Niet helemaal waar. Geruchten gaan dat er ook een deel van de kraan naar beneden is gevallen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:21 schreef Freezer het volgende:
Die kon wel tegen het stootje... de heli is gecrashed niet de kraan...
Nou, ik weet niet welk deel van de kraan er is geraakt, maar ik vermoed de giek, en die gaat er dan écht vanaf, al is het maar voor inspectie. Het is een Wolff toptorenkraan, dus de giek staat in normale stand een graadje of 65 -75 recht omhoog; de kraan is dus nog een metertje of 50 hoger als je op de foto's kunt zien. wordt nog een duur grappiequote:Op woensdag 16 januari 2013 12:21 schreef Freezer het volgende:
Die kon wel tegen het stootje... de heli is gecrashed niet de kraan...
De kraan staat in het luchtvaartbulletin van London gewoon genoemd, net even gecheckt. Dat wil zeggen dat IEDERE piloot in het luchtruim van London zichzelf daarvan op de hoogte moet brengen voorafgaand aan de vlucht.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet welk deel van de kraan er is geraakt, maar ik vermoed de giek, en die gaat er dan écht vanaf, al is het maar voor inspectie. Het is een Wolff toptorenkraan, dus de giek staat in normale stand een graadje of 65 -75 recht omhoog; de kraan is dus nog een metertje of 50 hoger als je op de foto's kunt zien. wordt nog een duur grappie![]()
En ja, er hoort een lamp op de kop van de kraan die 24/7 flitst (en een rood/wit geblokte vlag), maar die zie je ws veel te laat in die mist/bewolking. Heli had daar gewoon nooit mogen vliegen; die kraan staat geregistreerd als risico voor luchtvaart, en dan mag je niet binnen 250 meter van dat ding vliegen met je komkommercutter.
Nee, maar daarop zie je dergelijke obstakels toch?quote:
Even logisch geredeneerd; zou met deze weersomstandigheden het meest logische zijn dat hij onder instrumentregels vloog (en dan dus idd een navigatie fout heeft gemaakt), of is dat geen criterium? Het lijkt me niet logisch dat een verkeersleiding bij zo'n beperkt zicht een heli laat vliegen op wat hij zelf kan waarnemen, of werkt dat niet zo?quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:31 schreef Barcaconia het volgende:
Ligt er aan onder welke voorwaarden zijn vlucht gestart is. Als ie onder zichtregels vloog hoort ie op zicht te vliegen en dan kan er in dichte mist best een verwarring ontstaan. Maar als je op zicht vliegt hoor je niet op 800ft te hangen met dichte mist.
Als je onder instrumentregels vliegt wordt je door de verkeersleiding verteld waar je heen moet sturen en welke koers en hoef je alleen maar op je navi op te letten dat je doet wat de verkeersleiding opgegeven heeft.
Ik weet niet hoe deze heli vloog.
Geen idee wat je daar allemaal op kan zien als je boven een stad vliegt..quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, maar daarop zie je dergelijke obstakels toch?
Goed excuus iddquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:41 schreef Anne het volgende:
"He later spoke to the crane operator who was about to get inside the crane cab."
"He was literally shaking because he was getting ready to climb into the crane and he was late."
"The crane driver normally starts at eight o'clock but unusually, today of all days, was late."
Zie. Te laat komen heeft soms best zijn voordelen!
Ik heb weinig verstand van heli's, ik begrijp van diverse luchtvaartfora dat er in London hele rare regels gelden en dat deze heli gewoon op zicht mocht vliegen daar.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Even logisch geredeneerd; zou met deze weersomstandigheden het meest logische zijn dat hij onder instrumentregels vloog (en dan dus idd een navigatie fout heeft gemaakt), of is dat geen criterium? Het lijkt me niet logisch dat een verkeersleiding bij zo'n beperkt zicht een heli laat vliegen op wat hij zelf kan waarnemen, of werkt dat niet zo?
Dat lijkt mij idd logisch, zelfde redenering als ik heb idd; Hij heeft daar iets te zoeken, dient vluchtplan in bij de VL, die constateert dat het zicht aldaar 100% bagger is en schrijft voor dat zij deze vlucht gaan begeleiden. Als het nou helder weer is, kan ik me best voorstellen dat de VL toestemming geeft om op zicht te vliegen, maar in deze omstandigheden kan dat nooit de bedoeling zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:46 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb weinig verstand van heli's, ik begrijp van diverse luchtvaartfora dat er in London hele rare regels gelden en dat deze heli gewoon op zicht mocht vliegen daar.
In Nederland zou dit iig voor een vliegtuig en zover ik weet ook voor een heli ondenkbaar zijn. Logisch geredeneerd vind ik het sowieso ondenkbaar.
Dan zou hij dus mijns inziens onder instrumentregels vliegen, wat wil zeggen dat de verkeersleiding hem 100% van zijn route onder zijn hoede neemt en hij alleen maar klakkeloos bevelen op hoeft te volgen. Op dezelfde wijze als ieder verkeersvliegtuig dat bijv. doet.
Interessante discussie.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:46 schreef Anne het volgende:
WGR / ANWB lidmaatschap
Ik was hier trouwens nog niet van op de hoogte. Nog geen brief of mail over gehad.
Ik heb ook geen brief gehad.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:46 schreef Anne het volgende:
WGR / ANWB lidmaatschap
Ik was hier trouwens nog niet van op de hoogte. Nog geen brief of mail over gehad.
Zoals ik begrijp is er een corridor voor heli's over de thames waar ze laag mogen vliegen zichtvliegen. De kraan stond daar dichtbij dus daar zou het mee te maken kunnen hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij idd logisch, zelfde redenering als ik heb idd; Hij heeft daar iets te zoeken, dient vluchtplan in bij de VL, die constateert dat het zicht aldaar 100% bagger is en schrijft voor dat zij deze vlucht gaan begeleiden. Als het nou helder weer is, kan ik me best voorstellen dat de VL toestemming geeft om op zicht te vliegen, maar in deze omstandigheden kan dat nooit de bedoeling zijn.
Ik denk dat die 'rare' regels nu wel wat zullen worden bijgesteld
Vage peop inderdaad.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:46 schreef Anne het volgende:
WGR / ANWB lidmaatschap
Ik was hier trouwens nog niet van op de hoogte. Nog geen brief of mail over gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |