ik weet wel wat borderline is hoor. en ik heb zelfs je gehele op gelezen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:14 schreef Alissila het volgende:
[..]
[..]
Ik lees altijd graag lange verhalen op Fok! Ben ik de enige..?
Je hoeft het niet te lijmen, het gaat er meer om dat je vanaf nu je prettig gedraagt naar hem toe.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:59 schreef Alissila het volgende:
Maar, mijn vraag aan jullie is: Hoe 'lijm' ik dit?
Als jij emotie voelt opwellen, even afstand nemen van hem, en zelf afhandelen. Ik vind niet dat je hem als "bliksemafleider" mag gebruiken. Hoogstens zou je tegen hem kunnen zeggen: neem afstand van me, als ik emo zit te doen.quote:En: Hoe zorg ik ervoor dat hij op het moment weet hoe hij moet reageren?
Deze post is zo wijs.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:16 schreef VaLkyRie het volgende:
Begrijp jij wel wat hij nodig heeft? Zoals vaker met dit soort topics wordt alles beschreven uit het eigen perspectief. Ik heb een stoornis, ik heb dit nodig, ik moet zo behandeld worden. Ten eerste moet je communiceren. Je vriendje is geen hulpverlener maar een gewoon mens die een dito partner nodig heeft. En dan is er een relatie met communicatie, respect en ruimte voor jezelf en die ander. Als je nou eens probeert die partner te zijn voor hem? En in het verlengde daarvan kan je je afvragen of jij hem wel gelukkig gaat maken in de geestelijke toestand waarin je je bevindt. Dat klinkt hard, maar voor hem is dit een gebed zonder einde natuurlijk. Hij is de hulpverlener en jij bent het slachtoffer, dat is geen eerlijke balans.
Goede reactie! Hij geeft inderdaad aan dat hij voor zijn gevoel alleen maar geeft, en er niets voor terugkrijgt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:16 schreef VaLkyRie het volgende:
Begrijp jij wel wat hij nodig heeft? Zoals vaker met dit soort topics wordt alles beschreven uit het eigen perspectief. Ik heb een stoornis, ik heb dit nodig, ik moet zo behandeld worden. Ten eerste moet je communiceren. Je vriendje is geen hulpverlener maar een gewoon mens die een dito partner nodig heeft. En dan is er een relatie met communicatie, respect en ruimte voor jezelf en die ander. Als je nou eens probeert die partner te zijn voor hem? En in het verlengde daarvan kan je je afvragen of jij hem wel gelukkig gaat maken in de geestelijke toestand waarin je je bevindt. Dat klinkt hard, maar voor hem is dit een gebed zonder einde natuurlijk. Hij is de hulpverlener en jij bent het slachtoffer, dat is geen eerlijke balans.
Mag ik dan wel zeggen dat je zelf ook niet heel sterk in je schoenen stond?quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:18 schreef bamischijf het volgende:
Ik wil je met het volgende niet kwetsen, maar ik wil wel graag eerlijk zijn:
Zelf heb ik 6 maanden met een meisje met borderline gehad. Destijds waren we beide van jouw leeftijd. Ik wil achteraf helemaal niet zeggen dat het een slecht meisje was ofzo, verre van, maar de relatie heeft me compleet kapot gemaakt. 7 jaar later zit ik er nu (nog) voor bij een psycholoog.
ja natuurlijk. Dus als hij jou niet begrijpt brandt je m af onder het mom an dat hij jou niet begrijpt etc. Als hij 9x op dezelfde manier reageert in eenzelfde situatie, dan neemt ie aan dat ie dat de 10e x ook zo moet doen, maar als dat jou niet zint en jij van je padje gaat omdat hij jou zogenaamd niet begrijpt...heb je enig idee hoe vermoeiend dat is?quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:09 schreef Alissila het volgende:
[..]
Een kwestie van aanvoelen en leren door proberen. Het is in grote lijnen
Gelukkig had ik zelf al hulp gezocht toen ik weer in een relatie zat, maar anders was die voor mij ook een goeie geweest.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:19 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik had deze post 3 jaar eerder wel kunnen gebruiken.
die jongen heeft een hoop stress vanwege de financiele problemen met zijn ouders. en jij maakt je vooral druk over hoe hij op jou reageert.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:19 schreef Alissila het volgende:
[..]
Goede reactie! Hij geeft inderdaad aan dat hij voor zijn gevoel alleen maar geeft, en er niets voor terugkrijgt.
Ik denk ook dat hij zijn tijd verspild aan mij, maar ik kan hem niet laten gaan (Ik ben egoïstisch op dat oppervlak). Ik heb die liefde en die steun nodig die hij me biedt. Hij is normaal extreem rustig en bedachtzaam, en mijn rots in de branding. Hij geeft zo moeilijk thuis wat hij nodig heeft... Wat heeft een jongen nodig? Tussen mijn 'aanvallen' door ben ik zo zorgzaam mogelijk!
Dit is precies wat ik doe...quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ja natuurlijk. Dus als hij jou niet begrijpt brandt je m af onder het mom an dat hij jou niet begrijpt etc. Als hij 9x op dezelfde manier reageert in eenzelfde situatie, dan neemt ie aan dat ie dat de 10e x ook zo moet doen, maar als dat jou niet zint en jij van je padje gaat omdat hij jou zogenaamd niet begrijpt...heb je enig idee hoe vermoeiend dat is?
Hij kan het dan 'nooit' goed doen, want jij bent uit op een bepaalde reactie, en als je een andere reactie krijgt dan waar jij op uit bent, dan wordt jij w.s. boos en dan ligt het aan hem? Volgens mij is het niet iets wat HIJ moet leren, volgens mij moet jij leren dat jij die verantwoordelijkheid moet nemen in plaats van af te schuiven op hem.
Dat mag, dat stond ik ook nietquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:20 schreef arachide. het volgende:
[..]
Mag ik dan wel zeggen dat je zelf ook niet heel sterk in je schoenen stond?
Ik was juist de hulpverlener die maar eeuwig door het vuur bleef gaan zonder ooit iets te kunnen doen..quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:21 schreef arachide. het volgende:
[..]
Gelukkig had ik zelf al hulp gezocht toen ik weer in een relatie zat, maar anders was die voor mij ook een goeie geweest.Je kan veel zeggen, maar van een depressie wordt je ook behoorlijk egocentrisch.
Ja, en dan is het aan hem hoe hij daar op reageert. Jij hebt dan het geluk dat hij rustig is, en dat hij dus veel pikt voor het hem ook te veel wordt, maar zijn emmer is overduidelijk aan het overlopen dus zijn grens is in zicht.quote:
Als we dan toch gaan lopen muggenziften, dat kan niet eens voor je 18de.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:10 schreef Re het volgende:
[..]
als je dan toch gaat lopen muggenziften is het
"Ik ben gediagnostiseerd met een borderline persoonlijkheidsstoornis"
ridderlijk van je.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik was juist de hulpverlener die maar eeuwig door het vuur bleef gaan zonder ooit iets te kunnen doen..
Ik denk niet dat ik goed kan functioneren zonder relatie. Hij is een soort van punt van veiligheid geweest. (Ik ben een moeilijke tiener geweest tot de behandeling begon, en de band tussen mijn ouders en mij hebben erg te lijden gehad)quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:18 schreef bamischijf het volgende:
Ik wil je met het volgende niet kwetsen, maar ik wil wel graag eerlijk zijn:
Zelf heb ik 6 maanden met een meisje met borderline gehad. Destijds waren we beide van jouw leeftijd. Ik wil achteraf helemaal niet zeggen dat het een slecht meisje was ofzo, verre van, maar de relatie heeft me compleet kapot gemaakt. 7 jaar later zit ik er nu (nog) voor bij een psycholoog.
Wat ik bedoel te zeggen: Ook al zijn van beide de bedoelingen nog zo goed. Er is gewoon helaas een hele grote kans dat de ander hier niet op de juiste manier mee om moet gaan. Ik heb geleerd dat je daarvoor héél sterk in je schoenen moet staan. Iets wat lastig is met een roze bril op.
Ik zou zeggen: laat het idee van een relatie even los. Werk eerst aan jezelf. Een 'handleiding' gaat sowieso niet werken in een relatie. Het meisje waar ik destijds wat mee gehad heeft dat uiteindelijk ook gedaan en heeft nu al 3 jaar een hele goede relatie met een leuke jongen
Ik moet ook echt zeggen dat ik echt nu. NU NU. realiseer dat relaties ook op die manier gelijk moeten zijn. Ik dacht echt dat als je ergens anders de ander in op kon vangen, dat het dan wel mooi in balans was. Maar dat is echt pure onzin natuurlijk!quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik was juist de hulpverlener die maar eeuwig door het vuur bleef gaan zonder ooit iets te kunnen doen..
Long time no seeeeeeeeeeequote:Op donderdag 17 januari 2013 16:24 schreef SiIk het volgende:
[..]
Als we dan toch gaan lopen muggenziften, dat kan niet eens voor je 18de.
Verder wat de rest zegt, ga eerst aan jezelf werken, en kijk later of een relatie daar wel inpast.
Ja, precies. Alles is zijn schuld in jouw ogen. Jij doetniet aan zelfreflectie, jij stopt met redeneren zodra de volgende stap in dat redenatieproces is dat de verantwoordelijk voor iets bij jou ligt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:23 schreef Alissila het volgende:
Ik had dit niet verwacht, maar jullie laten mij zijn perspectief zijn! Ik voel me verschrikkelijk, jullie hebben gelijk!
Ik gaf hem gisteren ook nog de schuld dat hij mijn avond had verpest, en dat ik daardoor mijn tentamens zou verpesten!
Tuurlijk kan dat wel voor je achttiende, hoe kom je daar nou bij..? Kinnik is Jeugd Gezondheidszorg, en daar zijn kinderen ook in 'opgenomen' omdat zij niet thuis konden functioneren. Er lopen genoeg kinderen rond met een dergelijke label.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:24 schreef SiIk het volgende:
[..]
Als we dan toch gaan lopen muggenziften, dat kan niet eens voor je 18de.
Verder wat de rest zegt, ga eerst aan jezelf werken, en kijk later of een relatie daar wel inpast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |