abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121571933

League of Legends

League of Legends EU

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok leuk, en die Champions, zitten daar ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, omdat het spel door erg veel hitsige pubertjes gespeeld wordt. Riot harkt dus flink geld binnen door skins en champs met flinke uiers te maken!

Er zijn er op het moment (03-01-2013) 109 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus en pak hem beet elke twee tot drie weken komt er een nieuwe bij!

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

Het officiele youtubekanaal van Riot Games. Hier vind je alle Champion spotlights en Patch Previews terug.

Cinematic trailer

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

Own3d Site met streams.
Twitch Site met streams.

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Lolking Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden. Op het moment de beste site om snel iemand's summoner profiel op te vragen zonder dit via de in-game client te doen.

Lolwiki Complete wiki met veel info over champions, skills, abilities, masteries en items.

Championselect Site met counterpicks

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121573228
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:52 schreef kensei het volgende:

[..]

Je bent wel typisch een kandidaat voor elo hell
Nou nee, als ik mijn minst goeie rollen dodge heb ik meer kans om te winnen. Kansrekenen zo moeilijk voor je?
We're slowly approaching inevitable death.
pi_121573367
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:56 schreef kensei het volgende:
[ afbeelding ]
Ja zeker! Heel veel tieten, omdat het spel door erg veel hitsige pubertjes gespeeld wordt. Riot harkt dus flink geld binnen door skins en champs met flinke uiers te maken!

:')
pi_121573380
Ik heb al meerdere keren betoogd waarom ik de stelling "Support is saai" iets vind voor mensen die maar wat uit hun nek lullen. Ze hebben nog nooit support gespeeld en zijn van mening dat je er niet mee kan carrien omdat je geen kills pakt. Dikke lul, je zet kills op en carried je team op andere manieren dan het last hitten van champions.

Ik sta op het moment 58/41 als Support in seizoen 3, win weinig games die ik slecht speel maar win vrijwel altijd als ik goed speel, simpelweg omdat je je AD carry feed. Aan het begin van het seizoen 6 freewins als Blitz verloren, anders stond ik nu 31/3 met hem..

Support is leuk als je de tijd neemt om de rol te leren.
pi_121574240
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:21 schreef Keselo het volgende:
Ik heb al meerdere keren betoogd waarom ik de stelling "Support is saai" iets vind voor mensen die maar wat uit hun nek lullen. Ze hebben nog nooit support gespeeld en zijn van mening dat je er niet mee kan carrien omdat je geen kills pakt. Dikke lul, je zet kills op en carried je team op andere manieren dan het last hitten van champions.

Ik sta op het moment 58/41 als Support in seizoen 3, win weinig games die ik slecht speel maar win vrijwel altijd als ik goed speel, simpelweg omdat je je AD carry feed. Aan het begin van het seizoen 6 freewins als Blitz verloren, anders stond ik nu 31/3 met hem..

Al eens bij je opgekomen dat mensen het gewoon echt niet leuk kunnen vinden?

En als support is je carry potentieel wel degelijk veel lager dan andere rollen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_121574476
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:21 schreef dustbrain het volgende:

[..]

:')
Staat al (+/-) 50 topics lang in de OP volgens mij door AlDie geschreven, valt het je nu pas op?

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:19 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Nou nee, als ik mijn minst goeie rollen dodge heb ik meer kans om te winnen. Kansrekenen zo moeilijk voor je?
Succes met je kansrekenen, bewijs me mijn ongelijk maar en haal eens gold dan ;)
  maandag 14 januari 2013 @ 23:44:25 #7
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_121574687
Maokai kan best als support gespeeld worden op lagere elo. Er zijn zoveel 'supports' die gewoon werken. Dr. Mundo, Yorick, Singed, Lux, Maokai, etc. kan gewoon werken.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_121574717
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:36 schreef znarch het volgende:

[..]

En als support is je carry potentieel wel degelijk veel lager dan andere rollen.
Keselo heeft zich naar platinum gecarried door support te mainen, dus dat lage potentieel valt ook wel mee
pi_121575225
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:21 schreef Keselo het volgende:

Ik vind die manier van carrien niet leuk. Ik wil mensen wegsmelten en zelf snowballen door stijgende skill. Niet een sneeuwbal aan iemand anders geven en het hem laten gooien.
pi_121575627
quote:

[..]

Ja, maar dit is vaker door een vertekend beeld van de rol dan uit echt first-hand experience.

Maar goed, je hebt gelijk dat ik hier niet ben om te vertellen wat mensen wel en niet leuk moeten vinden. Zo vind ik top geen hol aan terwijl anderen het een fantastische rol vinden.
pi_121575989
quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:44 schreef Zeroku het volgende:
Maokai kan best als support gespeeld worden op lagere elo. Er zijn zoveel 'supports' die gewoon werken. Dr. Mundo, Yorick, Singed, Lux, Maokai, etc. kan gewoon werken.
Lux is een van de leukste supports imo. Het is jammer dat ze lategame behoorlijk hard naar beneden valt. Ze is een hardcounter van Sona en Taric, en vooral Sona blaast ze gewoon op op level 6. Als je een Kage hebt met een AP page en je raakt je volle combo doe je 90% van Sona's hp in een keer, makkelijke last hit voor je ADC. Het is jammer dat als je een burst support wilt spelen je vrijwel altijd beter af bent met Zyra, ook leuk maar Lux is net iets leuker.

Maokai support heb ik ook een paar keer gespeeld. E maxen voor zieke poke, je bent alleen erg squishy wat niet handig is aangezien je ballsdeep moet gaan om useful te zijn. 0/21/9 met tanky runes zou het nog wel kunnen werken eigenlijk.. Morgen eens proberen :D
pi_121576898
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:11 schreef Keselo het volgende:

[..]

Lux is een van de leukste supports imo. Het is jammer dat ze lategame behoorlijk hard naar beneden valt. Ze is een hardcounter van Sona en Taric, en vooral Sona blaast ze gewoon op op level 6. Als je een Kage hebt met een AP page en je raakt je volle combo doe je 90% van Sona's hp in een keer, makkelijke last hit voor je ADC. Het is jammer dat als je een burst support wilt spelen je vrijwel altijd beter af bent met Zyra, ook leuk maar Lux is net iets leuker.

Maokai support heb ik ook een paar keer gespeeld. E maxen voor zieke poke, je bent alleen erg squishy wat niet handig is aangezien je ballsdeep moet gaan om useful te zijn. 0/21/9 met tanky runes zou het nog wel kunnen werken eigenlijk.. Morgen eens proberen :D
Lux haar q gaat alleen wel wat langzaam, met boots2 kun je hem makkelijk ontwijken door er op te reageren nadat ie geschoten is. Gewoon een hele seconde om te reageren op max range.
pi_121576991
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:38 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Lux haar q gaat alleen wel wat langzaam, met boots2 kun je hem makkelijk ontwijken door er op te reageren nadat ie geschoten is. Gewoon een hele seconde om te reageren op max range.
Vanuit bosjes geschoten skillshots (mits geen vision van de enemy) zie je niet. Tevens probeer je je Q te raken als de tegenstander bezig is met iets. Naar voren lopen om te warden/poken, erin gaan voor een last hit, dat soort dingen.
pi_121577064
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:41 schreef Keselo het volgende:

[..]

Vanuit bosjes geschoten skillshots (mits geen vision van de enemy) zie je niet. Tevens probeer je je Q te raken als de tegenstander bezig is met iets. Naar voren lopen om te warden/poken, erin gaan voor een last hit, dat soort dingen.
Meestal streef ik daar ook naar. :P Maar als brush geward is lijkt ie in slowmotion te gaan ;'(
pi_121577121
Morgen ahri free2play, ik ga huilen van al die slechte ahris. Dan zie ik mezelf toen ik ahri net kocht en schuimbekend pro wou worden. :'(
pi_121577357
Ik wilde Ahri gaan kopen wanneer ik is 6300 ip had, nu maar is testen.
,

In een bot game :')
pi_121577736
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:53 schreef SuperKaasNacho het volgende:
,

Ahri is vet nice. Die ult maakt mensen helemaal gek.
pi_121579007
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:53 schreef SuperKaasNacho het volgende:
,

Ahri is trouwens free2play
pi_121580940
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 01:09 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Ahri is vet nice. Die ult maakt mensen helemaal gek.
Swain w, ryze's cage. NP
pi_121584710
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:59 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Swain w, ryze's cage. NP
Swains w op Ari? Succes :D
pi_121584722
Annie spelen tegen Ahri. Helemaal gek worden van die stun.
pi_121585031
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:02 schreef I.C.O.N. het volgende:

[..]

Swains w op Ari? Succes :D
Mwoah. Valt wel mee hoe moeilijk dat is.
pi_121588055
Ik speelde gister Galio mid tegen een AP Nidalee mid. Needless to say dat Nidalee geen fuck kon uitvoeren tegen mij, maar alsnog de game niet gewonnen. Je kan nog zo mooi 7/0/7 gaan early/mid, maar als je bot lane met support yi ( :') )en sivir na 15 minuten gezamenlijk al 20 deaths heeft houdt het al gauw op :P Ik heb die lane wel 10x gegankt geloof ik, maar het mocht niet baten. Naja, zelf wel een aardige pot gespeeld, dus jammer maar helaas.
Vicariously I live while the whole world dies
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:59:31 #24
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_121588862
Nida gekocht, dus nu even wat toplanen met nidalee.
Ben nu bepaalde champs aan het mainen voor mn placement matches.

Enige wat ik dus echt niet kan in Jungelen, iemand die tips en tricks daarover wil geven?
Tadumtiedum.
pi_121589043
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:59 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Swain w, ryze's cage. NP
Ryze's range. :')

Een ryze kilt alleen een ahri is als hij flash gebruikt wanneer zijn jungler uit de bosjes komt huppelen. Hij heeft wel meer sustain dan ahri. Anderzijds is een ryze vaak ook de lul als hij gecharmed wordt, al ahris abilities hebben ietsjes meer range dan zijn w.

Wanneer raden jullie phantom dancer op miss fortune aan? Ik doe meestal bloodthrister en dan phantomdancer(speel nog maar net mf) maar is een infinity edge dan niet meer omdat mf zelf al steroids heeft? Of ligt het meer dan de tankyness van de enemies?
pi_121589217
What's-up met al die ignites op carries in blindpick? Als je cleanse neemt counter je hun ignite en alle andere debuffs. :')
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:16:52 #27
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_121589553
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:08 schreef dustbrain het volgende:
What's-up met al die ignites op carries in blindpick? Als je cleanse neemt counter je hun ignite en alle andere debuffs. :')
Als je een offensive support met je hebt ga ik ook ignite hoor.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_121589857
werkt bij iemand die lol recorder nog? Bij mij crashed het bij opstarten.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_121591076
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:16 schreef Salamando het volgende:

[..]

Als je een offensive support met je hebt ga ik ook ignite hoor.
Maar als je cleanse hebt counter je ignite en talloze andere debuffs. Ook de slows en stuns van de support.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:11:14 #30
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_121591679
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:55 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Maar als je cleanse hebt counter je ignite en talloze andere debuffs. Ook de slows en stuns van de support.
Vaak zul je dan de cleanse gebruiken op de exhaust van de support, bij nog een dive val je dan om door ignite.
pi_121592232
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:11 schreef Salamando het volgende:

[..]

Vaak zul je dan de cleanse gebruiken op de exhaust van de support, bij nog een dive val je dan om door ignite.
Nog een dive?(wrom zou je w8en tot je dood gaat bij nog een dive) Gebeurt niet vaak genoeg. Gebruik hem liever voor de vele stuns, slows en ignites van het enemy team
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:33:23 #32
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_121592522
relatief redelijk matig doch wel beetje leuke TT.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_121592776
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 06:43 schreef Drakire het volgende:
Heb eigenlijk tentamens maar heb de hele fucking nacht doorgespeeld :')

[ afbeelding ]

(zitten 2 dubbele tussen zie ik).

heeft iemand trouwens azubu blaze vs azubu frost gezien? in game 4 heeft Cpt Jack meer dan 500 cs heeft zn boots verkocht en naast zn GA alleen maar ad items op caitlyn daardoor winnen ze terwijl ze dik achter stonden (3 inhibs down) wat een baas! _O_.

deze dus:
Jij lijkt me wel ervaren met MF. Ik heb MF gekocht en weet niet wanneer het handig is om phantom dancers te bouwen. En is black cleaver handig voor haar vanwege de hp?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:43:40 #34
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_121592847
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:41 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Jij lijkt me wel ervaren met MF. Ik heb MF gekocht en weet niet wanneer het handig is om phantom dancers te bouwen. En is black cleaver handig voor haar vanwege de hp?
IE > PD > BT
pi_121592898
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:43 schreef Zeroku het volgende:

[..]

IE > PD > BT
En daarna pas armor penetration en daaaarna pas guardian angel?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:48:41 #36
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_121593043
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:44 schreef dustbrain het volgende:

[..]

En daarna pas armor penetration en daaaarna pas guardian angel?
Ja kan ook andersom, ik haal sowieso niet snel meer GA, eerder die scimitar met mres. Als ik MF speel heb ik niet echt het idee dat ik arp mis met deze build.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:26:50 #37
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_121594753
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:25 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Nog een dive?(wrom zou je w8en tot je dood gaat bij nog een dive) Gebeurt niet vaak genoeg. Gebruik hem liever voor de vele stuns, slows en ignites van het enemy team
Stel ik speel met Leona (wel een divelane). De eerste keer zal Leona E doen, je Q'en en wordt je ook gehit door d'r W terwijl ik autoattack / eventuele abilities doe. Leona doet nu ook exhaust op je, je moet nu wel je flash of exhaust burnen waarschijnlijk.

Als je dat dan gedaan hebt hit Leona d'r E nog een keer en loop je waarschijnlijk zonder flash of cleanse, waardoor je wel te killen bent.

Zo bedoel ik het.
pi_121594806
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:26 schreef Salamando het volgende:

[..]

Stel ik speel met Leona (wel een divelane). De eerste keer zal Leona E doen, je Q'en en wordt je ook gehit door d'r W terwijl ik autoattack / eventuele abilities doe. Leona doet nu ook exhaust op je, je moet nu wel je flash of exhaust burnen waarschijnlijk.

Als je dat dan gedaan hebt hit Leona d'r E nog een keer en loop je waarschijnlijk zonder flash of cleanse, waardoor je wel te killen bent.

Zo bedoel ik het.
Dan ga je ervan uit dat CC jou niet overkomt maar de enemy wel.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:29:44 #39
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_121594891
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:27 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Dan ga je ervan uit dat CC jou niet overkomt maar de enemy wel.
Uiteraard, maar jij zal met je cleanse minder hard offensive kunnen gaan dan degene met ignite zal kunnen ;).

Nutteloze discussie verder wel, vayne speel ik bijvoorbeeld graag met cleanse, terwijl ik ezrael ofzo graag met ignite speel :D.
pi_121595026
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:29 schreef Salamando het volgende:

[..]

Uiteraard, maar jij zal met je cleanse minder hard offensive kunnen gaan dan degene met ignite zal kunnen ;).

Nutteloze discussie verder wel, vayne speel ik bijvoorbeeld graag met cleanse, terwijl ik ezrael ofzo graag met ignite speel :D.
solo-blind toch maar liever cleanse. Misschien als ik meer mf gespeeld heb een ignite, of met een healer zoals sona en nami
pi_121595186
Barrier is in blind pick een veiligere summoner dan Cleanse. Stel dat je tegen een support komt als Blitz/Janna heb je drie keer niets aan je Cleanse, Barrier is altijd handig.
pi_121595364
Wat is er met BG gebeurd dan?
pi_121596554
quote:

[..]

Eén goede support play kan de hele game turnen.
pi_121596761
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:04 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

Dat is geen weerlegging. :')
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:12:17 #45
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_121596929
Net 8/2/0 gegaan met nida.
Solo top vs duo top :D

Had gelukkig een goeie jungeler, kon goed ganken en was erg goed!
Tadumtiedum.
pi_121597049
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:39 schreef Skillstorm het volgende:
Wat is er met BG gebeurd dan?
Hij gaat voorlopig geen league spelen :/
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:14:28 #47
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_121597065
In zn poeperd genaait door een trein dan ofzo?
Tadumtiedum.
pi_121597869
quote:

[..]

Kul. Early game speelt support een veel prominentere rol met initiaten en lane control dan de adc, nog los van grabs, Nami en Sona ults, etc etera. Maar goed, dit soort semantische discussies gaan nergens over. Uiteindelijk komt het allemaal neer op teamplay.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xa1pt op 15-01-2013 16:59:50 ]
pi_121598788
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:04 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:

[..]

True, een goede initiate van een support kan je een game winnen.

Maar omgekeerd, als je een slechte adc hebt win je na de initiate alsnog niet. Terwijl je zonder goede initiate met een goede adc nog wel een kans maakt.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_121600675
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:43 schreef Zeroku het volgende:

[..]

IE > PD > BT
Ik ga eigenlijk altijd eerst voor BT omdat je toch al de vampire scepter hebt.

Flask > Doran's blade > Boots > Vamp Scepter etc

Black Clever werkt tegenwoordig ook goed op MF. IE is ook een prima item maar kost een beetje veel om mee te beginnen. Vampire scepter is naar mijn mening nuttiger tijdens laning.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')