Dit.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:44 schreef mvdejong het volgende:
De ANWB is een vereniging, met de Wegenwacht Service als een van de vormen van optionele dienstverlening voor leden van die vereniging.
Echter, omdat de WW een dienst is waarvoor iedereen (die daarvan lid is) betaalt maar alleen mensen met een probleem gebruik hoeven te maken, hebben de graaiers, en dat is dus de Rijksoverheid in de vorm van de Belastingdienst, besloten dit te interpreteren als een vorm van verzekering.
Het is dus niet de ANWB die de zaak scheeftrekt, maar de Belastingdienst die de zaakjes in een daglicht stelt waardoor zij weer kunnen graaien.
Ow? Niet in je eerste jaar, hoorquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar, een verzekering kan ik per maand opzeggen.
Ik ben al wat langer lidquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ow? Niet in je eerste jaar, hoor
Maar, dan zou je dus (na het eerste jaar) het deel van de WW per maand moeten kunnen opzeggen. Want verzekering.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:44 schreef mvdejong het volgende:
De ANWB is een vereniging, met de Wegenwacht Service als een van de vormen van optionele dienstverlening voor leden van die vereniging.
Echter, omdat de WW een dienst is waarvoor iedereen (die daarvan lid is) betaalt maar alleen mensen met een probleem gebruik hoeven te maken, hebben de graaiers, en dat is dus de Rijksoverheid in de vorm van de Belastingdienst, besloten dit te interpreteren als een vorm van verzekering.
Het is dus niet de ANWB die de zaak scheeftrekt, maar de Belastingdienst die de zaakjes in een daglicht stelt waardoor zij weer kunnen graaien.
Wel toch? Zolang je een kortere contractsduur hebt iig.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ow? Niet in je eerste jaar, hoor
De overheid ziet het als een vorm van verzekering, de ANWB als een dienstverlening. Ga maar lekker procederen als je het er niet meer eens bent.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar, dan zou je dus (na het eerste jaar) het deel van de WW per maand moeten kunnen opzeggen. Want verzekering.
Dat is iets anders, aangezien het er dan om gaat dat er geen verzekerbaar belang is.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel toch? Zolang je een kortere contractsduur hebt iig.
Als je een autoverzekering hebt en je verkoopt die auto ga je toch niet nog een X aantal maanden verzekering voor dat ding betalen?
Ah zoquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is iets anders, aangezien het er dan om gaat dat er geen verzekerbaar belang is.
Okee maar ergens moet toch vastgelegd zijn hoe en wat het allemaal wel is. Het is niet het een EN het ander, ook al wordt het van verschillende kanten bekeken. Er kan maar een rechtsvorm zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:51 schreef mvdejong het volgende:
[..]
De overheid ziet het als een vorm van verzekering, de ANWB als een dienstverlening. Ga maar lekker procederen als je het er niet meer eens bent.
Vertel. Waarschijnlijk heb ik iets gemist. Maar ik dacht dat assurantiebelasting 21% is. BTW is ook 21%.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:37 schreef Piles het volgende:
Zeg, misschien mis ik iets hoor. Maar als het geen verzekering zou zijn moet er btw over betaald worden ipv assurantiebelasting en zou je dus duurder uit zijn.
Dat zijn echt twee zaken die echt niets met elkaar te maken hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
De rechten van de een (assurantiebelasting voor de overheid) brengen ook verplichtingen voor de ander (opzeggen per maand) met zich mee.
oh, verdomdquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:39 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Vertel. Waarschijnlijk heb ik iets gemist. Maar ik dacht dat assurantiebelasting 21% is. BTW is ook 21%.
Dat klopt natuurlijk niet helemaal. Als je auto niet meteen gerepareerd kan worden ben je alsnog de sjaak. Zelfs de vervangende auto service krijg je pas na 4 dagen, waardoor je niet verzekerd bent van vervoer.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:36 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik begrijp het vanuit het oogpunt van de regering wel. Naast het feit dat ze 'graaien waar je graaien kan' principe hanteren, zorgt de ANWB er toch voor dat bij pech, je gratis en snel weer op weg kan. Een soort verzekering zoals de overheid het dus ziet. Immers verzekert de ANWB je, dat bij pech, je snel geholpen wordt en eventueel gerepareerd (service voor anwb) ( verzekering voor overheid).
Maar het gaat wel om hetzelfde product. Nu betrekt de ANWB de voordelen van beide punten naar zichzelf (de opzegtermijn van het lidmaatschap en de assurantiebelasting voor de verzekering) terwijl het product maar een status kan hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zijn echt twee zaken die echt niets met elkaar te maken hebben.
Maar je bent wel verzekerd van de hulp (de WW komt naar je toe en sleept je in ieder geval af). De verzekering is niet voor de reparatie, maar voor het weg krijgen van het punt waar je ongetwijfeld ongelukkig staat.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet helemaal. Als je auto niet meteen gerepareerd kan worden ben je alsnog de sjaak. Zelfs de vervangende auto service krijg je pas na 4 dagen, waardoor je niet verzekerd bent van vervoer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |