abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121825297
quote:
4s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 19:59 schreef Djeez het volgende:

[..]

Dat heb je nu helaas al. Zo luister ik al jaren naar Radio Veronica. Zo heb je tussen 12 en 13 uur standaard de Top 40 van een bepaald jaar. Had je eerder bazen-Top 40's uit de 80's en 90's, nu heb je helaas ook al edities uit de jaren '00 en zelfs '10. Dan gaat de radio gewoon uit, wat een baggermuziek in die jaren.
mwaah valt wel wat mee. Er zit altijd bagger tussen, maar tegenwoordig vind ik ook heel wat muziek prettig. :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_121838293
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:43 schreef Apotheose het volgende:
mwaah valt wel wat mee. Er zit altijd bagger tussen, maar tegenwoordig vind ik ook heel wat muziek prettig. :)
Ja, same here. Ik verwacht ook niet zo'n persoon te worden die over al het nieuwe spul 'dit is toch geen muziek!' zegt. Niet zoals mijn vader dus. :P
Ja, ik generaliseer.
  † In Memoriam † maandag 21 januari 2013 @ 12:03:31 #128
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121838417
Doom? Fokkin' Wolfenstein
  maandag 21 januari 2013 @ 14:14:45 #129
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121843517
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:22 schreef Sigma22 het volgende:

[..]

Nirvana, Smashing Pumpkins, Garbage, Korn, Beck, The Offspring, Green Day, Björk, Bush, No Doubt, alle happy hardcore :P, Silverchair, Soul Asylum, Might Bosstones, Deftones etc.
MUZ / Welke muziek uit de jaren 90 vonden jullie het best?

Ook een spirit of '79 hier.
(kan The Selecter's video van Spirit of '79 niet vinden..)
reset
  maandag 21 januari 2013 @ 14:19:01 #130
14505 OProg
A Life in Music
pi_121843720
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 16:40 schreef Five_Horizons het volgende:
'Bussie trap' _O_
Enige voordeel van het wonen in een (destijds) groeigemeente: veel bouwterreinen (om purschuimbussen te doorboren en dan thuis uitleggen wat er op je kleding zit :') _O_
_O_ Ontstoken oog krijgen omdat er weer allemaal rotzooi van de bouw in is gekomen. :P

quote:
MSX & Basic: stukken overtikken uit de krant en dan jubelend een rood stuiterend balletje over je beeldscherm zien gaan _O_
Opname maken van de radio. Of met veel geduld een cassette kopieren. _O_

quote:
51/4"-floppies _O_
Een harde schijf van 40 MB om het op te zetten. _O_ Volgens de verkoper genoeg opslagcapaciteit voor de rest van je leven. _O_ _O_
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_121848416
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:19 schreef OProg het volgende:

Een harde schijf van 40 MB om het op te zetten. _O_ Volgens de verkoper genoeg opslagcapaciteit voor de rest van je leven. _O_ _O_

:D
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 21 januari 2013 @ 16:04:31 #132
14505 OProg
A Life in Music
pi_121848796
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:55 schreef Apotheose het volgende:

[..]

8-)

Het was sowiezo modern om te hebben, want de standaard uitvoering van de 'machine', een Tandy 1000, had het ook niet eens. En toen gingen we hem upgraden naar MS Dos 5.0 omdat het spul op eigen software van Tandy draaide. En toen waren we een week uit aan het zoeken hoe je nu eigenlijk je bestandjes van de floppy op de schijf kregen. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  maandag 21 januari 2013 @ 16:05:14 #133
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_121848815
Holy shit. Die OP is perfect beschreven.
Ik schoot trouwens nooit met pijltjes maar met 'pappels'. Van die witte bessen. Splatten zo heerlijk op autoruiten.

[ Bericht 60% gewijzigd door EDMAN- op 21-01-2013 16:11:12 ]
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
  maandag 21 januari 2013 @ 16:24:20 #134
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_121849661
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:19 schreef OProg het volgende:

40MB.. Je bent gek zeker?

http://quoteinvestigator.com/2011/09/08/640k-enough/ (Dit gaat dan wel over RAM)

De computers op school hadden niet eens een harde schijf en moesten worden opgestart met een floppy. Onze pc had idd zo'n enorme 40 MB harde schijf; meer dan genoeg voor Pacman 1.0 en andere versie 1.0 spellen.

reset
pi_121850842
na de commodore 64 heb ik zelf van mijn zuurverdiende centjes een amiga gekocht. met een 80mb harddisk en 2mb intern geheugen. ding liep als een zonnetje. 8-)
pi_121904381
Pril internet, medio jaren 90. Wij begin-dertigers zijn zo'n beetje de eersten die ermee te maken kregen. Destijds nog in weinig huishoudens beschikbaar. Zodra het wél beschikbaar was in jouw woning, moest je jezelf scheel betalen aan telefoontikken (wie herinnert zich die piepjes nog, bij het starten van het internet?), want internetten via de kabel was nog geen gemeengoed. Dus na een bepaalde tijd moest je er weer af. :')

Op de middelbare school waar ik op zat kreeg je aan het einde van het schooljaar een lijst vol activiteiten, waar je er eentje uit kon kiezen. Varierend van een dagje Efteling, of een retourtje Antwerpen, tot... een hele dag lang internetten op school (dat was in 1996). :D

Dus dat werd toen nog als iets heel speciaals gezien.

Maar veel meer leuks dan de Veronica-site was er destijds nog niet te vinden, in mijn herinnering dan. :N

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2013 20:31:28 ]
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:50:18 #137
379903 Landyacht
Guzzling the gas.
pi_121905605
Zeker mooie tijden, tussen het buskruiten en stoepranden door spelen op de (in chronologische volgorde) Atari 2600, Commodore 16, Commodore 64, XT-PC, Amiga en uiteindelijk een AT-PC. Met zo'n knetterende matrixprinter. Het leven was heerlijk simpel toen.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 21:07:30 #138
14505 OProg
A Life in Music
pi_121906837
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:28 schreef female81 het volgende:
Pril internet, medio jaren 90. Wij begin-dertigers zijn zo'n beetje de eersten die ermee te maken kregen. Destijds nog in weinig huishoudens beschikbaar. Zodra het wél beschikbaar was in jouw woning, moest je jezelf scheel betalen aan telefoontikken (wie herinnert zich die piepjes nog, bij het starten van het internet?), want internetten via de kabel was nog geen gemeengoed. Dus na een bepaalde tijd moest je er weer af. :')
En dan al bang worden rond de tijd dat de telefoonrekening binnen moest komen.

quote:

Maar veel meer leuks dan de Veronica-site was er destijds nog niet te vinden, in mijn herinnering dan. :N
Dingen zoeken via AltaVista en Lycos. :P
pi_121925334
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:07 schreef OProg het volgende:

[..]

Dát, inderdaad. :D

Zeker toen ik op een gegeven moment begon met een eigen website (in verband met uploaden van bepaalde dingen was veel online zijn wel handig...), én nagenoeg tegelijkertijd het fenomeen 'internetradio' ontdekte. Na dat ene uurtje dat ik van mezelf mocht luisteren, in het begin meestal DanceNet/DanceRadioOne, had ik echt moeite om het uit te zetten.

Een paar maanden later is er toch maar besloten tot kabel-internet. En toen begon het internetradio- en download-feest pas écht. :P

Dit speelde zich in de laatste maanden van 2000 en de eerste maanden van 2001 af, dit voor de beeldvorming.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2013 09:24:40 ]
pi_121925424
ja fijn, inbel internet.
ik mocht een uurtje per dag 'savonds en moest stoppen als mn ouders wilden bellen :P
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_121925661
Superweb! _O_ _O-
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 23 januari 2013 @ 09:40:07 #142
14505 OProg
A Life in Music
pi_121925835
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:16 schreef female81 het volgende:

[..]

Dát, inderdaad. :D

Zeker toen ik op een gegeven moment begon met een eigen website (in verband met uploaden van bepaalde dingen was veel online zijn wel handig...), én nagenoeg tegelijkertijd het fenomeen 'internetradio' ontdekte. Na dat ene uurtje dat ik van mezelf mocht luisteren, in het begin meestal DanceNet/DanceRadioOne, had ik echt moeite om het uit te zetten.

Een paar maanden later is er toch maar besloten tot kabel-internet. En toen begon het internetradio- en download-feest pas écht. :P

Dit speelde zich in de laatste maanden van 2000 en de eerste maanden van 2001 af, dit voor de beeldvorming.
97 tot 99 was dit denk ik. We zaten bij de eersten in het dorp die profiteerden van de geneugten van UPC kabelinternet. :)
pi_121925941
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:40 schreef OProg het volgende:

[..]

97 tot 99 was dit denk ik. We zaten bij de eersten in het dorp die profiteerden van de geneugten van UPC kabelinternet. :)
ik heb toch hard moeten onderhandelen met mijn ouders om kabelinternet te krijgen.
en omdat ik natuurlijk wilde downloaden moest het wel de snelste verbinding zijn :D
die ik zelf moest betalen -O-
  woensdag 23 januari 2013 @ 09:46:08 #144
14505 OProg
A Life in Music
pi_121925982
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:44 schreef gianni61 het volgende:

[..]

ik heb toch hard moeten onderhandelen met mijn ouders om kabelinternet te krijgen.
en omdat ik natuurlijk wilde downloaden moest het wel de snelste verbinding zijn :D
die ik zelf moest betalen -O-
M'n vader zat beneden met een zelfde modem als ik had. En we hadden intern een netwerkje met een dikke COAX kabel ertussen. Ik had zijn internet op delen gezet zodat ik ook nog wat data binnen kon halen als ik in de verte het geratel van het modem voorbij had horen komen.

En dat je dan 's nachts de onbedwingbare behoefte had om toch nog even online te kijken. Dan dempte ik het modem met een kussen zodat niet het hele huis meekreeg dat ik in aan het bellen was. :')
  woensdag 23 januari 2013 @ 09:49:52 #145
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_121926087
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:36 schreef Mirjam het volgende:
bikermice from mars, transformers, teenage mutant hero turtles, samurai pizza cats, captain planet, bassie en adriaan, teddy ruxspin, troetelbeertjes, telekids.
oh wat een bazentv was er vroeger toch. O+
Altijd op zaterdagochtend en zondagochtend gave tekenfilms kijken op Super Chanel en Sky Chanel *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_121988002
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:07 schreef OProg het volgende:
Ik speelde EverQuest... en kabel was in zuid-limburg nog verre toekomstmuziek. De eerste telefoonrekening bedroeg 360 gulden. Het gesprek met mijn ouders dat daarop volgde was... intens.
Ja, ik generaliseer.
pi_121988347
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:28 schreef female81 het volgende:

Op de middelbare school waar ik op zat kreeg je aan het einde van het schooljaar een lijst vol activiteiten, waar je er eentje uit kon kiezen. Varierend van een dagje Efteling, of een retourtje Antwerpen, tot... een hele dag lang internetten op school (dat was in 1996). :D

Ik verzon altijd smoesjes dat ik iets voor school moest opzoeken :P
En om de 10 minuten hoorde je ze schreeuwen/vragen of ik het al had gevonden wat ik zocht, ik zei natuurlijk dat ik het bijna had gevonden en dat ik elke keer de verkeerde pagina had, want het laden ging soms zo traag....
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_121988536
vanaf vandaag mag ik mezelf ook officieel bij de begin 30ers rekenen -O-
  Redactie Frontpage donderdag 24 januari 2013 @ 16:04:07 #149
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_121988637
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:02 schreef gianni61 het volgende:
vanaf vandaag mag ik mezelf ook officieel bij de begin 30ers rekenen -O-
Gefeliciteerd dan maar weer. Op naar de 40!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_121989119
SkyChannel en Superchannel....top tekenfilms vroeger, begreep nog weinig van het engels op de zaterdag en zondag ochtend, maar zo wel de taal al vroeg geleerd.

Met een biljartkeu de tv bedienen want AB bestond nog niet. Had maar 8 zenders welke je kon opslaan. Met die rolletjes moest je zenders zoeken, top tijd. Later vond je die vage zenders ook, met dat scrambled beeld..ik zie wat...ik zie wat :P
I am a Koala who Stretches :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')