quote:Op maandag 14 januari 2013 20:52 schreef Bombvis het volgende:
Waarom alleen die twee geloven? Wat is er mis met bv. Hindoeïsme, Boeddhisme etc.? Vind dit wel heel erg kort door de bocht
Geef me gelijk de naam van jou eiland en kom daar ook wonen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:56 schreef padlarf het volgende:
'Het christendom' ? 'De islam'?
Bestaan niet.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 14 januari 2013 20:58 schreef ATON het volgende:
[..]
Geef me gelijk de naam van jou eiland en kom daar ook wonen.![]()
Want iedereen is Darwinist bedoel je?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:01 schreef Scabies het volgende:
Als er bewijzen waren dan was of iedereen christen of iedereen moslim.
Het juiste 'geloof' is heel persoonlijk. De term geloof geeft dat al aan. Beide denken hun religie met feiten te kunnen onderbouwen, maar als je een beetje nadenkt dan begint alles met de 'aanname' dat wat je leest de waarheid is.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:45 schreef malikbrani het volgende:
Wat is nou het juiste geloof en wat zijn de bewijzen en tekenen daarvoor? In deze topic staan het christendom en de islam tegenover elkaar.
Hoe is Allah wetenschappelijk te bewijzen dan?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:01 schreef malikbrani het volgende:
Omdat deze geloven pas onzin zijn. Deze geloven zijn onder geen enkele voorwaarde wetenschappelijk te bewijzen zijn. En zou jij willen geloven in een religie zonder hiernamaals?
Ik geloof niet in deze sprookjes. Allemaal verzonnen. Wist je niet he ?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:01 schreef malikbrani het volgende:
Omdat deze geloven pas onzin zijn. Deze geloven zijn onder geen enkele voorwaarde wetenschappelijk te bewijzen zijn. En zou jij willen geloven in een religie zonder hiernamaals?
Jij komt ineens met een raar verhaal over een eiland aanzetten.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:13 schreef ATON het volgende:
[..]
Tja, wat zou ik daarmee bedoelen....lees je eigen post eens voor de verandering.
Jou kunnen ze alles wijsmaken zo te merken.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:08 schreef malikbrani het volgende:
Islam en wetenschap ontvangen elkaar met open armen in tegenstelling tot christendom en alle andere geloven. Op al-gidr.jimdo.nl zie je daar ee paar van maar er zijn er nog duizenden
quote:Op maandag 14 januari 2013 21:12 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Hoe is Allah wetenschappelijk te bewijzen dan?
Is nou de 2e keer dat je mij quote en geen antwoord geeft, daar schiet ik ook niks mee op hèquote:
Weet je wat pas raar is ? Dit:quote:Op maandag 14 januari 2013 21:14 schreef padlarf het volgende:
[..]
Jij komt ineens met een raar verhaal over een eiland aanzetten.
Op jouw eiland niet dus. Wel op de rest van de wereld. Valt je centje al of moet ik het er nog verder induwen.quote:'Het christendom' ? 'De islam'?
Bestaan niet.
De islam en het christendom bestaan toch ook niet, aangezien iedereen (ja, iedereen) het anders invult. Hoe wil het christendom zien dan? Is dat volgens de Rooms-Katholieken, de protestanten of de hervormden?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:13 schreef ATON het volgende:
[..]
Tja, wat zou ik daarmee bedoelen....lees je eigen post eens voor de verandering.
Ben jij nu echt zo zwakzinnig dat je denkt dat ik dat bedoelde?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:18 schreef ATON het volgende:
[..]
Weet je wat pas raar is ? Dit:
[..]
Op jouw eiland niet dus. Wel op de rest van de wereld. Valt je centje al of moet ik het er nog verder induwen.
Moet ik je lijstje nog verder aanvullen of ga je zelf eens Wiki-kijken. ALLEMAAL ' christendom'. Snappy ?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:19 schreef Bombvis het volgende:
Hoe wil het christendom zien dan? Is dat volgens de Rooms-Katholieken, de protestanten of de hervormden?
Verse luier nodig ?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:19 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ben jij nu echt zo zwakzinnig dat je denkt dat ik dat bedoelde?Domme mongool.
Er zijn dus zoveel stromingen dat je niet kunt spreken van HET christendom. En dat geldt ook voor DE islam. Maar jij bent overduidelijk te dom om dat te snappen.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:23 schreef ATON het volgende:
[..]
Moet ik je lijstje nog verder aanvullen of ga je zelf eens Wiki-kijken. ALLEMAAL ' christendom'. Snappy ?
Hoe oud ben jij? (serieuze vraag)quote:Op maandag 14 januari 2013 21:24 schreef padlarf het volgende:
[..]
Er zijn dus zoveel stromingen dat je niet kunt spreken van HET christendom. En dat geldt ook voor DE islam. Maar jij bent overduidelijk te dom om dat te snappen.
Ik probeer te peilen of we met een puber te maken hebben of met iemand die een geestelijke achterstand heeft.quote:
Als daar iets staat dat van waarde is voor deze discussie, graag hier posten. Dan kunnen we dat hier bespreken.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:08 schreef malikbrani het volgende:
Islam en wetenschap ontvangen elkaar met open armen in tegenstelling tot christendom en alle andere geloven. Op al-gidr.jimdo.nl zie je daar ee paar van maar er zijn er nog duizenden
Lees het topic nog eens terug. Dan zie je dat ATON enkel oogst wat hij zaait. Mijn punt dat 'het' christendom en 'de' islam niet bestaan blijft gewoon overeind.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:34 schreef Scabies het volgende:
[..]
Ik probeer te peilen of we met een puber te maken hebben of met iemand die een geestelijke achterstand heeft.
Dat laatste is hier namelijk al eens vaker voorgekomen en daar werd nogal heftig op gereageerd, vandaar.
wie is ZE ? Die site is van mij. Als je verder geen nuttige dingen te zeggen ga dan terug naar je eilandquote:Op maandag 14 januari 2013 21:15 schreef ATON het volgende:
[..]
Jou kunnen ze alles wijsmaken zo te merken.
Er bestaan inderdaad verschillende stromingen binnen de islam en het christendom, daar heb je gelijk in. Als je ook iets van die stromingen zou afweten dan zou je ook beseffen dat dat voor de eventuele bewijsvoering of discussie tussen die religies niet zo heel erg relevant is.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:36 schreef padlarf het volgende:
[..]
Lees het topic nog eens terug. Dan zie je dat ATON enkel oogst wat hij zaait. Mijn punt dat 'het' christendom en 'de' islam niet bestaan blijft gewoon overeind.
Zucht. Alweer? Omdat al die zgn goddelijke boeken barstensvol aantoonbare fouten staan. Maar dat is pas een paar honderd jaar bekend hoor...quote:Op maandag 14 januari 2013 20:54 schreef malikbrani het volgende:
Leg dan maar uit waarom dat onzinnig is. Want een mening zonder argument is niks waard
Ja das waar. Sperma wordt bij je nieren aangemaakt, bergen houden aardbevingen tegen en de aarde is platquote:Op maandag 14 januari 2013 21:08 schreef malikbrani het volgende:
Inhoudelijk debateren is een vaardigheid die niet iedereen gegeven is. Het is iets dat je moet leren, en voor veel mensen is de verleiding ontzettend groot om dan maar te gaan schelden of, de mildere vorm, met ad hominems te gaan strooien. Dat op zich heeft vrij weinig met leeftijd te maken denk ik.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:45 schreef Scabies het volgende:
[..]
Er bestaan inderdaad verschillende stromingen binnen de islam en het christendom, daar heb je gelijk in. Als je ook iets van die stromingen zou afweten dan zou je ook beseffen dat dat voor de eventuele bewijsvoering of discussie tussen die religies niet zo heel erg relevant is.
Vandaar dat je inhoudsloze gescheld me deed vermoeden dat het of aan je leeftijd lag, of wellicht aan je geestelijke vermogens. Mijn excuses als dit te voorbarig was.
dat de bijbel vol met fouten staat daar ben ik het met je eens maar laat eens een fout in de qoran zien, die zul je nergens vinden. Laat maar zien dan. Nu piep je heel anders hèquote:Op maandag 14 januari 2013 21:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zucht. Alweer? Omdat al die zgn goddelijke boeken barstensvol aantoonbare fouten staan. Maar dat is pas een paar honderd jaar bekend hoor...
Sja, laat mij maar eens een fout zien in Lord of the Rings. Dat er geen fouten in staat betekent niet noodzakelijk dat ook maar iets dat erin staat waar is.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef malikbrani het volgende:
[..]
dat de bijbel vol met fouten staat daar ben ik het met je eens maar laat eens een fout in de qoran zien, die zul je nergens vinden. Laat maar zien dan. Nu piep je heel anders hè
Jouw "bewijzen" uit de Koran zijn dingen die al jaren geleden ontkracht zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:47 schreef malikbrani het volgende:
Kijk jij ook eens naar al-gidr.jimdo.nl dan zul je de waarheid onder ogen zien
That's the spirit!quote:Op maandag 14 januari 2013 21:54 schreef padlarf het volgende:
Ik heb me inderdaad teveel laten meeslepen door de door mij al dan niet onterecht zo opgevatte provocatie van een ander. F&L is niet echt het forum voor mij, maar ik zal verder inhoudelijk posten of niet posten.
dat is wat in de bijbel staat en niet in de qoranquote:Op maandag 14 januari 2013 21:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja das waar. Sperma wordt bij je nieren aangemaakt, bergen houden aardbevingen tegen en de aarde is plat
Oh en onzichtbare boze geesten zijn ook heel wetenschappelijk bewezen.
Hier staan een stuk of 180 fouten duidelijk uitgelegd. Van interne tegenstrijdigheden tot ronduit onwaarheden. http://www.answering-islam.org/Quran/Contra/index.htmlquote:Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef malikbrani het volgende:
laat eens een fout in de qoran zien, die zul je nergens vinden. Laat maar zien dan. Nu piep je heel anders hè
Ik twijfel er niet aan dat er fouten in dat boek staan. Persoonlijk kan de Koran mij niet genoeg boeien om op zoek te gaan naar fouten.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:55 schreef Scabies het volgende:
[..]
Hier staan een stuk of 180 fouten duidelijk uitgelegd. Van interne tegenstrijdigheden tot ronduit onwaarheden. http://www.answering-islam.org/Quran/Contra/index.html
quote:Op maandag 14 januari 2013 21:51 schreef malikbrani het volgende:
[..]
dat de bijbel vol met fouten staat daar ben ik het met je eens maar laat eens een fout in de qoran zien, die zul je nergens vinden. Laat maar zien dan. Nu piep je heel anders hè
Doeiquote:The Quran implies that semen production takes place in the kidney or back area:
"Now let man but think from what he is created! He is created from a drop emitted - Proceeding from between the backbone and the ribs:" S. 86:5-7
Jij kent je eigen koran niet?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:54 schreef malikbrani het volgende:
[..]
dat is wat in de bijbel staat en niet in de qoran
Bergen zijn juist het gevolg van platenteknoniek en de daarmee bijbehorende aarbevingenquote:“Hij schiep de hemelen en de aarde, zonder pilaren die jullie kunnen zien, en Hij plaatste op de aarde bergen opdat zij jullie niet zou doen wankelen…” (Soerat Loeqmaan (31), aayah 10)
Ja mee eens. Dat vind ik heel rationeel en juist gedacht.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:56 schreef Molurus het volgende:
Waarom niet? Omdat als je geen fouten vindt daarmee nog steeds niets gezegd is over de waarheid van het islamitische geloof. 'Geen fouten' en 'waar' zijn verschillende dingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |