abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124472483
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 05:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aan kabel, telefoon, internet,belastingen en verzekering doe je niet?
Kabel heb ik al 7 jaar met veel plezier niet meer, telefoon betaalt de baas, internet kost iets van 40 euro per maand, belasting betaal ik niet en verzekering loopt ook via mijn werk.

Je blijft een echte Nederlander, DAM. Direct aan problemen, moeilijkheden en kosten denken.

Ik kan me echt niet voorstellen dat ongebonden hoogopgeleide Nederlanders in het koude (godverdomme een witte Pasen?!!) kikkerlandje blijven.

En volgens mij zit ik hier daarvoor in het juiste topic. Bij de bekrompen rest van FOK! word je toch vooral als "nestbevuiler" :') gezien. Dat terwijl ik juist positief en in kansen denk, niet gelijk in het negatieve.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124472508
Prima land lijkt me dat colombia, daar kan je een huís kopen zonder belastingplichtig te worden, doen ze goed daar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_124473093
quote:
10s.gif Op maandag 25 maart 2013 05:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]
Ik kan me echt niet voorstellen dat ongebonden hoogopgeleide Nederlanders in het koude (godverdomme een witte Pasen?!!) kikkerlandje blijven.

Hier in de UK ook een witte pasen, en ben toch echt uit NL weggegaan. Later als we groot zijn maar eens heroverwegen :P

Pure nieuwsgierigheid: waarom een appartement en geen 'echt' huis, als het daar zo goedkoop is?
Heb zelf altijd het idee gehad "als ik iets koop, dan écht een huis en geen appartement" :P dus ik vind het verbazend dat je dan voor een appartement gaat!
Ja doei.
pi_124473112
Veiligheid.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_124473118
En gemak
pi_124473183
Ik vroeg het hem, niet jou.
Ja doei.
pi_124473221
Goeie vraag, ik heb zelf echt een hekel aan apartementen gebouwen. Zeker nieuw bouw.

Ik zie het gemak wel, maar ik woon graag prettig, niet gemakkelijk. Veiligheid is natuurlijk anders, dat kan ik vanuit hier niet inschatten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124473239
Grootste nadeel van dat soort gebouwen is dat je niet effe een bbq'tje kan stoken in je tuin en dat vrijwel alles gereguleerd is, maar goed zolang je geen kleine kinderen hebt is het wel comfortabel
pi_124473258
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Grootste nadeel van dat soort gebouwen is dat je niet effe een bbq'tje kan stoken in je tuin en dat vrijwel alles gereguleerd is, maar goed zolang je geen kleine kinderen hebt is het wel comfortabel
Da's persoonlijk, daarom vragen het niet aan jou. Ik vind dat soort gebouwen vooral oncomfortabel.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_124473283
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:28 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Da's persoonlijk, daarom vragen het niet aan jou. Ik vind dat soort gebouwen vooral oncomfortabel.
Ligt ook weer erg aan je personelijke situatie, met een huis zal je in elk geval meer dingen moeten regelen dan bij een appartement waar je bij wijze van spreken de de deur op slot doet en 6 maanden later weer terug komt.
pi_124473288
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:28 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Mijn huurhuizen waren op de laatste na ook allemaal appartementen, en echt, no way dat ik daar ooit nog (vrijwillig) naar terug ga! Natuurlijk kun je ook in een rijtjeshuis (wat we nu hebben) het niet treffen met de buren (so far, so good *klopt af*), maar appartementen zijn daar toch gevoeliger voor, en vind leven op begane grond ook wel écht wat waard; ookal heb je een lift, het is niet zo 'vrij'.
Ja doei.
pi_124473306
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn huurhuizen waren op de laatste na ook allemaal appartementen, en echt, no way dat ik daar ooit nog (vrijwillig) naar terug ga! Natuurlijk kun je ook in een rijtjeshuis (wat we nu hebben) het niet treffen met de buren (so far, so good *klopt af*), maar appartementen zijn daar toch gevoeliger voor, en vind leven op begane grond ook wel écht wat waard; ookal heb je een lift, het is niet zo 'vrij'.
Ik heb geen probleem met een appartement an sich, ik heb er zelf eentje gekocht in Amsterdam en huur ze in Londen en Stockholm. Echter, ik hou niet van nieuwe flats, etc. Ik hou van een beetje sfeervolle huizen, gezellige buurten, etc..

Rijtjeshuizen trek ik ook niet. Dan liever nog een flat waarschijnlijk.
pi_124473317
Officieel hebben we een twee onder één kap 8-) maar het staat niet heel ver van elkaar vandaan hier, allemaal. Was ook wel een van de eisen: minimaal één kant vrij. En die vrije kant heeft nog een straatje er tussendoor lopen, dus dat is prima.
Ja doei.
pi_124473373
Doet me teveel denken aan woonwijken, liever een appartement in iets ouds Victoriaans bijvoorbeeld. Of iets uit 1900's in A'dam, etc.
pi_124473442
Dit is alles behalve vinex/woonwijk, waar ik nu woon, in ieder geval. En het huis stamt uit 1890!

Ja doei.
pi_124473476
quote:
17s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:42 schreef motorbloempje het volgende:
Dit is alles behalve vinex/woonwijk, waar ik nu woon, in ieder geval. En het huis stamt uit 1890!

[ afbeelding ]
Approved. Hoewel ik liever dit zie:

pi_124473597
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Approved. Hoewel ik liever dit zie:

[ afbeelding ]
Ha! Dat vind ik dan weer veel te stads! :P :@ maargoed, ik zou het ook niet weigeren als het me werd aangeboden.

Later als we groot zijn (ergo: over een jaar of 10) en we blijven in het VK wonen dan gaan we wel voor iets dorpser en vrijstaand, zoiets als dit huis O+
Ja doei.
pi_124473618
Nice! Voor mij is het zoiets buiten de stad, of iets ouds in de stad. Andere opties zijn er niet :P
pi_124473677
Zoveel mensen, zoveel wensen. 8-) echt stads is voor ons geen optie, maar de Nederlandse dorpen trekken ons dan ook weer helemaal niet, en het 'platteland' in NL ook niet, waar dat het hier wel doet.
Ja doei.
pi_124473698
Platteland in Nederland doet me weinig, tenzij het aan de kust is O+
pi_124473971
Ik ben geen man van het platteland en kan er dus ook moeilijker aarden. Op zich snap ik de drang naar een huis wel, en een huis met uitzicht op zee, rustig, afgelegen, mooi, groot, helemaal gaaf.

Maar nu nog niet. Ben 34, maar op veel vlakken jonger, geen vaste relatie, geen kinderen nog en die komen wel over een aantal jaartjes, maar dat kan ook in een appartement. Over een jaar of 10 een leuk huisje ergens erbij, prima. Sowieso lijkt het me heerlijk op verschillende plekken huizen te hebben.

In Duitsland was het op zich nog wel lastig, zeker met mijn feestjes, maar ook dat trok men verbazingwekkend goed. De enige keer dat mijn bovenburen klaagden over geluidsoverlast waren we iets anders aan het doen. _O-

In Colombia kan ik helemaal alles maken. Welkomstfeestje voor beste maat uit Amsterdam waren er 80+ man in mijn huis. In Bogota althans, hoe dat zit in een betaalbaarder appartement, waar ook gezinnen met kinderen zullen wonen, weet ik niet.

Een huis vergt ook meer onderhoud, iets waar ik met al mijn reizen niet aan kan denken. Gemak inderdaad.

Oude, sfeervolle huizen vind ik mooi en ik heb in hartje centrum van Gouda in een oud kaaspakhuis gewoond. Wel voorzien van gloednieuwe appartementen, een superrelaxede combinatie.

Heb altijd relaxede huizen gehad en dit spreekt me aan. Ik blijf nog verder kijken naar meer aanbod, wat hier genoeg is, maar de tweede optie is al geweldig, en al helemaal voor dat geld (wat ik niet contant heb, maar dit valt makkelijk te financieren).

Mijn ervaring vanavond was weer een in de rij bijzondere ontmoetingen. En dat heeft me nog zekerder gemaakt van het feit dat ik hier, in Bucaramanga, wil wonen. De eerstbezochte stad van Zuid-Amerika en gelijk de beste. Een paradijsje waar nauwelijks buitenlanders komen. Geweldig.

Medellin is ook tof, maar me te groot en "gevaarlijk". Colombia is sterk verbeterd, maar in Bogota en Medellin gebeuren nog genoeg smerige dingen. Het is gelukkig aardig goed vermijdbaar, maar in Bucaramanga gebeurt dat niet. Het is werkelijk de beste combinatie van alles. En ik ken het inmiddels aardig goed.

Een huisje ergens aan zee, niet te warm en niet te koud, een appartement in Barcelona en een in Bucaramanga en verder gewoon genoeg (slaap)contacten over de wereld is als KAA'er heerlijk toch?

Ik weet wel dat de komende 20 jaar Europa me echt niet trekt. Ik kan ook niet meer aarden in de jachtige, directe, veroordelende maatschappij van vooral Nederland, ookal houd ik enorm van het land. Juist de relaxedheid (een uur te laat komen is normaal) van Colombia bevalt me prima. En het niet zo op elkaar letten, zoals in Europa of wat ik me kan voorstellen van kleinere gemeenschappen in Canada, VS.

Colombianen zijn de vriendelijkste mensen die ik ken; je bent direct een van hen, iets wat ik in andere Latijns-Amerikaanse landen niet zo heb gevoeld, Mexico komt nog het dichtste bij. Andere vrienden die in Colombia zijn geweest en 2 Nederlandse vrienden die ook in Bogota wonen hebben hetzelfde.

En dan is Bogota, de koude hoofdstad, nog koud qua mensen. Zoals elke hoofdstad, maar het verschil met de warmere paisas (Medellin), caleños (Cali) en vooral santandereanos (Bucaramanga en omgeving) is duidelijk merkbaar.

Nee, Colombia la chimba, daar ben ik van overtuigd.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_124474064
Huisjes overal is inderdaad ook mijn planning O+

Appartementje in A'dam heb ik al, volledig gerenoveerd toen ik het kocht en dus heerlijk onderhoudsvrij. Ben met vriendin aan het kijken naar iets soortgelijkse in Stockholm. Eigenlijk stiekem ook al aan het kijken naar iets groter in A'dam, voor als er later kinderen zijn, etc.

En lekker dromen over huisje aan zee, in de bergen, etc....
pi_124474085
Als je veel reist is het inderdaad wellicht wel handiger inderdaad :) :Y
Meerdere huizen, als het even kan, zou ook wel mooi zijn, maar dat is geen must; als we veel kunnen reizen zonder ergens een vaste verblijfplaats is dat ook goed voor mij/ons :+
Ja doei.
pi_124474122
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
Als je veel reist is het inderdaad wellicht wel handiger inderdaad :) :Y
Meerdere huizen, als het even kan, zou ook wel mooi zijn, maar dat is geen must; als we veel kunnen reizen zonder ergens een vaste verblijfplaats is dat ook goed voor mij/ons :+
Hoe oud zijn jullie? En samen vertrokken of is jouw man/vriend Brits?

pi_124474180
Motorbloempje's partner is ook Nederlands volgens mij, dat maakt het ook iets anders. Mijn vriendin is Zweedse, en wel rouleren nogal van lokatie. Momenteel zit ze bijvoorbeeld 6 maanden in NY, daarvoor 1 jaar Londen, 2 jaar Stockholm, 2 jaar Londen, etc etc...
pi_124474332
Beide Nederlands, inderdaad. Zijn vorig jaar vertrokken omdat ik een studiebeurs kreeg, inmiddels heeft m'n man hier ook werk in de buurt en zijn we verhuisd voor zijn werk weg van de universiteit waar ik nog mijn master moet afronden en dichterbij zijn werk dus :+

Maar er staat nog een motorwereldreis op de planning, en zodra ik een baan heb (eind dit jaar hopelijk) kan er flink gespaard gaan worden om die reis werkelijkheid te maken O+
Ja doei.
pi_124475034
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
Beide Nederlands, inderdaad. Zijn vorig jaar vertrokken omdat ik een studiebeurs kreeg, inmiddels heeft m'n man hier ook werk in de buurt en zijn we verhuisd voor zijn werk weg van de universiteit waar ik nog mijn master moet afronden en dichterbij zijn werk dus :+

Maar er staat nog een motorwereldreis op de planning, en zodra ik een baan heb (eind dit jaar hopelijk) kan er flink gespaard gaan worden om die reis werkelijkheid te maken O+
Klinkt goed.

pi_124475401
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 09:35 schreef motorbloempje het volgende:

Niiiice :9
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_124482543
Kan geen betere plek bedenken dan het Nederlandse platteland als je kinderen hebt.
pi_124482575
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 10:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klinkt goed.
quote:
14s.gif Op maandag 25 maart 2013 10:18 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Niiiice :9
Lijkt ons ook! Zien er ook wel naar uit, maar plannen en dromen en bestemmingen/route bedenken geeft ook een hoop voorpret! O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')