Schuin tegenover me zit een meisje dat lijkt op dat kind van Call me Maybe.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:41 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die tekst heb ik al zeker twee jaar niet meer gehoord.
Meh.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Schuin tegenover me zit een meisje dat lijkt op dat kind van Call me Maybe.
Op het tentamen was het (volgens mij) nog niet echt relevant, geen van die artikelen uit die wet werden gebruikt. Maar ik heb m'n cijfer nog niet dus ik kan het ook fout hebbenquote:Op maandag 14 januari 2013 14:51 schreef Valid het volgende:
Irritant om en vak te doen waarbij tijdens het semester van alles verandert. Ik ben nu bezig met de hoorcollege's van Strafrecht 2 en ze gaan tot nu toe vooral over 'hoe het vanaf 1 januari is' en wat er verandert t.o.v. de 'oude' situatie, terwijl de oude situatie nog helemaal niet behandeld is. Tegelijkertijd zegt de docent dat op de werkgroepen de veranderingen en nieuwe regelingen niet besproken worden. Het gaat met name om de Wet versterking positie rechter-commissaris.
Iemand een idee welke regeling voor het tentamen gevolgd wordt?
Duurt lang.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:54 schreef Giku het volgende:
[..]
Op het tentamen was het (volgens mij) nog niet echt relevant, geen van die artikelen uit die wet werden gebruikt. Maar ik heb m'n cijfer nog niet dus ik kan het ook fout hebben
Maar je zou het wel naar de nieuwe situatie moeten doen allemaal dus? De literatuur is op de nieuwe onderdelen ook verouderd. Erg irritant om op basis van wat geprinte vodjes uit te zoeken of er een verschil is tussen de oude en nieuwe situatie en wat je dan zou moeten toepassen.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:54 schreef Giku het volgende:
[..]
Op het tentamen was het (volgens mij) nog niet echt relevant, geen van die artikelen uit die wet werden gebruikt. Maar ik heb m'n cijfer nog niet dus ik kan het ook fout hebben
Ik ga er altijd maar vanuit, tenzij echt duidelijk, zoals in Handelsrecht A bij flexibilisering BV, dat ze er op het tentamen niet te veel op in willen gaan. Je kan hoogstens 1 vraag fout hebben dus. Bovendien is die Wet maar 5 artikelen oid en mag je hem meenemen naar het tentamen?quote:Op maandag 14 januari 2013 14:56 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar je zou het wel naar de nieuwe situatie moeten doen allemaal dus? De literatuur is op de nieuwe onderdelen ook verouderd. Erg irritant om op basis van wat geprinte vodjes uit te zoeken of er een verschil is tussen de oude en nieuwe situatie en wat je dan zou moeten toepassen.
Ik zag je post en heb niet echt tijd om alles na te kijken maar wil je toch snel wat dingen meegeven evenquote:Op maandag 14 januari 2013 13:49 schreef ylSs het volgende:
Ik kom ergens niet uit.
Romeins recht:
Cessiemandaat.
Pietje (lastgever) geeft aan Henky (lasthebber) vordering op (Sjaak)
Pietje (lastgever) aan Cees (lasthebber) ook vordering op Sjaak
Dit alles voordat vordering is geïnd.
Sjaak aan Cees vordering voldaan.
Wat kan Henky nu doen.. ik weet dat je excepti doli hebt maar dat is tegen de eigenaar volgens mij en actio utilis; fictief schuldeiser.
(Sjaak heeft tgt aan Cees voldaan)
Nie Snap Nie
Volgens mij kan Henky in casu gewoon een actie uit lastgeving instellen tegen Pietje.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zag je post en heb niet echt tijd om alles na te kijken maar wil je toch snel wat dingen meegeven even
Let op dat
1. Naar Romeins recht 'echte' cessie, als in overgang van de vordering, niet mogelijk was.
2. In ieder geval tot de denuntiatio kan de debiteur gewoon bevrijdend betalen aan de oorspronkelijke crediteur. Ook kan de cedent hier nog frauduleus handelen door de vordering bijvoorbeeld kwijt te schelden of door middel van novatio 'vervreemden'.
3. Ware het niet dat ten tijde van keizer Justinianus debiteur na de denuntiatio de exceptio doli heeft tegen de cedent ( betaling is ook niet meer toegestaan zelfs) en de cessionaris een zelfstandige actie uit hoofde van zijn crediteurspositie heeft te weten de actio utilis.
De actio mandati contraria? Omdat je dan kosten hebt gemaakt in de zin van gederfde inkomsten? Dat zou heel goed mogelijk het antwoord kunnen zijn ja.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:03 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Volgens mij kan Henky in casu gewoon een actie uit lastgeving instellen tegen Pietje.
Niet leuk?quote:
A bit like yourself?quote:Op maandag 14 januari 2013 15:09 schreef eriksd het volgende:
Ik hoorde dat Keizer Justinianus een enorme snoeperd was.
Below the belt.quote:
Ik ben net vertrokken.quote:
What did you doquote:Op maandag 14 januari 2013 15:52 schreef Ryon het volgende:
Oei, vrijdag was ik nog naar een feestje geweest bij mij in de buurt na al een paar bier ergens anders gedronken te hebben en ik had zaterdagochtend al het gevoel dat ik daar geen beste indruk gemaakt zou hebben.
Zojuist van een vriend vernomen dat het nog een tikkeltje erger was dan ik zelf vermoedde. Nou, mijn naam is weer gevestigd. Tijd om een aantal mensen een jaartje te vermijden.
Held.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:52 schreef Ryon het volgende:
Oei, vrijdag was ik nog naar een feestje geweest bij mij in de buurt na al een paar bier ergens anders gedronken te hebben en ik had zaterdagochtend al het gevoel dat ik daar geen beste indruk gemaakt zou hebben.
Zojuist van een vriend vernomen dat het nog een tikkeltje erger was dan ik zelf vermoedde. Nou, mijn naam is weer gevestigd. Tijd om een aantal mensen een jaartje te vermijden.
Watskeburt?quote:Op maandag 14 januari 2013 15:52 schreef Ryon het volgende:
Geen idee. Maar genoeg om als 'die doorgesnoven arrogante tyfuslijer' onder lichte doch dwingende dwang uit het pand verwijderd te worden. Er waren redelijk wat kennissen van mij aanwezig, wat wellicht ook de reden is dat ik misschien wat te lang getolereerd was dan ook goed voor mij zelf was.quote:
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:06 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Een 8 op strafrecht 2, ook weer in de pocket.
Feliquote:Op maandag 14 januari 2013 16:06 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Achjaa kan gebeuren hè.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Geen idee. Maar genoeg om als 'die doorgesnoven arrogante tyfuslijer' onder lichte doch dwingende dwang uit het pand verwijderd te worden. Er waren redelijk wat kennissen van mij aanwezig, wat wellicht ook de reden is dat ik misschien wat te lang getolereerd was dan ook goed voor mij zelf was.
Nu is het zo dat het een type feestje was dat op dat tijdstip (tussen drie en zes uur) altijd een beetje uit de hand loopt omdat er allemaal willekeurig lam studentenvolk na het stappen daar nog gratis bier komt drinken. Soms komt de politie het schoonvegen als teveel buren last hebben. Meestal weet ik mij dan wel te gedragen, maar nu dus pijnlijk door de mand gevallen. Ach ja.
Cijfers staan op nestor.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:10 schreef ylSs het volgende:
[..]
Feli
Denk zelf dat ik een 4 ofzo heb. Voor het eerst in mijn leven een black-out gehad, dus maar op voor de herkansing.
Zoiets had ik ook vaak bij Strafrecht. Of denken dat het heel goed ging en dan toch een 4 hebbenquote:Op maandag 14 januari 2013 16:10 schreef ylSs het volgende:
[..]
Feli
Denk zelf dat ik een 4 ofzo heb. Voor het eerst in mijn leven een black-out gehad, dus maar op voor de herkansing.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 14 januari 2013 16:06 schreef Bruce_Cutler het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |