Vorig deel: NWS / NS laat meisje van 16 aan haar lot overquote:ad.nl
De identiteit van het 16-jarige meisje dat vrijdagavond laat door de NS uit de trein is gezet, is bekend. Volgens Omroep West gaat het om Loreen Tielman, de dochter van de overleden indorocker Andy Tielman. 'Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten', aldus Loreen.
16-jarig meisje terecht door NS uit trein gezet
De 16-jarige werd om 23.00 uur aan haar lot overgelaten op een uitgestorven perron van station Moerwijk in Den Haag.
'Ik wilde naar Rijswijk, en ik had blijkbaar het verkeerde kaartje. De controleur gooide me de trein uit en begon niet over een boete, ik kon er niet op ingaan. Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten. Ik stond er in mijn eentje, het was donker en ijskoud. Op een gegeven moment kwam er een man die me raar aankeek en ik wist niet wat ik moest', luidt haar verhaal aan Omroep West. 'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest. Ik kon geen andere trein nemen, want er kwam geen trein door vertragingen. Ik wist niet hoe ik naar huis moest; er was geen tram of bus, niets.'
Onverantwoord
Het meisje belde de politie en werd geholpen door een agent, die telefonisch contact met haar hield totdat haar moeder haar kon ophalen. Dit lukte niet direct, omdat ze niet over een auto beschikt. Loreen: 'Ik vind het niet kunnen dat ik uit de trein ben gezet. Ik ben 16 en geen kind meer, maar je kunt niet een minderjarig persoon om 23.00 's nachts de trein uitzetten als het kaartje niet 100 procent klopt.'
Loreens moeder vindt het onverantwoord dat de conducteur haar dochter uit de trein zette op een station dat als onveilig bekend staat.
De NS heeft nog niet gereageerd op de zaak.
1. Het was niet "the middle of nowhere"quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als het meisje was verkracht op dat station. Natuurlijk zat dat meisje fout. Maar redelijk harteloos om dat kind vervolgens in de middle of no where uit de trein te zetten.
De NS is sinds dit incident compleet van slag. Die zijn drukker bezig met het uit laten vallen van treinen dan met mevrouw die een trein uit werd gezet. Dat dit nieuws nog de drie topics heeft gehaald..quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:30 schreef macca728 het volgende:
tuurlijk, tot de reactie van NS komt.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:33 schreef portie het volgende:
[..]
De NS is sinds dit incident compleet van slag. Die zijn drukker bezig met het uit laten vallen van treinen dan met mevrouw die een trein uit werd gezet. Dat dit nieuws nog de drie topics heeft gehaald..
Dit topic over een epische, geschiedenisveranderende gebeurtenis gaat inderdaad nog steeds door jaquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:29 schreef Insomnia_ het volgende:
gaat dit non topic nog steeds door ja ?
Ja maar.. Quote uit het artikel:quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:44 schreef kip-kerrie het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)sz=15&via=1&t=m&z=15
Och och wat moest ze ver lopen zeg!!! Taxi??
Op een station dat op 2 kilometer ligt van een station dat je kent zit je natuurlijk in een compleet andere wereld. Dat moet je niet onderschatten he?quote:'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest."
Natuurlijk. En naar Rotterdam gaan kan prima, maar als je dan dichtbij huis ineens op het station staat, dan zou ik het ook niet meer weten...quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Op een station dat op 2 kilometer ligt van een station dat je kent zit je natuurlijk in een compleet andere wereld. Dat moet je niet onderschatten he?
santpoort noord en santspoort zuid is al helemaal mooiquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:10 schreef beantherio het volgende:
Ik zag trouwens dat de rit tussen de stations Moerwijk en Rijswijk amper 3 minuten duurt. Komt de trein nog wel echt op gang of moet ie gelijk na het optrekken alweer afremmen? Ongelooflijk dat twee stations zo dicht op elkaar kunnen liggen.
Is het een non-topic ? De lage journalistieke kwaliteit en het volledig onvermogen tot gedegen onderzoek van een groot landelijk dagblad als het AD lijkt mij toch vrij boeiendquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:29 schreef Insomnia_ het volgende:
gaat dit non topic nog steeds door ja ?
Het interview van TV West vond ik echt tenenkrommend.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Is het een non-topic ? De lage journalistieke kwaliteit en het volledig onvermogen tot gedegen onderzoek van een groot landelijk dagblad als het AD lijkt mij toch vrij boeiend
Eens. Maar van een regionale omroep verwacht ik qua journalistieke integriteit en kwaliteit minder dan van het op een na grootste dagblad van Nederland.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het interview van TV West vond ik echt tenenkrommend.
Op veel meer plaatsen zitten stations heel kort op elkaar. Helaas niks nieuws onder de zon. Tegenwoordig moet er in elke wijk een station staan. Hoewel sommige pittoreske plaatjes alleen een busstation hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:10 schreef beantherio het volgende:
Ik zag trouwens dat de rit tussen de stations Moerwijk en Rijswijk amper 3 minuten duurt. Komt de trein nog wel echt op gang of moet ie gelijk na het optrekken alweer afremmen? Ongelooflijk dat twee stations zo dicht op elkaar kunnen liggen.
TV West is tenenkrommend. Destijds bij de bangalijsten zelfmoord in Pijnacker hadden ze zelfs een 'Bangalijst' deskundige in de studioquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het interview van TV West vond ik echt tenenkrommend.
Moet je eens in Helmond kijken!quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:10 schreef beantherio het volgende:
Ja want tegenwoordig hebben we niet allemaal Google Maps op onze telefoon???quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja maar.. Quote uit het artikel:
[..]
Op een station dat op 2 kilometer ligt van een station dat je kent zit je natuurlijk in een compleet andere wereld. Dat moet je niet onderschatten he?
Omdat het excuus van "oh ik heb per ongeluk een verkeerd kaartje gekocht" dan niet meer werkt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:47 schreef kip-kerrie het volgende:
Waarom reisde het meisje eigenlijk niet zoals iedereen met een OV chipkaart????????
Voor iedere dag naar Rotterdam, zou je dat wel verwachten.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:47 schreef kip-kerrie het volgende:
Waarom reisde het meisje eigenlijk niet zoals iedereen met een OV chipkaart????????
Denk je ? Dan vergeet ze weer in te checken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor iedere dag naar Rotterdam, zou je dat wel verwachten.
Nog 2 jaar, krijgt ze studentenkaart, dat lost het probleem, grotendeels op.
Heb je dat nodig dan in een stad als Den Haag? Zeker als je er regelmatig komt moet je gewoon de weg weten.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Ja want tegenwoordig hebben we niet allemaal Google Maps op onze telefoon???
Ik woon erquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Heb je dat nodig dan in een stad als Den Haag? Zeker als je er regelmatig komt moet je gewoon de weg weten.
Waarom ? Misschien koopt mamma gewoon iedere week 5 ongestempelde kaartjes voor haarquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor iedere dag naar Rotterdam, zou je dat wel verwachten.
Ik niet, maar ik kom er wel elke dag en ik weet in grote lijnen de weg wel in de stadquote:
Ze zegt zelf in het filmpje dat ze de automaat gebruikt voor die ritjes.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:52 schreef Grouch het volgende:
[..]
Waarom ? Misschien koopt mamma gewoon iedere week 5 ongestempelde kaartjes voor haar
Kinderen tot en met 3 jaar reizen gratis met de treinquote:Op woensdag 16 januari 2013 23:15 schreef Radobe het volgende:
En over die baby die per ongeluk alleen in de trein bleef, hoor je dan weer weinig.
Zwijndrecht - Station Dordrecht Centraal ook toch?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:10 schreef beantherio het volgende:
Ze zegt wel meer in het filmpje wat niet waar isquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ze zegt zelf in het filmpje dat ze de automaat gebruikt voor die ritjes.
Niet zonder begeleidingquote:Op vrijdag 18 januari 2013 06:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kinderen tot en met 3 jaar reizen gratis met de trein
Het wordt steeds komischer...quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:44 schreef kip-kerrie het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)sz=15&via=1&t=m&z=15
Och och wat moest ze ver lopen zeg!!! Taxi??
En ze had dus op minder dan 100 meter loopafstand een tram of bus kunnen nemen, maarja Loreen Tielman is te dom om te poepen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:43 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Het wordt steeds komischer...
Kind is waarschijnlijk dik verwend, wel de stoere volwassenpraat hebben maar verder geen eigen poten om op te staan. Ze besluit zelf om 11 uur de trein te nemen, uit de andere richting dan het kaartje. En dan denken dat ze wel even zullen wachten tot je een kaartje bij de automaat koopt voor 1 hele stop... alsof ze voor het gemak vergeten dat ze al een paar stations leuk mee zwart reed.
En dat met de gedachte dat elke werkgever tegenwoordig sollicitanten wel googled...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:46 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
En ze had dus op minder dan 100 meter loopafstand een tram of bus kunnen nemen, maarja Loreen Tielman is te dom om te poepen.
Het grappige is dat als je nu op Loreen Tielman googled je dit tegenkomt, dit wis je nooit meer uit.
die zullen wel terughoudend zijn, als ze van 2 km al niet naar huis kan, hoe moet ze dan ooit op haar werk verschijnenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:46 schreef Uccie het volgende:
[..]
En dat met de gedachte dat elke werkgever tegenwoordig sollicitanten wel googled...
Dat is pas lullig.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:46 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Het grappige is dat als je nu op googled je dit tegenkomt, dit wis je nooit meer uit.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:47 schreef Chahna het volgende:
[..]
die zullen wel terughoudend zijn, als ze van 2 km al niet naar huis kan, hoe moet ze dan ooit op haar werk verschijnen
hoe geniaal hahahaquote:Op vrijdag 18 januari 2013 16:48 schreef Uccie het volgende:
[..]en dan in je brief zetten dat je pro-actief en vindingrijk bent!
Loraine Jane Tielman!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:46 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
En ze had dus op minder dan 100 meter loopafstand een tram of bus kunnen nemen, maarja Loreen Tielman is te dom om te poepen.
Het grappige is dat als je nu op Loreen Tielman googled je dit tegenkomt, dit wis je nooit meer uit.
Ah kijk aan, de media heeft dus expres de naam veranderd! Niet Loreen maar Loraine (Jane) Tielman! Loraine Tielman!quote:
Ze kan zich altijd registreren en hier eea uitleggen. Hoe ze het precies voor elkaar kreeg "om het verkeerde kaartje te kopen", wat er werkelijk gezegd en gedaan werd in de trein door de conductrice, waarom ze zei niet bekend te zijn in Moerwijk terwijl ze er volgens haar FB regelmatig 's avonds langsfietst, waarom ze zei dat er geen treinen, bussen en trams reden terwijl er nog zat ging etc.quote:
Das een kwestie van gas geven en dan uitrollen. Die afstand kun je letterlijk lopen in minder dan een kwartier.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 06:45 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Zwijndrecht - Station Dordrecht Centraal ook toch?
Wat denk je van Zoetermeer - Zoetermeer Oost (letterlijk 1,1 km). Echt lachwekkend.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Das een kwestie van gas geven en dan uitrollen. Die afstand kun je letterlijk lopen in minder dan een kwartier.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 02:19 schreef MakkieR het volgende:
NS mag zich in zijn handen knijpen dat dit een goede afloop heeft, stel dat het kind vervolgens door foute personen is opgepikt, verkracht en vermoord. Tot hoever heeft de NS dan bloed aan zijn handen? Een totaal gebrek aan dienstbaarheid en service, maar dat is het OV hedendaags mij niet vreemd.
Foute personen op dat tijdstip op dat station? Lijkt me heel sterk. En anders hoef je maar te gillen en er staan zo mensen naast je.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 02:19 schreef MakkieR het volgende:
NS mag zich in zijn handen knijpen dat dit een goede afloop heeft, stel dat het kind vervolgens door foute personen is opgepikt, verkracht en vermoord. Tot hoever heeft de NS dan bloed aan zijn handen? Een totaal gebrek aan dienstbaarheid en service, maar dat is het OV hedendaags mij niet vreemd.
Ah, de moeder laat van zich horen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 02:19 schreef MakkieR het volgende:
Ja, mocht je vroeger dan wel een goede service verwachten in het OV als je daarvoor weigerde te betalen?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 02:19 schreef MakkieR het volgende:
Een totaal gebrek aan dienstbaarheid en service, maar dat is het OV hedendaags mij niet vreemd.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 02:19 schreef MakkieR het volgende:
Mijn neefje van 6 ging laatst ook alleen van Utrecht naar Rotterdam, menneke moest poepen maar kan zijn kontje nog niet afvegen dus hij riep de conducteur, die vertikte het gewoon. Billetjes helemaal vastgekoekt, wat een slechte service! Geen bloed maar ook geen poep aan de handenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 02:19 schreef MakkieR het volgende:
Daar noem je ook een krant.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:11 schreef macca728 het volgende:
Nooit meer iets van gehoord ??
Vandaag nog 2 brieven in het AD hierover.
Omdat onverantwoordelijke mensen die hun eigen domme fouten op anderen proberen af te schuiven nu eenmaal een gevoelige snaar rakenquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:19 schreef CaptainCookie het volgende:
En waarom heeft zo'n marginaal bericht als deze al drie delen?
quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:25 schreef Oldie57 het volgende:
Wat een walgelijk bedrijf is die NS toch. Dat kind was bijna verkracht en/of vermoord.
Ze kon nog maar net ontkomen inderdaadquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:25 schreef Oldie57 het volgende:
Wat een walgelijk bedrijf is die NS toch. Dat kind was bijna verkracht en/of vermoord.
Alleen omdat ze zelf zei dat ze zich ongemakkelijk voelde?quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:25 schreef Oldie57 het volgende:
Omdat het illustratief is voor het gebrek aan journalistieke kwaliteit van de op een na grootste krant van Nederland.quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:19 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Daar noem je ook een krant.
En waarom heeft zo'n marginaal bericht als dit al drie delen?
omdat fokkers er op geilen om iemand af te kunnen zeikenquote:Op woensdag 23 januari 2013 09:19 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Daar noem je ook een krant.
En waarom heeft zo'n marginaal bericht als dit al drie delen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |