deel bewaakt dat ene deel. Idiocracy.
Hoe wil je dit zien veranderen dan ? Ben jij voor lichte straffen?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Gevangenissen zijn in Amerika dikwijls private ondernemingen. Met 2.5 miljoen permanente 'gasten' is het een van de grootste industrien van het land geworden, en zoals met alle megaindustrien in een kapitalistisch land, een belangrijke lobbygroep die er alles aan doet om meer winst te maken. En iedereen staat erbij en kijkt ernaar, meeroepend met de politici wolven in het bos dat we zwaarder moeten straffen. Ach dat kennen we hier ook natuurlijk. Amerika is een mooi land, maar met zo'n schizofrene instelling weet ik niet of ik me er ooit permanent zou willen vestigen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Prison%E2%80%93industrial_complexquote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:38 schreef arjan1212 het volgende:
Ja ja private bedrijven met maar 1 betalende klant .. me reet
Ja.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:43 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Hoe wil je dit zien veranderen dan ? Ben jij voor lichte straffen?
Hmmm interessant standpunt. Het schreeuwgehalte hiervan is erg laag en daarom is het niet populair.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:47 schreef speknek het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Prison%E2%80%93industrial_complex
[..]
Ja.
Of in ieder geval humane straffen. Het is praktisch onmogelijk om lange tijd in een Amerikaanse gevangenis te zitten zonder te ontmenselijken en/of je aan te sluiten bij een raciaal-ingerichte gang. De samenleving is niet gebaat bij het kweken van meer psychopaten met agressieve criminele trekken.
Kom dan niet reageren.quote:Op zondag 20 januari 2013 05:29 schreef waaromniet1988 het volgende:
Eigen schuld, dikke bult
Totaal geen medelijden met deze man
Amerikaanse rechters leggen ook wel eens idiote staffen op, zoals 'de komende 20 jaar elke zondag naar de kerk gaan en bidden om vergiffenis'. (en nee, die verzin ik niet)quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:04 schreef CafeRoker het volgende:
Bizar dat zo'n rechter blijkbaar zo'n enorme vrijheid heeft om zijn persoonlijke levensvisie in de strafmaat te verwerken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |