Vorig deel: NWS / NS laat meisje van 16 aan haar lot overquote:ad.nl
De identiteit van het 16-jarige meisje dat vrijdagavond laat door de NS uit de trein is gezet, is bekend. Volgens Omroep West gaat het om Loreen Tielman, de dochter van de overleden indorocker Andy Tielman. 'Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten', aldus Loreen.
16-jarig meisje terecht door NS uit trein gezet
De 16-jarige werd om 23.00 uur aan haar lot overgelaten op een uitgestorven perron van station Moerwijk in Den Haag.
'Ik wilde naar Rijswijk, en ik had blijkbaar het verkeerde kaartje. De controleur gooide me de trein uit en begon niet over een boete, ik kon er niet op ingaan. Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten. Ik stond er in mijn eentje, het was donker en ijskoud. Op een gegeven moment kwam er een man die me raar aankeek en ik wist niet wat ik moest', luidt haar verhaal aan Omroep West. 'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest. Ik kon geen andere trein nemen, want er kwam geen trein door vertragingen. Ik wist niet hoe ik naar huis moest; er was geen tram of bus, niets.'
Onverantwoord
Het meisje belde de politie en werd geholpen door een agent, die telefonisch contact met haar hield totdat haar moeder haar kon ophalen. Dit lukte niet direct, omdat ze niet over een auto beschikt. Loreen: 'Ik vind het niet kunnen dat ik uit de trein ben gezet. Ik ben 16 en geen kind meer, maar je kunt niet een minderjarig persoon om 23.00 's nachts de trein uitzetten als het kaartje niet 100 procent klopt.'
Loreens moeder vindt het onverantwoord dat de conducteur haar dochter uit de trein zette op een station dat als onveilig bekend staat.
De NS heeft nog niet gereageerd op de zaak.
1. Het was niet "the middle of nowhere"quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als het meisje was verkracht op dat station. Natuurlijk zat dat meisje fout. Maar redelijk harteloos om dat kind vervolgens in de middle of no where uit de trein te zetten.
De NS is sinds dit incident compleet van slag. Die zijn drukker bezig met het uit laten vallen van treinen dan met mevrouw die een trein uit werd gezet. Dat dit nieuws nog de drie topics heeft gehaald..quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:30 schreef macca728 het volgende:
tuurlijk, tot de reactie van NS komt.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:33 schreef portie het volgende:
[..]
De NS is sinds dit incident compleet van slag. Die zijn drukker bezig met het uit laten vallen van treinen dan met mevrouw die een trein uit werd gezet. Dat dit nieuws nog de drie topics heeft gehaald..
Dit topic over een epische, geschiedenisveranderende gebeurtenis gaat inderdaad nog steeds door jaquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:29 schreef Insomnia_ het volgende:
gaat dit non topic nog steeds door ja ?
Ja maar.. Quote uit het artikel:quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:44 schreef kip-kerrie het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)sz=15&via=1&t=m&z=15
Och och wat moest ze ver lopen zeg!!! Taxi??
Op een station dat op 2 kilometer ligt van een station dat je kent zit je natuurlijk in een compleet andere wereld. Dat moet je niet onderschatten he?quote:'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest."
Natuurlijk. En naar Rotterdam gaan kan prima, maar als je dan dichtbij huis ineens op het station staat, dan zou ik het ook niet meer weten...quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Op een station dat op 2 kilometer ligt van een station dat je kent zit je natuurlijk in een compleet andere wereld. Dat moet je niet onderschatten he?
santpoort noord en santspoort zuid is al helemaal mooiquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:10 schreef beantherio het volgende:
Ik zag trouwens dat de rit tussen de stations Moerwijk en Rijswijk amper 3 minuten duurt. Komt de trein nog wel echt op gang of moet ie gelijk na het optrekken alweer afremmen? Ongelooflijk dat twee stations zo dicht op elkaar kunnen liggen.
Is het een non-topic ? De lage journalistieke kwaliteit en het volledig onvermogen tot gedegen onderzoek van een groot landelijk dagblad als het AD lijkt mij toch vrij boeiendquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:29 schreef Insomnia_ het volgende:
gaat dit non topic nog steeds door ja ?
Het interview van TV West vond ik echt tenenkrommend.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Is het een non-topic ? De lage journalistieke kwaliteit en het volledig onvermogen tot gedegen onderzoek van een groot landelijk dagblad als het AD lijkt mij toch vrij boeiend
Eens. Maar van een regionale omroep verwacht ik qua journalistieke integriteit en kwaliteit minder dan van het op een na grootste dagblad van Nederland.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het interview van TV West vond ik echt tenenkrommend.
Op veel meer plaatsen zitten stations heel kort op elkaar. Helaas niks nieuws onder de zon. Tegenwoordig moet er in elke wijk een station staan. Hoewel sommige pittoreske plaatjes alleen een busstation hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:10 schreef beantherio het volgende:
Ik zag trouwens dat de rit tussen de stations Moerwijk en Rijswijk amper 3 minuten duurt. Komt de trein nog wel echt op gang of moet ie gelijk na het optrekken alweer afremmen? Ongelooflijk dat twee stations zo dicht op elkaar kunnen liggen.
TV West is tenenkrommend. Destijds bij de bangalijsten zelfmoord in Pijnacker hadden ze zelfs een 'Bangalijst' deskundige in de studioquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het interview van TV West vond ik echt tenenkrommend.
Moet je eens in Helmond kijken!quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:10 schreef beantherio het volgende:
Ja want tegenwoordig hebben we niet allemaal Google Maps op onze telefoon???quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja maar.. Quote uit het artikel:
[..]
Op een station dat op 2 kilometer ligt van een station dat je kent zit je natuurlijk in een compleet andere wereld. Dat moet je niet onderschatten he?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |