Pfff oke, dus het is niet waar dat de US Mint de verkoop van American Silver Eagles tot 28 januari heeft opgeschort vanwege tekorten?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:23 schreef LXIV het volgende:
Dit soort berichtjes worden voortdurend de wereld in geholpen door speculanten.Niets mee doen.
Jawel, dat is goed mogelijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:26 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Pfff oke, dus het is niet waar dat de US Mint de verkoop van American Silver Eagles tot 28 januari heeft opgeschort vanwege tekorten?
Maar waarom zegt die LIXV dan:quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Jawel, dat is goed mogelijk.
American eagles neemt 110% van alle zilver van amerika in beslag.
ja meer dan 100%, ze moeten hun reserves aanspreken, reserves die ze niet hebben.
Nee, hij maakt een aanname gebaseerd op wat hij weer hier en daar leest.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:37 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Maar waarom zegt die LIXV dan:
Dit soort berichtjes worden voortdurend de wereld in geholpen door speculanten.Niets mee doen.
Heeft hij inside information ofzo?
Wie zegt dat dit niet zo is?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee, hij maakt een aanname gebaseerd op wat hij weer hier en daar leest.
Probleem met de zilvermarkt is dat het sowieso al onderhevig is aan speculatie.
Deels juist omdat het "papierenzilver" zo gemanipuleerd word. (naked short selling)
Als hij echt inside info had zat hij waarschijnlijk allang op een eiland ergens omringd door inheemse, of wellicht uitheems, schoonheden.
was dit vorig jaar ook van toepassing?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:45 schreef xingchen het volgende:
Ik geloof niet dat er een tekort aan 2013 Eagles zijn. Ze zijn vrijwel overal online te koop.
Het is nu dat de handelaren alvast een voorraad hebben aangelegd. Met een shortpositie lopen ze geen risico en ze krijgen volumekorting.
Precies, om de bubbel nog meer op te blazen?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:54 schreef SeLang het volgende:
Er is geen tekort aan zilver. Als je zilver wilt dan koop je gewoon zilver op de termijnmarkt en laat het fysiek leveren. Simpel zat.
Verhalen over de Mint of over Apple die tekorten zouden hebben aan zilver weerspiegelt gewoon dat ze te weinig grondstoffen hebben ingekocht, niet dat er een tekort aan zilver is in het algemeen. Ze proberen de voorraad grondstoffen natuurlijk ook zo klein mogelijk te houden want het aanhouden van voorraad betekent kapitaalbeslag.
Of ze doen het expres om nog meer hype te creëren.
Zeker in het geval van de Mint. Die leven van de bubble, want als die inzakt is er gelijk geen vraag meer naar die muntjes.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:58 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Precies, om de bubbel nog meer op te blazen?
Dat dacht ik al. Wat moet je ook met zilver, je kunt het geeneens eten.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zeker in het geval van de Mint. Die leven van de bubble, want als die inzakt is er gelijk geen vraag meer naar die muntjes.
Moet je alles kunnen etenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:02 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Wat moet je ook met zilver, je kunt het geeneens eten.
Uiteindelijk draait alles om eten maar daar kom je nog wel achter.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:15 schreef xingchen het volgende:
[..]
Moet je alles kunnen eten? Het is een industrieel materiaal en wordt gebruikt als "store of wealth". Vind het zelf wel een mooi metaal.
Dus je kan niks met zilver? Je logica ontgaat me.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:16 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Uiteindelijk draait alles om eten maar daar kom je nog wel achter.
Ik zeg niet dat je niks kunt met zilver maar uiteindelijk gaat het om eten, dat is waar je lichaam om vraagt uiteindelijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:20 schreef xingchen het volgende:
[..]
Dus je kan niks met zilver? Je logica ontgaat me.
En jij denkt dat een ander jouw dat eten voor niks gaat geven?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 21:22 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je niks kunt met zilver maar uiteindelijk gaat het om eten, dat is waar je lichaam om vraagt uiteindelijk.
Dit was de US Mint zelf die dit bericht naar buiten bracht dat men de verkoop van American Silver Eagles tot 28 jan gaat staken.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 20:23 schreef LXIV het volgende:
Als je het bericht goed leest, dan wordt er nergens aangegeven dat de oorzaak van deze staking ligt bij een tekort aan zilver. (De voorraad coins wordt opnieuw opgebouwd, niet de voorraad zilver.) Als een zilvertekort werkelijk de reden zou zijn, dan kunnen ze immers ook niet beloven dat de verkoop op 28 jan weer hervat wordt.quote:Op zondag 20 januari 2013 04:07 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Dit was de US Mint zelf die dit bericht naar buiten bracht dat men de verkoop van American Silver Eagles tot 28 jan gaat staken.
Als je mijn berichten goed lees dan beweer ik nergens dat de staking wordt veroorzaakt door een tekort aan zilver. Ik vraag me alleen af OF dit zo is.quote:Op zondag 20 januari 2013 04:54 schreef jaco het volgende:
[..]
Als je het bericht goed leest, dan wordt er nergens aangegeven dat de oorzaak van deze staking ligt bij een tekort aan zilver. (De voorraad coins wordt opnieuw opgebouwd, niet de voorraad zilver.) Als een zilvertekort werkelijk de reden zou zijn, dan kunnen ze immers ook niet beloven dat de verkoop op 28 jan weer hervat wordt.
Ik offer me wel op door (edel)metalen 12% boven de spotprijs (excl. btw en verzend/verzekeringskosten) te leveren. Geintreseerden kunnen een pm sturen.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:12 schreef Good_Luck het volgende:
premiums on Silver American Eagles are soaring to $4 for a single ounce of silver. This is 13% premium over spot price
Concreet: wat kost een tube (25 st) silver eagle bij jou incl btw en verzendkosten?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:39 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ik offer me wel op door (edel)metalen 12% boven de spotprijs (excl. btw en verzend/verzekeringskosten) te leveren. Geintreseerden kunnen een pm sturen.
Nee, hooguit een overschot van (nieuwe onwetende?) kopers van die munten. Tenzij ze een bepaalde verzamelwaarde of iets anders hebben wat die premium verklaard, daar ben ik niet van op de hoogte (ken die munten ook niet echt goed).quote:Op zondag 20 januari 2013 11:12 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Als je mijn berichten goed lees dan beweer ik nergens dat de staking wordt veroorzaakt door een tekort aan zilver. Ik vraag me alleen af OF dit zo is.
Ik lees net een tweet dat de premiums op een ASE is gestegen naar 13%. Kan dit een teken zijn van een tekort?
premiums on Silver American Eagles are soaring to $4 for a single ounce of silver. This is 13% premium over spot price
Hij biedt edelmetalen, niet per se silver eagles. Duh...quote:Op maandag 21 januari 2013 18:43 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Concreet: wat kost een tube (25 st) silver eagle bij jou incl btw en verzendkosten?
Maar ik ben toevallig geïnteresseerd in silver eagles...quote:Op maandag 21 januari 2013 20:35 schreef miro86 het volgende:
[..]
Hij biedt edelmetalen, niet per se silver eagles. Duh...
En hij maakt je daarmee belachelijk.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:37 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Maar ik ben toevallig geïnteresseerd in silver eagles...
Er stond (edel)metalen en geen silver eagles. Ik maak dan ook meer de gedachte dat er een zilvertekort is door een (tijdelijk) tekort aan silver eagles belachelijk. Dat blijkt ook aan de reacties in mijn pm, welgeteld nul. Een echt tekort gaat trouwens ook nooit komen, aangezien zich dat zou weerspiegelen in de prijs.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:43 schreef Good_Luck het volgende:
Concreet: wat kost een tube (25 st) silver eagle bij jou incl btw en verzendkosten?
Op goud zit geen btw, waarom eigenlijk niet?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:39 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ik offer me wel op door (edel)metalen 12% boven de spotprijs (excl. btw en verzend/verzekeringskosten) te leveren. Geintreseerden kunnen een pm sturen.
Is Bloomberg gegarandeerd zonder berichten van speculanten dan? Welke garantie heb je daarvoor?quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:22 schreef Zihuatanejo het volgende:
Het bericht was ook op bloomberg, dus geen bericht van speculanten.
Als je zelf je huiswerk eens zou doen kwam je tot de volgende conclusie aldus de belastingdienst:quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:46 schreef GoedeVraag het volgende:
Op goud zit geen btw, waarom eigenlijk niet?
Deze redenatie zou ook kunnen opgaan voor zilver of andere metalen als belegging. Ik denk dat de belastingdienst hier onderscheid maakt tussen goud en andere metalen gezien de verhouding belegging/industrieel gebruik. Over een huis/pand (desnoods de meerwaarde bij verkoop) hoef je immers ook geen btw te betalen, wel over de goederen/diensten om het huis te maken en te onderhouden.quote:De prijs van beleggingsgoud staat internationaal vast. Een btw-heffing daarbovenop zou de concurrentieverhoudingen verstoren, zeker als er verschillende keren btw wordt geheven. Daarom geldt er voor beleggingsgoud een bijzondere regeling.
Omdat beleggingsgoud vergeleken kan worden met andere financiële beleggingen, waarvoor over het algemeen een vrijstelling geldt, valt beleggingsgoud niet onder de BTW. Dat betekent dat u geen recht heeft op aftrek van voorbelasting. Dit heeft tot gevolg dat de concurrentieverhoudingen alsnog worden verstoord. Daarom kunt u in bepaalde situaties toch voorbelasting aftrekken. U kunt er ook voor kiezen de levering van beleggingsgoud wel onder de btw te laten vallen, zodat u recht heeft op een volledige aftrek van voorbelasting.
Als ik het herinner was het een bericht van de mint - de producent van de munten - zelf. Maar misschien is de mint wel in bezit van neo-nazistische lesbos die de wereldprijs van zilver willen opdrijven - vul hier uw eigen conspiracy theory in -.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:47 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Is Bloomberg gegarandeerd zonder berichten van speculanten dan? Welke garantie heb je daarvoor?
En probeer die feiten maar eens aan de man te brengen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:54 schreef FredericBastiat het volgende:
De prijs van papieren zilver (COMEX-prijs) wordt kunstmatig laag gehouden, waardoor er fysiek meer vraag is dan aanbod, wat vanzelf een keer mis gaat. Dan zul je een prijsexplosie zien in fysiek zilver, en vervolgens de COMEX-prijs. En het faillisement van zowel COMEX als JPM.
....net als bij sojabonen, koper, mais, olie, frozen orange juice, kortom alles wat op termijnmarkten wordt verhandeld. Maar voor expiratie kun je het merendeel van die contracten tegen elkaar wegstrepen en het verschil wordt op expiratie gewoon fysiek geleverd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er word 100x meer zilver verkocht (papieren zilver) dan dat er daadwerkelijk bestaat.
Dit is complete onzin. Als het waar was dan is dat risicoloos gratis geld! Want dat "kunstmatig laag gehouden" papier kun je namelijk gewoon inwisselen tegen fysiek zilver (gebeurt elke maand bij expiratie) dat je vervolgens met risicoloze winst zou kunnen verkopen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:54 schreef FredericBastiat het volgende:
De prijs van papieren zilver (COMEX-prijs) wordt kunstmatig laag gehouden, waardoor er fysiek meer vraag is dan aanbod,
Ze hebben hoogstens 4% "in stock", ze hebben er schijt aan want er komen zelden grote claims binnen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is complete onzin. Als het waar was dan is dat risicoloos gratis geld! Want dat "kunstmatig laag gehouden" papier kun je namelijk gewoon inwisselen tegen fysiek zilver (gebeurt elke maand bij expiratie) dat je vervolgens met risicoloze winst zou kunnen verkopen.
Wie hebben maar 4% in stock? Als jij een zilvercontract koopt dan moet de verkoper daarvan gewoon fysiek leveren bij expiratie, tenzij hij het contract terugkoopt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze hebben hoogstens 4% "in stock", ze hebben er schijt aan want er komen zelden grote claims binnen.
Een van de grotere zilver leveranciers bij exact dat soort contracten waar jij het over hebt, in london.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wie hebben maar 4% in stock? Als jij een zilvercontract koopt dan moet de verkoper daarvan gewoon fysiek leveren bij expiratie, tenzij hij het contract terugkoopt.
^ Datquote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Een van de grotere zilver leveranciers bij exact dat soort contracten waar jij het over hebt, in london.
Kerel moest er openlijk om lachen.
Van de tig miljoen ton die openstaat hebben ze maar 4% beschikbaar.
Mocht iemand een grote claim plaatsen dan zie je vanzelf wat er gebeurd.
Het is er niet.
Sowieso komt het overgrote gedeelte van bovengrondse zilver van "scrap silver".
Bijv. van oude cameras of oud servies etc, dat neemt net iets meer dan 50% ervan in beslag.
Ja dat is heel normaal. Kijk voor de grap maar eens naar de open interest van een willekeurig termijncontract. De dagen voor expiratie zie je die fors dalen omdat traders hun posities sluiten. Die kerel in kwestie sluit ook 96% van z'n openstaande contracten als hij maar 4% wil leveren.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Een van de grotere zilver leveranciers bij exact dat soort contracten waar jij het over hebt, in london.
Kerel moest er openlijk om lachen.
Van de tig miljoen ton die openstaat hebben ze maar 4% beschikbaar.
Er plaatst niemand een claim. Zo werkt dat niet. Contracten die bij expiratie openstaan worden gewoon geleverd. Die man bepaalt zelf hoeveel hij fysiek wil leveren met het aantal contracten dat hij open laat.quote:Mocht iemand een grote claim plaatsen dan zie je vanzelf wat er gebeurd.
Het is er niet.
Klinkt leuk natuurlijk, maar er staat meer open qua zilver contracten dan dat er jaarlijks naar boven word gehaald.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja dat is heel normaal. Kijk voor de grap maar eens naar de open interest van een willekeurig termijncontract. De dagen voor expiratie zie je die fors dalen omdat traders hun posities sluiten. Die kerel in kwestie sluit ook 96% van z'n openstaande contracten als hij maar 4% wil leveren.
[..]
Er plaatst niemand een claim. Zo werkt dat niet. Contracten die bij expiratie openstaan worden gewoon geleverd. Die man bepaalt zelf hoeveel hij fysiek wil leveren met het aantal contracten dat hij open laat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |