mwaah valt wel wat mee. Er zit altijd bagger tussen, maar tegenwoordig vind ik ook heel wat muziek prettig.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat heb je nu helaas al. Zo luister ik al jaren naar Radio Veronica. Zo heb je tussen 12 en 13 uur standaard de Top 40 van een bepaald jaar. Had je eerder bazen-Top 40's uit de 80's en 90's, nu heb je helaas ook al edities uit de jaren '00 en zelfs '10. Dan gaat de radio gewoon uit, wat een baggermuziek in die jaren.
Ja, same here. Ik verwacht ook niet zo'n persoon te worden die over al het nieuwe spul 'dit is toch geen muziek!' zegt. Niet zoals mijn vader dus.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:43 schreef Apotheose het volgende:
mwaah valt wel wat mee. Er zit altijd bagger tussen, maar tegenwoordig vind ik ook heel wat muziek prettig.
MUZ / Welke muziek uit de jaren 90 vonden jullie het best?quote:Op zondag 20 januari 2013 11:22 schreef Sigma22 het volgende:
[..]
Nirvana, Smashing Pumpkins, Garbage, Korn, Beck, The Offspring, Green Day, Björk, Bush, No Doubt, alle happy hardcore, Silverchair, Soul Asylum, Might Bosstones, Deftones etc.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:40 schreef Five_Horizons het volgende:
'Bussie trap'![]()
Enige voordeel van het wonen in een (destijds) groeigemeente: veel bouwterreinen (om purschuimbussen te doorboren en dan thuis uitleggen wat er op je kleding zit![]()
![]()
Opname maken van de radio. Of met veel geduld een cassette kopieren.quote:MSX & Basic: stukken overtikken uit de krant en dan jubelend een rood stuiterend balletje over je beeldscherm zien gaan![]()
Een harde schijf van 40 MB om het op te zetten.quote:51/4"-floppies![]()
quote:Op maandag 21 januari 2013 14:19 schreef OProg het volgende:
Een harde schijf van 40 MB om het op te zetten.Volgens de verkoper genoeg opslagcapaciteit voor de rest van je leven.
![]()
![]()
quote:
40MB.. Je bent gek zeker?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:19 schreef OProg het volgende:
Een harde schijf van 40 MB om het op te zetten.Volgens de verkoper genoeg opslagcapaciteit voor de rest van je leven.
![]()
![]()
En dan al bang worden rond de tijd dat de telefoonrekening binnen moest komen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:28 schreef female81 het volgende:
Pril internet, medio jaren 90. Wij begin-dertigers zijn zo'n beetje de eersten die ermee te maken kregen. Destijds nog in weinig huishoudens beschikbaar. Zodra het wél beschikbaar was in jouw woning, moest je jezelf scheel betalen aan telefoontikken (wie herinnert zich die piepjes nog, bij het starten van het internet?), want internetten via de kabel was nog geen gemeengoed. Dus na een bepaalde tijd moest je er weer af.
Dingen zoeken via AltaVista en Lycos.quote:Dus dat werd toen nog als iets heel speciaals gezien.
Maar veel meer leuks dan de Veronica-site was er destijds nog niet te vinden, in mijn herinnering dan.
Dát, inderdaad.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:07 schreef OProg het volgende:
[..]
En dan al bang worden rond de tijd dat de telefoonrekening binnen moest komen.
97 tot 99 was dit denk ik. We zaten bij de eersten in het dorp die profiteerden van de geneugten van UPC kabelinternet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:16 schreef female81 het volgende:
[..]
Dát, inderdaad.
Zeker toen ik op een gegeven moment begon met een eigen website (in verband met uploaden van bepaalde dingen was veel online zijn wel handig...), én nagenoeg tegelijkertijd het fenomeen 'internetradio' ontdekte. Na dat ene uurtje dat ik van mezelf mocht luisteren, in het begin meestal DanceNet/DanceRadioOne, had ik echt moeite om het uit te zetten.
Een paar maanden later is er toch maar besloten tot kabel-internet. En toen begon het internetradio- en download-feest pas écht.
Dit speelde zich in de laatste maanden van 2000 en de eerste maanden van 2001 af, dit voor de beeldvorming.
ik heb toch hard moeten onderhandelen met mijn ouders om kabelinternet te krijgen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:40 schreef OProg het volgende:
[..]
97 tot 99 was dit denk ik. We zaten bij de eersten in het dorp die profiteerden van de geneugten van UPC kabelinternet.
M'n vader zat beneden met een zelfde modem als ik had. En we hadden intern een netwerkje met een dikke COAX kabel ertussen. Ik had zijn internet op delen gezet zodat ik ook nog wat data binnen kon halen als ik in de verte het geratel van het modem voorbij had horen komen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:44 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik heb toch hard moeten onderhandelen met mijn ouders om kabelinternet te krijgen.
en omdat ik natuurlijk wilde downloaden moest het wel de snelste verbinding zijn
die ik zelf moest betalen
Altijd op zaterdagochtend en zondagochtend gave tekenfilms kijken op Super Chanel en Sky Chanelquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:36 schreef Mirjam het volgende:
bikermice from mars, transformers, teenage mutant hero turtles, samurai pizza cats, captain planet, bassie en adriaan, teddy ruxspin, troetelbeertjes, telekids.
oh wat een bazentv was er vroeger toch.
Ik speelde EverQuest... en kabel was in zuid-limburg nog verre toekomstmuziek. De eerste telefoonrekening bedroeg 360 gulden. Het gesprek met mijn ouders dat daarop volgde was... intens.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:07 schreef OProg het volgende:
En dan al bang worden rond de tijd dat de telefoonrekening binnen moest komen.
Ik verzon altijd smoesjes dat ik iets voor school moest opzoekenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:28 schreef female81 het volgende:
Pril internet, medio jaren 90. Wij begin-dertigers zijn zo'n beetje de eersten die ermee te maken kregen. Destijds nog in weinig huishoudens beschikbaar. Zodra het wél beschikbaar was in jouw woning, moest je jezelf scheel betalen aan telefoontikken (wie herinnert zich die piepjes nog, bij het starten van het internet?), want internetten via de kabel was nog geen gemeengoed. Dus na een bepaalde tijd moest je er weer af.
Op de middelbare school waar ik op zat kreeg je aan het einde van het schooljaar een lijst vol activiteiten, waar je er eentje uit kon kiezen. Varierend van een dagje Efteling, of een retourtje Antwerpen, tot... een hele dag lang internetten op school (dat was in 1996).
Dus dat werd toen nog als iets heel speciaals gezien.
Maar veel meer leuks dan de Veronica-site was er destijds nog niet te vinden, in mijn herinnering dan.
Gefeliciteerd dan maar weer. Op naar de 40!quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:02 schreef gianni61 het volgende:
vanaf vandaag mag ik mezelf ook officieel bij de begin 30ers rekenen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |