gewoon de infanterie sturen, liefst de tanks ook mee, bruut geweldquote:Op maandag 21 januari 2013 13:05 schreef waht het volgende:
[..]
Ik las in de column van Holman iets anders: een simpel betoog omtrent bombarderen van gewapende groepen. Waarop ik zou zeggen dat die lui zich dan tussen de bevolking gaan verschansen als de bombardementen niet effectief genoeg zijn (en dat zijn ze zelden). Een nogal heilloze missie derhalve. Maar ik ben zeker voor de aanval met militaire middelen, alleen met iets meer finesse en precisie.
Dat lijkt mij de juiste conclusie.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
onzin
dit is moslims onderling en de Fransen mengen zich er in
Nee. Aanrader?quote:Op maandag 21 januari 2013 13:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hm wellicht ligt het er in deze column niet dik bovenop, maar heb je meerdere columns van de hem gelezen?
Mooiquote:Op maandag 21 januari 2013 13:04 schreef De_Guidance het volgende:
MinBuza ontkent overigens dat er een Nederlander betrokken zou zijn.
http://nos.nl/artikel/464(...)rorist-algerije.html
Frankrijk heeft groot gelijk, zouden wij ook wat meer moeten doenquote:Op maandag 21 januari 2013 13:09 schreef Voorschrift het volgende:
Frankrijk wil gewoon weer even de koloniale macht uithangen op het wereldtoneel, niet meer en niet minder.
Drones. Lijkt me een goedkope en vrij goede oplossing. Eerst schoon schip maken dus nu en vervolgens erna met drone's die lieden blijven opjagen. Zoals in Jemen en Pakistan wordt gedaan zeg maar. De Fransen moeten best in staat zijn een dealtje te sluiten met de aanstaande Malinese president.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:05 schreef waht het volgende:
Ik las in de column van Holman iets anders: een simpel betoog omtrent bombarderen van gewapende groepen. Waarop ik zou zeggen dat die lui zich dan tussen de bevolking gaan verschansen als de bombardementen niet effectief genoeg zijn (en dat zijn ze zelden). Een nogal heilloze missie derhalve. Maar ik ben zeker voor de aanval met militaire middelen, alleen met iets meer finesse en precisie.
Sowieso een grondoffensief. Maar je blijft jagen, daar komt geen einde aan.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon de infanterie sturen, liefst de tanks ook mee, bruut geweld
snel, smerig, simpel en daarna de boel weer opbouwen
geen uitgestrekte luchtoorlog die niets oplost
Er stond al een operatie gepland om in te grijpen in september.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:54 schreef sp3c het volgende:
toen die extremisten het halve land overnamen en werelderfgoed vernietigden hoorde je nauwelijks iemand maar nu ze de hoofdstad in dreig(d)en te nemen is het ineens oorlog aan de grens van Frankrijk ofzo
Beetje Java platgooien?quote:Op maandag 21 januari 2013 13:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Frankrijk heeft groot gelijk, zouden wij ook wat meer moeten doen
alternatief is het land van het lijstje 'vrienden van Frankrijk' schrappenquote:Op maandag 21 januari 2013 13:10 schreef waht het volgende:
[..]
Sowieso een grondoffensief. Maar je blijft jagen, daar komt geen einde aan.
wat die EU trainers?quote:Op maandag 21 januari 2013 13:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er stond al een operatie gepland om in te grijpen in september.
Dat de rebellen opeens zover doordrukte heeft Frankrijk besloten nu in te grijpen.
Het is net een gezwel/bacterie, die moet je zo snel mogelijk uitroeien.
Die kant gaat het waarschijnlijk wel op ja. GB zal daar ook belang bij hebben gezien hun belangen in Algerije en Libië.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Drones. Lijkt me een goedkope en vrij goede oplossing. Eerst schoon schip maken dus nu en vervolgens erna met drone's die lieden blijven opjagen. Zoals in Jemen en Pakistan wordt gedaan zeg maar. De Fransen moeten best in staat zijn een dealtje te sluiten met de aanstaande Malinese president.
Zo klopt iequote:Op maandag 21 januari 2013 13:09 schreef Voorschrift het volgende:
Frankrijk wil gewoon weer even de Grande Nation uithangen op het wereldtoneel, niet meer en niet minder.
zou ik op zich niet tegen zijnquote:
Mja, ik ben bang dat zelfs dat niets oplost. En wanneer zoiets gebeuren moet, dan liever niet door het westen.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon de infanterie sturen, liefst de tanks ook mee, bruut geweld
snel, smerig, simpel en daarna de boel weer opbouwen
geen uitgestrekte luchtoorlog die niets oplost
de Afrikanen kunnen het nietquote:Op maandag 21 januari 2013 13:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, ik ben bang dat zelfs dat niets oplost. En wanneer zoiets gebeuren moet, dan liever niet door het westen.
Eerst Zuid-Afrika innemen dan, daar wil ik nog wel wonen later, dus laat dat maar weer onder onze vlag komen.quote:
Java?quote:
Maar als ze dat doen zitten we met een vrijhaven voor gewapende milities in de achtertuin van Europa, hoe kunnen ze dat toelaten?quote:Op maandag 21 januari 2013 13:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
alternatief is het land van het lijstje 'vrienden van Frankrijk' schrappen
either way is fine by me maar als je het doet moet je het ook goed doen, ik zie de Fransen nu al terugkrabbelen met hun roep om Afrikaanse vrinden om de kooltjes uit het vuur te halen
Ik wel. Hele familie van vriendin woont daarquote:
naja landen innemen vind ik ook een beetje flauw maar we hebben toch nog best wat gewicht wereldwijd en dat mogen we best eens ergens in de strijd gooien om onze zin te krijgenquote:Op maandag 21 januari 2013 13:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eerst Zuid-Afrika innemen dan, daar wil ik nog wel wonen later, dus laat dat maar weer onder onze vlag komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |