dat je nog durft na het icesave debacle...greed je weet wat er van komt hé...quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
In mijn geval euro's. Maar je kunt ook deposito's in Chinese RMB of US$ afsluiten (tegen lagere rente) ik weet niet of daarvoor ook die actie geldt.
[..]
Nee, Luxemburg
Hoezo, heeft daar iemand geld verloren dan?quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
dat je nog durft na het icesave debacle...greed je weet wat er van komt hé...
Je zult de papieren naar de Luxemburgse centrale bank moeten sturen om aan het gegarandeerde tegoed te komen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:30 schreef RamboDirk het volgende:
dat je nog durft na het icesave debacle...greed je weet wat er van komt hé...
Ik heb behoorlijk wat meer vertrouwen in het schatrijke Luxemburg qua banken dan in die 300.000 vikingen die van een paar vissen leven...quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:50 schreef SeLang het volgende:
Verder:
- China dat één van hun 4 grootste systeembanken laat falen? (eigendom van de staat!)
- En vervolgens Luxemburg die haar garanties niet nakomt wat betreft de Luxemburgse tak (wat maar een klein bankje is) terwijl de hele economie van dat land afhangt van banking? Je weet wat er dan gebeurt met de andere Luxemburgse banken...
Dat ligt eraan waaraan... Zolang je het niet nodig hebt is er bar weinig wat rendabel is. Als je het wel nodig hebt is alles rendabel: nieuwe bank, nieuwe auto, nieuwe TV, nieuw bed, verbouwing, etc.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Wanneer stopt deze belachelijke daling nu eindelijk? Het is bijna rendabeler om het uit te gaan geven....
Je hebt de negatieve rente op staatsobligaties gehad, misschien komt dat ook voor spaarrekeningen? Verder.....de hypotheekrente is al tijden nauwelijks van z' n plaats gekomen...quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Wanneer stopt deze belachelijke daling nu eindelijk? Het is bijna rendabeler om het uit te gaan geven....
quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:17 schreef Tha_Duck het volgende:
En MoneYou gaat per morgen WEER omlaag. Van 2,35 naar 2,20.
Dat van die energiebesparing is wel een goeie opmerking/investering. Maar om m'n bestaande - en perfect werkende - droger/TV/vaatwasser/ketel te gaan vervangen door een nieuw exemplaar...ook zo wat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat ligt eraan waaraan... Zolang je het niet nodig hebt is er bar weinig wat rendabel is. Als je het wel nodig hebt is alles rendabel: nieuwe bank, nieuwe auto, nieuwe TV, nieuw bed, verbouwing, etc.
Okee, misschien besparen op energieverbruik, dat kan rendabel zijn op langere termijn: zuinigere vriezer, wasdroger, TV, computer, etc.
Volgens e.on zouden zonnepanelen een rendement van ongeveer 5% moeten opleveren. Dat betekend dat als ik nu iets van 4000 euro uitgeef die tegen 2,2% staat en de panelen ook echt 5% opbrengen ik 2,8% meer rendement ontvang. En dat jaar na jaar. Pas als de rente boven de 5% komt draait het om.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat ligt eraan waaraan... Zolang je het niet nodig hebt is er bar weinig wat rendabel is. Als je het wel nodig hebt is alles rendabel: nieuwe bank, nieuwe auto, nieuwe TV, nieuw bed, verbouwing, etc.
Okee, misschien besparen op energieverbruik, dat kan rendabel zijn op langere termijn: zuinigere vriezer, wasdroger, TV, computer, etc.
Hoeveel je krijgt hangt natuurlijk af van hoeveel geld je op dat deposito zet. Maar goed, ik heb aankondiging van de actie nog niet gezien.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Toch ziet http://www.icbc.co.nl/ er niet echt uit als iets wat vertrouwen wekt (voor zover banken dat nog kunnen).
Ze bieden de mogelijkheid om te sparen in dollars (iets wat ik jaren geleden al wou maar nooit voor elkaar kreeg, waarna de dollar volgens verwachting enorm in waarde steeg), maar daarbij is de rente bar laag.
Deposito's kunnen worden afgesloten vanaf 500 euro. Als ze daar 150 euro bij cadeau geven vertrouw ik het voor geen cent
Negatieve rente op spaarrekeningen zal nooit gebeuren. Simpel gezegd omdat als dat gebeurd iedereen zijn geld van de bank trekt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Je hebt de negatieve rente op staatsobligaties gehad, misschien komt dat ook voor spaarrekeningen? Verder.....de hypotheekrente is al tijden nauwelijks van z' n plaats gekomen...
Marktplaats! Verkopen die dingenquote:Op donderdag 24 januari 2013 12:31 schreef blomke het volgende:
Maar om m'n bestaande - en perfect werkende - droger/TV/vaatwasser/ketel te gaan vervangen door een nieuw exemplaar...ook zo wat.
Online bestellenquote:Bovendien moet je dan evt. naar een winkel toe...in een winkelstraat
![]()
...met verkopers
![]()
![]()
..die je iets willen verkopen......... en ik wil niks kopen....
Ik denk altijd zo: zodra ze moeten voorrekenen dat het rendabel is, geloof ik het niet. Die 5% hangt met dusdanig veel onzekerheden en aannames aan elkaar, dat je net zo goed zo'n Spaarbeleg beleggingspolis met geleend geld had kunnen afsluitenquote:Op donderdag 24 januari 2013 12:33 schreef Tha_Duck het volgende:
Volgens e.on zouden zonnepanelen een rendement van ongeveer 5% moeten opleveren. Dat betekend dat als ik nu iets van 4000 euro uitgeef die tegen 2,2% staat en de panelen ook echt 5% opbrengen ik 2,8% meer rendement ontvang. En dat jaar na jaar. Pas als de rente boven de 5% komt draait het om.
Dat is best een goed punt, daar zou ik geen 5-10 jaar op durven gokken.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:34 schreef SeLang het volgende:
Btw: wat ik zelf als grootste risico beschouw is niet het failliet van ICBC maar het uiteenvallen van de euro, waarbij je de nieuwe Luxemburgse valuta terugkrijgt in plaats van de Nederlandse.
Die heb ik minder dan een maand geleden nog afgesloten voor 2,60%quote:• De rente van MoneYou Sparen 1 Jaar Vast wordt verlaagd van 2,50% naar 2,30%***.
* Spezza19 gaat er ook maar 1 aanvragen...quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:09 schreef mrbombastic het volgende:
Gisteravond een aanvraag verstuurd naar ICBC, nu al een rekening voor me geopend.
Daar kunnen de meeste banken nog wat van leren!
LPB heeft er ook nog een voor 2,65%. Daar gaat mijn geld deels heen een dezer dagen (tenzij LPB me voor is met opnieuw een renteverlagingquote:Op donderdag 24 januari 2013 13:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die heb ik minder dan een maand geleden nog afgesloten voor 2,65%
[ afbeelding ]
Ik zal je nog sterker vertellen. Gisteravond (18:30, dus 19:30 Nederlandse tijd!) werd ik opgebeld door een medewerker van ICBC vanwege de deposito opdracht die ik die dag had gestuurd. Hij was bang dat hij me tekort zou doen als hij die nu zou afsluiten omdat er een speciale actie aan zat te komen en dat kon mij 150 euro schelen. Hij adviseerde me om morgen (=vandaag) naar ICBC te bellen om dit veilig te stellen (hij was zelf niet aanwezig de volgende twee werkdagen dus kon het zelf niet opvolgen).quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:09 schreef mrbombastic het volgende:
Gisteravond een aanvraag verstuurd naar ICBC, nu al een rekening voor me geopend.
Daar kunnen de meeste banken nog wat van leren!
Die zat al vol tegen 3,95% en vanmorgen toen die afliep heb ik hem verlengd tegen 2,65%quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
LPB heeft er ook nog een voor 2,65%. Daar gaat mijn geld deels heen een dezer dagen (tenzij LPB me voor is met opnieuw een renteverlaging).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |