Misschien was niet duidelijk waar je specifiek aan refereerde. De discussie was immers al verder dan alleen het wil/wilt-verhaal.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:06 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ja dat is logisch, maar dat is niet waar mensen het hier over hebben. Zo'n foutje is echt totaal insignificant en mensen flippen toch behoorlijk vind ik. Meteen doen alsof ik beweer dat je het taalonderwijs moet afschaffen behoort ook wel tot die categorie.
Als iemand het verschil niet weet tussen jou en jouw kun je dit soort fouten krijgen:quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:48 schreef kingmob het volgende:
Waarom maken zoveel mensen zich hier druk om? Het is toch totaal onbelangrijk of iemand zich aan een arbitraire regel houdt als je snapt wat hij zegt? Ja, je kan het lelijk vinden, maar dat is wat anders dan wat ik in dit en topics zoals deze zie. Taal dient de mens, niet andersom.
Ja dat kan, waardoor het dus niet meer perse te begrijpen is, waardoor het niet meer voldoet aan mijn definitie. Dat probleem bestaat niet met wil/wilt. Ik begrijp simpelweg niet waarom zo veel mensen zich zo druk maken om taalfouten. TV-shows krijgen ook onafgebroken 'verbeteringen' toegestuurd, ik vind die behoefte heel vreemd om taal onveranderlijk te houden. Praktisch iedereen gebruikt 'als zijnde', niemand begrijpt het verkeerd, toch zal er meestal wel iemand zijn die daar moeilijk over doet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als iemand het verschil niet weet tussen jou en jouw kun je dit soort fouten krijgen:
Ik heb jou geld geleend (ik leen geld uit aan een ander).
Ik heb jouw geld geleend. (ik leen geld van een ander).
Nee, gewoon lekker zeiken op taalfalers.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:02 schreef Lienekien het volgende:
Je moet wel onderscheid maken tussen taalverandering en taalfouten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |