Lady is afgelopen 14 januari ook 15 geworden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 00:06 schreef oh-oh het volgende:
Hij maakte het nog even spannend maar hij is nu toch echt al ee paar minuten 15 jaar, mn liefste![]()
[ afbeelding ]
ja bij elk bultje schiet je dan gelijk in de stress..quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:45 schreef Bienelientjee het volgende:
Haha! Lief!Ziet er mooi uit ook! En lekker warm!
Onze hond heeft haar eerste loopsheid nu achter de rug. Het is toch wel normaal dat haar tepels (en het weefsel onder een tepel) nu wat meer gezwollen zijn dan anders?
Wij kunnen ons dat namelijk niet meer herinneren met onze vorige hond, wat meer dan 17 jaar geleden is geweest, maar zij had op oudere leeftijd wat tepeltumoren gekregen. Op de een of andere manier ga je nu toch vaker voelen naar onregelmatigheden en bultjes daardoor. En denk je bij elk bultje, wat is dit?
Zag trouwens ook net bij onze mop een ingetrokken tepel met wat vuiligheid in die ronding/plooi tussen huid en tepel. Beste manier om dat schoon te maken? Nat wattenstaafje?
Nog gefeliciteerdquote:Op donderdag 24 januari 2013 15:11 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Lady is afgelopen 14 januari ook 15 geworden.
Mooie kop!quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:38 schreef FranticDJ het volgende:
Vanmiddag m'n duim geplet toen ik m'n motorkap dichtsmeet.
Boyo helpt wel met het bloeden te stelpen zo:
[ afbeelding ]
Tipje van mij, als je zelf niet van bovenaf maar vanaf de hoogte van de hond of lager foto's maakt kijken ze ook wat sneller in de lensquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:45 schreef vandermar het volgende:
Nog even wat random foto's van de laatste paar weken. Jammer dat onze hond nooit in de camera wil kijken
Zo brengt hij de hele avond bijna dooraf en toe kreunt hij even van genot als je hem over zijn buikje wrijft
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Dat was ook mijn eerst ingeving maar keer op keer kijkt hij wegquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:59 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Tipje van mij, als je zelf niet van bovenaf maar vanaf de hoogte van de hond of lager foto's maakt kijken ze ook wat sneller in de lens
Hier nog zo 1...quote:Op maandag 28 januari 2013 20:30 schreef Bienelientjee het volgende:
Onze hond leek gister helemaal uit haar doen. Alle sneeuw was natuurlijk weggesmolten en ze had zelfs weinig zin om naar buiten te gaan!
schattigquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:44 schreef Njosnavelin het volgende:
Mijn hond mist me zo dat hij me probeert te bellen
[ afbeelding ]
Agh wat een gupje.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:44 schreef Njosnavelin het volgende:
Mijn hond mist me zo dat hij me probeert te bellen
[ afbeelding ]
Idd.... maar het verhaal eracher is minder leukquote:
Als je opgroeit met honden.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:22 schreef oh-oh het volgende:
Ik groeide op met de heddertjes van oma <3
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan meevallen hoor maus. Loebes zijn hoofd heeft al twee keer helemaal open gelegen en daar is niks meer van te zien.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:52 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Heb even alle foto's weer bekeken van iedereen, geweldig allemaal!Alle hondjes de sneeuw en het ijs zonder mankementen weten te doorstaan?
Zal eens kijken of ik vanavond nog een leuke foto heb van Koda. Hij heeft wel een wondje, wat volgens mij een flink litteken gaat worden, onder zijn oog, dus als je iets ziet op de foto dan weet je het alvast.
Laten we het maar hopen dan, we noemen hem nu al scarface!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Kan meevallen hoor maus. Loebes zijn hoofd heeft al twee keer helemaal open gelegen en daar is niks meer van te zien.
Aw, wat een schatjequote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:28 schreef oh-oh het volgende:
Oh en dit is onze gezinshond, 17 jaar werd ze bijna, een foxje van de markt in België, superhondje.
[ afbeelding ]
Op de foto was ze al 16 en blind en zo.
Haha, die random gans op de achtergrondquote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:39 schreef oh-oh het volgende:
Mijn oma nam altijd herders over van een buurman, die trainde politiehonden, en de honden met te weinig pit die slaagden niet voor hun examen, die nam zij dan.
Ze had er altijd een paar lopen, waren nog goed afgericht ook![]()
En fox terriers, die fokte ze zelf.
[ afbeelding ]
Ik zat er in de werpkist bij als ze geboren werden![]()
Toen ze van de boerderij naar een flat verhuisden ging ze aan de poedels
vetramil heb je in de regel geen littekenweefselquote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:16 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Laten we het maar hopen dan, we noemen hem nu al scarface!Hij werd gegrepen door een turkse herder/kangal. Die was wel iets (lees: 2x zo groot en zwaar) als Koda.
Haha als Loebes een wondje heeft smeer ik er meestal wat calendulan voor schaaf en brandwonden op. Tip van mijn DA.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:16 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Laten we het maar hopen dan, we noemen hem nu al scarface!Hij werd gegrepen door een turkse herder/kangal. Die was wel iets (lees: 2x zo groot en zwaar) als Koda.
Zolang het niet te ver gaat alleen maar goed denk. Wou dat Loebes dat ook eens wat meer deed.quote:Op zondag 3 februari 2013 00:49 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Mijn moeder en ik hebben het 2 dagen met Betadine ontsmet, en toen is het mooi gaan helen, gelukkig. Koda heeft wel een tik qua karakter gehad, hij is nu een stuk feller gelukkig. Eerst liet die echt alles toe, maar als het hem nu niet meer aanstaat snauwt die ein-duh-luk eens van zich af.
Nee daar was ik echt heel bang voor, dat ik mijn lieve sukkel kwijt was.quote:Op zondag 3 februari 2013 09:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zolang het niet te ver gaat alleen maar goed denk. Wou dat Loebes dat ook eens wat meer deed.
Bij ons was het eerst ook met een paar dagen schoonmaken weer een hele tijd ''weg'', maar nu blijft het, en is het gewoon een spoor aan pus wat hij achterlaat in huis als hij van zijn plaats naar de gang loopt bijvoorbeeld. Koda is normaal ook onderdanig, alleen als er een loops teefje is kan hij zich niet beheersen, maar zoals ik al zei, een loops teefje kun je beter ook niet loslaten tussen een hoop reutjes. Dat van die insnede is een goede, dat zou ik eens na kunnen vragen, bedankt!quote:Op zondag 3 februari 2013 13:07 schreef Njosnavelin het volgende:
Volgens mij heeft castratie nagenoeg altijd invloed op het karakter van een hond, maar is de mate waarop niet van te voren in te schatten.
Is castreren de enige oplossing voor die voorhuidontsteking? Is de voorhuid niet gewoon te nauw? Dan kan er namelijk gewoon een kleine insnede worden gemaakt zodat het wat minder strak zit.
Mijn hond heb ik overigens nooit laten castreren omdat hij nagenoeg nooit een vrouwtje bereidt en heel onderdanig is. Van zijn voorhuid heeft hij wel eens last gehad maar dat maakte ik dan gewoon een paar dagen regelmatig schoon, en dan was het weer over.
Voors en tegens :quote:Op zondag 3 februari 2013 12:46 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Nee daar was ik echt heel bang voor, dat ik mijn lieve sukkel kwijt was.Maar gelukkig is het alleen voor zichzelf opkomen door middel van zo nu en dan een snauw en een grom.
Even wat anders; iemand ervaring (denk het haast wel) met castratie? Koda is nu bijna anderhalf jaar, en heeft de afgelopen 3 maand al behoorlijk last van de welbekende voorhuidontsteking, en met een simpele cleaner schoonmaken werkt niet meer. Nou hebben we geen zin om 500x per dag het huis te dweilen, het stinkt en het is ook nog eens heel onhygiënisch. Ook heeft Koda de gewoonte elk loops teefje te berijden, maar dat vind ik wel normaal (een loopse teef laat je ook niet los tussen allemaal reutjes). Met castratie zijn de problemen zo goed als verholpen, en lijkt het mij nu (eerst was ik er op tegen) wel de juiste keuze, maar ik ben bang dat het een grote invloed heeft op zijn karakter. Hij is thuis namelijk heel rustig, maar buiten in het bos lekker druk aan het spelen. Ik zou het zonde vinden als hij thuis nog rustiger wordt, want dan is het net alsof er een dode hond ligt.Iemand die zijn/haar ervaringen wil delen?
DIT. He, dat zocht ik. Ik kon het niet goed verwoorden, maar dat vind ik dus ook. Ik ga morgen ff bellen en hoop dat de optie van Njosnavelin ook mogelijk is. Anders kunnen altijd eerst nog een chemische castratie proberen, aangezien dat tijdelijk is en hetzelfde effect zou hebben. Bedankt voor de tips iedereen!quote:Op zondag 3 februari 2013 13:58 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Voors en tegens :
http://members.home.nl/hondenschoolmelick/castreren.htm
Kans dat hij daarna geen last van voorhuiduitsteking heeft is vrij hoog ,in dat opzicht het proberen waard .
Voor de rest ben ik geen voorstander van het snijden in een gezond dier .
Hier altijd alleen maar teefjes gehad, dus geen ervaring met een reu laten castreren, maar over chemische castratie heb ik wel eens minder goede dingen gelezen. Schijnt nog al een tamelijk ongezonde injectie te zijn geloof ik. Er is wel een ander alternatief, ook tijdelijk, een soort 'implanon' staafje/chip die hormonen afgeeft. Dat geeft ook hetzelfde effect als castratie maar tijdelijk, ik geloof 6 maand of zo. Dat zou minder ongezond zijn dan een chemische castratie geloof ik. Ik zal eens ff zoeken hoe het ook al weer heet...quote:Op zondag 3 februari 2013 14:00 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
DIT. He, dat zocht ik. Ik kon het niet goed verwoorden, maar dat vind ik dus ook. Ik ga morgen ff bellen en hoop dat de optie van Njosnavelin ook mogelijk is. Anders kunnen altijd eerst nog een chemische castratie proberen, aangezien dat tijdelijk is en hetzelfde effect zou hebben. Bedankt voor de tips iedereen!
En labjes hebben al aanleg tot dik wordenquote:Op zondag 3 februari 2013 15:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou eerst voor wat anders kijken idd. De labjes die ik ken die gecastreerd zijn zijn nu allemaal van die slome beesten.
Loebes is gek op apporteren. Dat doen we dan ook zo goed als iedere dag. Om het inderdaad in vorm te houden en omdat hij stapelgek op z'n balletje is.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:39 schreef JerryLee het volgende:
[..]
En labjes hebben al aanleg tot dik worden
als je je ze niet genoeg eenden laat terughalen
In dat opzicht ben ik blij dat Koda een kwart Deense/Duitse dog is, want hij heeft daar door (vind ik) een wat slankere bouw dan de normale labrador.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:39 schreef JerryLee het volgende:
[..]
En labjes hebben al aanleg tot dik worden
als je je ze niet genoeg eenden laat terughalen
Wij gaan ook sowieso 6 keer per week een uur naar het park, lekker rennen, apporteren, zwemmen en met andere honden spelen. Die beweging hebben ze gewoon nodig en het is mooi om je hond zoveel plezier te zien hebben. Ik denk dat het gewicht niet zo'n heel groot probleem zal gaan worden als we Koda laten castreren, ik ben meer bang voor het karakter, want dat hebben we niet zelf in de hand.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Loebes is gek op apporteren. Dat doen we dan ook zo goed als iedere dag. Om het inderdaad in vorm te houden en omdat hij stapelgek op z'n balletje is.
quote:Op maandag 4 februari 2013 13:06 schreef Bienelientjee het volgende:
Jacky heeft net lekker lopen rennen. Jammer dat alle foto's weer eens zwaar overbelicht zijn. De ene keer doet mijn telefoon het prachtig, andere keer zijn ze eigenlijk gewoon niet zo mooi!(En ja, ik ben een lekkere zeikerd, maar ik wil van die écht mooie foto's!
)
Natuurlijk, dit is de béste manier om een frisbee vast te houden!
[ afbeelding ]
D'r oren flapperen weer vrolijk in het rond!
[ afbeelding ]
En nog een luie, ik lig langgerekt op de bank te maffen met mijn hoofdkussen, foto:
[ afbeelding ]
Ik denk ook dat hij er wel aanleg voor heeft. Ik zou het niet doenquote:Op maandag 4 februari 2013 14:39 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
In dat opzicht ben ik blij dat Koda een kwart Deense/Duitse dog is, want hij heeft daar door (vind ik) een wat slankere bouw dan de normale labrador.
[..]
Wij gaan ook sowieso 6 keer per week een uur naar het park, lekker rennen, apporteren, zwemmen en met andere honden spelen. Die beweging hebben ze gewoon nodig en het is mooi om je hond zoveel plezier te zien hebben. Ik denk dat het gewicht niet zo'n heel groot probleem zal gaan worden als we Koda laten castreren, ik ben meer bang voor het karakter, want dat hebben we niet zelf in de hand.
Denk dat die beslissing niet echt meer bij mij ligt, aangezien mijn moeder er toch wel een voorstander van is. Het gaat waarschijnlijk gebeuren in de voorjaarsvakantie, arme Koda.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik denk ook dat hij er wel aanleg voor heeft. Ik zou het niet doen
Is je moeder al gesteriliseerd,een stuk prettiger voor je pa .quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Denk dat die beslissing niet echt meer bij mij ligt, aangezien mijn moeder er toch wel een voorstander van is. Het gaat waarschijnlijk gebeuren in de voorjaarsvakantie, arme Koda..
Als ik dat zou zeggen tegen mijn moeder krijg ik serieus nog een draai om mijn oren denk ik, ookal ben ik dan bijna 19..quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:30 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Is je moeder al gesteriliseerd,een stuk prettiger voor je pa .
Wat is er mis met het eerst uitproberen van zo'n tijdelijk implantaat bij Koda? Stel dat het gedrag van Koda zodanig verandert dat hij en/of jullie er niet blij van worden of dat het niet opweegt tegen de voordelen zoals geen puspiemel (quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Denk dat die beslissing niet echt meer bij mij ligt, aangezien mijn moeder er toch wel een voorstander van is. Het gaat waarschijnlijk gebeuren in de voorjaarsvakantie, arme Koda..
Bij een vrouwtje heeft het gezondheidsvoordelen, geen kans meer op ongewenste dekkingen, geen kans meer op bm ontsteking bij een reu ga je gewoon een gezonde hond zomaar een operatie laten ondergaan...quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:00 schreef Bengeltje het volgende:
Zie niet zo waarom het erger is voor een mannetje om te castreren dan voor een vrouwtje.
Dat gewicht heb je ook zelf in de handen, geen extra lekkers geven, alleen hondendingen, geen zoetigheden die mensen eten.
Een hond die wel een ander vrouwtje kan dekken die nog niet gecastreerd is. Wie zegt dat die dan pups wil? Mja, hoe dan ook. Ik zie er geen probleem in.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bij een vrouwtje heeft het gezondheidsvoordelen, geen kans meer op ongewenste dekkingen, geen kans meer op bm ontsteking bij een reu ga je gewoon een gezonde hond zomaar een operatie laten ondergaan...
JALOERS!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Volgend weekend lekker met Loebes naar Texel heb er zin in
Het dik worden ben ik niet bang voor, dat komt echt wel goed. Het probleem is, ik kan mijn moeder gewoon niet overtuigen om die implantaat te overwegen. Daarom wou ik de dierenarts zelf ook nog even spreken, want ik heb het idee dat hij mijn moeder heeft verteld dat je beter een permanente castratie kan doen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:20 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Wat is er mis met het eerst uitproberen van zo'n tijdelijk implantaat bij Koda? Stel dat het gedrag van Koda zodanig verandert dat hij en/of jullie er niet blij van worden of dat het niet opweegt tegen de voordelen zoals geen puspiemel () dan is het met een half jaar weer uitgewerkt. Een echte operatieve castratie kun je nooit meer terug draaien, daar zit je aan vast ook al valt het ineens tegen. Er is toch niets mis met eerst even uitproberen?
Wat betreft dat dik worden na castratie, dat hoeft niet per sé te gebeuren. Ik ken meerdere (op latere leeftijd) gecastreerde reutjes die er na de ingreep nog gewoon net zo uit zagen als voor de castratie. En als je er toch bang voor bent; je kunt het natuurlijk proberen te ondervangen door de hoeveelheid voer aan te passen als dat nodig blijkt en Koda (nog) meer beweging te geven.
Ik zei dat hij normaal gesproken onderdanig is, maar niet zó onderdanig dat hij alles toelaat. Meer onderdanig als in dat hij zijn plaats kent tussen het vaste groepje honden met wie die altijd speelt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mja zonde. En Koda was al zo onderdanig dat je zei he? Dat zal er nu niet veel beter op worden.
Wat jammer... Ik kan me daar echt niets bij voorstellen eigenlijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:03 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Het dik worden ben ik niet bang voor, dat komt echt wel goed. Het probleem is, ik kan mijn moeder gewoon niet overtuigen om die implantaat te overwegen. Daarom wou ik de dierenarts zelf ook nog even spreken, want ik heb het idee dat hij mijn moeder heeft verteld dat je beter een permanente castratie kan doen.
Mijn moeder is net zo eigenwijs als ik, en die gaat ''een broekie'', want zo noemt ze me nog steeds, echt geen gelijk geven.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:29 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Wat jammer... Ik kan me daar echt niets bij voorstellen eigenlijkMijn ouders waren altijd gelukkig wel aardig voor rede vatbaar, zeker als ik ze om de oren kon slaan met uitgebreide info en argumenten
Erg lastig als jouw ouders daar niet voor open willen staan, lijkt me behoorlijk frustrerend.
Maar goed, ook als je ze niet kan overtuigen, er zijn ergere dingen dan je hond laten castreren en Koda zal er hopelijk niet echt onder lijden
Haha, ik ben zelf ook heel eigenwijs en kan niet zo goed tegen dat soort mensenquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:35 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Mijn moeder is net zo eigenwijs als ik, en die gaat ''een broekie'', want zo noemt ze me nog steeds, echt geen gelijk geven.Met Koda komt het helemaal goed, daar ben ik niet bang voor.
Koda heeft trouwens zijn 3e diploma binnen van de honden cursus; gehoorzaamheid A, vond ik wel leuk om nog ff te vertellen. Met vlag en wimpel geslaagd dit keer op elk onderdeel, en Koda was de meest sociale hond die ze in tijden hadden gezien op de cursus. Toch wel fijn om te horen.
Haha dan moet je de discussies hier aan de eettafel eens meemaken in het weekend. Dan gaan ik en mijn pa soms helemaal los, Italiaanse temperament van ons is niet te stoppenquote:Op donderdag 7 februari 2013 21:43 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Haha, ik ben zelf ook heel eigenwijs en kan niet zo goed tegen dat soort mensenZeker niet als ik 'weet' dat ik gelijk heb en zij niet
Wat knap van Koda dat hij z'n 3e diploma heeft gehaald! En leuk dat hij complimentjes krijgt over zijn sociale gedrag! Wat kun je dan idioot trots zijn op je hond he![]()
![]()
Ik was ook zo trots toen Nori slaagde voor het oefenexamen voor haar C-diploma voor de jacht, zo jong nog en na maar een half seizoen trainenEind dit jaar gaan we kijken of ze een echte C-diploma kan halen of misschien zelfs wel een B (gaat van laag naar hoog, C-B-A).
Beter?quote:Op maandag 4 februari 2013 13:06 schreef Bienelientjee het volgende:
Jacky heeft net lekker lopen rennen. Jammer dat alle foto's weer eens zwaar overbelicht zijn. De ene keer doet mijn telefoon het prachtig, andere keer zijn ze eigenlijk gewoon niet zo mooi!(En ja, ik ben een lekkere zeikerd, maar ik wil van die écht mooie foto's!
)
Natuurlijk, dit is de béste manier om een frisbee vast te houden!
[ afbeelding ]
D'r oren flapperen weer vrolijk in het rond!
[ afbeelding ]
En nog een luie, ik lig langgerekt op de bank te maffen met mijn hoofdkussen, foto:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |