abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121735845
Hallo,

Ik heb jullie professionele inzicht nodig. Ik heb een aantal berichten gelezen over zilver waaronder het volgende:

Authorized Purchasers,

The United States Mint has temporarily sold out of 2013 American Eagle Silver Bullion coins. As a result, sales are suspended until we can build up an inventory of these coins. Sales will resume on or about the week of January 28, 2013, via the allocation process.

Please feel free to call us if you have any questions.

Regards,

Jack A. Szczerban
Branch Chief, Precious Metals Group
Department of the Treasury
United States Mint

Men had de verkoop van American Silver Eagles al gestopt tot 7 januari. Van 7 tot 17 januari heeft men er meer dan 6 miljoen verkocht. En nu heeft men de verkoop weer gestaakt. Wats geburd? En ik las nog meer:

Butler may be about to be finally proven correct, if an Apple contractor is right that Apple has delayed production on the new 27” iMacs over an industrial silver shortage in China

Heeft men de productie van de nieuwe iMacs vertraagd ivm zilver tekorten? Wat is er aan de hand? Is het tijd om zilver in te slaan? Wie weet hier meer over?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:23:36 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_121736624
Dit soort berichtjes worden voortdurend de wereld in geholpen door speculanten.Niets mee doen.
The End Times are wild
pi_121736771
Wordt idd al een tijdje geroepen dat er een tekort is:

Tis aan jou of je het gelooft of niet. Een goed argument is dat goud gerecycled wordt, zilver wordt weggegooid.
pi_121736844
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:23 schreef LXIV het volgende:
Dit soort berichtjes worden voortdurend de wereld in geholpen door speculanten.Niets mee doen.
Pfff oke, dus het is niet waar dat de US Mint de verkoop van American Silver Eagles tot 28 januari heeft opgeschort vanwege tekorten?
pi_121736855
Mwah volgens het amerikaanse instituut voor geologie is het zilver tussen 2015 en 2020 "extinct".

Dat wil niet zeggen dat het "op" is maar dan word het steeds duurder om uit de grond te halen (als bij winst want dat is zilver nou eenmaal - een bij product vanj bijv. goud winning)

Ook zal het duurder worden om zilver te recyclen.
Iets wat tot nu toe nauwelijks gebeurt.

Op zich speculatie in de zin van dat het onzeker is met zulke zwaar gemanipuleerde markten.
Maar de fysieke markt wint altijd.
pi_121736921
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:26 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Pfff oke, dus het is niet waar dat de US Mint de verkoop van American Silver Eagles tot 28 januari heeft opgeschort vanwege tekorten?
Jawel, dat is goed mogelijk.

American eagles neemt 110% van alle zilver van amerika in beslag.
ja meer dan 100%, ze moeten hun reserves aanspreken, reserves die ze niet hebben.
pi_121737371
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Jawel, dat is goed mogelijk.

American eagles neemt 110% van alle zilver van amerika in beslag.
ja meer dan 100%, ze moeten hun reserves aanspreken, reserves die ze niet hebben.
Maar waarom zegt die LIXV dan:

Heeft hij inside information ofzo?
pi_121737532
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:37 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Maar waarom zegt die LIXV dan:

Heeft hij inside information ofzo?
Nee, hij maakt een aanname gebaseerd op wat hij weer hier en daar leest.

Probleem met de zilvermarkt is dat het sowieso al onderhevig is aan speculatie.
Deels juist omdat het "papierenzilver" zo gemanipuleerd word. (naked short selling)

Als hij echt inside info had zat hij waarschijnlijk allang op een eiland ergens omringd door inheemse, of wellicht uitheems, schoonheden. :P
pi_121737613
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee, hij maakt een aanname gebaseerd op wat hij weer hier en daar leest.

Probleem met de zilvermarkt is dat het sowieso al onderhevig is aan speculatie.
Deels juist omdat het "papierenzilver" zo gemanipuleerd word. (naked short selling)

Als hij echt inside info had zat hij waarschijnlijk allang op een eiland ergens omringd door inheemse, of wellicht uitheems, schoonheden. :P
Wie zegt dat dit niet zo is?
pi_121737844
Ik geloof niet dat er een tekort aan 2013 Eagles zijn. Ze zijn vrijwel overal online te koop.
Het is nu dat de handelaren alvast een voorraad hebben aangelegd. Met een shortpositie lopen ze geen risico en ze krijgen volumekorting.
pi_121737948
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:45 schreef xingchen het volgende:
Ik geloof niet dat er een tekort aan 2013 Eagles zijn. Ze zijn vrijwel overal online te koop.
Het is nu dat de handelaren alvast een voorraad hebben aangelegd. Met een shortpositie lopen ze geen risico en ze krijgen volumekorting.
was dit vorig jaar ook van toepassing?
pi_121738237
Dat weet ik niet. Maar de verkoop van Eagles zal met dit nieuws er zeer zeker niet onder lijden.
Wat ik ook wil zeggen is dat als je nu 2013 Eagles wil hebben zijn ze gewoon overal te koop, met monsterboxen tegelijk als je wil. Dus hoezo uitverkocht?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 20:54:25 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121738298
Er is geen tekort aan zilver. Als je zilver wilt dan koop je gewoon zilver op de termijnmarkt en laat het fysiek leveren. Simpel zat.

Verhalen over de Mint of over Apple die tekorten zouden hebben aan zilver weerspiegelt gewoon dat ze te weinig grondstoffen hebben ingekocht, niet dat er een tekort aan zilver is in het algemeen. Ze proberen de voorraad grondstoffen natuurlijk ook zo klein mogelijk te houden want het aanhouden van voorraad betekent kapitaalbeslag.

Of ze doen het expres om nog meer hype te creëren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121738488
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:54 schreef SeLang het volgende:
Er is geen tekort aan zilver. Als je zilver wilt dan koop je gewoon zilver op de termijnmarkt en laat het fysiek leveren. Simpel zat.

Verhalen over de Mint of over Apple die tekorten zouden hebben aan zilver weerspiegelt gewoon dat ze te weinig grondstoffen hebben ingekocht, niet dat er een tekort aan zilver is in het algemeen. Ze proberen de voorraad grondstoffen natuurlijk ook zo klein mogelijk te houden want het aanhouden van voorraad betekent kapitaalbeslag.

Of ze doen het expres om nog meer hype te creëren.
Precies, om de bubbel nog meer op te blazen?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 21:00:35 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121738615
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:58 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Precies, om de bubbel nog meer op te blazen?
Zeker in het geval van de Mint. Die leven van de bubble, want als die inzakt is er gelijk geen vraag meer naar die muntjes.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_121738722
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zeker in het geval van de Mint. Die leven van de bubble, want als die inzakt is er gelijk geen vraag meer naar die muntjes.
Dat dacht ik al. Wat moet je ook met zilver, je kunt het geeneens eten.
pi_121739374
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:02 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. Wat moet je ook met zilver, je kunt het geeneens eten.
Moet je alles kunnen eten ;)? Het is een industrieel materiaal en wordt gebruikt als "store of wealth". Vind het zelf wel een mooi metaal.
pi_121739460
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:15 schreef xingchen het volgende:

[..]

Moet je alles kunnen eten ;)? Het is een industrieel materiaal en wordt gebruikt als "store of wealth". Vind het zelf wel een mooi metaal.
Uiteindelijk draait alles om eten maar daar kom je nog wel achter.
pi_121739685
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:16 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Uiteindelijk draait alles om eten maar daar kom je nog wel achter.
Dus je kan niks met zilver? Je logica ontgaat me.
pi_121739839
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:20 schreef xingchen het volgende:

[..]

Dus je kan niks met zilver? Je logica ontgaat me.
Ik zeg niet dat je niks kunt met zilver maar uiteindelijk gaat het om eten, dat is waar je lichaam om vraagt uiteindelijk.
pi_121740239
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 21:22 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je niks kunt met zilver maar uiteindelijk gaat het om eten, dat is waar je lichaam om vraagt uiteindelijk.
En jij denkt dat een ander jouw dat eten voor niks gaat geven?

Dan komt het dus weer aan op ruilmiddel en guess what we al 6000 jaar daarvoor gebruiken

Goud en zilver idd.
pi_121788380
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 20:23 schreef LXIV het volgende:
Dit was de US Mint zelf die dit bericht naar buiten bracht dat men de verkoop van American Silver Eagles tot 28 jan gaat staken.
pi_121788555
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 04:07 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Dit was de US Mint zelf die dit bericht naar buiten bracht dat men de verkoop van American Silver Eagles tot 28 jan gaat staken.
Als je het bericht goed leest, dan wordt er nergens aangegeven dat de oorzaak van deze staking ligt bij een tekort aan zilver. (De voorraad coins wordt opnieuw opgebouwd, niet de voorraad zilver.) Als een zilvertekort werkelijk de reden zou zijn, dan kunnen ze immers ook niet beloven dat de verkoop op 28 jan weer hervat wordt.
pi_121790807
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 04:54 schreef jaco het volgende:

[..]

Als je het bericht goed leest, dan wordt er nergens aangegeven dat de oorzaak van deze staking ligt bij een tekort aan zilver. (De voorraad coins wordt opnieuw opgebouwd, niet de voorraad zilver.) Als een zilvertekort werkelijk de reden zou zijn, dan kunnen ze immers ook niet beloven dat de verkoop op 28 jan weer hervat wordt.
Als je mijn berichten goed lees dan beweer ik nergens dat de staking wordt veroorzaakt door een tekort aan zilver. Ik vraag me alleen af OF dit zo is.

Ik lees net een tweet dat de premiums op een ASE is gestegen naar 13%. Kan dit een teken zijn van een tekort?

premiums on Silver American Eagles are soaring to $4 for a single ounce of silver. This is 13% premium over spot price
pi_121821213
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:12 schreef Good_Luck het volgende:
premiums on Silver American Eagles are soaring to $4 for a single ounce of silver. This is 13% premium over spot price
Ik offer me wel op door (edel)metalen 12% boven de spotprijs (excl. btw en verzend/verzekeringskosten) te leveren. Geintreseerden kunnen een pm sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')