abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121630262
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:21 schreef Freezer het volgende:
Die kon wel tegen het stootje... de heli is gecrashed niet de kraan...
Niet helemaal waar. Geruchten gaan dat er ook een deel van de kraan naar beneden is gevallen.
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:24:33 #177
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121630295
Voert die kraan geen verlichting?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_121630725
Dat is toch altijd zo.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 16 januari 2013 @ 12:36:23 #179
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121630774
Hier zitten er meestal lampen bovenop hijskranen.
Sterker nog, er hangt vaak verlichte reclame aan :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:05:05 #180
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121631958
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:21 schreef Freezer het volgende:
Die kon wel tegen het stootje... de heli is gecrashed niet de kraan...
Nou, ik weet niet welk deel van de kraan er is geraakt, maar ik vermoed de giek, en die gaat er dan écht vanaf, al is het maar voor inspectie. Het is een Wolff toptorenkraan, dus de giek staat in normale stand een graadje of 65 -75 recht omhoog; de kraan is dus nog een metertje of 50 hoger als je op de foto's kunt zien. wordt nog een duur grappie :)

En ja, er hoort een lamp op de kop van de kraan die 24/7 flitst (en een rood/wit geblokte vlag :') ), maar die zie je ws veel te laat in die mist/bewolking. Heli had daar gewoon nooit mogen vliegen; die kraan staat geregistreerd als risico voor luchtvaart, en dan mag je niet binnen 250 meter van dat ding vliegen met je komkommercutter.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:14:38 #181
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_121632353
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nou, ik weet niet welk deel van de kraan er is geraakt, maar ik vermoed de giek, en die gaat er dan écht vanaf, al is het maar voor inspectie. Het is een Wolff toptorenkraan, dus de giek staat in normale stand een graadje of 65 -75 recht omhoog; de kraan is dus nog een metertje of 50 hoger als je op de foto's kunt zien. wordt nog een duur grappie :)

En ja, er hoort een lamp op de kop van de kraan die 24/7 flitst (en een rood/wit geblokte vlag :') ), maar die zie je ws veel te laat in die mist/bewolking. Heli had daar gewoon nooit mogen vliegen; die kraan staat geregistreerd als risico voor luchtvaart, en dan mag je niet binnen 250 meter van dat ding vliegen met je komkommercutter.
De kraan staat in het luchtvaartbulletin van London gewoon genoemd, net even gecheckt. Dat wil zeggen dat IEDERE piloot in het luchtruim van London zichzelf daarvan op de hoogte moet brengen voorafgaand aan de vlucht.

Wel is het zo dat de route voor heli's redelijk dicht in de buurt van de kraan ligt en door de mist was de heli al laag aan het vliegen wat ook toegestaan was. Misschien ligt het dus aan een navigatiefoutje van de piloot oid. Maar dat is slechts speculatie.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:25:56 #182
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121632904
Ik heb ook wel met kranen in de buurt van vliegvelden gestaan, en de regelgeving daarvoor is behoorlijk streng; bij (toen nog) Zestienhoven ging met enige regelmaat de verkeersleindig-hotline in mijn kraan als ik langer als een minuut meer dan een halve meter te hoog was, stond ook wel direct buiten het hek 100% in de vluchtroute, maar zó krap werkte dat allemaal :)

Maarrehhh. 'navigatie foutje' ? ik neem aan dat een heli piloot 90% op zicht vliegt?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:27:57 #183
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121633022
Die dingen zitten juist toch vol met radars?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:28:50 #184
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121633059
Radar bestuurt het toestel niet ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:31:40 #185
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_121633196
Ligt er aan onder welke voorwaarden zijn vlucht gestart is. Als ie onder zichtregels vloog hoort ie op zicht te vliegen en dan kan er in dichte mist best een verwarring ontstaan. Maar als je op zicht vliegt hoor je niet op 800ft te hangen met dichte mist.

Als je onder instrumentregels vliegt wordt je door de verkeersleiding verteld waar je heen moet sturen en welke koers en hoef je alleen maar op je navi op te letten dat je doet wat de verkeersleiding opgegeven heeft.

Ik weet niet hoe deze heli vloog.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:35:35 #186
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121633360
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:28 schreef Sounddragon het volgende:
Radar bestuurt het toestel niet ;)
Nee, maar daarop zie je dergelijke obstakels toch?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_121633607
"He later spoke to the crane operator who was about to get inside the crane cab."
"He was literally shaking because he was getting ready to climb into the crane and he was late."
"The crane driver normally starts at eight o'clock but unusually, today of all days, was late."


Zie. Te laat komen heeft soms best zijn voordelen!
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:41:27 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121633610
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:31 schreef Barcaconia het volgende:
Ligt er aan onder welke voorwaarden zijn vlucht gestart is. Als ie onder zichtregels vloog hoort ie op zicht te vliegen en dan kan er in dichte mist best een verwarring ontstaan. Maar als je op zicht vliegt hoor je niet op 800ft te hangen met dichte mist.

Als je onder instrumentregels vliegt wordt je door de verkeersleiding verteld waar je heen moet sturen en welke koers en hoef je alleen maar op je navi op te letten dat je doet wat de verkeersleiding opgegeven heeft.

Ik weet niet hoe deze heli vloog.
Even logisch geredeneerd; zou met deze weersomstandigheden het meest logische zijn dat hij onder instrumentregels vloog (en dan dus idd een navigatie fout heeft gemaakt), of is dat geen criterium? Het lijkt me niet logisch dat een verkeersleiding bij zo'n beperkt zicht een heli laat vliegen op wat hij zelf kan waarnemen, of werkt dat niet zo?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:42:02 #189
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121633639
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:35 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee, maar daarop zie je dergelijke obstakels toch?
Geen idee wat je daar allemaal op kan zien als je boven een stad vliegt..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:44:51 #190
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121633759
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:41 schreef Anne het volgende:
"He later spoke to the crane operator who was about to get inside the crane cab."
"He was literally shaking because he was getting ready to climb into the crane and he was late."
"The crane driver normally starts at eight o'clock but unusually, today of all days, was late."


Zie. Te laat komen heeft soms best zijn voordelen!
Goed excuus idd :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:46:10 #191
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_121633804
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Even logisch geredeneerd; zou met deze weersomstandigheden het meest logische zijn dat hij onder instrumentregels vloog (en dan dus idd een navigatie fout heeft gemaakt), of is dat geen criterium? Het lijkt me niet logisch dat een verkeersleiding bij zo'n beperkt zicht een heli laat vliegen op wat hij zelf kan waarnemen, of werkt dat niet zo?
Ik heb weinig verstand van heli's, ik begrijp van diverse luchtvaartfora dat er in London hele rare regels gelden en dat deze heli gewoon op zicht mocht vliegen daar.
In Nederland zou dit iig voor een vliegtuig en zover ik weet ook voor een heli ondenkbaar zijn. Logisch geredeneerd vind ik het sowieso ondenkbaar.

Dan zou hij dus mijns inziens onder instrumentregels vliegen, wat wil zeggen dat de verkeersleiding hem 100% van zijn route onder zijn hoede neemt en hij alleen maar klakkeloos bevelen op hoeft te volgen. Op dezelfde wijze als ieder verkeersvliegtuig dat bijv. doet.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_121633823
WGR / ANWB lidmaatschap

Ik was hier trouwens nog niet van op de hoogte. Nog geen brief of mail over gehad.
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:47:37 #193
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_121633870
Het lijkt me ook niet logisch overigens dat de heli die kraan kon zien op zijn navi. Zoals ik al eerder zei had hij in het bulletin van London de exacte coordinaten gewoon kunnen zien en weten dat hij er stond.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:51:30 #194
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121634023
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:46 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik heb weinig verstand van heli's, ik begrijp van diverse luchtvaartfora dat er in London hele rare regels gelden en dat deze heli gewoon op zicht mocht vliegen daar.
In Nederland zou dit iig voor een vliegtuig en zover ik weet ook voor een heli ondenkbaar zijn. Logisch geredeneerd vind ik het sowieso ondenkbaar.

Dan zou hij dus mijns inziens onder instrumentregels vliegen, wat wil zeggen dat de verkeersleiding hem 100% van zijn route onder zijn hoede neemt en hij alleen maar klakkeloos bevelen op hoeft te volgen. Op dezelfde wijze als ieder verkeersvliegtuig dat bijv. doet.
Dat lijkt mij idd logisch, zelfde redenering als ik heb idd; Hij heeft daar iets te zoeken, dient vluchtplan in bij de VL, die constateert dat het zicht aldaar 100% bagger is en schrijft voor dat zij deze vlucht gaan begeleiden. Als het nou helder weer is, kan ik me best voorstellen dat de VL toestemming geeft om op zicht te vliegen, maar in deze omstandigheden kan dat nooit de bedoeling zijn.

Ik denk dat die 'rare' regels nu wel wat zullen worden bijgesteld :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_121634094
quote:
3s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:46 schreef Anne het volgende:
WGR / ANWB lidmaatschap

Ik was hier trouwens nog niet van op de hoogte. Nog geen brief of mail over gehad.
Interessante discussie.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:56:03 #196
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121634197
quote:
3s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:46 schreef Anne het volgende:
WGR / ANWB lidmaatschap

Ik was hier trouwens nog niet van op de hoogte. Nog geen brief of mail over gehad.
Ik heb ook geen brief gehad.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:57:45 #197
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_121634259
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat lijkt mij idd logisch, zelfde redenering als ik heb idd; Hij heeft daar iets te zoeken, dient vluchtplan in bij de VL, die constateert dat het zicht aldaar 100% bagger is en schrijft voor dat zij deze vlucht gaan begeleiden. Als het nou helder weer is, kan ik me best voorstellen dat de VL toestemming geeft om op zicht te vliegen, maar in deze omstandigheden kan dat nooit de bedoeling zijn.

Ik denk dat die 'rare' regels nu wel wat zullen worden bijgesteld :X
Zoals ik begrijp is er een corridor voor heli's over de thames waar ze laag mogen vliegen zichtvliegen. De kraan stond daar dichtbij dus daar zou het mee te maken kunnen hebben.

Ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen, maargoed, uitsluitsel hierover laat vaak een jaar of langer op zich wachten ivm zeer uitgebreid onderzoek.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  † In Memoriam † woensdag 16 januari 2013 @ 13:57:52 #198
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121634263
Is zo'n 'dunne' kraan wel te zien op de radar ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:58:19 #199
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121634282
quote:
3s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:46 schreef Anne het volgende:
WGR / ANWB lidmaatschap

Ik was hier trouwens nog niet van op de hoogte. Nog geen brief of mail over gehad.
Vage peop inderdaad.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 16 januari 2013 @ 13:58:51 #200
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121634306
Typisch Nederlands zoiets :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')