abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 januari 2013 @ 19:37:48 #101
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_121692733
RIP struikjes :'(
pi_121692911
Onrechtmatige Daad? Schadevergoeding eisen.
pi_121710952
Zo ik had even een heleboel reacties gemist :)

Ik heb de kadastrale kaart erbij gezocht die we bij de aankoop hebben meegekregen, 10 jaar terug is er een deel van mijn kavel geruild vanwege een bocht die ze in de weg wilden hebben. Op deze kaart staat heel duidelijk dat mijn grond tot de stoep loopt dus ja, de grond is wel degelijk van mij.

Gisteren contact opgenomen met de gemeente en zojuist is de opzichter langsgeweest. Hij was erg vriendelijk en had zijn huiswerk al gedaan, want ik hoefde niet eens de kadastrale kaart te laten zien. HIj begon meteen met excuses dus dat was fijn.
Hij gaf aan dat hij best nieuwe struiken wilde planten maar dat dat niet veel zin zou hebben omdat de stronken die er nog staan van het voorjaar weer heel mooi gaan uitlopen. De coniferen omzetten was ook geen optie want dan gaan ze dood, zei hij.
We hebben nu afgesproken dat, zodra het niet meer vriest, hij de boel weer netjes gaat maken d.w.z. alle takken en bladeren weghalen en het onkruid enz. De berkenboom wilde hij niet kappen want deze is behoorlijk bepalend voor het aangezicht dus daar zou ik geen vergunning voor krijgen. Ook al geeft ie veel rommel.

Ik vind het goed zo.
Zij wilde de wereld zien; hij installeerde Google Earth
pi_121710975
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:43 schreef Kentekenplaat het volgende:
_O- Ik denk al: die huizen ken ik. TS woont bij mij in het dorp. :D

In dat geval zou ik me de moeite besparen, TS. Ik zie onze gemeente je nog wel een naheffing sturen voor het aantal kilo's aan groenafval wat ze opgehaald hebben.
Hallo buurman :W
pi_121713736
Ik zou t.z.t. toch zelf een nieuwe coniferenhaag tussen de stoep en je perceel gaan zetten. Want dit gaat natuurlijk ieder jaar gebeuren :)
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_121717445
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:49 schreef ikbenschipper het volgende:
k zou t.z.t. toch zelf een nieuwe coniferenhaag tussen de stoep en je perceel gaan zetten. Want dit gaat natuurlijk ieder jaar gebeuren :)
Ja zeker gaan we het bij de tuin betrekken, het is zonde van je ruimte om het niet te doen. Maar eerst binnen maar eens afkrijgen :)
pi_121717584
Wat doen ze nu? Blaadjes vegen na de winter?..
  vrijdag 18 januari 2013 @ 22:18:52 #109
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121743653
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:08 schreef Groenalsgras het volgende:

[..]

Hallo buurman :W
Dat niet direct, ik woon ergens achter De Tol. :)

En netjes hoe de gemeente het afhandelt. :Y
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_121743890
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 22:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
En netjes hoe de gemeente het afhandelt. :Y
Netjes? Zoals ik het lees doen ze vrijwel niks.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_121744014
Ach, zo komen ze er natuurlijk makkelijk van af. Even een gemeentemannetje met een hark en bezem de takjes weghalen en klaar is kees. Tja, ik had 't niet geaccepteerd.
pi_121747360
Maar ook geen schadevergoeding etc? Dat aanharken zat waarschijnlijk al gewoon in het standaard onderhoud :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_121753748
Schijnbaar toch niet zulke dure principes, ts? :)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_121756356
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 23:32 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar ook geen schadevergoeding etc? Dat aanharken zat waarschijnlijk al gewoon in het standaard onderhoud :')
Schadevergoeding? Welke schade? Als die struiken in het voorjaar weer gewoon uitlopen is er toch geen (permanente) schade?
pi_121756580
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 11:05 schreef yoppybt het volgende:

[..]

Schadevergoeding? Welke schade? Als die struiken in het voorjaar weer gewoon uitlopen is er toch geen (permanente) schade?
Dus als iemand jouw heg kortwiekt en maand later aanharkt dan is dat prima verder?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_121757032
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 11:15 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dus als iemand jouw heg kortwiekt en maand later aanharkt dan is dat prima verder?
Wat heeft dat te maken met de vraag of er wel daadwerkelijk schade is ontstaan?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 19 januari 2013 @ 11:44:48 #117
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_121757270
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:06 schreef Groenalsgras het volgende:

Ik vind het goed zo.
Ik geef je groot gelijk ^O^

Excuses zijn goed, de stronken gaan weer uitlopen en je coniferen verplaatsen is inderdaad geen optie, want dat overleven ze niet. Het ziet er nu vrij rot uit, maar mijn tuin was niet veel beter nadat de tuinman er vorig even flink doorheen was gegaan :X Uiteindelijk is het weer goedgekomen; het kale (op het zicht morsdode) bruin liep weer uit en de tuin was na een paar maanden mooier dan ie in jaren is geweest.

Ik zou de opzichter wel even vragen of hij eea met een kort briefje aan je wil bevestigen. Mocht hij dan vergeetachtig zijn, ontslagen worden of weet ik wat, dan heb je iets om aan zijn opvolger of meerdere te laten zien.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_121761088
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 11:15 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]
Als blijkt dat dat een gebruikelijke manier is om onderhoud te plegen op dat soort struiken en het gewoon een oprechte vergissing was: ja, dan ben ik blij dat mij wat werk uit handen is genomen.
pi_121763327
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 06:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Schijnbaar toch niet zulke dure principes, ts? :)
:D
Een kinderhand is gauw gevuld zegt het spreekwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')