Waarborgfonds enkel als er getuigen zijn...quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:48 schreef Bart-Willem het volgende:
Had al een rondje gelopen om te zien of ik auto's met schade zag, en de politie was toevallig ook langsgekomen. Die zeiden ook al meteen: gevalletje waarborgfonds, want het bandenspoor in de sneeuw van de doorrijder was nog zichtbaar.
Baal er wel van, tig weken aan gewerkt en dan dit.
Van de staat van de auto bij parkeren toch? Los daarvan is de politie aanwezig geweest, dus ik neem aan dat het niet zo'n probleem is (mits daar ook een aantekening van is oid.)quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:51 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Waarborgfonds enkel als er getuigen zijn...
Ik stuur 'm altijd even een berichtje op het forum, of anders een sms of even bellenquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:40 schreef Charged het volgende:
Irish,heb jij toevallig het mailadres van Dirk bij de hand om via pm/dm door te geven?
Ik heb alleen zijn telnr nog.
Ik heb een zelfde soort isue gehad, Weliswaar niet met een Volvo ( ) maar er werd doodleuk om getuigen gevraagd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:54 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Van de staat van de auto bij parkeren toch? Los daarvan is de politie aanwezig geweest, dus ik neem aan dat het niet zo'n probleem is (mits daar ook een aantekening van is oid.)
Heb hem even gebeld,heb z'n mail weer.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:54 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik stuur 'm altijd even een berichtje op het forum, of anders een sms of even bellen
Topquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:08 schreef Charged het volgende:
[..]
Heb hem even gebeld,heb z'n mail weer.
Volgens mij bedoelen ze getuigen van hetgeen gebeurd is.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:54 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Van de staat van de auto bij parkeren toch? Los daarvan is de politie aanwezig geweest, dus ik neem aan dat het niet zo'n probleem is (mits daar ook een aantekening van is oid.)
Ja en nee: je moet getuigen hebben die hebben gezien dat de auto schadevrij op dezelfde plaats stond en in de tussentijd niet gebruikt is. Die getuigen heb ik, en de foto's met een dik pak sneeuw erop bewijst wel dat dat ding geen meter verplaatst is.quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:51 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Waarborgfonds enkel als er getuigen zijn...
Daarom is het ook tijd om te verhuizen, zal ook niet lang meer duren.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:46 schreef r8v2 het volgende:
Tsja, dat buurtje van je is ook niet helemaal alles. En kan ook ook gewoon opa of oma zijn geweest die het niet eens in de gaten heeft gehad .
De misses wil geen automaat, helemaal niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:38 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik weet nog een hele mooie en vooral goede 850 Estate 170pk automaat te koop, m'n ex-850. Ding heeft een Ferrita-uitlaat en al!
Waar ik automaat zei, bedoelde ik estate. Stop de tijd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:53 schreef JJH het volgende:
[..]
De misses wil geen automaat, helemaal niet.
Dus tenzij ie roze met glitters is, schat ik de kansen klein in.
Maar dan rijd ik er niet meer mee.
Linkje?
brave jongen niet liegen over mijn luiheid, automaat mag bestquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:56 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
Waar ik automaat zei, bedoelde ik estate. Stop de tijd.
Ha, dan hoef je sowieso niet aan te komen met een 850 JJH, die is in alle versies lomp groot en hoekigquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:43 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
ik wil iig geen station want ik zie daar gelijk een gezinnetje bij met een hond en een vent die corderoy broeken draagt en tweedjasjes en 'gezellig' elke zondag de hele bups inlaadt om naar opa en oma te gaan
daarnaast wil ik absoluut geen zilvergrijze maar die reden is te onzinnig en rascistisch voor woorden, alleen tja. kan er niks aan doen.. heb ik een associatie bij.
Daar nog weer naast vind ik de meeste volvo's nogal lomp, groot en hoekig,daar heb ik er al 1 van thuis genaamd JJH, wil een auto die wat kleiner is, ronder van vorm en gewoon.. mooier
jaja ik loop al terug naar de keukenquote:
heb ik zijn reputatie nu verpestquote:
Gaat hem niet meer worden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:57 schreef r8v2 het volgende:
Knetter, in een station heb je wel meer ruimte om jullie eh, gezamenlijke hobby uit te voeren .
misschien is die van je pa keihard aan het compenseren voor valse lucht en kan 'ie niet rijker lopen en is jouw lampje stukquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:40 schreef r8v2 het volgende:
Juist.
Mijn pa's 940 die perfect liep inclusief keurige CO-waarden: lambdasensorlampje aan
Mijn eigen 940 die een stuk minder loopt, CO waardes te hoog liggen en ik na nameten weet dat de lambdasensor stuk is: geen lambdasensorlampje aan.
LH2.4 .
Universele erin vrotten, die werken ook gewoon. Moet je alleen even kijken hoeveel draden je hebt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:47 schreef r8v2 het volgende:
Ja not. De versie 90-94 kost al 80 euro bijna en de 95-98 versie hebben ze niet...
De how-to voor de 740 moet ik nog online gooien, maar die van de 240 is nagenoeg hetzelfde. Je moet eigenlijk met een ohm-meter klooien want het gaat niet om voltage maar weerstand/ohm/etc. Zie http://www.volvotips.com/(...)r-fault-tracing.htmlquote:
Ja, geen zin, ik houd liever alles zo origineel mogelijk. En voor 35 euro mag ik niet klagen .quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:21 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Universele erin vrotten, die werken ook gewoon. Moet je alleen even kijken hoeveel draden je hebt.
Hij moet gewoon een waarde tussen de 0 en 1 volt afgeven. Met warme motor rond de 0.5-0.6 volgens mij.quote:[..]
De how-to voor de 740 moet ik nog online gooien, maar die van de 240 is nagenoeg hetzelfde. Je moet eigenlijk met een ohm-meter klooien want het gaat niet om voltage maar weerstand/ohm/etc. Zie http://www.volvotips.com/(...)r-fault-tracing.html
Maar het kan ook heel goed aan je luchtmassameter liggen, of zelfs de injectie-aansturing. Als met beiden (of een van hen) iets mis is gaat je lampje ook branden.
Heb je al geprobeerd de ECU opnieuw in te leren (zekering van de ECU eruit, ff wachten en zorgen dat reststroom ff eruit is door het rempedaal paar keer in te trappen, zekering terug, starten en kwartier stationair laten draaien en geen enkele keer het gaspedaal aanraken)?
alleen doen als je een echte hoogohmige meter hebt. anders kun je je sonde slopen, en als hij nog goed was is dat zonde.quote:
precies. het is een spanningsbron, geen stroombron. een multimeter met maar een paar Kohm ingangsimpedantie is een te zware belasting en geeft of onbetrouwbare resultaten, of sloopt de sonde.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:59 schreef r8v2 het volgende:
Wut? Je meet toch gewoon de spanning tussen het signaaldraadje en de massa, kom op zeg .
Vaak zat is het voltage goed, maar intern de boel kapot. Dan kan je wel goede voltages hebben maar toch een defecte sonde. Om het echt goed uit te testen heb je een ohmmeter nodig.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:55 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hij moet gewoon een waarde tussen de 0 en 1 volt afgeven. Met warme motor rond de 0.5-0.6 volgens mij.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:27 schreef IrishBastard het volgende:
[ afbeelding ]
Van: [ afbeelding ]
Tot:
[ afbeelding ]
Lijstje van Zweedse tank-bestuurders:
P544 (Kattenrug) -
Amazon 131 TheSilencer / Hyman - '67 import
P1800 -
144 -
240 ed_reeb / snoertje - DL estate - 1990
242 gias
244 DeBastaard / r8ality ('77 DLS) / Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst)
340 PeuRac - 1.4 Variomatic uit '89 / Powerflux - 1.4 Variomatic uit '86
345 mirelia
360 Pinball / Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 / Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K)
440 addie / Broodjepoep / Dandelion / Pascal86 / snoertje / StefanCJ / swilden / Mattt / PeuRac - 1.7 Turbo - 1991
460 SuN-CRuSHeR / godigita - 1.8i / Deniz070 - 1.6i
480 Garagefluit / Picht / Greetz
740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 / Bart-Willem - sedan - 2.3 GLE - 1990 / Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 / CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 / vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986
850 KonnieKipke / TradeMarkie - T5 / OreO - R - RPowa / Delnooz - 2.5 GLE 1993 / SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 / Pas259 / MisterManiac (1996) 2.5 10V (300k) / CasB 2.3 T5 Estaste (1995) / Kaapenkoop 2.5 Estate 270k (1994)
940 DucatiOwner (Estate - 1994) / JJH (Estate - 1991) / AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) / r8ality (Estate Turbo 1996) / MaGNeT (2.3 LPT Estate - 1996)
960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) / H-D (Sedan 1991,3.0)
S90 -
C30 Abonides - D5 / DJ_WB / thumper / Mr.Adams / SinofEnvy (2010)
S40 dscx / Game_Error / Goochie / UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 / kratjuh - 2.0D Momentum / Zeemon - 1998 / Hyman - Phase II 2001 / IrishBastard - 2.0 - 1997 / JDude - 1.8 - 2001
V40 ArcticBlizzard / fathank / Windsurfbart / sj44k - 1.9D / suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 / Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003
V50 Posdnous - Edition II / Hoppla - 2.0D Momentum / wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 / Sunnythesun - 2.0D - 2005 / TheSilencer - D5
S60 Broertie / renetje19 / Repeat - D5 - / Sbv6 / dnzl - 2.4 / Man_Made_God - 2.4 automaat
S70 - T5 - Future_Echo / Arclight-S
V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) / DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 / Charged - 2.5 10v (Classic) / Bart-Willem - 2.4 140pk 2001 (V70N) / ..-._---_-.- - 2.5D 1998 (Classic)
XC70 GI - benzine 2007
S80 Salvad0R - 2.4 D5 / PeuRac - 2.4i Automaat (170pk) / Ultivor - T6 - 2005 / Dennis121 - 2.4 / Roel_Jewel - 2.9 / The Zappa T6
XC90 - D5 - ArcticBlizzard
Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius )
Deze op is hier hier te vinden
Maar die wordt niet meer gebruikt, aangezien iedereen op 'Open nieuw deel' klikt, waar gewoon de OP gekopieerd wordtquote:
Ik rij zelf heel veel kilometers in een XC90. Vind het interieur wat gedateerd aandoen, maar alles werkt wel lekker simpel. Het rijden is wel echt heerlijk. V70 heb ik nog niet veel mee gereden.quote:Op maandag 28 januari 2013 00:45 schreef dylanrr het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraagje aan jullie Volvo-rijders.
Ik vind dat het tijd wordt voor een nieuwe auto en ik vind Volvo's er wel tof uitzien.
Nu heb ik altijd grote slagschepen gereden, dus moet het minimaal een V70 worden (ik vind stations mooier dan sedans en hatchbacks.)
Ik zat te denken aan een bouwjaar van rond 2007 of nieuwer.
Een XC60/XC90 vind ik ook wel mooi.
Iemand tips welke Volvo het beste rijdt en welke te kopen?
Oké, XC90 is dus een fijne auto, het enige wat mij tegenhoudt bij die auto is de wegenbelasting. Maar dat is geen geldige reden, dan moet ik maar een Aygo kopen ofzo.quote:Op maandag 28 januari 2013 07:42 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik rij zelf heel veel kilometers in een XC90. Vind het interieur wat gedateerd aandoen, maar alles werkt wel lekker simpel. Het rijden is wel echt heerlijk. V70 heb ik nog niet veel mee gereden.
Wil je een diesel of benzine? Ik rij zelf in een diesel, maar de eigenaar wil er eigenlijk vanaf omdat hij te weinig rijdt. Weinig kilometers (~90.000) en ik denk zo'n 4 á 5 jaar oud.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:29 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Oké, XC90 is dus een fijne auto, het enige wat mij tegenhoudt bij die auto is de wegenbelasting. Maar dat is geen geldige reden, dan moet ik maar een Aygo kopen ofzo.
Oké, dat is duidelijk. Als je wilt, kan ik eens informeren voor je naar een vraagprijs. Kan je garanderen dat deze tip-top is onderhouden, en ziet er echt top uit.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:32 schreef dylanrr het volgende:
Ik wil sowieso diesel. Ik rijd zo'n 250 km per dag en dat 6 dagen per week. Dus benzine is geen optie.
Wel een hele mooie auto idd. Een goede kandidaat.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:39 schreef Dimitri_ het volgende:
Eigenaar is nu op vakantie, komt terug over zo'n 2 weken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De auto in kwestie.
Ja, Dark Grey Pearlquote:Op maandag 28 januari 2013 21:45 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Wat is 427?
Edit: Je bedoelt de kleur? Geen idee eigenlijk..
Kutchauffeurquote:Op maandag 28 januari 2013 21:50 schreef r8v2 het volgende:
Hij staat alleen wel weer zo heerlijk knullig met die velgen op het stoeprandje .
1:10 ongeveer, met veel snelweg en CC.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:55 schreef IrishBastard het volgende:
Wat verbruikt zo'n ding nou eigenlijk?
Ja.. De benzineversies halen de 1:10 niet eens. Maar vergeet niet dat het echt een grote auto is. Ik heb geen idee wat andere SUV's verbruiken, maar ik verwacht niet dat dat veel beter is eigenlijk.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:58 schreef IrishBastard het volgende:
Diesel? Jeez Dat is het gunstigste geval dus. Dat zit er hier nog even niet in
Ja een V70 zit qua verbruik een stuk gunstiger. Wat rijdt je nu dan, dat je 1:20 haalt?quote:Op maandag 28 januari 2013 22:05 schreef dylanrr het volgende:
1:10? Dat is wel ernstig, ik kom van 1:20 af dan. Da's wel iets wat mogelijk lastig kan zijn.
Hoeveel lust een V70 D5 in de praktijk zo ongeveer?
Niet lachen, maar het is een Renault Laguna 1.9 dCi met een 6-bak. En die zijn zuinig en erg comfortabel.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:07 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ja een V70 zit qua verbruik een stuk gunstiger. Wat rijdt je nu dan, dat je 1:20 haalt?
ja..als ik kijk op internet..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:11 schreef r8v2 het volgende:
Naar de sloop? Ben je helemaal gek geworden .
wat wil je er voor hebben?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:15 schreef Thezappa het volgende:
[..]
ja..als ik kijk op internet..
krijg je er niets voor..
heb zelf geen idee eigenlijk... sloop denk ik 250?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:34 schreef powerflux het volgende:
[..]
wat wil je er voor hebben?
en wat geeft de sloop?
Gooi hem eens voor 2 of 2200 op marktplaats.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:40 schreef Thezappa het volgende:
[..]
heb zelf geen idee eigenlijk... sloop denk ik 250?
1500? zou dat wat zijn
het is net wat de gek er voor geeft.
Dit. Voor 2200 erop, verkopen voor 1800. Moet wel gaan.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:40 schreef JJH het volgende:
[..]
Gooi hem eens voor 2 of 2200 op marktplaats.
Sloop krijg je er sowieso maar een grijpstuiver voor.
Oeh fijne vakantie wagen wat drinkt zoiets?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:39 schreef Thezappa het volgende:
hey mannen
ff vraagje..
wil mijn volvo s80 T6 uit 2000 gaan verkopen..met 3.2 ton gelopen
is natuurlijk niet helemaal nieuw meer..butjes en deukjes overal wel zegmaar..
zou ik hier nog voor kunnen vragen? of word het enkeltje sloop
wel net dikke beurt gehad a E.1000 remmen blok en automaat zijn en lopen perfect ..
maar krijg een lease auto..andershad ik hem nooit weg gedaan
in mijn ervaring 1:8 gemiddeld.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:46 schreef invine het volgende:
[..]
Oeh fijne vakantie wagen wat drinkt zoiets?
ja is laatste optiequote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:40 schreef JJH het volgende:
[..]
Gooi hem eens voor 2 of 2200 op marktplaats.
Sloop krijg je er sowieso maar een grijpstuiver voor.
Picsssquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:39 schreef Thezappa het volgende:
hey mannen
ff vraagje..
wil mijn volvo s80 T6 uit 2000 gaan verkopen..met 3.2 ton gelopen
is natuurlijk niet helemaal nieuw meer..butjes en deukjes overal wel zegmaar..
zou ik hier nog voor kunnen vragen? of word het enkeltje sloop
wel net dikke beurt gehad a E.1000 remmen blok en automaat zijn en lopen perfect ..
maar krijg een lease auto..andershad ik hem nooit weg gedaan
2.9 twin turboquote:Op woensdag 30 januari 2013 23:08 schreef Bart-Willem het volgende:
Wel goed voor het sleeper-effect. Kleine standaardvelgjes maar wel een dikke 2.9 twin-turbo onder de kap. Of is deze zonder twin-turbo?
Verder ziet 'ie er best netjes uit toch? Op het stuurwiel na, maar da's een bekend probleem van de eerste serie met beige stuur.
Jij rijdt zuinigquote:
Griptang?quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:48 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Jij rijdt zuinig
Ik heb vandaag aan één kant de endlink vervangen. De andere kant was al een keer dolgedraaid, en zelfs een dop kleiner er op hameren mocht niet baten
De andere kant die nu vervangen is was in 20 minuten gedaan, en had ook een totaal andere maat moeren enzo Ben benieuwd of de dolgedraaide dus 2x zo oud is
Warme kennismaking met Frits gehad...minder...quote:
Nee,klopt...alleen heb wat last van een ehm...soppende schoen..was iets misgegaan met uitlaten of zo.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:44 schreef IrishBastard het volgende:
Hoezo? Dat beest doet geen vlieg kwaad toch?
Beest is heerlijk idd,Frits is ook tof!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:58 schreef IrishBastard het volgende:
Het is echt 'n geweldig beest, even een iets mindere actie alleen
kogel is door de kerk...quote:
en hij loopt echt 1 op 8 hahaquote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:44 schreef Bart-Willem het volgende:
Tis jammer dat 'ie 1 op 8 loopt, want m'n vriendin en ik overwegen om haar 740 te vervangen omdat ze nu meer dan 20k per jaar rijdt. Maar ergens kan een diesel ofzo ook zwaar tegenvallen zodra je groot onderhoud hebt. Dan liever benzine (LPG ben ik nooit fan van geweest).
Leuk en aardig, maar over een maand of 9 is het gedaan met dat soort pret.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:47 schreef r8v2 het volgende:
Een 240 met B21A op LPG. Gaat nooit niet stuk nie.
mja,helaas wel..had leuke plannen,gvd..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:37 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar over een maand of 9 is het gedaan met dat soort pret.
Wat is nu de stand van zaken voor oldtimers dan?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:37 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar over een maand of 9 is het gedaan met dat soort pret.
Nou ja als het 25 euro per maand was (wat ik bijv. betaal hier voor mijn 9) was het nog wel leuk. Maar een 240 op niet G3 gaat al snel richting de 100 euro per maand en dat is wel heel gortig als je ook al modern comfort mist...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:56 schreef Bart-Willem het volgende:
Snap ik, ik heb ook een net-gerestaureerde 240 op de stoep staan die nu ineens weinig waard is. Toch sneu dat Nederlanders toch minder "liefhebber" blijken te zijn zodra er wat centen maandelijks betaald moeten worden.
Inderdaad, 25 per maand vind ik niet erg voor een hobby-auto. Ik rij er welliswaar maar max 1x per week in (of zelfs 1x per 3 weken) dus het aantal kilometers is mega-beperkt. Maar dan nog zou ik 25 Euro niet erg vinden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:49 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Nou ja als het 25 euro per maand was (wat ik bijv. betaal hier voor mijn 9) was het nog wel leuk. Maar een 240 op niet G3 gaat al snel richting de 100 euro per maand en dat is wel heel gortig als je ook al modern comfort mist...
ja zijn gewoon streken..quote:Op woensdag 27 februari 2013 12:14 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Inderdaad, 25 per maand vind ik niet erg voor een hobby-auto. Ik rij er welliswaar maar max 1x per week in (of zelfs 1x per 3 weken) dus het aantal kilometers is mega-beperkt. Maar dan nog zou ik 25 Euro niet erg vinden.
Het zou te zot voor woorden zijn als de belastinggrens naar 30 jaar zou gaan: m'n 240 is uit 1986 en een origineel Nederlandse auto, dus altijd braaf belasting voor betaald. Bij het verhogen van de grens is 'ie ineens niet meer belastingvrij maar een of andere gare import-bak uit 1983 die nooit belasting betaald heeft, heeft dan wel vrijstelling.
Niet helemaal een verzinsel. Auto's op gas of diesel maken in het algemeen ook veel meer kilometers dan auto's op benzine en zijn daarom vaker betrokken bij ongelukken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:38 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar doen ze dat al? Of hoe? En wat als er later gas ingebouwd is?
Een vriend van me moet voortaan brandstoftoeslag betalen voor zijn 164 op LPG: hij kreeg een brief van de verzekeraar dat sinds dit jaar er voor diesel en LPG-oldtimers voortaan 7 Euro per maand brandstoftoeslag wordt berekend omdat LPG- en diesel-oldtimers vaker bij ongelukken betrokken zijn. Beetje een verzinsel volgens mij, maar hij was in ieder geval niet heel blij met die toeslag.
Ik zou echt meteen mijn verzekering opzeggen .quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:38 schreef Bart-Willem het volgende:
Maar doen ze dat al? Of hoe? En wat als er later gas ingebouwd is?
Een vriend van me moet voortaan brandstoftoeslag betalen voor zijn 164 op LPG: hij kreeg een brief van de verzekeraar dat sinds dit jaar er voor diesel en LPG-oldtimers voortaan 7 Euro per maand brandstoftoeslag wordt berekend omdat LPG- en diesel-oldtimers vaker bij ongelukken betrokken zijn. Beetje een verzinsel volgens mij, maar hij was in ieder geval niet heel blij met die toeslag.
als je nu om je heen kijkt zie je veel meer oude barrels onder de noemer oldtimer op de weg..quote:Op woensdag 27 februari 2013 17:38 schreef Bart-Willem het volgende:
Snap ik, maar waarom zijn ze daar niet veel eerder mee gekomen?
Maar die zal vast geen v40 willen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:58 schreef IrishBastard het volgende:
Er was hier laatst iemand die een T6 te koop had toch?
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:39 schreef Thezappa het volgende:
hey mannen
ff vraagje..
wil mijn volvo s80 T6 uit 2000 gaan verkopen..met 3.2 ton gelopen
is natuurlijk niet helemaal nieuw meer..butjes en deukjes overal wel zegmaar..
zou ik hier nog voor kunnen vragen? of word het enkeltje sloop
wel net dikke beurt gehad a E.1000 remmen blok en automaat zijn en lopen perfect ..
maar krijg een lease auto..andershad ik hem nooit weg gedaan
Hmm ja, maar die heeft dan wel behoorlijk wat km's en die van de advertentie had nog wat luxe opties erin. en dat voor 1250.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:59 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Maar die zal vast geen v40 willen.
[..]
Liggen nu wel wat boutjes in je linkerachterscherm te rammelenquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:06 schreef Hyman het volgende:
Ik heb trouwens met onzer Sjoegerd gisteren de elektrische antenne vervangen van mn S40.
Fluitje van een cent, en kostte maar 20 euro op de sloop.
Dealer vraagt nog 160 voor die krengen
Anders gewoon volbaggeren met tectyl, rammelen ze niet meerquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:12 schreef Hyman het volgende:
Hoor je toch niet in mijn super-geisoleerde ruimteschip.
Ik lig al in bed met pijn in mijn pens.. Dus doe maar niet, zuuperd.quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:15 schreef Hyman het volgende:
He stinkerd, zullen we naar de mcdonalds? ik mag alleen niet meer rijdeng.
Ik had het niet zozeer over particulieren die inderdaad hun auto koesteren, maar meer de garagebedrijven die door dat gezever met die oldtimerregeling niets meer verkopen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:47 schreef IrishBastard het volgende:
Kom op zeg Als je zo'n vieze pauper bent die alleen maar voordeel zit te trekken en dan je 'mooie oldtimer' in de fik steekt, dan mag je wat mij betreft meteen gepakt worden voor fraude.
Vieze profiteur ben je dan
nee geen v40 haha..quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:59 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Maar die zal vast geen v40 willen.
[..]
In de zin van standaard?quote:
Die gast is al jaren een held. hij had eerst een zwarte 244 met 500+ PK. En dat wel met een 16V Volvo-redblock. Die was veel gaver dan die Jap-powered 245.quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:37 schreef Charged het volgende:
[..]
In de zin van standaard?
Anyhow,meiske is terug uit Zweden en heeft wat leuke boekjes meegenomen genaamd Bilsport.
In editie 26 staat iets leuks wat ik jullie niet wil onthouden,niet ieders smaak maar ik persoonlijk vind het erg mooi gedaan,naar mijn mening een sleeper die hier per direct voor de deur mag staan.
http://www.facebook.com/BjorcksBusbil
Het gaat dus om de 245 uit 1975 met een Toyota 2jz-gte blok.
http://sphotos-d.ak.fbcdn(...)718_2116618977_n.jpg
Kon em niet,vond dit wel stoer.quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:43 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Die gast is al jaren een held. hij had eerst een zwarte 244 met 500+ PK. En dat wel met een 16V Volvo-redblock. Die was veel gaver dan die Jap-powered 245.
Op zich zijn het fijne auto's, maar het onderhoud is heel veel duurder dan bij een 240 of 740/940. En als mensen dan ook nog eens fouten gaan maken ben je verder van huis.quote:
Mijn tante had een 340 met 60.000km op de tellert. En nog zoop het ding 1 op 8 in de stad, en 1 op 10 snelweg...quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:37 schreef powerflux het volgende:
340 vario 1:10 tot 1:13
360 injectie 1:11 tot 1:13
helaas herkennen weinig mensen een vario zonder hulpvacuum waardoor die mensen 1:8 rijden...
deze cijfers zijn eigen ervaring. vind het prima zo de 1.7 schijnt 1:16 en beter te kunnen maar die carburateur is vervelend.
tip www.v3c.nl, het volvo 300 clubforum.
Varios zijn niet bijster zuinig (wel heeeel comfortabel), maar 1:10 is toch wel te weinig.quote:Op donderdag 7 maart 2013 23:07 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Mijn tante had een 340 met 60.000km op de tellert. En nog zoop het ding 1 op 8 in de stad, en 1 op 10 snelweg...
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:00 schreef Smart-Einstein het volgende:
Heeft iemand nog belang bij een winterbandenset op licht metalen velgen? Heb 4 Mimas (16") met hierop Michelin Pilot Alpin welke nog 6-7mm profiel hebben.
Geschikt voor 240, 740, 850, 940, 960, C70, S60, S70, S80, V70, XC70
ET43 en naafgat 65.1quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:57 schreef r8v2 het volgende:
Denk je ook even aan de ET waarde en naafgat .
Ha, dat dacht ik ook Moest echt twee keer kijkenquote:
Die velgen horen onder mijn 940 .quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:26 schreef Pinkerton het volgende:
Een plaatje van een paar weekjes terug met mijn 240 en de Buick Riviera en de BMW 1602 van twee vrienden van me:
[ afbeelding ]
Trouwens Bart-Willem: lees dat je de 240 wel een beetje mist? Ik heb die blauwe 740 nog staan, is dat niks voor jou? Voor ¤1500,- mag 'ie weg!
¤1000,- bij Mandigers in Son en Breugel (buurt van Eindhoven) en dan is het écht netjes gedaan. Wat jij zegt is wel, de 740 heeft nog niet de iconische status die de 240 al wel heeft. Wat ik aan de andere kant niet snap is dat er genoeg mensen zijn die een oude Volvo kopen om er als een centenkakker mee te rijden. Daar is in principe een 740 een ideale auto voor want met zo'n ding is het echt rijden als een vorst. Ik hou zelf meer van het betere bochtenwerk en comfort boeit me niet zo heel veel, dus daarom hou ik het lekker bij mijn 240quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:02 schreef r8v2 het volgende:
Ik weet precies waarom ie niet interessant is. Mensen tellen namelijk al snel 2000 euro (terwijl 1250 meer realistisch is) erbij voor een LPG installatie, want anders issie veel te duur om te rijden.
En hij is nog niet speciaal genoeg als klassieker.
Mandigers ken ik wel ja. Ik kan het nog goedkoper bij van Orsouw, maar de gemiddelde consument niet .quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
¤1000,- bij Mandigers in Son en Breugel (buurt van Eindhoven) en dan is het écht netjes gedaan. Wat jij zegt is wel, de 740 heeft nog niet de iconische status die de 240 al wel heeft. Wat ik aan de andere kant niet snap is dat er genoeg mensen zijn die een oude Volvo kopen om er als een centenkakker mee te rijden. Daar is in principe een 740 een ideale auto voor want met zo'n ding is het echt rijden als een vorst. Ik hou zelf meer van het betere bochtenwerk en comfort boeit me niet zo heel veel, dus daarom hou ik het lekker bij mijn 240
Gaaf dingquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:16 schreef Hyman het volgende:
Gisteren de S80 opgehaald
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
4 a4'tjes aan recent onderhoud, en 30.000 km geleden een automaatbak revisie gehad.
draagarmen zijn ook vervangen en alle bobines zijn ook vervangen.
tis een 2.9 geartronic trouwens.
Dat is inderdaad het rare van de "oldtimerliefhebbers" (ahum): toen de 740 belastingvrij werd raakte je een 240 sedan aan de straatstenen niet kwijt "want een 740 is ook belastingvrij en zooooveel beter blabla" want iets comfortabeler en stiller, maar nu de oldtimerregeling ter discussie staat wil niemand meer een 740. Geeft toch wel aan hoe erg men "liefhebber" is: tis gewoon puur voor het goedkope rijden maar dan zo goed en comfortabel mogelijk. Een 240 sedan raak je nu juist makkelijker kwijt omdat daar meer liefhebbers voor zijn. Vandaar dat mijn witte 86'er toch vrij rap weg is gegaan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
¤1000,- bij Mandigers in Son en Breugel (buurt van Eindhoven) en dan is het écht netjes gedaan. Wat jij zegt is wel, de 740 heeft nog niet de iconische status die de 240 al wel heeft. Wat ik aan de andere kant niet snap is dat er genoeg mensen zijn die een oude Volvo kopen om er als een centenkakker mee te rijden. Daar is in principe een 740 een ideale auto voor want met zo'n ding is het echt rijden als een vorst. Ik hou zelf meer van het betere bochtenwerk en comfort boeit me niet zo heel veel, dus daarom hou ik het lekker bij mijn 240
Ik ben juist oldtimerliefhebber geworden dankzij dat goedkoop rijden-principe. Alhoewel je als student natuurlijk weinig keus heb. Tegenwoordig vind ik het echter leuker om in een 240 rond te karren dan in mijn veel luxere en snellere 940 .quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:52 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het rare van de "oldtimerliefhebbers" (ahum): toen de 740 belastingvrij werd raakte je een 240 sedan aan de straatstenen niet kwijt "want een 740 is ook belastingvrij en zooooveel beter blabla" want iets comfortabeler en stiller, maar nu de oldtimerregeling ter discussie staat wil niemand meer een 740. Geeft toch wel aan hoe erg men "liefhebber" is: tis gewoon puur voor het goedkope rijden maar dan zo goed en comfortabel mogelijk. Een 240 sedan raak je nu juist makkelijker kwijt omdat daar meer liefhebbers voor zijn. Vandaar dat mijn witte 86'er toch vrij rap weg is gegaan.
Long story short: de Nederlandse "oldtimerliefhebber" is alleen liefhebber als z'n portemonnee het goed uitkomt.
Toffe S80 hierboven trouwens!
Bij mij was dat ook een beetje de insteek, en bovendien vind ik oude auto's mooier en meer karakter hebben dan dat moderne spul. Nu heb ik m'n 240 ongeveer 2,5 jaar en het bevalt me prima. Het rijdt lekker, valt mee qua onderhoudskosten en er zijn veel liefhebbers die je uit de brand kunnen helpen als dat nodig is. In eerste instantie wou ik de auto zo origineel mogelijk houden, maar dat is in de tussentijd wel veranderd. Heb al aardig wat upgrades gedaan aan de wegligging (en dat zorgt voor een erg goede wegligging al zeg ik het zelf) en motorisch wil ik ook nog wel wat meer gaan doen. Op die manier geef ik het geld wat ik bespaar op wegenbelasting en verzekering er toch wel weer aan uit. Maareh, foto's van die 940?quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:22 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ik ben juist oldtimerliefhebber geworden dankzij dat goedkoop rijden-principe. Alhoewel je als student natuurlijk weinig keus heb. Tegenwoordig vind ik het echter leuker om in een 240 rond te karren dan in mijn veel luxere en snellere 940 .
Tuurlijk wel man! Gewoon doen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:27 schreef bokkepoot het volgende:
Ik zou er ook wel graag een 240 voor erbij willen hebben. Maar als student met al een auto gaat dat hem niet worden
Dus de auto die je nu hebt wegdoen en een 240 gaan rijden .quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:27 schreef bokkepoot het volgende:
Ik zou er ook wel graag een 240 voor erbij willen hebben. Maar als student met al een auto gaat dat hem niet worden
whuaaaat zo wehnig.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:48 schreef r8v2 het volgende:
Oldtimers: na 30 jaar belastingvrij
Wegenbelasting ligt ook aan gewicht van auto maar is gemiddeld tussen de 100-250 euro per jaar.
Nah, dan roest ie hier weg op de dam, eerst een schuur proberen te vinden hier in de beurt. en dan heel misschien.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:39 schreef Hyman het volgende:
[..]
Tuurlijk wel man! Gewoon doen.
Belastingvrij kan makkelijk.
Nee, ik krijg te weinig voor het gebakje wat ik nu rijd, als ik hem weg zou doen zou ik ongeveer 500 krijgen terwijl een vergelijkbare 1500 kostquote:Op woensdag 20 maart 2013 17:40 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dus de auto die je nu hebt wegdoen en een 240 gaan rijden .
Nou, dan heb je een doel!quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:04 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Nah, dan roest ie hier weg op de dam, eerst een schuur proberen te vinden hier in de beurt. en dan heel misschien.
[..]
Nee, ik krijg te weinig voor het gebakje wat ik nu rijd, als ik hem weg zou doen zou ik ongeveer 500 krijgen terwijl een vergelijkbare 1500 kost
Als ik nu een oude oldtimer zou halen zou het sowieso een sleutelaar worden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:14 schreef Pinkerton het volgende:
Toen ik mijn 240 kocht zaten er bij de achterste wielranden al twee beginnende roestplekken. Die zijn ondertussen wel wat erger geworden maar niks schrikbarends als gaten ofzo. Oude Volvo's zijn over het algemeen vaak buitenslapers en ze kunnen er op zich goed tegen. Roest is natuurlijk onvermijdelijk als je er het hele jaar mee rijdt, zolang je de auto goed schoon houdt en je lak beschermt valt het reuze mee hoor..
Kost allemaal reteveel geld als student zijnde, oude plek is al gesloopt .quote:
subframe+aandrijflijn van een 360 er onder zetten. die dingen hebben allemaal een B200.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:33 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Als ik nu een oude oldtimer zou halen zou het sowieso een sleutelaar worden.
En dan ga ik niet bij ons de dam doen, dan word het een schijtzooi.
[..]
Kost allemaal reteveel geld als student zijnde, oude plek is al gesloopt .
En nu ik hier toch bezig ben weet iemand of het mogelijk is om een B200 in een volvo 340 te prutsen.
De vario die daar in zit word al aangepast naar het hogere vermogen, alleen staat er niet zoveel op internet over een zwaarder blok erin zetten.,.,
Dat las ik ook al op internet ja, maar we willen graag de vario gebruiken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:13 schreef powerflux het volgende:
[..]
subframe+aandrijflijn van een 360 er onder zetten. die dingen hebben allemaal een B200.
lid worden van de v3c.nl
Klopt maar een b200 kan ook weer een gezellige turbo hebben, en die lopen gigantisch mooi op LPG.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:02 schreef powerflux het volgende:
of n turbo op de 1.4 klussen. is wellicht niet veel lastiger omdat je alles aan de onderkant kunt laten zetten.
een b200 heeft dan wel best wat koppel maar die 115PK kun je wellicht ook anders behalen.
Plan is eerst rijden met de 1.4quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:25 schreef r8v2 het volgende:
Turbo op LPG kan wel, maar is wel redelijk tricky en kan in de papieren gaan lopen..
Ik weet nu hoe zuinig. Ik heb mijn tank zojuist tot de laatste druppel leeg gereden. Met afgeslagen motor kon ik nog net uitrollen tot naast de pomp na 68 liter en 1162km.quote:
V70 heeft een pomp. Als je dat niet hebt moet je ontluchten anders krijg je je auto niet meer gestart.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 10:42 schreef IrishBastard het volgende:
Dat is niet zo best voor diesels dacht ik?
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:31 schreef Hyman het volgende:
940 dacht ik, aan die koplampen voor te zien
Neger wat? Wat is er mis met het oude model S40? Volgens mij was het eerste model S40/V50 in ieder geval niet zo heel best?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:05 schreef r8v2 het volgende:
Dan koop maar meteen die van 2004, het oude model is rommel .
http://www.furness-car.nl(...)6-edition-i/5465984/quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:05 schreef r8v2 het volgende:
Dan koop maar meteen die van 2004, het oude model is rommel .
brandstof maakt mij weinig uit, zit op het kantelpunt wat dat betreft, maar ben ook veel weg van het werk, waardoor die zomaar 2 of 3 weken stilstaat, normaal rij ik zo'n 400 km per weekquote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:13 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Neger wat? Wat is er mis met het oude model S40? Volgens mij was het eerste model S40/V50 in ieder geval niet zo heel best?
Ik denk overigens dat de keuze meer ligt in het type brandstof dat je zoekt?
Met oud bedoel ik het eerste model. En waarom? Omdat Mitsubishi .quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:13 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Neger wat? Wat is er mis met het oude model S40? Volgens mij was het eerste model S40/V50 in ieder geval niet zo heel best?
Ik denk overigens dat de keuze meer ligt in het type brandstof dat je zoekt?
De 1.8 wel ja, de 2.0 is gewoon Volvoquote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:24 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Met oud bedoel ik het eerste model. En waarom? Omdat Mitsubishi .
Ja, die motorenontwikkeling is af en toe een beetje vaag. Gelukkig hebben ze wel van de B30 (twee cilinders eraanplakken en dan maar hopen dat de koeling goed gaat ) geleerd .quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:34 schreef Bart-Willem het volgende:
Alleen de 1.8 GDI is Mitsubishi, de andere 1.8 is gewoon een downsized 2-liter. En guess what: die 2-liter is gewoon de 4-cilinder versie vd 850 5-cilinderblok (en 6-cilinder 960-blok).
Waar je op moet letten: draagarmen, speling op stuurhuis, olielekkages en voor de rest standaardzaken zoals voor alle auto's geldt.
Wut, ik heb echt nog nooit roest aan die dingen gezien hoor? Maar kan aan mij liggen natuurlijk? 440's daarentegenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:39 schreef r8v2 het volgende:
Bodemplaat en ophanging (zij het in iets gewijzigde vorm) zijn ook Mitsubsidie.
Let ook op rot aan de wielranden achter.
Als de source niet goed wordt weergegeven kun je er niet heel veel bijstellen via treble/bass etc. Ik gebruik 'm overigens met en SD kaart of USB stick, en ik heb geen stuurwielbediening want V70 Classicquote:Op zondag 14 april 2013 21:29 schreef Hyman het volgende:
Ook met de iphone/ipod via het stuur ?
Kan je dat fletse geluid niet iets bijstellen met die draaiknopjes?
Ik heb er een filmpje online van ja. Yatour werkt zover ik weet niet met stuurbediening. En als het wel werkt is het alleen nummers skippen. Bediening van iPhone of Android-toestel kan je ook zo goed als vergeten. En ik zou de Grom-module ipv Yatour pakken.quote:Op zondag 14 april 2013 21:34 schreef Hyman het volgende:
Ik zag dat B-W ook een filmpje ervan op internet had gezet, of was dat een filmpje van jouw V70?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |