quote:KNWU stelt onderzoekscommissie in
Toegevoegd: dinsdag 6 nov 2012, 23:05
De KNWU gaat een onderzoekscommissie instellen die het dopinggebruik in de wielersport in Nederland in kaart moet brengen. De commissie wordt eind deze maand geinstalleerd en zal uiterlijk 1 juli rapport uitbrengen.
Renners en begeleiders die meewerken met het onderzoek en schuld bekennen, kunnen volgens de commissie rekenen op strafvermindering. Dit zal nog wel met het mondiale anti-dopingagentschap WADA moeten worden kortgesloten.
Aanvankelijk onderzocht de KNWU of het mogelijk was een waardheidscommissie in te stellen, maar aan het verklaren onder ede zaten te veel juridische haken en ogen.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Discovery is via hun site, TLC gewoon via de tv voor ons toch?
Klinkt overigens als een bijzonder interessante zenderBest wel twijfelachtig dat ik TLC als man zijnde een leuke zender vindSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga er vannacht in ieder geval even voor zitten om 03:00. Ben erg benieuwd.
Land of the free. Home of the brave.
quote:Edwig Van Hooydonck is dan al gestopt - hij wil niet langer meedoen aan het epo-circus. "Nadat ik gestopt ben ik een gesprek gehad met Hein Verbruggen [destijds voorzitter van de internationale wielerunie UCI], hem verteld wat er speelde. Hij zei dat ik overdreef. [...]"
Hein Verbruggen lijkt op zijn minst niet erg enthousiast geweest om met epo-gebruik af te rekenen, naief of zou er meer achter zitten? Financiele belangen wellicht?quote:Peter Winnen: "Er zijn zoveel kansen geweest om het op te lossen. In de begintijd van epo hebben ploegleiders - onder wie Walter Godefroot en ik denk ook Jan Raas - aan de bel getrokken bij de UCI. Daar is - behalve het instellen van een hematocrietgrens - niet mee gedaan. En nu zitten we met een klucht van zeven Tours zonder winnaar."
Is al vaker aangegeven. Amerikaan dus financieel interessant. Verbruggen wilde ook het wielrennen uitbreiden. Marketingmannetje van Nyenrode per slot van rekening.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:37 schreef Kowloon het volgende:
Nog wat aardige passages uit een NRC artikel (papier) over de UCI:
[..]
[..]
Hein Verbruggen lijkt op zijn minst niet erg enthousiast geweest om met epo-gebruik af te rekenen, naief of zou er meer achter zitten? Financiele belangen wellicht?
Aha, goed punt. Interessant wordt dan natuurlijk of achterhaald kan worden hoe ver hij daarin is gegaan, hopelijk zegt Armstrong daar wat over.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Is al vaker aangegeven. Amerikaan dus financieel interessant. Verbruggen wilde ook het wielrennen uitbreiden. Marketingmannetje van Nyenrode per slot van rekening.
De Olympische Spelen kunnen ze wel opdoeken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:02 schreef THEFXR het volgende:
leuk lijstje:
https://en.wikipedia.org/(...)_for_doping_offences
Ja, wie wil er nou aan zo'n dopingparade meedoen. Straks is het wielrennen nog schoner dan het evenement waarvan het is uitgesloten vanwege doping.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:08 schreef TargaFlorio het volgende:
De Olympische Spelen kunnen ze wel opdoeken.
tja, tis tegelijk met de VS, daar komen ook tig reclame onderbrekingen......quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:58 schreef Ericr het volgende:
Jammer dat het op zo'n retard zender komt vannacht maar het is niet anders. Zeker tig reclamefilmpjes tussendoor met aankondigingen voor gare TLC programma's.
Idd, denk dat de wekker 50 minuten eerder ook wel volstaat.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tja, tis tegelijk met de VS, daar komen ook tig reclame onderbrekingen......
Eerder?quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:49 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Idd, denk dat de wekker 50 minuten eerder ook wel volstaat.
Oh, ik dacht om 02.10quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:57 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, opnemen en eerder opstaan om het te kijken.
Maar tien Nederlanders. Proper volkquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:02 schreef THEFXR het volgende:
leuk lijstje:
https://en.wikipedia.org/(...)_for_doping_offences
Zag net dat Melle van Gemerden ook betrapt wasquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:06 schreef Szura het volgende:
Ondertussen wat tennis op, genoeg te doen tijdens reclames
Staan vast wat mensen niet op de lijst, Odesnik bijvoorbeeld mist al.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:04 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maar tien Nederlanders. Proper volk
Ben benieuwd wat we nog te horen krijgen over Soderling en Nadal. En achter Williams en Errani mag ook wel eens aan worden gezeten.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:13 schreef Szura het volgende:
[..]
Staan vast wat mensen niet op de lijst, Odesnik bijvoorbeeld mist al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |