Mijn vorige poging was de ragout te vochtig, maar ik hoop dat ik ervan geleerd heb!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:59 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als ze goed lukken en echt bitterballerig smaken wil ik graag het recept, ons lukt het nog steeds niet
schopje CULquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mijn vorige poging was de ragout te vochtig, maar ik hoop dat ik ervan geleerd heb!Ik houd je op de hoogte!
Ik maakte vroeger wel eens kroketten, goed beschouwd een langwerpige bitterbal. En ik had dat probleem ook vaak, of the vochtig of te droog.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mijn vorige poging was de ragout te vochtig, maar ik hoop dat ik ervan geleerd heb!Ik houd je op de hoogte!
ik ben al zo lang weg dat ik volgens mij niet eens een burgerservice nummer hebquote:Op woensdag 20 maart 2013 19:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die ooit zijn Nederlandse burgerservice nummer heeft moeten geven om een land te kunnen verlaten?
Dat is toch je sofinummer met een nieuwe naam?quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ben al zo lang weg dat ik volgens mij niet eens een burgerservice nummer heb
Nee. Jij wel?quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die ooit zijn Nederlandse burgerservice nummer heeft moeten geven om een land te kunnen verlaten?
blijft een lastig klusje! Jagär, was het jou intussen niet prima gelukt?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:38 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik maakte vroeger wel eens kroketten, goed beschouwd een langwerpige bitterbal. En ik had dat probleem ook vaak, of the vochtig of te droog.
Dat is het plan schijnbaarquote:
Elke keer als je een grens over gaat en je paspoort laat zien geef je je BSN mee. Klink dramatischer dan het is.quote:
Mijn bitterballen doen het erg goed, hier in KZ. Recept komt van: http://www.bitterballen.net/quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:59 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Als ze goed lukken en echt bitterballerig smaken wil ik graag het recept, ons lukt het nog steeds niet
Leukleukleuk!quote:Op donderdag 21 maart 2013 08:50 schreef Essebes het volgende:
[..]
Mijn bitterballen doen het erg goed, hier in KZ. Recept komt van: http://www.bitterballen.net/
Succes!
Kipcorn is ook best lekker op z'n tijd!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:37 schreef breaky het volgende:
Na mijn half mistlukte/gelukte frikandellen (smaakte als kipcorn in plaats van frikandel) ga ik denk ik ook maar aan de bitterballen
quote:
Misschien toch maar weer eens een poging wagen met deze extra stap.quote:Wanneer de pan lauw aanvoelt bergen we deze een dag lang op in de koelkast. De gesmolten boter wordt weer hard en dat is zéér belangrijk voor het verdere proces.
...
Belangrijk is dat de prut, zoals wij oneerbiedig plegen te zeggen, niet zacht wordt, het vormen van ballen wordt dan onmogelijk.
Canada??quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:02 schreef Fogel het volgende:
Ik zit nog steeds goed in Noorwegen, al wil ik wel emigreren. Canada en de VS zijn goede kandidaten. Maar Denemarken kan ook, of Belgie of Duitsland zelfs.
* Fogel weet gewoon even niet meer wat hij wil
Maar wegens gezin zal dat allemaal vast niet gebeuren voordat de kinderen uit huis zijn.
Zit ik nu in de verkeerde topic?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik gebruik zelf recept met gelatine, maar wilde niet teveel gebruiken de eerste poging. Vind wel dat op die site de boel met bloem wel erg kort wordt doorgeprutteld; zo houd je m.i. wel een bloemsmaak!
Volgens mij was 't een recept dat RobinOok postte in CUL tijd geleden.
waarom ben je er in de eerste plaats heen gegaan?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:06 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Zit in Canada ruim 5 jaar en wil hardhollend weg!!
Werk.quote:Op zondag 24 maart 2013 06:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
waarom ben je er in de eerste plaats heen gegaan?
Geen idee. Maakt ook niet uit.quote:Op maandag 25 maart 2013 03:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat zijn de service kosten? Gwl, andere vaste kosten en belastingen?
Waar is hier? BA?quote:Op maandag 25 maart 2013 04:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt hier zou het rond 1.5 maandsalarissen liggen maar gelukkig maakt dat voor jou niet uit
Kabel heb ik al 7 jaar met veel plezier niet meer, telefoon betaalt de baas, internet kost iets van 40 euro per maand, belasting betaal ik niet en verzekering loopt ook via mijn werk.quote:Op maandag 25 maart 2013 05:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aan kabel, telefoon, internet,belastingen en verzekering doe je niet?
Hier in de UK ook een witte pasen, en ben toch echt uit NL weggegaan. Later als we groot zijn maar eens heroverwegenquote:Op maandag 25 maart 2013 05:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik kan me echt niet voorstellen dat ongebonden hoogopgeleide Nederlanders in het koude (godverdomme een witte Pasen?!!) kikkerlandje blijven.
Da's persoonlijk, daarom vragen het niet aan jou. Ik vind dat soort gebouwen vooral oncomfortabel.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Grootste nadeel van dat soort gebouwen is dat je niet effe een bbq'tje kan stoken in je tuin en dat vrijwel alles gereguleerd is, maar goed zolang je geen kleine kinderen hebt is het wel comfortabel
Ligt ook weer erg aan je personelijke situatie, met een huis zal je in elk geval meer dingen moeten regelen dan bij een appartement waar je bij wijze van spreken de de deur op slot doet en 6 maanden later weer terug komt.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:28 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Da's persoonlijk, daarom vragen het niet aan jou. Ik vind dat soort gebouwen vooral oncomfortabel.
Mijn huurhuizen waren op de laatste na ook allemaal appartementen, en echt, no way dat ik daar ooit nog (vrijwillig) naar terug ga! Natuurlijk kun je ook in een rijtjeshuis (wat we nu hebben) het niet treffen met de buren (so far, so good *klopt af*), maar appartementen zijn daar toch gevoeliger voor, en vind leven op begane grond ook wel écht wat waard; ookal heb je een lift, het is niet zo 'vrij'.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:28 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Da's persoonlijk, daarom vragen het niet aan jou. Ik vind dat soort gebouwen vooral oncomfortabel.
Ik heb geen probleem met een appartement an sich, ik heb er zelf eentje gekocht in Amsterdam en huur ze in Londen en Stockholm. Echter, ik hou niet van nieuwe flats, etc. Ik hou van een beetje sfeervolle huizen, gezellige buurten, etc..quote:Op maandag 25 maart 2013 08:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mijn huurhuizen waren op de laatste na ook allemaal appartementen, en echt, no way dat ik daar ooit nog (vrijwillig) naar terug ga! Natuurlijk kun je ook in een rijtjeshuis (wat we nu hebben) het niet treffen met de buren (so far, so good *klopt af*), maar appartementen zijn daar toch gevoeliger voor, en vind leven op begane grond ook wel écht wat waard; ookal heb je een lift, het is niet zo 'vrij'.
Approved. Hoewel ik liever dit zie:quote:Op maandag 25 maart 2013 08:42 schreef motorbloempje het volgende:
Dit is alles behalve vinex/woonwijk, waar ik nu woon, in ieder geval. En het huis stamt uit 1890!
[ afbeelding ]
Ha! Dat vind ik dan weer veel te stads!quote:Op maandag 25 maart 2013 08:44 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Approved. Hoewel ik liever dit zie:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |