abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121735845
Hallo,

Ik heb jullie professionele inzicht nodig. Ik heb een aantal berichten gelezen over zilver waaronder het volgende:

Authorized Purchasers,

The United States Mint has temporarily sold out of 2013 American Eagle Silver Bullion coins. As a result, sales are suspended until we can build up an inventory of these coins. Sales will resume on or about the week of January 28, 2013, via the allocation process.

Please feel free to call us if you have any questions.

Regards,

Jack A. Szczerban
Branch Chief, Precious Metals Group
Department of the Treasury
United States Mint

Men had de verkoop van American Silver Eagles al gestopt tot 7 januari. Van 7 tot 17 januari heeft men er meer dan 6 miljoen verkocht. En nu heeft men de verkoop weer gestaakt. Wats geburd? En ik las nog meer:

Butler may be about to be finally proven correct, if an Apple contractor is right that Apple has delayed production on the new 27” iMacs over an industrial silver shortage in China

Heeft men de productie van de nieuwe iMacs vertraagd ivm zilver tekorten? Wat is er aan de hand? Is het tijd om zilver in te slaan? Wie weet hier meer over?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:23:36 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121736624
Dit soort berichtjes worden voortdurend de wereld in geholpen door speculanten.Niets mee doen.
The End Times are wild
pi_121736771
Wordt idd al een tijdje geroepen dat er een tekort is:

Tis aan jou of je het gelooft of niet. Een goed argument is dat goud gerecycled wordt, zilver wordt weggegooid.
pi_121736844
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:23 schreef LXIV het volgende:
Dit soort berichtjes worden voortdurend de wereld in geholpen door speculanten.Niets mee doen.
Pfff oke, dus het is niet waar dat de US Mint de verkoop van American Silver Eagles tot 28 januari heeft opgeschort vanwege tekorten?
pi_121736855
Mwah volgens het amerikaanse instituut voor geologie is het zilver tussen 2015 en 2020 "extinct".

Dat wil niet zeggen dat het "op" is maar dan word het steeds duurder om uit de grond te halen (als bij winst want dat is zilver nou eenmaal - een bij product vanj bijv. goud winning)

Ook zal het duurder worden om zilver te recyclen.
Iets wat tot nu toe nauwelijks gebeurt.

Op zich speculatie in de zin van dat het onzeker is met zulke zwaar gemanipuleerde markten.
Maar de fysieke markt wint altijd.
pi_121736921
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:26 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Pfff oke, dus het is niet waar dat de US Mint de verkoop van American Silver Eagles tot 28 januari heeft opgeschort vanwege tekorten?
Jawel, dat is goed mogelijk.

American eagles neemt 110% van alle zilver van amerika in beslag.
ja meer dan 100%, ze moeten hun reserves aanspreken, reserves die ze niet hebben.
pi_121737371
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Jawel, dat is goed mogelijk.

American eagles neemt 110% van alle zilver van amerika in beslag.
ja meer dan 100%, ze moeten hun reserves aanspreken, reserves die ze niet hebben.
Maar waarom zegt die LIXV dan:

Heeft hij inside information ofzo?
pi_121737532
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:37 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Maar waarom zegt die LIXV dan:

Heeft hij inside information ofzo?
Nee, hij maakt een aanname gebaseerd op wat hij weer hier en daar leest.

Probleem met de zilvermarkt is dat het sowieso al onderhevig is aan speculatie.
Deels juist omdat het "papierenzilver" zo gemanipuleerd word. (naked short selling)

Als hij echt inside info had zat hij waarschijnlijk allang op een eiland ergens omringd door inheemse, of wellicht uitheems, schoonheden. :P
pi_121737613
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee, hij maakt een aanname gebaseerd op wat hij weer hier en daar leest.

Probleem met de zilvermarkt is dat het sowieso al onderhevig is aan speculatie.
Deels juist omdat het "papierenzilver" zo gemanipuleerd word. (naked short selling)

Als hij echt inside info had zat hij waarschijnlijk allang op een eiland ergens omringd door inheemse, of wellicht uitheems, schoonheden. :P
Wie zegt dat dit niet zo is?
pi_121737844
Ik geloof niet dat er een tekort aan 2013 Eagles zijn. Ze zijn vrijwel overal online te koop.
Het is nu dat de handelaren alvast een voorraad hebben aangelegd. Met een shortpositie lopen ze geen risico en ze krijgen volumekorting.
pi_121737948
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:45 schreef xingchen het volgende:
Ik geloof niet dat er een tekort aan 2013 Eagles zijn. Ze zijn vrijwel overal online te koop.
Het is nu dat de handelaren alvast een voorraad hebben aangelegd. Met een shortpositie lopen ze geen risico en ze krijgen volumekorting.
was dit vorig jaar ook van toepassing?
pi_121738237
Dat weet ik niet. Maar de verkoop van Eagles zal met dit nieuws er zeer zeker niet onder lijden.
Wat ik ook wil zeggen is dat als je nu 2013 Eagles wil hebben zijn ze gewoon overal te koop, met monsterboxen tegelijk als je wil. Dus hoezo uitverkocht?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:54:25 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121738298
Er is geen tekort aan zilver. Als je zilver wilt dan koop je gewoon zilver op de termijnmarkt en laat het fysiek leveren. Simpel zat.

Verhalen over de Mint of over Apple die tekorten zouden hebben aan zilver weerspiegelt gewoon dat ze te weinig grondstoffen hebben ingekocht, niet dat er een tekort aan zilver is in het algemeen. Ze proberen de voorraad grondstoffen natuurlijk ook zo klein mogelijk te houden want het aanhouden van voorraad betekent kapitaalbeslag.

Of ze doen het expres om nog meer hype te creëren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121738488
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:54 schreef SeLang het volgende:
Er is geen tekort aan zilver. Als je zilver wilt dan koop je gewoon zilver op de termijnmarkt en laat het fysiek leveren. Simpel zat.

Verhalen over de Mint of over Apple die tekorten zouden hebben aan zilver weerspiegelt gewoon dat ze te weinig grondstoffen hebben ingekocht, niet dat er een tekort aan zilver is in het algemeen. Ze proberen de voorraad grondstoffen natuurlijk ook zo klein mogelijk te houden want het aanhouden van voorraad betekent kapitaalbeslag.

Of ze doen het expres om nog meer hype te creëren.
Precies, om de bubbel nog meer op te blazen?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 21:00:35 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121738615
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:58 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Precies, om de bubbel nog meer op te blazen?
Zeker in het geval van de Mint. Die leven van de bubble, want als die inzakt is er gelijk geen vraag meer naar die muntjes.
Mijn reisverslagen
pi_121738722
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zeker in het geval van de Mint. Die leven van de bubble, want als die inzakt is er gelijk geen vraag meer naar die muntjes.
Dat dacht ik al. Wat moet je ook met zilver, je kunt het geeneens eten.
pi_121739374
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:02 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. Wat moet je ook met zilver, je kunt het geeneens eten.
Moet je alles kunnen eten ;)? Het is een industrieel materiaal en wordt gebruikt als "store of wealth". Vind het zelf wel een mooi metaal.
pi_121739460
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:15 schreef xingchen het volgende:

[..]

Moet je alles kunnen eten ;)? Het is een industrieel materiaal en wordt gebruikt als "store of wealth". Vind het zelf wel een mooi metaal.
Uiteindelijk draait alles om eten maar daar kom je nog wel achter.
pi_121739685
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:16 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Uiteindelijk draait alles om eten maar daar kom je nog wel achter.
Dus je kan niks met zilver? Je logica ontgaat me.
pi_121739839
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:20 schreef xingchen het volgende:

[..]

Dus je kan niks met zilver? Je logica ontgaat me.
Ik zeg niet dat je niks kunt met zilver maar uiteindelijk gaat het om eten, dat is waar je lichaam om vraagt uiteindelijk.
pi_121740239
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:22 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je niks kunt met zilver maar uiteindelijk gaat het om eten, dat is waar je lichaam om vraagt uiteindelijk.
En jij denkt dat een ander jouw dat eten voor niks gaat geven?

Dan komt het dus weer aan op ruilmiddel en guess what we al 6000 jaar daarvoor gebruiken

Goud en zilver idd.
pi_121788380
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:23 schreef LXIV het volgende:
Dit was de US Mint zelf die dit bericht naar buiten bracht dat men de verkoop van American Silver Eagles tot 28 jan gaat staken.
pi_121788555
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 04:07 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Dit was de US Mint zelf die dit bericht naar buiten bracht dat men de verkoop van American Silver Eagles tot 28 jan gaat staken.
Als je het bericht goed leest, dan wordt er nergens aangegeven dat de oorzaak van deze staking ligt bij een tekort aan zilver. (De voorraad coins wordt opnieuw opgebouwd, niet de voorraad zilver.) Als een zilvertekort werkelijk de reden zou zijn, dan kunnen ze immers ook niet beloven dat de verkoop op 28 jan weer hervat wordt.
pi_121790807
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 04:54 schreef jaco het volgende:

[..]

Als je het bericht goed leest, dan wordt er nergens aangegeven dat de oorzaak van deze staking ligt bij een tekort aan zilver. (De voorraad coins wordt opnieuw opgebouwd, niet de voorraad zilver.) Als een zilvertekort werkelijk de reden zou zijn, dan kunnen ze immers ook niet beloven dat de verkoop op 28 jan weer hervat wordt.
Als je mijn berichten goed lees dan beweer ik nergens dat de staking wordt veroorzaakt door een tekort aan zilver. Ik vraag me alleen af OF dit zo is.

Ik lees net een tweet dat de premiums op een ASE is gestegen naar 13%. Kan dit een teken zijn van een tekort?

premiums on Silver American Eagles are soaring to $4 for a single ounce of silver. This is 13% premium over spot price
pi_121821213
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:12 schreef Good_Luck het volgende:
premiums on Silver American Eagles are soaring to $4 for a single ounce of silver. This is 13% premium over spot price
Ik offer me wel op door (edel)metalen 12% boven de spotprijs (excl. btw en verzend/verzekeringskosten) te leveren. Geintreseerden kunnen een pm sturen.
pi_121855110
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:39 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ik offer me wel op door (edel)metalen 12% boven de spotprijs (excl. btw en verzend/verzekeringskosten) te leveren. Geintreseerden kunnen een pm sturen.
Concreet: wat kost een tube (25 st) silver eagle bij jou incl btw en verzendkosten?
pi_121856304
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:12 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Als je mijn berichten goed lees dan beweer ik nergens dat de staking wordt veroorzaakt door een tekort aan zilver. Ik vraag me alleen af OF dit zo is.

Ik lees net een tweet dat de premiums op een ASE is gestegen naar 13%. Kan dit een teken zijn van een tekort?

Nee, hooguit een overschot van (nieuwe onwetende?) kopers van die munten. Tenzij ze een bepaalde verzamelwaarde of iets anders hebben wat die premium verklaard, daar ben ik niet van op de hoogte (ken die munten ook niet echt goed).
pi_121861278
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:43 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Concreet: wat kost een tube (25 st) silver eagle bij jou incl btw en verzendkosten?
Hij biedt edelmetalen, niet per se silver eagles. Duh...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_121861440
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:35 schreef miro86 het volgende:

[..]

Hij biedt edelmetalen, niet per se silver eagles. Duh...
Maar ik ben toevallig geïnteresseerd in silver eagles...
pi_121861650
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:37 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Maar ik ben toevallig geïnteresseerd in silver eagles...
En hij maakt je daarmee belachelijk.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_121863477
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:43 schreef Good_Luck het volgende:
Er stond (edel)metalen en geen silver eagles. Ik maak dan ook meer de gedachte dat er een zilvertekort is door een (tijdelijk) tekort aan silver eagles belachelijk. Dat blijkt ook aan de reacties in mijn pm, welgeteld nul. Een echt tekort gaat trouwens ook nooit komen, aangezien zich dat zou weerspiegelen in de prijs.

Als ik een frituur run en de friet is uitverkocht wil dat niet zeggen dat er een tekort is aan aardappelen. Wel dat ik mijn voorraad aardappelen niet snel genoeg kan verwerken in friet en/of ik niet genoeg aardappelen heb ingekocht.

Diegene die zich echt belachelijk maken zijn de personen/media die denken/doen alsof er een tekort aan zilver is. De spekkopers zijn de bedrijven die deze muntjes maken/verkopen aangezien dit alleen maar leid tot een hype en gratis publiciteit. Het moet je ook niet verbazen als dit een vooropgezet plan is, ook dat komt regelmatig voor. Herinner je de mediahype rondom de ''negerzoen'' nog, waar achteraf bleek dat het bedrijf zelf hierachter zat? Of de muntjes die de national mint verkocht met zogenaamd zilver van ground zero erin (waar ze overigens voor beboet zijn)? Zo werkt de grote mensen wereld nu eenmaal.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 16:08:27 #32
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_121892393
Het is patat.
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
  woensdag 23 januari 2013 @ 23:22:13 #33
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_121965829
Het bericht was ook op bloomberg, dus geen bericht van speculanten.

Blijft leuk nieuws voor speculanten/investeerders, maar niet zo erg als TS suggereert.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:46:33 #34
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_121976207
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:39 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Op goud zit geen btw, waarom eigenlijk niet?
  donderdag 24 januari 2013 @ 10:47:30 #35
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_121976239
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 23:22 schreef Zihuatanejo het volgende:
Het bericht was ook op bloomberg, dus geen bericht van speculanten.
Is Bloomberg gegarandeerd zonder berichten van speculanten dan? Welke garantie heb je daarvoor?
pi_121981818
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:46 schreef GoedeVraag het volgende:
Op goud zit geen btw, waarom eigenlijk niet?
Als je zelf je huiswerk eens zou doen kwam je tot de volgende conclusie aldus de belastingdienst:

quote:
De prijs van beleggingsgoud staat internationaal vast. Een btw-heffing daarbovenop zou de concurrentieverhoudingen verstoren, zeker als er verschillende keren btw wordt geheven. Daarom geldt er voor beleggingsgoud een bijzondere regeling.

Omdat beleggingsgoud vergeleken kan worden met andere financiële beleggingen, waarvoor over het algemeen een vrijstelling geldt, valt beleggingsgoud niet onder de BTW. Dat betekent dat u geen recht heeft op aftrek van voorbelasting. Dit heeft tot gevolg dat de concurrentieverhoudingen alsnog worden verstoord. Daarom kunt u in bepaalde situaties toch voorbelasting aftrekken. U kunt er ook voor kiezen de levering van beleggingsgoud wel onder de btw te laten vallen, zodat u recht heeft op een volledige aftrek van voorbelasting.
Deze redenatie zou ook kunnen opgaan voor zilver of andere metalen als belegging. Ik denk dat de belastingdienst hier onderscheid maakt tussen goud en andere metalen gezien de verhouding belegging/industrieel gebruik. Over een huis/pand (desnoods de meerwaarde bij verkoop) hoef je immers ook geen btw te betalen, wel over de goederen/diensten om het huis te maken en te onderhouden.

Je had een ander antwoord verwacht, niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door piepeloi55 op 24-01-2013 13:25:11 ]
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:06:03 #37
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_121996022
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:47 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Is Bloomberg gegarandeerd zonder berichten van speculanten dan? Welke garantie heb je daarvoor?
Als ik het herinner was het een bericht van de mint - de producent van de munten - zelf. Maar misschien is de mint wel in bezit van neo-nazistische lesbos die de wereldprijs van zilver willen opdrijven - vul hier uw eigen conspiracy theory in -.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_122004588
Tjonge tjonge, de acties van die zilverspeculanten worden steeds lachwekkender. Na de US Mint heeft nu ook de Canadian Mint het gerucht de wereld in geholpen dat er een tekort aan Maple Leafs is. Zo kunnen ze de premiums verhogen en meer winst maken hahahah.

En al die zilversukkels maar kopen hahaha. Ik wil hun gezichten wel eens zien wanneer ze erachter komen dat alles in scene gezet is hahaha Denken dat zilver zeldzaam is.....je struikelt er nog net niet over op straat maar het scheelt niet veel hahahaah

http://www.silverdoctors.(...)ns-rationing-maples/
pi_122021338
Nee natuurlijk is er geen tekort aan zilver, als dat zo zou zijn word dat automatisch gecompenseerd door een hoger aanbod, immers hogere prijzen betekend dat mensen bereid zijn sneller hun zilver om te ruilen voor cash money, en mbt Apple, hoeveel zilver zal er in zo een apparaat gaan? Als het 2 gram is is het al veel, en op de hele productie zou dat marginaal zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:54:23 #40
372108 FredericBastiat
Idioten zijn van alle tijden.
pi_122022337
De prijs van papieren zilver (COMEX-prijs) wordt kunstmatig laag gehouden, waardoor er fysiek meer vraag is dan aanbod, wat vanzelf een keer mis gaat. Dan zul je een prijsexplosie zien in fysiek zilver, en vervolgens de COMEX-prijs. En het faillisement van zowel COMEX als JPM.
pi_122022642
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:54 schreef FredericBastiat het volgende:
De prijs van papieren zilver (COMEX-prijs) wordt kunstmatig laag gehouden, waardoor er fysiek meer vraag is dan aanbod, wat vanzelf een keer mis gaat. Dan zul je een prijsexplosie zien in fysiek zilver, en vervolgens de COMEX-prijs. En het faillisement van zowel COMEX als JPM.
En probeer die feiten maar eens aan de man te brengen.

Er word 100x meer zilver verkocht (papieren zilver) dan dat er daadwerkelijk bestaat.

Bron : voorzitter toezichtshouder comex.

Groetjes,
Insider.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:13:23 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122022896
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Er word 100x meer zilver verkocht (papieren zilver) dan dat er daadwerkelijk bestaat.

....net als bij sojabonen, koper, mais, olie, frozen orange juice, kortom alles wat op termijnmarkten wordt verhandeld. Maar voor expiratie kun je het merendeel van die contracten tegen elkaar wegstrepen en het verschil wordt op expiratie gewoon fysiek geleverd.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:17:40 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122023011
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:54 schreef FredericBastiat het volgende:
De prijs van papieren zilver (COMEX-prijs) wordt kunstmatig laag gehouden, waardoor er fysiek meer vraag is dan aanbod,
Dit is complete onzin. Als het waar was dan is dat risicoloos gratis geld! Want dat "kunstmatig laag gehouden" papier kun je namelijk gewoon inwisselen tegen fysiek zilver (gebeurt elke maand bij expiratie) dat je vervolgens met risicoloze winst zou kunnen verkopen.
Mijn reisverslagen
pi_122023162
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit is complete onzin. Als het waar was dan is dat risicoloos gratis geld! Want dat "kunstmatig laag gehouden" papier kun je namelijk gewoon inwisselen tegen fysiek zilver (gebeurt elke maand bij expiratie) dat je vervolgens met risicoloze winst zou kunnen verkopen.
Ze hebben hoogstens 4% "in stock", ze hebben er schijt aan want er komen zelden grote claims binnen.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:26:53 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122023314
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ze hebben hoogstens 4% "in stock", ze hebben er schijt aan want er komen zelden grote claims binnen.
Wie hebben maar 4% in stock? Als jij een zilvercontract koopt dan moet de verkoper daarvan gewoon fysiek leveren bij expiratie, tenzij hij het contract terugkoopt.
Mijn reisverslagen
pi_122023561
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wie hebben maar 4% in stock? Als jij een zilvercontract koopt dan moet de verkoper daarvan gewoon fysiek leveren bij expiratie, tenzij hij het contract terugkoopt.
Een van de grotere zilver leveranciers bij exact dat soort contracten waar jij het over hebt, in london.
Kerel moest er openlijk om lachen.
Van de tig miljoen ton die openstaat hebben ze maar 4% beschikbaar.

Mocht iemand een grote claim plaatsen dan zie je vanzelf wat er gebeurd.
Het is er niet.

Sowieso komt het overgrote gedeelte van bovengrondse zilver van "scrap silver".
Bijv. van oude cameras of oud servies etc, dat neemt net iets meer dan 50% ervan in beslag.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:42:48 #47
372108 FredericBastiat
Idioten zijn van alle tijden.
pi_122023854
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Een van de grotere zilver leveranciers bij exact dat soort contracten waar jij het over hebt, in london.

Het is er niet.

Sowieso komt het overgrote gedeelte van bovengrondse zilver van "scrap silver".
Bijv. van oude cameras of oud servies etc, dat neemt net iets meer dan 50% ervan in beslag.
^ Dat
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:45:20 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122023942
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja dat is heel normaal. Kijk voor de grap maar eens naar de open interest van een willekeurig termijncontract. De dagen voor expiratie zie je die fors dalen omdat traders hun posities sluiten. Die kerel in kwestie sluit ook 96% van z'n openstaande contracten als hij maar 4% wil leveren.

quote:
Het is er niet.
Er plaatst niemand een claim. Zo werkt dat niet. Contracten die bij expiratie openstaan worden gewoon geleverd. Die man bepaalt zelf hoeveel hij fysiek wil leveren met het aantal contracten dat hij open laat.
Mijn reisverslagen
pi_122024042
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja dat is heel normaal. Kijk voor de grap maar eens naar de open interest van een willekeurig termijncontract. De dagen voor expiratie zie je die fors dalen omdat traders hun posities sluiten. Die kerel in kwestie sluit ook 96% van z'n openstaande contracten als hij maar 4% wil leveren.

[..]

Er plaatst niemand een claim. Zo werkt dat niet. Contracten die bij expiratie openstaan worden gewoon geleverd. Die man bepaalt zelf hoeveel hij fysiek wil leveren met het aantal contracten dat hij open laat.
Klinkt leuk natuurlijk, maar er staat meer open qua zilver contracten dan dat er jaarlijks naar boven word gehaald.

Iets klopt er duidelijk niet.

Er geen onderzoeker in de wereld, incl. sceptici, die het daar niet mee eens zijn.
Ja behalve dat mokkel van JP Morgan uiteraard. :')
pi_122024202
Selang heeft gewoon gelijk, maar zal nooit gelijk van jullie kunnen krijgen. Een echte volger blijft zijn religie altijd trouw namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')