abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124260742
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:59 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Als ze goed lukken en echt bitterballerig smaken wil ik graag het recept, ons lukt het nog steeds niet ;(
Mijn vorige poging was de ragout te vochtig, maar ik hoop dat ik ervan geleerd heb! :P Ik houd je op de hoogte!
Ja doei.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:18:25 #152
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_124261183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn vorige poging was de ragout te vochtig, maar ik hoop dat ik ervan geleerd heb! :P Ik houd je op de hoogte!
schopje CUL ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_124269435
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik maakte vroeger wel eens kroketten, goed beschouwd een langwerpige bitterbal. En ik had dat probleem ook vaak, of the vochtig of te droog.
pi_124304580
Iemand die ooit zijn Nederlandse burgerservice nummer heeft moeten geven om een land te kunnen verlaten?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:35:42 #155
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_124315940
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die ooit zijn Nederlandse burgerservice nummer heeft moeten geven om een land te kunnen verlaten?
ik ben al zo lang weg dat ik volgens mij niet eens een burgerservice nummer heb
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:40:12 #156
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124316203
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:35 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik ben al zo lang weg dat ik volgens mij niet eens een burgerservice nummer heb
Dat is toch je sofinummer met een nieuwe naam?
reset
pi_124320333
Ja
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 21 maart 2013 @ 00:29:57 #158
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_124321160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee. Jij wel?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_124321396
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:38 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik maakte vroeger wel eens kroketten, goed beschouwd een langwerpige bitterbal. En ik had dat probleem ook vaak, of the vochtig of te droog.
blijft een lastig klusje! Jagär, was het jou intussen niet prima gelukt?
Ja doei.
pi_124322510
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:29 schreef static het volgende:

[..]

Nee. Jij wel?
Dat is het plan schijnbaar
  donderdag 21 maart 2013 @ 07:46:36 #161
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124323700
Het burgerservicenummer staat gewoon in je paspoort. De BSN staat ook op je biometrische chip.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:29 schreef static het volgende:

[..]

Nee. Jij wel?
Elke keer als je een grens over gaat en je paspoort laat zien geef je je BSN mee. Klink dramatischer dan het is.

http://www.anarchiel.com/(...)ik_maken_van_het_bsn

[ Bericht 11% gewijzigd door Individual op 21-03-2013 07:58:13 ]
reset
pi_124324572
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:59 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Als ze goed lukken en echt bitterballerig smaken wil ik graag het recept, ons lukt het nog steeds niet ;(
Mijn bitterballen doen het erg goed, hier in KZ. Recept komt van: http://www.bitterballen.net/
Succes!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_124358348
Lufthansa en united staan nog alleen maar tickets toe die met dollars worden betaald

Das voor mij dan ongeveer 25% duurder en voor een Argentijn ongeveer 90%

Goed bezig die Cristina
pi_124358637
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 08:50 schreef Essebes het volgende:

[..]

Mijn bitterballen doen het erg goed, hier in KZ. Recept komt van: http://www.bitterballen.net/
Succes!
Leukleukleuk! *O* thanks!
Ja doei.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:37:13 #165
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_124371891
Na mijn half mistlukte/gelukte frikandellen (smaakte als kipcorn in plaats van frikandel) ga ik denk ik ook maar aan de bitterballen :9~
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_124374791
Frikandellen, kroketten en bitterballen is toch leuker als je in Nederland bent?

Mis Nederlands eten eigenlijk niet, maar ik ben ook 4 maanden per jaar in Nederland, misschien maakt dat het verschil
pi_124376454
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:37 schreef breaky het volgende:
Na mijn half mistlukte/gelukte frikandellen (smaakte als kipcorn in plaats van frikandel) ga ik denk ik ook maar aan de bitterballen :9~
Kipcorn is ook best lekker op z'n tijd! :P Receptje? _O-
Ja doei.
pi_124379600
quote:
quote:
Wanneer de pan lauw aanvoelt bergen we deze een dag lang op in de koelkast. De gesmolten boter wordt weer hard en dat is zéér belangrijk voor het verdere proces.
...
Belangrijk is dat de prut, zoals wij oneerbiedig plegen te zeggen, niet zacht wordt, het vormen van ballen wordt dan onmogelijk.
Misschien toch maar weer eens een poging wagen met deze extra stap.

En natuurlijk varianten met lokaal "seafood" zoals kreeftjes en oesters :)
pi_124380246
Ik gebruik zelf recept met gelatine, maar wilde niet teveel gebruiken de eerste poging. Vind wel dat op die site de boel met bloem wel erg kort wordt doorgeprutteld; zo houd je m.i. wel een bloemsmaak!

Volgens mij was 't een recept dat RobinOok postte in CUL tijd geleden.
Ja doei.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 16:06:35 #170
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124410137
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:02 schreef Fogel het volgende:
Ik zit nog steeds goed in Noorwegen, al wil ik wel emigreren. Canada en de VS zijn goede kandidaten. Maar Denemarken kan ook, of Belgie of Duitsland zelfs.
* Fogel weet gewoon even niet meer wat hij wil
Maar wegens gezin zal dat allemaal vast niet gebeuren voordat de kinderen uit huis zijn.
Canada??
Als je 100 jaar terug de tijd in wil moet je daar naar toe gaan.
Wil je wat weten stel je vragen maar.
Zit in Canada ruim 5 jaar en wil hardhollend weg!!
  zaterdag 23 maart 2013 @ 16:08:27 #171
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124410218
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik gebruik zelf recept met gelatine, maar wilde niet teveel gebruiken de eerste poging. Vind wel dat op die site de boel met bloem wel erg kort wordt doorgeprutteld; zo houd je m.i. wel een bloemsmaak!

Volgens mij was 't een recept dat RobinOok postte in CUL tijd geleden.
Zit ik nu in de verkeerde topic?
Of is dit de "Kook maar een end weg" topic..... :9
  zondag 24 maart 2013 @ 06:26:45 #172
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_124432188
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 16:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zit in Canada ruim 5 jaar en wil hardhollend weg!!
waarom ben je er in de eerste plaats heen gegaan?
  zondag 24 maart 2013 @ 16:29:33 #173
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_124446973
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 06:26 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

waarom ben je er in de eerste plaats heen gegaan?
Werk.
Maar dat is nu beperkt tot bepaalde provincies.
Alberta is nog steeds booming alleen moet je wel gewend zijn aan koude.
Het is er nu nog steeds hartje winter met -15.
En het werk is voornamelijk fysiek, buiten werk.
Betaald goed maar de huizen zijn zoooooooo duur dat 1 kompleet salaris op gaat aan hypotheek.
Schiet ook niet op.
Bovendien is Canada vergeleken met Europa onderontwikkeld gebied.
Sommigen kunnen er tegen, ik kan dat niet.
Ik erger me dood aan het simpele denken van de gemiddelde Canadees.
Maar goed: dat is iets wat misschien aan mij ligt.......
pi_124472342
Vandaag mijn eerste stap naar echte vestiging gezet; een project alhier bekeken. 129.000 euro voor een appartement dat nog gebouwd moet worden (opleverdatum mei 2015);
- 100m2
- 3 slaapkamers + huiskamer
- 2 badkamers (1 ensuite)
- keuken Amerikaanse stijl
- balkon van zo'n 15 m2
- uitzicht (9e verdieping) over groene weides en een golfbaan
- 2 parkeerplaatsen
- wooncomplex bevat:
- 2 zwembaden (een speelbad en een half olympisch bad)
- 3 jacuzzi's
- spa (sauna, schoonheidssalon)
- zaaltje om te huren voor feestjes
- sportruimte
- squashbaan
- basket/voetbalveld
- beveiligingsmannetjes, camera's, alarmen
- 39.000 euro in maandelijkse termijnen over 2 jaar aan te betalen (dus zo'n 1600 euro per maand)

WTF! Ik ben happy hier!!

Voor hetzelfde geld koop je of een oud brak kut appartement van 60-70 m2 in Overvecht of een beneden"woning" van 35m2 in Utrecht... _O- _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124472381
En wat zijn de service kosten? Gwl, andere vaste kosten en belastingen?
pi_124472399
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 03:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat zijn de service kosten? Gwl, andere vaste kosten en belastingen?
Geen idee. Maakt ook niet uit.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_124472401
Klopt hier zou het rond 1.5 maandsalarissen liggen maar gelukkig maakt dat voor jou niet uit
pi_124472441
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 04:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt hier zou het rond 1.5 maandsalarissen liggen maar gelukkig maakt dat voor jou niet uit
Waar is hier? BA?

Het verschil tussen Buenos Aires en Bucaramanga is dan ook enorm. Argentinie is dood en Colombia, met name hier, booming. De 2 projectjes die ik vandaag zag zijn er 2 van zo'n 100 (!) die er hier in de komende jaren gebouwd gaan worden...

Je zal maar als ongebonden Nederlander jezelf diep in de schulden steken en een veel te duur, veel te oud en veel te brak appartement in een krimpende economie kopen, terwijl je hier omringd door de mooiste vrouwen van de planeet, de aardigste en vriendelijkste mensen, een klimaat van altijd zomer, in een zich sterk ontwikkelende economie, een supervet appartement van een kleine 100m2 kan kopen:

_O- _O-

Ik woon nu in een appartement in een van de beste buurten van Bogota dat een schokkende 1600 euro per maand moet kosten (voor normale Colombianen uiteraard niet te betalen met een gemiddeld maandsalaris van 450 euro). Daar betaal ik 180 euro servicekosten per maand en aan gas, licht en water ben ik ongeveer respectievelijk 3,5 ; 25 en 30 euro kwijt...

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 25-03-2013 04:58:24 ]

pi_124472446
dubbel, editen werkte erg langzaaaam

pi_124472474
Aan kabel, telefoon, internet,belastingen en verzekering doe je niet?
pi_124472483
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 05:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aan kabel, telefoon, internet,belastingen en verzekering doe je niet?
Kabel heb ik al 7 jaar met veel plezier niet meer, telefoon betaalt de baas, internet kost iets van 40 euro per maand, belasting betaal ik niet en verzekering loopt ook via mijn werk.

Je blijft een echte Nederlander, DAM. Direct aan problemen, moeilijkheden en kosten denken.

Ik kan me echt niet voorstellen dat ongebonden hoogopgeleide Nederlanders in het koude (godverdomme een witte Pasen?!!) kikkerlandje blijven.

En volgens mij zit ik hier daarvoor in het juiste topic. Bij de bekrompen rest van FOK! word je toch vooral als "nestbevuiler" :') gezien. Dat terwijl ik juist positief en in kansen denk, niet gelijk in het negatieve.

pi_124472508
Prima land lijkt me dat colombia, daar kan je een huís kopen zonder belastingplichtig te worden, doen ze goed daar
pi_124473093
quote:
10s.gif Op maandag 25 maart 2013 05:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]
Ik kan me echt niet voorstellen dat ongebonden hoogopgeleide Nederlanders in het koude (godverdomme een witte Pasen?!!) kikkerlandje blijven.

Hier in de UK ook een witte pasen, en ben toch echt uit NL weggegaan. Later als we groot zijn maar eens heroverwegen :P

Pure nieuwsgierigheid: waarom een appartement en geen 'echt' huis, als het daar zo goedkoop is?
Heb zelf altijd het idee gehad "als ik iets koop, dan écht een huis en geen appartement" :P dus ik vind het verbazend dat je dan voor een appartement gaat!
Ja doei.
pi_124473112
Veiligheid.
pi_124473118
En gemak
pi_124473183
Ik vroeg het hem, niet jou.
Ja doei.
pi_124473221
Goeie vraag, ik heb zelf echt een hekel aan apartementen gebouwen. Zeker nieuw bouw.

Ik zie het gemak wel, maar ik woon graag prettig, niet gemakkelijk. Veiligheid is natuurlijk anders, dat kan ik vanuit hier niet inschatten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124473239
Grootste nadeel van dat soort gebouwen is dat je niet effe een bbq'tje kan stoken in je tuin en dat vrijwel alles gereguleerd is, maar goed zolang je geen kleine kinderen hebt is het wel comfortabel
pi_124473258
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Grootste nadeel van dat soort gebouwen is dat je niet effe een bbq'tje kan stoken in je tuin en dat vrijwel alles gereguleerd is, maar goed zolang je geen kleine kinderen hebt is het wel comfortabel
Da's persoonlijk, daarom vragen het niet aan jou. Ik vind dat soort gebouwen vooral oncomfortabel.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_124473283
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:28 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Da's persoonlijk, daarom vragen het niet aan jou. Ik vind dat soort gebouwen vooral oncomfortabel.
Ligt ook weer erg aan je personelijke situatie, met een huis zal je in elk geval meer dingen moeten regelen dan bij een appartement waar je bij wijze van spreken de de deur op slot doet en 6 maanden later weer terug komt.
pi_124473288
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:28 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Mijn huurhuizen waren op de laatste na ook allemaal appartementen, en echt, no way dat ik daar ooit nog (vrijwillig) naar terug ga! Natuurlijk kun je ook in een rijtjeshuis (wat we nu hebben) het niet treffen met de buren (so far, so good *klopt af*), maar appartementen zijn daar toch gevoeliger voor, en vind leven op begane grond ook wel écht wat waard; ookal heb je een lift, het is niet zo 'vrij'.
Ja doei.
pi_124473306
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn huurhuizen waren op de laatste na ook allemaal appartementen, en echt, no way dat ik daar ooit nog (vrijwillig) naar terug ga! Natuurlijk kun je ook in een rijtjeshuis (wat we nu hebben) het niet treffen met de buren (so far, so good *klopt af*), maar appartementen zijn daar toch gevoeliger voor, en vind leven op begane grond ook wel écht wat waard; ookal heb je een lift, het is niet zo 'vrij'.
Ik heb geen probleem met een appartement an sich, ik heb er zelf eentje gekocht in Amsterdam en huur ze in Londen en Stockholm. Echter, ik hou niet van nieuwe flats, etc. Ik hou van een beetje sfeervolle huizen, gezellige buurten, etc..

Rijtjeshuizen trek ik ook niet. Dan liever nog een flat waarschijnlijk.
pi_124473317
Officieel hebben we een twee onder één kap 8-) maar het staat niet heel ver van elkaar vandaan hier, allemaal. Was ook wel een van de eisen: minimaal één kant vrij. En die vrije kant heeft nog een straatje er tussendoor lopen, dus dat is prima.
Ja doei.
pi_124473373
Doet me teveel denken aan woonwijken, liever een appartement in iets ouds Victoriaans bijvoorbeeld. Of iets uit 1900's in A'dam, etc.
pi_124473442
Dit is alles behalve vinex/woonwijk, waar ik nu woon, in ieder geval. En het huis stamt uit 1890!

Ja doei.
pi_124473476
quote:
17s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:42 schreef motorbloempje het volgende:
Dit is alles behalve vinex/woonwijk, waar ik nu woon, in ieder geval. En het huis stamt uit 1890!

[ afbeelding ]
Approved. Hoewel ik liever dit zie:

pi_124473597
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 08:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Approved. Hoewel ik liever dit zie:

[ afbeelding ]
Ha! Dat vind ik dan weer veel te stads! :P :@ maargoed, ik zou het ook niet weigeren als het me werd aangeboden.

Later als we groot zijn (ergo: over een jaar of 10) en we blijven in het VK wonen dan gaan we wel voor iets dorpser en vrijstaand, zoiets als dit huis O+
Ja doei.
pi_124473618
Nice! Voor mij is het zoiets buiten de stad, of iets ouds in de stad. Andere opties zijn er niet :P
pi_124473677
Zoveel mensen, zoveel wensen. 8-) echt stads is voor ons geen optie, maar de Nederlandse dorpen trekken ons dan ook weer helemaal niet, en het 'platteland' in NL ook niet, waar dat het hier wel doet.
Ja doei.
pi_124473698
Platteland in Nederland doet me weinig, tenzij het aan de kust is O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')