abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121571933

League of Legends

League of Legends EU

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok leuk, en die Champions, zitten daar ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, omdat het spel door erg veel hitsige pubertjes gespeeld wordt. Riot harkt dus flink geld binnen door skins en champs met flinke uiers te maken!

Er zijn er op het moment (03-01-2013) 109 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus en pak hem beet elke twee tot drie weken komt er een nieuwe bij!

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

Het officiele youtubekanaal van Riot Games. Hier vind je alle Champion spotlights en Patch Previews terug.

Cinematic trailer

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

Own3d Site met streams.
Twitch Site met streams.

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Lolking Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden. Op het moment de beste site om snel iemand's summoner profiel op te vragen zonder dit via de in-game client te doen.

Lolwiki Complete wiki met veel info over champions, skills, abilities, masteries en items.

Championselect Site met counterpicks

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121573228
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:52 schreef kensei het volgende:

[..]

Je bent wel typisch een kandidaat voor elo hell
Nou nee, als ik mijn minst goeie rollen dodge heb ik meer kans om te winnen. Kansrekenen zo moeilijk voor je?
We're slowly approaching inevitable death.
pi_121573367
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:56 schreef kensei het volgende:
[ afbeelding ]
Ja zeker! Heel veel tieten, omdat het spel door erg veel hitsige pubertjes gespeeld wordt. Riot harkt dus flink geld binnen door skins en champs met flinke uiers te maken!

:')
pi_121573380
Ik heb al meerdere keren betoogd waarom ik de stelling "Support is saai" iets vind voor mensen die maar wat uit hun nek lullen. Ze hebben nog nooit support gespeeld en zijn van mening dat je er niet mee kan carrien omdat je geen kills pakt. Dikke lul, je zet kills op en carried je team op andere manieren dan het last hitten van champions.

Ik sta op het moment 58/41 als Support in seizoen 3, win weinig games die ik slecht speel maar win vrijwel altijd als ik goed speel, simpelweg omdat je je AD carry feed. Aan het begin van het seizoen 6 freewins als Blitz verloren, anders stond ik nu 31/3 met hem..

Support is leuk als je de tijd neemt om de rol te leren.
pi_121574240
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:21 schreef Keselo het volgende:
Ik heb al meerdere keren betoogd waarom ik de stelling "Support is saai" iets vind voor mensen die maar wat uit hun nek lullen. Ze hebben nog nooit support gespeeld en zijn van mening dat je er niet mee kan carrien omdat je geen kills pakt. Dikke lul, je zet kills op en carried je team op andere manieren dan het last hitten van champions.

Ik sta op het moment 58/41 als Support in seizoen 3, win weinig games die ik slecht speel maar win vrijwel altijd als ik goed speel, simpelweg omdat je je AD carry feed. Aan het begin van het seizoen 6 freewins als Blitz verloren, anders stond ik nu 31/3 met hem..

Al eens bij je opgekomen dat mensen het gewoon echt niet leuk kunnen vinden?

En als support is je carry potentieel wel degelijk veel lager dan andere rollen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_121574476
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:21 schreef dustbrain het volgende:

[..]

:')
Staat al (+/-) 50 topics lang in de OP volgens mij door AlDie geschreven, valt het je nu pas op?

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:19 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Nou nee, als ik mijn minst goeie rollen dodge heb ik meer kans om te winnen. Kansrekenen zo moeilijk voor je?
Succes met je kansrekenen, bewijs me mijn ongelijk maar en haal eens gold dan ;)
  maandag 14 januari 2013 @ 23:44:25 #7
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_121574687
Maokai kan best als support gespeeld worden op lagere elo. Er zijn zoveel 'supports' die gewoon werken. Dr. Mundo, Yorick, Singed, Lux, Maokai, etc. kan gewoon werken.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_121574717
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:36 schreef znarch het volgende:

[..]

En als support is je carry potentieel wel degelijk veel lager dan andere rollen.
Keselo heeft zich naar platinum gecarried door support te mainen, dus dat lage potentieel valt ook wel mee
pi_121575225
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:21 schreef Keselo het volgende:

Ik vind die manier van carrien niet leuk. Ik wil mensen wegsmelten en zelf snowballen door stijgende skill. Niet een sneeuwbal aan iemand anders geven en het hem laten gooien.
pi_121575627
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:36 schreef znarch het volgende:

[..]

Ja, maar dit is vaker door een vertekend beeld van de rol dan uit echt first-hand experience.

Maar goed, je hebt gelijk dat ik hier niet ben om te vertellen wat mensen wel en niet leuk moeten vinden. Zo vind ik top geen hol aan terwijl anderen het een fantastische rol vinden.
pi_121575989
quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:44 schreef Zeroku het volgende:
Maokai kan best als support gespeeld worden op lagere elo. Er zijn zoveel 'supports' die gewoon werken. Dr. Mundo, Yorick, Singed, Lux, Maokai, etc. kan gewoon werken.
Lux is een van de leukste supports imo. Het is jammer dat ze lategame behoorlijk hard naar beneden valt. Ze is een hardcounter van Sona en Taric, en vooral Sona blaast ze gewoon op op level 6. Als je een Kage hebt met een AP page en je raakt je volle combo doe je 90% van Sona's hp in een keer, makkelijke last hit voor je ADC. Het is jammer dat als je een burst support wilt spelen je vrijwel altijd beter af bent met Zyra, ook leuk maar Lux is net iets leuker.

Maokai support heb ik ook een paar keer gespeeld. E maxen voor zieke poke, je bent alleen erg squishy wat niet handig is aangezien je ballsdeep moet gaan om useful te zijn. 0/21/9 met tanky runes zou het nog wel kunnen werken eigenlijk.. Morgen eens proberen :D
pi_121576898
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:11 schreef Keselo het volgende:

[..]

Lux is een van de leukste supports imo. Het is jammer dat ze lategame behoorlijk hard naar beneden valt. Ze is een hardcounter van Sona en Taric, en vooral Sona blaast ze gewoon op op level 6. Als je een Kage hebt met een AP page en je raakt je volle combo doe je 90% van Sona's hp in een keer, makkelijke last hit voor je ADC. Het is jammer dat als je een burst support wilt spelen je vrijwel altijd beter af bent met Zyra, ook leuk maar Lux is net iets leuker.

Maokai support heb ik ook een paar keer gespeeld. E maxen voor zieke poke, je bent alleen erg squishy wat niet handig is aangezien je ballsdeep moet gaan om useful te zijn. 0/21/9 met tanky runes zou het nog wel kunnen werken eigenlijk.. Morgen eens proberen :D
Lux haar q gaat alleen wel wat langzaam, met boots2 kun je hem makkelijk ontwijken door er op te reageren nadat ie geschoten is. Gewoon een hele seconde om te reageren op max range.
pi_121576991
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:38 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Lux haar q gaat alleen wel wat langzaam, met boots2 kun je hem makkelijk ontwijken door er op te reageren nadat ie geschoten is. Gewoon een hele seconde om te reageren op max range.
Vanuit bosjes geschoten skillshots (mits geen vision van de enemy) zie je niet. Tevens probeer je je Q te raken als de tegenstander bezig is met iets. Naar voren lopen om te warden/poken, erin gaan voor een last hit, dat soort dingen.
pi_121577064
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:41 schreef Keselo het volgende:

[..]

Vanuit bosjes geschoten skillshots (mits geen vision van de enemy) zie je niet. Tevens probeer je je Q te raken als de tegenstander bezig is met iets. Naar voren lopen om te warden/poken, erin gaan voor een last hit, dat soort dingen.
Meestal streef ik daar ook naar. :P Maar als brush geward is lijkt ie in slowmotion te gaan ;'(
pi_121577121
Morgen ahri free2play, ik ga huilen van al die slechte ahris. Dan zie ik mezelf toen ik ahri net kocht en schuimbekend pro wou worden. :'(
pi_121577357
Ik wilde Ahri gaan kopen wanneer ik is 6300 ip had, nu maar is testen.
,

In een bot game :')
pi_121577736
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:53 schreef SuperKaasNacho het volgende:
,

Ahri is vet nice. Die ult maakt mensen helemaal gek.
pi_121579007
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 00:53 schreef SuperKaasNacho het volgende:
,

Ahri is trouwens free2play
pi_121580940
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 01:09 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Ahri is vet nice. Die ult maakt mensen helemaal gek.
Swain w, ryze's cage. NP
pi_121584710
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:59 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Swain w, ryze's cage. NP
Swains w op Ari? Succes :D
pi_121584722
Annie spelen tegen Ahri. Helemaal gek worden van die stun.
pi_121585031
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:02 schreef I.C.O.N. het volgende:

[..]

Swains w op Ari? Succes :D
Mwoah. Valt wel mee hoe moeilijk dat is.
pi_121588055
Ik speelde gister Galio mid tegen een AP Nidalee mid. Needless to say dat Nidalee geen fuck kon uitvoeren tegen mij, maar alsnog de game niet gewonnen. Je kan nog zo mooi 7/0/7 gaan early/mid, maar als je bot lane met support yi ( :') )en sivir na 15 minuten gezamenlijk al 20 deaths heeft houdt het al gauw op :P Ik heb die lane wel 10x gegankt geloof ik, maar het mocht niet baten. Naja, zelf wel een aardige pot gespeeld, dus jammer maar helaas.
Vicariously I live while the whole world dies
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:59:31 #24
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_121588862
Nida gekocht, dus nu even wat toplanen met nidalee.
Ben nu bepaalde champs aan het mainen voor mn placement matches.

Enige wat ik dus echt niet kan in Jungelen, iemand die tips en tricks daarover wil geven?
Tadumtiedum.
pi_121589043
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:59 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Swain w, ryze's cage. NP
Ryze's range. :')

Een ryze kilt alleen een ahri is als hij flash gebruikt wanneer zijn jungler uit de bosjes komt huppelen. Hij heeft wel meer sustain dan ahri. Anderzijds is een ryze vaak ook de lul als hij gecharmed wordt, al ahris abilities hebben ietsjes meer range dan zijn w.

Wanneer raden jullie phantom dancer op miss fortune aan? Ik doe meestal bloodthrister en dan phantomdancer(speel nog maar net mf) maar is een infinity edge dan niet meer omdat mf zelf al steroids heeft? Of ligt het meer dan de tankyness van de enemies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')