Ik ben niet geheel objectief, maar ook ik denk dat er wel meer rek in zit dan nu. Ajax, veruit de grootste in NEderland, internationaal nog beetje de naam en de historie. Er zou echt wel meer te halen moeten zijn dan die 62 miljoen als FCT al tegen de 50 zit en PSV 60. En ja, jordii, hier kom ik weer, op lange termijn moet je echt PROBEREN (voordat mensen me gaan uitlachenquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:03 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Precies, de marketing en ook sponsorbeleid is 1 groot drama. Er valt veel meer uit te halen dan onze grote vriend henri nu deed.
Nou Ajax1 zegt dat het vandaag pas bevestigd is.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:57 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ze speelde vorige week allebei al mee in een oefenwedstrijd van Almere City.
Op ajax.nl wel ja.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:24 schreef Tyron het volgende:
[..]
Nou Ajax1 zegt dat het vandaag pas bevestigd is.
Hoe is de begroting van Benfica dan opgebouwd? Waar halen zij het meeste geld uit?quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:05 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik ben niet geheel objectief, maar ook ik denk dat er wel meer rek in zit dan nu. Ajax, veruit de grootste in NEderland, internationaal nog beetje de naam en de historie. Er zou echt wel meer te halen moeten zijn dan die 62 miljoen als FCT al tegen de 50 zit en PSV 60. En ja, jordii, hier kom ik weer, op lange termijn moet je echt PROBEREN (voordat mensen me gaan uitlachen) om op het niveau a la Benfica te komen, financieel.
Altijd een beetje moeilijk op internet maar dit stukje van september 20012 meldt dat Benfica nog steeds technisch failliet is en een schuld heeft van een kleine 100 miljoen en dat ze verlies draaien, (12,9 miljoen in 2011).quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:33 schreef Smoofie het volgende:
Matchday = ¤38.6 M
Broadcasting = ¤17.2 M
Commercial = ¤29.3 M
Dit was in 2006. Meer kan ik er niet over vinden.
Iig veel uit kaartverkoop van wedstrijden.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Altijd een beetje moeilijk op internet maar dit stukje van september 20012 meldt dat Benfica nog steeds technisch failliet is en een schuld heeft van een kleine 100 miljoen en dat ze verlies draaien, (12,9 miljoen in 2011).
http://desporto.sapo.pt/f(...)_em_situa_o_de_.html
Daarom maakt Smoof zich ook steeds belachelijk met z'n Portugal.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Altijd een beetje moeilijk op internet maar dit stukje van september 20012 meldt dat Benfica nog steeds technisch failliet is en een schuld heeft van een kleine 100 miljoen en dat ze verlies draaien, (12,9 miljoen in 2011).
http://desporto.sapo.pt/f(...)_em_situa_o_de_.html
Nee. De schulden van een Barca of Real zijn de laatste jaren minder geworden en het is nog maar 50% van hun omzet ofzo. En er zijn genoeg andere gezonde clubs groter dan Ajax. Oh, en ze hebben alsnog meer structurele inkomsten dan Ajax, dus ik maak me niet belachelijk. Ze geven tegelijkertijd ook gewoon teveel uit. Net zoals een paar jaar geleden dat de begroting van Ajax ook 60 miljoen was maar de kosten 85 miljoen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:40 schreef The_Groove het volgende:
[..]
[..]
Daarom maakt Smoof zich ook steeds belachelijk met z'n Portugal.
Die clubs zijn daar net zo erg als Barcalona, Manchester United enz.
Als er echt financial fair play zou komen zou Duitsland voetballand no1. zijn en Ajax in de top 10 van Europa staan
Rond de 35-40% dacht ik..quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:42 schreef HeatWave het volgende:
En hoe zit het met het belastingklimaat voor voetballers bijv?
In 1995 waren er ook zat clubs groter dan Ajax. Alleen was er toen nog sprake van een soort natuurlijk FFP.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee. De schulden van een Barca of Real zijn de laatste jaren minder geworden en het is nog maar 50% van hun omzet ofzo. En er zijn genoeg andere gezonde clubs groter dan Ajax.
Real zit nog rond de 120 mil in het rood...quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee. De schulden van een Barca of Real zijn de laatste jaren minder geworden en het is nog maar 50% van hun omzet ofzo. En er zijn genoeg andere gezonde clubs groter dan Ajax.
Ja en hun omzet is 500 miljoen, nog wel minder dan 50% dus.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:52 schreef xSoDx het volgende:
[..]
Real zit nog rond de 120 mil in het rood...
(Is niets voor real natuurlijk, maar toch )
Ja, en hun uitgaven?quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:53 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ja en hun omzet is 500 miljoen, nog wel minder dan 50% dus.
Vorig jaar was dat nog rond de 250 milquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:52 schreef xSoDx het volgende:
[..]
Real zit nog rond de 120 mil in het rood...
(Is niets voor real natuurlijk, maar toch )
Toen had alleen de top in de toplanden een hogere begroting, nu hebben clubs als Swansea meer budgetquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In 1995 waren er ook zat clubs groter dan Ajax. Alleen was er toen nog sprake van een soort natuurlijk FFP.
In dat eerste gedeelte geloof ik niet...quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toen had alleen de top in de toplanden een hogere begroting, nu hebben clubs als Swansea meer budget
Klopt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toen had alleen de top in de toplanden een hogere begroting, nu hebben clubs als Swansea meer budget
Malagaquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:54 schreef Smoofie het volgende:
Atletico (en Valencia?) zijn de probleemgevallen van Spanje.
Malaga heeft niet zo'n grote schuld volgens mij. WEl fucked op dat die sjeikh gewoon weg is gegaanquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |