quote:Op maandag 14 januari 2013 15:22 schreef BlackLining het volgende:
Damned, ik zat al iets te bedenken in de trand van wie heeft de langste ofzo
Ik dacht dat het om je motor gingquote:Op maandag 14 januari 2013 15:22 schreef BlackLining het volgende:
Damned, ik zat al iets te bedenken in de trand van wie heeft de langste ofzo
@lipjes, wat kan mij de auto van mijn pa verrekken?
Een beetje ja, anders valt kleine Smurf om bij het verkeerslicht, en de mijne is ietsje verhoogd, dus best wel een flink contrast als ze zo naast elkaar staanquote:Op maandag 14 januari 2013 15:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Is die Transalp verlaagd?
[..]
Klopt.
Viel me inderdaad op, een Transalp is al vrij hoog, en dan zo'n groot verschil...quote:Op maandag 14 januari 2013 15:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een beetje ja, anders valt kleine Smurf om bij het verkeerslicht, en de mijne is ietsje verhoogd, dus best wel een flink contrast als ze zo naast elkaar staan
Een Alp vrij hoog? huh? da's dé damesallroad bij uitstek op TCN, heb wel eens op de verhoogde van Ad Mies gezeten, en hoewel dat qua hoogte wel ging, voelde het net als een Dinkytoyquote:Op maandag 14 januari 2013 16:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Viel me inderdaad op, een Transalp is al vrij hoog, en dan zo'n groot verschil...
Ghi, dan moet je eens op mijn AT gaan zitten, dan krijgt 'hoog' toch wel een andere definitiequote:Op maandag 14 januari 2013 16:17 schreef Sloggi het volgende:
Weinig ervaring met andere allroads (alleen een 1200GS), maar vergeleken met andere motoren vind ik 'm vrij hoog.
quote:Op maandag 14 januari 2013 15:41 schreef Sounddragon het volgende:
Wie heeft er een Db meter en waar is die meet?
Die hebben flinke ijsballenquote:Op maandag 14 januari 2013 16:41 schreef BlackLining het volgende:
Toch wel een paar echte bazen tegengekomen net hoor. 2cm sneeuw, 2 graden onder nul, en dan met je motor de snelweg op tussen de file door
Één zat er zelfs op een Suzuki GS500. Ik moet er niet aan denken
Ik denk dat ze geen keus hadden.. ik wist niet eens dat zou gaan sneeuwen vandaag, dacht pas in het weekend. Op de trapfiets is het al koud, laat staan op de motor!quote:Op maandag 14 januari 2013 16:41 schreef BlackLining het volgende:
Toch wel een paar echte bazen tegengekomen net hoor. 2cm sneeuw, 2 graden onder nul, en dan met je motor de snelweg op tussen de file door
Één zat er zelfs op een Suzuki GS500. Ik moet er niet aan denken
Supahquote:Op maandag 14 januari 2013 16:28 schreef Salatrel het volgende:
Deka: Heb gegarandeerd verlof gekregen 22 feb. Zal de tickets morgen FF in orde maken. Ik ga iig met de trein, je kan gratis meereizen met mij als je wil moet je alleen ff naar het station komen.
En je kreeg elke keer weer vervangend vervoer? Beste verzekering dan!quote:Op maandag 14 januari 2013 17:19 schreef Geerd het volgende:
Vanmiddag even wasmachine gekocht, onderweg 3 auto's in de sloot 1x aanrijding en 1 uit de bocht geraakt.
Zou niet glad zijn
quote:Op maandag 14 januari 2013 17:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En je kreeg elke keer weer vervangend vervoer? Beste verzekering dan!
Vorig jaar op de MFMM was er iemand van een bedrijf die db metingen deed. De winnaar kreeg een presentje dacht ikquote:Op maandag 14 januari 2013 15:41 schreef Sounddragon het volgende:
Wie heeft er een Db meter en waar is die meet?
Dat was die knakker van Sidekick Performance. Ik heb mijn volledige uitlaat bij 'm vandaan.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:35 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Vorig jaar op de MFMM was er iemand van een bedrijf die db metingen deed. De winnaar kreeg een presentje dacht ik
Oh, dat zou wel kunnen. Wist zo niet meer welk bedrijf het wasquote:Op maandag 14 januari 2013 17:39 schreef JK het volgende:
[..]
Dat was die knakker van Sidekick Performance. Ik heb mijn volledige uitlaat bij 'm vandaan.
Aardige gozer, een rubber klopte niet bij de levering, dus nog even langs zijn huis gereden en heeft ie het passend gemaakt en meteen even het lasje kapot gemaakt zodat m'n dB-killer er uit kon. Heerlijk geluid.![]()
Scheelt mij zelf weer rotzooien met een dremeltje en als ik er toch was...
Dan lees je verkeerd, het mag namelijk welquote:Op maandag 14 januari 2013 18:18 schreef BlackLining het volgende:
Zit trouwens nog eens te lezen. Volgens mij mag je, als je nu een AL rijbewijs hebt dus geen 35kW motor rijden tenzij je een nieuw rijbewijs gaat halen, dan krijg je A2. Maar dan mag je dus later wel nog een keer examen gaan doen voor volvermogen..
Wat een gedrocht van een wet zeg. Als je het als overheid ook al niet meer snapt![]()
Wrijvingsvast zijn ze wel. Misschien nog wel beter dan leer met enkele stiknaken. En je kunt er gewoon protectoren in hangen. Bij mij zitten die er overigens niet in, binnenkort toch maar eens terug zetten..quote:Op maandag 14 januari 2013 18:28 schreef Sloggi het volgende:
Deze vraag zal al meermaals voorbij zijn gekomen, maar: hoe denken jullie over die motorspijkerbroeken? Ik weet dat ze redelijk veilig zijn als je een eindje glijdt, maar dat je er niet te veel mee moet stuiteren - maar dat is bij leer natuurlijk ook zo.
SCHERP!quote:Op maandag 14 januari 2013 17:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En je kreeg elke keer weer vervangend vervoer? Beste verzekering dan!
Ik heb er ook een paar gezien ja. Vriezen dus echt je kloten eraf. Lijkt me doodeng, zeker met bevroren klauwen kun je volgens mij de motor echt niet recht houden in de sneeuw. Mag toch hopen dat ze geen andere optie hadden, want als je nu voor je lol gaat rijden dan verklaar ik je zowel tot eindbaas als voor knettergek.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:03 schreef lipjes het volgende:
Vandaag stuk of 6-7 motoren gezien, reden goed door
Ik had er spijt van dat ik niet was gaan rijdenquote:Op maandag 14 januari 2013 19:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb er ook een paar gezien ja. Vriezen dus echt je kloten eraf. Lijkt me doodeng, zeker met bevroren klauwen kun je volgens mij de motor echt niet recht houden in de sneeuw. Mag toch hopen dat ze geen andere optie hadden, want als je nu voor je lol gaat rijden dan verklaar ik je zowel tot eindbaas als voor knettergek.
Precies Arriva kan het het beste bij bussen houden, al die buschauffeurs op het spoor.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik had er spijt van dat ik niet was gaan rijden
Achja, op naar vriendinlief in het blik, maar voor jullie entertainment:
In het noorden doet Arriva het wel goed met de treinen hoor. Die rijden tenminstequote:Op maandag 14 januari 2013 19:18 schreef Geerd het volgende:
[..]
Precies Arriva kan het het beste bij bussen houden, al die buschauffeurs op het spoor.
Oa een echte fokker die al ontslagen is bij Arriva GekkeHaan.
Jullie hebben geen sneeuw, zo kan ik het ookquote:Op maandag 14 januari 2013 19:21 schreef Tankiej het volgende:
[..]
In het noorden doet Arriva het wel goed met de treinen hoor. Die rijden tenminste
geen last van gehad. Ben wel benieuwd naar vannacht. Heb de gopro meegenomed ter leeringh ende vermaekquote:Op maandag 14 januari 2013 19:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb er ook een paar gezien ja. Vriezen dus echt je kloten eraf.
Maar als er wel sneeuw ligt rijden ze ook gewoonquote:Op maandag 14 januari 2013 19:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jullie hebben geen sneeuw, zo kan ik het ook
Proostquote:
Had ik toch al verteld dat het niet glad wasquote:Op maandag 14 januari 2013 23:35 schreef lipjes het volgende:
Snelwegen spekglad en slecht/niet gestrooid, evenals de op en afritten
Rijd ik het dorp in, perfect gestrooid.
Goed bezig Rijkswaterstaat!
Dat is wel zoquote:Op maandag 14 januari 2013 11:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat verwarmt toch alleen maar de binnenkant van je hand?
Terwijl de buitenkant van je handen volgens mij juist het koudst worden..?
Handvat verwarming is heerlijk,quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:07 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat is wel zoMaar er zitten ook nog kappen voor de handvaten op
Dus dat is ook wel relaxed
Alleen ze kunnen soms gloeiheet wordenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:24 schreef Geerd het volgende:
[..]
Handvat verwarming is heerlijk,wanneer je er handkappen op hebt zul je hebt niet nodig hebben.
Jup vorige wel, deze zijn beetje lafjes.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:25 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Alleen ze kunnen soms gloeiheet worden
In West-Brabant was het vanmiddag al mis. Ik reed er rond een uur of 4. Amper zicht en inderdaad de weg niet meer zichtbaar.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:39 schreef lipjes het volgende:
Sneeuw, belijning is niet eens meer zichtbaar.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 01:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
In West-Brabant was het vanmiddag al mis. Ik reed er rond een uur of 4. Amper zicht en inderdaad de weg niet meer zichtbaar.
Was érg blij dat ik de motor had laten staan
Hier in Leiden ligt ondertussen een centimeter of 7 a 8..
Wow, da's redelijk heftigquote:Op dinsdag 15 januari 2013 02:48 schreef Salatrel het volgende:
gevalletje je moet alles een keer geprobeerd hebben..... tevens eens maar nooit weer
[ afbeelding ]
gelukkig zonder incidenten naar huis gekomen maar vlot ging het niet
Lekkere chaos ja. Gelukkig kan ik mijn werk ook thuis doen, hoef ik op dit soort dagen niet mij te mengen in het verkeer naar buitenquote:
Ik neem aan TCS = Traction control neem ik aan?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:20 schreef Anne het volgende:
Bij mij sloeg de TCS continu in en met inhalen had ik last van aquaplaning.
Industrieterrein hier is sowieso drama. Daar doen ze niet aan strooien.
Edit: 929 km file op dit moment in NL![]()
.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:34 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik neem aan TCS = Traction control neem ik aan?
Geen last van, zomerbandjes en een Fiat Panda 1.2 automaat.
Iedereen moeite, ik heb geen enkele slip gehad vandaag, niet eens een wielspin
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 02:48 schreef Salatrel het volgende:
gevalletje je moet alles een keer geprobeerd hebben..... tevens eens maar nooit weer
[ afbeelding ]
gelukkig zonder incidenten naar huis gekomen maar vlot ging het niet
Zo'n hekel aan dat soort systemenquote:
Want?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:04 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zo'n hekel aan dat soort systemen
En vreemd genoeg staan mensen met dat soort dingen ook het meest in de berm
Alsof er 3 meter sneeuw ligtquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:06 schreef BlackLining het volgende:
In Leiden is het totale chaos
Geen enkele auto, bus, trein of strooiwagen. Doodstil op straat, winkels zijn ook nog niet open.
Geven toch meer een gevoel van schijnveiligheid.quote:
Het gevoel van 'veiligheid' wat sommige mensen er aan ontlenen denk ik.. Ik vind het ook niks; heb wel eens met een bussie bijna in een sloot gelegen omdat ABS vond dat het te glad was om te remmen, terwijl die bocht prima te doen was als die stomme kutcomputer zich er niet mee had bemoeid. Gelukkig heeft ABS niks te vertellen over de handremquote:
Dat weet ik dus niet, ik vermeid die auto's altijdquote:
Eensch, hoewel je met de ABS ook wel dikke pret kan hebben met dit weer en een lege parkeerplaatsquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:35 schreef Sounddragon het volgende:
Klopt, maar ABS niet, TCS is nog tot daar aan toe, maar dat je auto in sommige gevallen domweg niet wil remmen is wel een beetje listig natuurlijk. Blokkerende wielen kunnen zo hun nut hebben; die computer kan niet naar buiten kijken wat er aan komt, jij wel.
Got one; kopuh?quote:
Ik heb mijn schakelbrommert, maar als ik daar 1x gas mee gaf vliegt mijn ketting eraf.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:37 schreef lipjes het volgende:
[..]
Had ik mijn crosser maar nu
Hopelijk dit jaar
Spannen man!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb mijn schakelbrommert, maar als ik daar 1x gas mee gaf vliegt mijn ketting eraf.
Remmen is voor mietjes, sturen en het gas erop; dát is de shitquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:36 schreef lipjes het volgende:
Eensch, hoewel je met de ABS ook wel dikke pret kan hebben met dit weer en een lege parkeerplaats
Handremquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Remmen is voor mietjes, sturen en het gas erop; dát is de shit
Dat maakt toch neit uit met 50km/hquote:
Whehe, If you pay for damages; kom maar halenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mag ik hem lenen? Ik moet straks naar rotterdam
Ik had anders toch wel graag ABS gehad tijdens mijn rijlessen voor de noodstopquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:35 schreef Sounddragon het volgende:
Klopt, maar ABS niet, TCS is nog tot daar aan toe, maar dat je auto in sommige gevallen domweg niet wil remmen is wel een beetje listig natuurlijk. Blokkerende wielen kunnen zo hun nut hebben; die computer kan niet naar buiten kijken wat er aan komt, jij wel.
Ik rem altijd op zo een manier bij een noodstop, dat de ABS net niet ingrijpt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:39 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik had anders toch wel graag ABS gehad tijdens mijn rijlessen voor de noodstop.
Hehe, had idd in jouw geval een litteken gescheeld. Ik heb het nog geleerd op een brommer zonder niks; moet je wat langer oefenen voor je de max in je vingers hebt, maar dan ben jje iig zelf de baas.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:39 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik had anders toch wel graag ABS gehad tijdens mijn rijlessen voor de noodstop.
Afgezaagd; maar dat bepaal je helaas niet altijd zelf.. was het maar zo'n feest..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:42 schreef Anne het volgende:
Ik zorg gewoon dat ik geen noodstop meer hoef te maken.
Kost je af en toe een bekeuring voor door rood rijden, maar ach.
Grapje natuurlijk eh.
Had ik gelukkig geen problemen mee.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:44 schreef Anne het volgende:
Ik denk dat zodra het moet, mij het ook wel lukt. Geforceerd dus niet. Zeker niet als een rij-instructeur 5 lessen achter elkaar loopt te zeiken dat je moet REMMEN!
Kom maar halen; je mag het allemaal meenemenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:48 schreef Tankiej het volgende:
Pff, overal sneeuw behalve hier. Er is nog geen vlokje gevallen, ik wil ook sneeuw!
Dan is het geforceerd, dat werkt niet. Niet bij mij in ieder gevalquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
Moet je niet denken, dat moet je wéten. Ik doe het nog steeds regelmatig effe om het gevoel te houden van 'die voorvork op de aanslag en pletten die voorband'. Als je het gevoel hebt om hem in één keer max in de veren te kwakken en door te knijpen, kun je veel harder remmen als je denkt.
Als je dat niet hebt, heb je een riante kans om al op je smoel te liggen voor je ook maar in de buurt komt van het obstakel wat je wilde ontwijken. voorbeelden zat op JijBuis.
Sowieso vraag ik me zo nu en dan af of ik die AVB oefeningen nog wel zou kunnen, na amper 1 jaar...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:44 schreef Anne het volgende:
Ik denk dat zodra het moet, mij het ook wel lukt. Geforceerd dus niet. Zeker niet als een rij-instructeur 5 lessen achter elkaar loopt te zeiken dat je moet REMMEN!
Dit jaar VROquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:49 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Sowieso vraag ik me zo nu en dan af of ik die AVB oefeningen nog wel zou kunnen, na amper 1 jaar...
Zo nu en dan probeer ik wel even te draaien op een weggetje, of wat steviger remmen, maar toch.
Het gaat om het gevoel hoe hard je hem erin kunt knallen zonder dat er konten omhoog komen of er een voorwiel gaat stuiteren, niet om je reaktievermogen, dat kun je alleen in een ekte ekte noodsituatie testen iddquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan is het geforceerd, dat werkt niet.
Dat durf ik dus niet meerquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het gaat om het gevoel hoe hard je hem erin kunt knallen zonder dat er konten omhoog komen of er een voorwiel gaat stuiteren, niet om je reaktievermogen, dat kun je alleen in een ekte ekte noodsituatie testen idd
Het achtje met de Bandit? Echt nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:49 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Sowieso vraag ik me zo nu en dan af of ik die AVB oefeningen nog wel zou kunnen, na amper 1 jaar...
Zo nu en dan probeer ik wel even te draaien op een weggetje, of wat steviger remmen, maar toch.
Ik weet ook niet of ik met de mijne alles nog zou kunnen zoals het hoort hoor, vooral dat heeeele kleine kutrondje van 3 meter en dan andersom eruit (weet niet of ze dat nog steeds doen) ga ik niet redden denk ik.. de rest lukt me denk ik wel.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:49 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dit jaar VRO
Maar halve draai lukt me ook niet met mijn huidige motor
Tsjah, wie post dat filmpje met die Amerikaanse motoragent in dat parcours... Alles kan he...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het achtje met de Bandit? Echt niet
Ja wij gaan met een hele groep.quote:
Natuurlijkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja wij gaan met een hele groep.
Groepskorting
Ja je bent toch nederlander he
Vorig jaar gratis VRO-R gedaan
Ik zou het achtje niet eens willen proberenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dan moet je dat maar eens rapido gaan oefenen, is best belangrijk..quote:
Mijn Bandit is zo'n 100kg zwaarder dan de lesmotor die ik hadquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:52 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Tsjah, wie post dat filmpje met die Amerikaanse motoragent in de parcours... Alles kan he...
Maar een lesmotor laten vallen, vind ik minder erg dan mijn eigen. niet dat ie GAAT vallen natuurlijk
![]()
Laatst het U-tje nog geoefend op de Bandit, ging redelijk. Met iets meer oefenen/afschuinen lukt dat prima.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; Als het moet, doe ik het heus wel. Maar geforceerd even proberen/oefenen lukt niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan moet je dat maar eens rapido gaan oefenen, is best belangrijk..
Het achtje was ik goed inquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:53 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zou het achtje niet eens willen proberen. Al moet ik zeggen dat ik de motor tijdens rijles nog nooit heb laten vallen (behalve dan met het onderuit gaan tijdens het te hard remmen, maar die tel ik even niet mee).
Ik zou daarmee even wachten tot de sneeuw weg isquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan moet je dat maar eens rapido gaan oefenen, is best belangrijk..
Ik deed hem met 1 handquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het achtje was ik goed inDeed hem eigenlijk altijd veel te snel ook, hehe.
Nou ja, goed, behalve op het examen natuurlijk. 2 kegels omver gereden
Dan zit er ook wat meer druk op de ketel, als je dat zelf oefent met 2 pionnetjes en elke keer het laatste pionnetje 10 cm dichterbij zet, kun je er een hele dag over doen om uit te vinden hoe hard je kunt remmen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; Als het moet, doe ik het heus wel. Maar geforceerd even proberen/oefenen lukt niet.
Dat heb ik tijdens mijn rijlessen wel bewezen. Mijn rijinstructeur gaf de moed zelfs op en dus ben ik mij toen op andere verrichtingen gaan focussen, aangezien je er toch twee foutief mag doen.
Hoe kwam je daar dan gratis aan?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:55 schreef lipjes het volgende:
Tevens is VRO-R ook echt een aanrader.
Ben er heel anders door gaan rijden, veel veiliger.
Als je niet in de sneeuw rijdt, is er idd geen noodzaak om dat NU te gaan oefenenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zou daarmee even wachten tot de sneeuw weg is
Op de motorbeurs afgelopen jaar.quote:
Maybe!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan zit er ook wat meer druk op de ketel, als je dat zelf oefent met 2 pionnetjes en elke keer het laatste pionnetje 10 cm dichterbij zet, kun je er een hele dag over doen om uit te vinden hoe hard je kunt remmen.
Bandit is ongeveer net zo zwaar als de lesmotor die ik had, denk dat het perfect zou kunnen op de banditquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mijn Bandit is zo'n 100kg zwaarder dan de lesmotor die ik had
15 a 20 km. dat was ook een beetje de reden dat ik niet zoveel zin had om te fietsen. vanaf vandaag kan ik de rest van de week de auto weer nemen dus dat ga ik lekker doenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 03:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Wow, da's redelijk heftigMoest je ver rijden?
En ik dan?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:59 schreef lipjes het volgende:
[..]
Op de motorbeurs afgelopen jaar.
Was om te kijken of het echt nut had.
1 controle rit, 1 dag cursus, nog een controle rit.
En dit jaar worden we waarschijnlijk ook weer opgeroepen voor de laatste controlerit
Iedereen die we kende die motor reed hadden we opgegeven
we kijken van de zomer wel effe, misschien wel grappig om eens zoiets te doen met de MC, paar pionnetjes en een lege parkeerplaats ergens is all you needquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Maybe!
Maar dan nog vind ik dat een beetje eng/zonde om dat op mijn motor te doen (terwijl je het daar juist op moet doen).
Hoe vaak ik hem ook al heb laten vallen.
Had jou gegevens toch niet manquote:
Da's ver zat in die meuk; op de fiets is net zo kut, dan had ik ook de motor gepakt; hoef je iig niet te trappenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
15 a 20 km. dat was ook een beetje de reden dat ik niet zoveel zin had om te fietsen. vanaf vandaag kan ik de rest van de week de auto weer nemen dus dat ga ik lekker doenhet is nu weer aan het sneeuwen
Mailuh jonguhquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:22 schreef lipjes het volgende:
[..]
Had jou gegevens toch niet man
Had wel even pa gebeld, wil je mee? mooi, gegevens aub
Die liep ergens in breda ofzo
Naja, wij gaan dit jaar in rosmalen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mailuh jonguh![]()
Zou best eens een VRO'tje willen doen op de motor, lijkt me wel grappig, is nooit weg om weer eens wat bij te leren van de ekte cracks
Mwa, die 20 euro die je uitspaart, meh, de cursussen zijn goed, maar verder, knmvquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:26 schreef Anne het volgende:
Ik had eigenlijk eind vorig jaar nog even een VRO moeten bestellen voor dit jaar.
Nu isse te laat. KNMV opgezegd.
MIjn KNMV is ook opgezegd, was alleen vergeten dan ANWB af te sluitenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:26 schreef Anne het volgende:
Ik had eigenlijk eind vorig jaar nog even een VRO moeten bestellen voor dit jaar.
Nu isse te laat. KNMV opgezegd.
Hehe, korting is altijd wel te organiseren op de één of andere manierquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:28 schreef lipjes het volgende:
Naja, wij gaan dit jaar in rosmalen.
Je kan vast wel mee, groepskorting man
Ik heb al jaren ANWB pech hulp voor de voiture, dan helpen ze je ook als je met de brommer met panne staat; KNMV komt vast niet als je eens pech hebt met het blikquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
MIjn KNMV is ook opgezegd, was alleen vergeten dan ANWB af te sluiten
En inderdaad, eerste week van het nieuwe jaar, op de snelweg 80 kilometer van huis: "bruwp bruwhp bwuuuhhh.."
Trollmotor.
alleen als blik 13 jaar of jonger is geloof ikquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb al jaren ANWB pech hulp voor de voiture, dan helpen ze je ook als je met de brommer met panne staat; KNMV komt vast niet als je eens pech hebt met het blik
Nope, dan moet je (minimaal) 10 euro per maand extra bijbetalen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb al jaren ANWB pech hulp voor de voiture, dan helpen ze je ook als je met de brommer met panne staat; KNMV komt vast niet als je eens pech hebt met het blik
Schiet voor mij dus niet op, want ik heb altijd een wb-vrije kar omdat ik meestal motor rijdquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:07 schreef Salatrel het volgende:
[..]
alleen als blik 13 jaar of jonger is geloof ik
Bij mij stond in de voorwaarden dat ze ook gewoon hulp verlenen als je pech hebt met de auto, geen extra kosten.. Wel de voorwaarde dat hij maximaal 14 jaar oud mag zijn, maar bijna overal op internet is te lezen dat ze ook helpen als hij ouder isquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Nope, dan moet je (minimaal) 10 euro per maand extra bijbetalen.
Dat is het pas sinds vorig jaar, daarvoor zorgden ze er ook nog voor dat de motor naar een garage naar keuze (in het hele land) gebracht werd en je kreeg direct vervangend vervoerquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:15 schreef BlackLining het volgende:
Ik had ook gewoon blikservice bij de KNMV hoor
Lullige is dat die gasten je gewoon direct afslepen naar de dichtsbijzijnde garage en dan is het tabé, succes ermee.
Is even nog afspreken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehe, korting is altijd wel te organiseren op de één of andere manier
Wanneer is dat dan?
Denk het.. In mijn voorwaarden destijds stond ook gewoon inclusief auto inderdaad.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:25 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Bij mij stond in de voorwaarden dat ze ook gewoon hulp verlenen als je pech hebt met de auto, geen extra kosten.. Wel de voorwaarde dat hij maximaal 14 jaar oud mag zijn, maar bijna overal op internet is te lezen dat ze ook helpen als hij ouder is
Edit: Dat is zeker nieuw dan dit jaar? Zie ook net dat er opeens een kopje 'Auto' en 'Motor' staat onder Pechservice op de website van KNMV. Voorheen stond daar 'Nederland' en 'Buitenland'
Ik heb ook nog meegedaan aan die actie. Jouw schuld dus dat ik niet heb gewonnenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:36 schreef Yreal het volgende:
Ik heb aan mijn knmv lidmaatschap een tomtom te danken
ik had ze geblokt op fb omdat ze zoveel troep spammen. Krijg ik een mailtjequote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb ook nog meegedaan aan die actie. Jouw schuld dus dat ik niet heb gewonnen.
Is dat nieuw? Ik kon voor alles bellen, ik was lid, ongeacht waarik op reed. Overigens wegens kutservice al jaren geen lid meerquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Nope, dan moet je (minimaal) 10 euro per maand extra bijbetalen.
http://www.knmv.nl/knmv/pechservice/autoquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:42 schreef stinkie het volgende:
[..]
Is dat nieuw? Ik kon voor alles bellen, ik was lid, ongeacht waarik op reed. Overigens wegens kutservice al jaren geen lid meer
Pechhulp motor zat bij verzekering en auto is lease
Wist ik nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb al jaren ANWB pech hulp voor de voiture, dan helpen ze je ook als je met de brommer met panne staat; ...
O, wacht, ik las ANWBquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:43 schreef Anne het volgende:
[..]
http://www.knmv.nl/knmv/pechservice/auto
2 keer.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:23 schreef Salatrel het volgende:
ANWB is persoonsgebonden en niet voertuiggebonden. die helpen ook als je met iemand anders zijn auto staat (maar niet onbeperkt)
Ja, en zo stond ik dus een keer met de auto van pa maar dan zonder eigen ANWB lidmaatschapquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:24 schreef lipjes het volgende:
[..]
2 keer.
werd me verteld toen ik de anwb nodig had met de auto van pa
Tsja, vaak denken mensen dat die winterbanden ze meteen voor alle vormen van onkunde behoedenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:43 schreef lipjes het volgende:
Heerlijk altijd die mensen die zeggen ja winterbanden zijn zoveel beter en met zomerbanden kan je nu echt niet rijden.
Vreemd genoeg zijn dat de mensen die ik als eerste in de vangrail tegenkom terwijl ik langs rijd op mijn zomerbanden
Ja daarom.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tsja, vaak denken mensen dat die winterbanden ze meteen voor alle vormen van onkunde behoeden
Precies, waarom zou je meer risico nemen als je winterbanden rijdt? Omdat de grip maximaal is?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:55 schreef motorbloempje het volgende:
Verschil (merken) != zelfoverschatting met winterbanden
Datquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:55 schreef motorbloempje het volgende:
Verschil (merken) != zelfoverschatting met winterbanden
Jij hebt iets tegen alle hulpmiddelen of nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:43 schreef lipjes het volgende:
Heerlijk altijd die mensen die zeggen ja winterbanden zijn zoveel beter en met zomerbanden kan je nu echt niet rijden.
Vreemd genoeg zijn dat de mensen die ik als eerste in de vangrail tegenkom terwijl ik langs rijd op mijn zomerbanden
Vooral ook leuk als ze dan gaan zeggen: ja winterbanden helpt meer dan dat de bestuurder kan doen
Op zich wel jaquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Jij hebt iets tegen alle hulpmiddelen of niet?
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:00 schreef Salatrel het volgende:
anywho: het merendeel van de mensen op zomerbanden zijn gierigaards die overige weggebruikers in gevaar brengen en de mensen met winterbanden zijn roekeloze rijders die de grens opzoeken....
de waarheid zal uiteindelijk ergens in het midden liggen
Geloof me, ABS op een motor wordt je niet vrolijk van, maar dat is mijn meningquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:15 schreef BlackLining het volgende:
Ben het toch niet helemaal met je eens hoor. Zomerbanden worden keihard bij temperaturen onder de 4 graden en drukken zich dan minder in het asfalt zoals een winterband dat nog wel kan. Zelfde met ABS. Het is ook maar een hulpmiddel voor als je het zelf verprutst hebt, zoals bijvoorbeeld je pak of helm. Het is nou eenmaal een feit dat wanneer jouw wiel blokkeert die minder grip heeft dan wanneer die nog draait, al dan niet geremd.
Ben het met je eens dat je met beide hulpmiddelen nog net zo goed zélf goed moet rijden, maar als je het eenmaal fout doet, kan het je wel een hoop ellende besparen. ABS omdat het de fout corrigeert, winterbanden omdat ze de grens voor het slippen wat hoger leggen.
Heb trouwens nog nooit op een motor met ABS gereden, dus dat weet ik niet. Kan me wel voorstellen dat dat getril wat het oplevert niet bevorderlijk is, maar in een auto heb je daar minder last van.
Het vervelende is dat jij niet kunt bepalen of ABS overbodig ingegrepen heeft of niet. Als het ingrijpt, was je hoogstwaarschijnlijk gewoon aan het slippen. Normaal niet zo'n probleem om dat bij het remmen een beetje te doen, maar als het glad is heb ik toch liever dat de rem dan deels gelost wordt, dan dat de handel echt gaat glijden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:17 schreef lipjes het volgende:
[..]
Geloof me, ABS op een motor wordt je niet vrolijk van, maar dat is mijn mening
Collega van mij had ABS erop zitten, die greep te vroeg in.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het vervelende is dat jij niet kunt bepalen of ABS overbodig ingegrepen heeft of niet. Als het ingrijpt, was je hoogstwaarschijnlijk gewoon aan het slippen. Normaal niet zo'n probleem om dat bij het remmen een beetje te doen, maar als het glad is heb ik toch liever dat de rem dan deels gelost wordt, dan dat de handel echt gaat glijden.
Daar heb je idd precies het 'gevaar' van winterbanden; die knuppels hebben 10% (of zo) extra grip, en dat gaan ze gebruiken in de vorm van een hogere snelheid/meer risico's nemen, en als het dan mis gaat en er ligt iemand zonder winterruber in de kofferbak heeft die het ineens gedaan, want die had geen winterbandenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:56 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Precies, waarom zou je meer risico nemen als je winterbanden rijdt? Omdat de grip maximaal is?Gewoon afstand houden en ver vooruit kijken. Geen gekke dingen.
Ga er maar eens mee offroad rijden en probeer maar te remmen op een zandpad; ken je lagguhquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:17 schreef lipjes het volgende:
[..]
Geloof me, ABS op een motor wordt je niet vrolijk van, maar dat is mijn mening
Ik gok erop dat je dan standaart ligt?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ga er maar eens mee offroad rijden en probeer maar te remmen op een zandpad; ken je lagguh
Waarschijnlijk gewoon beter geremd dan. Of het was een hele brakke implementatie van ABS. Het enige wat ABS doet is wanneer het wiel blokkeert de rem weer iets lossen om zo te zorgen dat het wiel niet gaat glijden. En hoe je het ook wendt of keert, een glijdend wiel heeft een veel langere remweg dan een draaiend geremd wiel.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Collega van mij had ABS erop zitten, die greep te vroeg in.
Kon hem gelukkig ook uitzetten, stond die ineens een stuk sneller en zonder te slippen stil
Kopieer mijn nog wel even:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gewoon beter geremd dan. Of het was een hele brakke implementatie van ABS. Het enige wat ABS doet is wanneer het wiel blokkeert de rem weer iets lossen om zo te zorgen dat het wiel niet gaat glijden. En hoe je het ook wendt of keert, een glijdend wiel heeft een veel langere remweg dan een draaiend geremd wiel.
Klopt, maar steeds even een seconde grip en dan een fractie van een seconde niet is beter dan helemaal geen grip. Zeker op een motor die gewoon plat klapt als de voorband wegglijdt. Heeft immers geen traagheid meer, dus je stabiliteit is ook pissen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:23 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kopieer mijn nog wel even:
Maar het probleem wat ABS heeft, het is niet dat het deels gelost wordt, maar het gaat "Klepperen"
Pakt steeds de schijf vast en en weer los, en dat zoveel keer per minuut/seconde oid
Zelfde als op sneeuw en ijs heah, dan remt 'ie gewoon nietquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:23 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik gok erop dat je dan standaart ligt?
Of je rechtdoor de sloot ingaat
Of zit ik er dan erg naast,.
Nog zo'n gevaarlijke vind ik een slipcursusquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daar heb je idd precies het 'gevaar' van winterbanden; die knuppels hebben 10% (of zo) extra grip, en dat gaan ze gebruiken in de vorm van een hogere snelheid/meer risico's nemen, en als het dan mis gaat en er ligt iemand zonder winterruber in de kofferbak heeft die het ineens gedaan, want die had geen winterbanden![]()
Net zo'n faalverhaal als je turbodieseltje laten chippen onder het motto van; daar wordt 'ie zuiniger van, ook zoiets geweldigs
Ander rubber ónder je auto, verandert niks aan het IQ ín de auto.
Ja ik zit even te lezen en lees dit:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klopt, maar steeds even een seconde grip en dan een fractie van een seconde niet is beter dan helemaal geen grip.
Maar een ABS kan dus ook te vroeg ingrijpen.quote:Een sensor in de wielen detecteert bij het remmen of een wiel dreigt te blokkeren.
Die wil ik zienquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zelfde als op sneeuw en ijs heah, dan remt 'ie gewoon niet![]()
Zit te zoeken naar een filmpje met een zwikkie GS'en die een stukkie downhill rijden op onverhard; gaat er eentje gigantisch op zijn bakkes met zo'n tank![]()
Kan hem alleen niet vinden![]()
Heb ook een slipcursus gehad maar gebruik hem anders.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nog zo'n gevaarlijke vind ik een slipcursus
"Ik weet hoe ik uit een slip kan komen dus het maakt niet uit als ik een haakse bocht met 150 neem als er sneeuw ligt"
Nee voor veel mensen zal het ook echt wel helpen, maar mijn mening is dat ik vind dat ik het niet nodig heb.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:28 schreef BlackLining het volgende:
De meeste ABS implementaties tegenwoordig controleren de draaisnelheid van beide wielen. Draait het voorwiel langzamer dan het achterwiel als je de rem in knijpt dan staat ie op het punt volledig te blokkeren. Dat gaat echt nauwelijks te vroeg. Altijd wel iets natuurlijk, anders is het te laat. Maar zo'n ABS systeem reageert echt wel sneller dan jij ooit zult kunnen.
Ik hoef het ook niet zo nodig op mijn motor hoor, maar het afschrijven als onzin danwel gevaarlijk vind ik weer een andere kant..
Zelfde met winterbanden dus. Mocht je het zelf verneuken, en die kans is hoe goed je ook kunt rijden best reëel, kan het je nog aardig wat ellende besparen. Maar de basis blijft natuurlijk gewoon zelf fatsoenlijk rijden en weten hoe je moet remmen en sturen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:29 schreef lipjes het volgende:
[..]
Nee voor veel mensen zal het ook echt wel helpen, maar mijn mening is dat ik vind dat ik het niet nodig heb.
Tot ik in een situatie kom waar ik het wel nodig heb, en dan heb ik eventjes pijn denk ik zo
Yep, maar komt wel goed.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zelfde met winterbanden dus. Mocht je het zelf verneuken, en die kans is hoe goed je ook kunt rijden best reëel, kan het je nog aardig wat ellende besparen. Maar de basis blijft natuurlijk gewoon zelf fatsoenlijk rijden en weten hoe je moet remmen en sturen.
Hoe de fuck flikt hij datquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:39 schreef Sounddragon het volgende:
Kan het filmpje nog steeds niet vinden, maar een hobbeltje in de weg en ze liggen plat
Ze heten niet voor niets 'driver-aids'.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Jij hebt iets tegen alle hulpmiddelen of niet?
Was toch iets te diep denk ik zoquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:52 schreef Sounddragon het volgende:
Oehoeeehh.. bijna met het luchtfilter onder water als hij omvalt![]()
Check ook die straal water uit de uitlaat als hij hem weer start
Collega hier ging bijna op zijn plaat, te voet, dus dat was grappigquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ze heten niet voor niets 'driver-aids'.
Leuk om vanmorgen al die mensen op die ongestrooide singeltjes geen grip te zien hebben
Neuh, ik heb hem tot halverwege de tank in het water gehad; luchtfilterinlaat zit bovenop de tank hequote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:58 schreef lipjes het volgende:
[..]
Was toch iets te diep denk ik zo
[..]
Collega hier ging bijna op zijn plaat, te voet, dus dat was grappig
Uberhaupt maar 2 keer. Heb 1 keer voor auto en 1 keer voor motor gebeld binnen 12 maanden. Rest van het jaar werd ik niet meer geholpen wegens te veel voertuigen. Beide waren van mij. Jaar later werd ik niet geholpen in het buitenland. Had wel buitenland dekking, maar geen ANWB reischeques. Vanuit Frankrijk meteen opgezegtquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:24 schreef lipjes het volgende:
[..]
2 keer.
werd me verteld toen ik de anwb nodig had met de auto van pa
Succes!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:20 schreef Sounddragon het volgende:
Nah, ik ga effe een stukkie glibberen voor de leut; ik hoop dat ik mijn valbeugels niet nodig ga hebben![]()
Bis später
1. netjes opgevangenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:43 schreef MarchingHome het volgende:
ABS of geen ABS, het remt nog altijd beter dan zonder remdruk:
nog heel, blijft grappig dat geglibber, hield met 40 per uur 50 meter afstand, kwam ik er precies nog effe achter dat ik ook gewoon 40 meter nodig had toen de auto voor me rechtsaf ging slaanquote:
Dan schrik je wel jaquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:43 schreef MarchingHome het volgende:
Denk dat er weinig het daarmee eens zijnquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:43 schreef Salatrel het volgende:
Heerlijk zon aangepaste dienstregeling.
Kun je beter die 4 uur aan het eind hebbenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:43 schreef Salatrel het volgende:
Heerlijk zon aangepaste dienstregeling. Eerste 2 uur niks doen, ff een intercity naar Roosendaal brengen en dan weer 2 uur pauze. Dan weer terug naar rotterdam, 45 minuten pauze, 2 keer naar hoek v Holland en dan weer naar huis
Nah, alleen ff op de hoek stilstaan om de boel te checken volgens mij... zit mobiel, dus kan 't ff niet checken, maar hier is de volledige versie:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:51 schreef lipjes het volgende:
2. gaat hij nou serieus omkeren en doorrijden
Ik heb zo'n actie een keer gehad op de brommerquote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:43 schreef MarchingHome het volgende:
Whehequote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb zo'n actie een keer gehad op de brommer
Nieuwe remblokjes nodig. Dus ik de klauw eraf, blokje eruit, clinder er ook even uit om schoon te maken. Cilinder erin, blokje erin en terugschroeven. Bijvullen, ontluchten en klaar. Hoorde wel wat metaal vallen, maar kon niks vinden dus boeiend. Rijen meej die handel.
Kom ik bij een bocht waar ik zoals gewoonlijk veel te hard op af reed. Ik de rem intrappen om vervolgens rechtdoor de struiken in te vliegen. Brommer opgeraapt alsof het de bedoeling was (was midden in de stad op een zaterdagmiddag) en met een poker face naar huis gelopen. Na 20 meter zag ik de remblokjes liggen, bij thuiskomst viel mijn oog op de clipjes die deze hadden moeten vasthouden.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb zo'n actie een keer gehad op de brommer
Nieuwe remblokjes nodig. Dus ik de klauw eraf, blokje eruit, clinder er ook even uit om schoon te maken. Cilinder erin, blokje erin en terugschroeven. Bijvullen, ontluchten en klaar. Hoorde wel wat metaal vallen, maar kon niks vinden dus boeiend. Rijen meej die handel.
Kom ik bij een bocht waar ik zoals gewoonlijk veel te hard op af reed. Ik de rem intrappen om vervolgens rechtdoor de struiken in te vliegen. Brommer opgeraapt alsof het de bedoeling was (was midden in de stad op een zaterdagmiddag) en met een poker face naar huis gelopen. Na 20 meter zag ik de remblokjes liggen, bij thuiskomst viel mijn oog op de clipjes die deze hadden moeten vasthouden.
Dan maar bier drinken hequote:
Jawel, net nog gedaan, ging mooi, tot ik hier op de parkeerplaats zo nodig effe een rondje moest driften, toen kon ik hem oprapenquote:
ach het is een gebruiksvoorwerp tochquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jawel, net nog gedaan, ging mooi, tot ik hier op de parkeerplaats zo nodig effe een rondje moest driften, toen kon ik hem oprapen
Valbeugel en kofferrek, en ik legde hem heel rustig neer, niks aan het handje. Die meuck zit er niet voor niks op hequote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ach het is een gebruiksvoorwerp toch
Goud waard die zooi, scheelt je heel veel zelfvertrouwen offroad en in dit soort situaties; het is fijn om te weten dat een oepsie niet meteen geld kostquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:49 schreef motorbloempje het volgende:
Valbeugels zijn het eerste wat ik ga kopen als ik geld óver heb. Tot die tijd maar gewoon niet vallen.
Ja, het staat echt al een tijd op de to-do-list, tot nu toe op de gs nog niet nodig gehad, maargoed, je weet nooit. Ben voor mezelf niet zo bang om te pleurenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goud waard die zooi, scheelt je heel veel zelfvertrouwen offroad en in dit soort situaties; het is fijn om te weten dat een oepsie niet meteen geld kost
Weet je wat het is; nu post je dit, maar als hij morgen om gaat en je hebt een deuk in je tank, je spiegel en je remgreep breekt af, en er is een kleppendeksel beschadigd, had je voor dat geld 2 setjes kunnen kopen, en had je gewild dat je je to-do-list effe anders had ingedeeld.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, het staat echt al een tijd op de to-do-list, tot nu toe op de gs nog niet nodig gehad, maargoed, je weet nooit. Ben voor mezelf niet zo bang om te pleuren![]()
zolang m'n motor maar niet echt in de kreukels ligt.
Hoe de dieven die hem gejat hebben 'm mishandeld hebben is al erg genoeg
euhm, 99gbp *rekent* 120 euroquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:59 schreef Sounddragon het volgende:
Eej MoBlo, wat was jij nou kwijt voor je voorschijven?
Sparen voor 30 euro?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:08 schreef motorbloempje het volgende:
Rond de 150 per stukdus voorlopig dit even, door de APK heen, hopen dat ze bevallen en als ze niet bevallen doorsparen voor OEM.
Dat.quote:
Achtje, nice, ja die was leuk om te doen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het achtje was ik goed inDeed hem eigenlijk altijd veel te snel ook, hehe.
Nou ja, goed, behalve op het examen natuurlijk. 2 kegels omver gereden
Voor dat geld heb je ook Galfers zag ik net; mooier en beter als OEMquote:Op dinsdag 15 januari 2013 20:08 schreef motorbloempje het volgende:
Rond de 150 per stukdus voorlopig dit even, door de APK heen, hopen dat ze bevallen en als ze niet bevallen doorsparen voor OEM.
Een beetje zoals op je bek gaan en als eerste denken Kut, mijn motorquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:56 schreef motorbloempje het volgende:
Weet nog wel dat ik om was gepleurd in Italië ergens, gewoon omdat er een gat in de grond zat waar ik m'n poot neer wilde zettenIk onder de motor blijven liggen, beetje spartelen en zorgen dat de motor zo snel mogelijk weer overeind gezet werd, maar er wel GOED onder blijven liggen zodat hij niet de grond raakte.
Krassen en deuken boeien me niet zozeer, maar als 't even niet hoeft, dan liever niet
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:04 schreef Salatrel het volgende:
Oh ik ken nog iemand die een keer de greppel inreed. Ik noem geen namen maar hij begon met de D van Dekatria
heb ik nu dus ook bij de anwbquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:22 schreef Yreal het volgende:
Krijg net mijn nieuwe lidmaatschapskaart van de knmv. Met een mooie brief dat ik bij pech nu een taxirit naar huis krijg en de motor afgeleverd in een garage naar keuze
maaruuh...
Ik heb nog helemaal niet betaald ofzo
Je zou de video van GeenStijl moeten zien, die waren daar voor een reportage.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:23 schreef lipjes het volgende:
Ruim 600 mensen bij sneeuwballengevecht in Park Valkenberg in Breda, geen problemen
http://www.omroepbrabant.(...)+geen+problemen.aspx
Oh, dat doen ze nu wel weer? Die 2 dingen hadden ze vorig jaar juist geschrapt uit de voorwaardenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:22 schreef Yreal het volgende:
Krijg net mijn nieuwe lidmaatschapskaart van de knmv. Met een mooie brief dat ik bij pech nu een taxirit naar huis krijg en de motor afgeleverd in een garage naar keuze
maaruuh...
Volgens mij zijn ze veel leden kwijt geraakt en is het tijd om ze terug te lokkenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:22 schreef Yreal het volgende:
maaruuh...
Whehequote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:31 schreef einschtein het volgende:
[..]
Je zou de video van GeenStijl moeten zien, die waren daar voor een reportage.Zag er gaaf uit.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/gstv_tom.html
Vandaar waarschijnlijk ook de open brief die ze naar de EU publiceerden in het laatste magazine nummerquote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:04 schreef lipjes het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze veel leden kwijt geraakt en is het tijd om ze terug te lokken
[..]
Whehe
Blits dingquote:Op woensdag 16 januari 2013 08:42 schreef stoeltafel het volgende:
Voor mijn nieuwe baan wil ik een motor aanschaffen. In de winter pak ik lekker de auto maar met mooi weer moet de motor in beeld komen. Aan deze motor zit ik te denken
http://motorhuisbrabant.n(...)ction_ref_map=%5B%5D
De afstand is 50km heen dus 100km totaal. Qua kleding kan ik gewoon een rugzak mee nemen en op mijn werk me omkleden. Qua routes zijn er nooit files dus ik kan lekker door rijden. Zijn er mensen die ervaring hebben met een super sport voor het woon werk verkeer?
Heb je al eens vaker/langer op zo'n type motor gereden? Om nou direct zo een te kopen, zonder flink test te rijden, voor dagelijks (verplicht) gebruik..quote:Op woensdag 16 januari 2013 08:42 schreef stoeltafel het volgende:
Voor mijn nieuwe baan wil ik een motor aanschaffen. In de winter pak ik lekker de auto maar met mooi weer moet de motor in beeld komen. Aan deze motor zit ik te denken
De afstand is 50km heen dus 100km totaal. Qua kleding kan ik gewoon een rugzak mee nemen en op mijn werk me omkleden. Qua routes zijn er nooit files dus ik kan lekker door rijden. Zijn er mensen die ervaring hebben met een super sport voor het woon werk verkeer?
Eensch.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:13 schreef einschtein het volgende:
[..]
Heb je al eens vaker/langer op zo'n type motor gereden? Om nou direct zo een te kopen, zonder flink test te rijden, voor dagelijks (verplicht) gebruik..
Zijn genoeg mensen die last krijgen van pijntjes bij zo'n motor, door de manier van zitten.
Vorig jaar een dagje gehuurd. In de middag kon ik al bijna niet mijn polsen bewegen door de spierpijnquote:Op woensdag 16 januari 2013 09:13 schreef einschtein het volgende:
[..]
Heb je al eens vaker/langer op zo'n type motor gereden? Om nou direct zo een te kopen, zonder flink test te rijden, voor dagelijks (verplicht) gebruik..
Zijn genoeg mensen die last krijgen van pijntjes bij zo'n motor, door de manier van zitten.
Zou dan eerder voor deze gaan imho.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:26 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Vorig jaar een dagje gehuurd. In de middag kon ik al bijna niet mijn polsen bewegen door de spierpijnLater op de dag ook al last van me rug. De volgende dag wel heerlijk gereden.
Twijfel alleen nog of het niet verstandiger is om met een goedkoper motorsport te beginnen van ongeveer ¤ 2000 en dan later een duurdere. Heb namelijk nagenoeg geen rijervaring. Moet er niet aan denken dat ik direct valt met deze motor.
Met slecht weer wordt er sowieso niet op de motor gereden.
Wel een toffe motor! Maarre zijn ze alles wezen poetsen, behalve de uitlaatbochten? Die zien er wel erg bruin uit..quote:Op woensdag 16 januari 2013 08:42 schreef stoeltafel het volgende:
Dat weet ik wel zekerquote:Op woensdag 16 januari 2013 09:49 schreef Anne het volgende:
Misschien heeft ze wel een heel klein hoofd.
Dat heeft mijn vriendin dus.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zekerhelm zoeken is altijd een ramp, zelfs de XS-jes zijn vaak te groot
Vastzetten met duct tape.quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat heeft mijn vriendin dus.
Die heeft nu een XS helm en die is eigenlijk nog net te groot
Net als met een Harley he, veel geld betalen voor een bodemloze onderhoudskosten-put. Het is een wannahave, en dat zie je in de prijzen terug.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:05 schreef stinkie het volgende:
Nou een ducati gat het niet worden als opvolger. Mijn god wat een prijzen vragen ze voor die sleutelhokken
Gelukkig nog wel wat jaren op de soes te gaan
beidequote:Op woensdag 16 januari 2013 13:06 schreef Anne het volgende:
Dus het wordt nu toch motor rijden ipv duiken?
Uitlaatbocht, vrij normaal dat die roest.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:46 schreef stoeltafel het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit bruine links? Toch geen roest?
Aah okay! Ik dacht dat je van BE moest kiezenquote:Op woensdag 16 januari 2013 13:47 schreef stinkie het volgende:
[..]
beide
Ik heb altijd geroepen eerst een Busa dan een onderwater scooter. De Busa staat er.....
Maar get. Is wel leuk om te zien wat er eventueel na de Busa kan komen he
Daarom gewoon even tikken met steeksleutel 19.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:31 schreef BlackLining het volgende:
Die dingen zijn vrij dik, roest echt niet zomaar door. En het vangt alle crap op van de weg, dus die gaan als eerste ja. Zou wel even uitzoeken of je een kijkje onder de kuip mag nemen wat er nog meer verroest is.
Ik heb op mijn Bandit wel RVS pijpen. Stuk mooier, maar inderdaad erg duur.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:32 schreef lipjes het volgende:
[..]
Daarom gewoon even tikken met steeksleutel 19.
Als je er doorheen gaat weet je genoeg
Dat is weer het voordeel van mijn kuip, zie je niks vanquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]maar er is ook nog het visuele aspect. Op een naked wil je dat geroest gewoon niet hebben.
Zag trouwens dat mijn voorvorkpoten iets beginnen te roestensnel werk van maken.
Niet tussen duiken & motorrijden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Aah okay! Ik dacht dat je van BE moest kiezen.
quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:37 schreef stinkie het volgende:
[...]
Maar als ik wilde gaan grotduiken, moest de motor eruit
Shinyquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:56 schreef Joooo-pi het volgende:
Had ik deze al eens laten zien?
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Heel goed poetsen of nieuwe buizen?quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:56 schreef Joooo-pi het volgende:
Had ik deze al eens laten zien?
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Goed poetsenquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:36 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Heel goed poetsen of nieuwe buizen?
Dat mag je dan bij mij ook wel eens komen doenquote:
Met behulp van Belgom pastaquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat mag je dan bij mij ook wel eens komen doen
Mijn motor is niet groen meer, maar een beetje bruin/grijs achtig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |