Denken dat dat dialect is. Je bent gewoon een mongoolquote:Op donderdag 17 januari 2013 01:22 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
is dialect. ik zeg het al vanaf mijn zesde ofzoklinkt beter dan wil in mijn oren eigenlijk
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:41 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Denken dat dat dialect is. Je bent gewoon een mongool
De regels van de Nederlandse taal zijn helemaal niet simpel. Waarom denk je dat er zo veel mensen zijn die volgens de regels niet fatsoenlijk kunnen schrijven?quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:17 schreef Fascination het volgende:
Het zijn simpele regeltjes (basisschoolstof), waarom zou je die niet uit je hoofd willen leren? Om lekker tegendraads te zijn?
Ik heb weleens gehad dat een d/t-fout mij op het verkeerde been zette en ik daarom een zin nogmaals moest lezen. Over een zin onnodig moeilijk maken gesproken.
Er is een verschil tussen het bericht wat je wilt overbrengen en de gebruikte taal. Als jou bericht onzin bevat dan ligt dat niet aan de gebruikte taal zolang je binnen de foutmarges blijft. Een bericht vol onzin is in iedere taal een bericht vol onzin.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:24 schreef Skv het volgende:
anderen. En het komt echt onwijs dom over. Hoe schrijf jij je sollicitatiebrieven? Spelfouten geven je niet alleen een domme/onbenullige uitstraling, maar laten ook zien dat je weinig zelfreflectie hebt (anders had je ze er wel uitgehaald) en doen je nonchalant overkomen.
Anyway, als jij graag gebrekkig blijft communiceren en hiervan overtuigd bent, dan moet je het lekker op je eigen manier doen. Ik zou er op mijn werk in ieder geval zeker niet mee wegkomen.
Jouw.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:03 schreef pietje9k het volgende:
Als jou bericht onzin bevat dan ligt dat niet aan de gebruikte taal zolang je binnen de foutmarges blijft.
Nopequote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:44 schreef gohan16 het volgende:
ik wil
jij wilt
hij/zij/het wilt (stam + t)
"hun" ipv "zij".. Nog zo iets irritants idd...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:44 schreef Armani XL het volgende:
Ik erger me meer aan mensen die bijvoorbeeld zeggen: "Hun wilden het niet horen".
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:44 schreef Armani XL het volgende:
Ik erger me meer aan mensen die bijvoorbeeld zeggen: "Hun wilden het niet horen". Maar jij daat meer voor "wouden"? Invoelbaar wel..
Spreek die zin eens uit.quote:
Vier keer een post maken met één quote ipv één post met vier quotes.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 02:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
"hun" ipv "zij".. Nog zo iets irritants idd...
Ja.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:11 schreef pietje9k het volgende:
[..]
Spreek die zin eens uit.
Kan je dan het verschil tussen ''jou'' en ''jouw'' horen?
Wat is dan nou weer voor bullshit? Of moet ik typen 'Wad is dad nauw weer foor boelsjit?'quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:11 schreef pietje9k het volgende:
[..]
Spreek die zin eens uit.
Zulke regels maken de taal alleen maar onnodig moeilijk en voegen niets toe.
Puhleaseee.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:11 schreef pietje9k het volgende:
[..]
Spreek die zin eens uit.
Zulke regels maken de taal alleen maar onnodig moeilijk en voegen niets toe.
Ik hoor duidelijk verschil. Maar ik heb dan ook geen spraakgebrekquote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:11 schreef pietje9k het volgende:
Spreek die zin eens uit.
Ja vast, net als al die andere Nederlanders die van zichzelf vinden dat ze heel goed Engels spreken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:03 schreef pietje9k het volgende:
.... Met Engels heb ik geen problemen, ben zelfs beter in Engels dan in Nederlands ondanks het mijn tweede taal is.
...
En als niemand zich meer aan de taalregels houdt, wordt het een janboel. Er wordt nu al steen en been geklaagd over het taalniveau van scholieren op de middelbare school. Moet je je voorstellen wat er gebeurt als je taalonderwijs op de basisschool afschaft.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:48 schreef kingmob het volgende:
Waarom maken zoveel mensen zich hier druk om? Het is toch totaal onbelangrijk of iemand zich aan een arbitraire regel houdt als je snapt wat hij zegt? Ja, je kan het lelijk vinden, maar dat is wat anders dan wat ik in dit en topics zoals deze zie. Taal dient de mens, niet andersom.
Ja dat is logisch, maar dat is niet waar mensen het hier over hebben. Zo'n foutje is echt totaal insignificant en mensen flippen toch behoorlijk vind ik. Meteen doen alsof ik beweer dat je het taalonderwijs moet afschaffen behoort ook wel tot die categorie.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als niemand zich meer aan de taalregels houdt, wordt het een janboel. Er wordt nu al steen en been geklaagd over het taalniveau van scholieren op de middelbare school. Moet je je voorstellen wat er gebeurt als je taalonderwijs op de basisschool afschaft.
Of zal ik zeggen: ik irriteer me er al jaren aan ..quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:02 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
zeer terecht.
erger me er al jaren aan.
in spreektaal nog erger...
Misschien was niet duidelijk waar je specifiek aan refereerde. De discussie was immers al verder dan alleen het wil/wilt-verhaal.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:06 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ja dat is logisch, maar dat is niet waar mensen het hier over hebben. Zo'n foutje is echt totaal insignificant en mensen flippen toch behoorlijk vind ik. Meteen doen alsof ik beweer dat je het taalonderwijs moet afschaffen behoort ook wel tot die categorie.
Als iemand het verschil niet weet tussen jou en jouw kun je dit soort fouten krijgen:quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:48 schreef kingmob het volgende:
Waarom maken zoveel mensen zich hier druk om? Het is toch totaal onbelangrijk of iemand zich aan een arbitraire regel houdt als je snapt wat hij zegt? Ja, je kan het lelijk vinden, maar dat is wat anders dan wat ik in dit en topics zoals deze zie. Taal dient de mens, niet andersom.
Ja dat kan, waardoor het dus niet meer perse te begrijpen is, waardoor het niet meer voldoet aan mijn definitie. Dat probleem bestaat niet met wil/wilt. Ik begrijp simpelweg niet waarom zo veel mensen zich zo druk maken om taalfouten. TV-shows krijgen ook onafgebroken 'verbeteringen' toegestuurd, ik vind die behoefte heel vreemd om taal onveranderlijk te houden. Praktisch iedereen gebruikt 'als zijnde', niemand begrijpt het verkeerd, toch zal er meestal wel iemand zijn die daar moeilijk over doet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als iemand het verschil niet weet tussen jou en jouw kun je dit soort fouten krijgen:
Ik heb jou geld geleend (ik leen geld uit aan een ander).
Ik heb jouw geld geleend. (ik leen geld van een ander).
Nee, gewoon lekker zeiken op taalfalers.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:02 schreef Lienekien het volgende:
Je moet wel onderscheid maken tussen taalverandering en taalfouten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |