abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121554397
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bewust niet maar onbewust resulteert het daar wel in, liever laat met de belastingbetaler opdraaien voor de rente dan dat met de burger helpt aan betaalbare woonruimte.
Jij denkt serieus dat wethouders in Nederland (al dan niet generiek) denken dat ze liever de belastingbetaler meer rente aan banken laten betalen, en dat hun overweging van al hun handelen is, en al hun beleid daar exclusief op gericht is? :D
  maandag 14 januari 2013 @ 17:42:26 #102
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121554735
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als eigenaar zou ik niet willen dat iemand het zomaar kan onderverhuren aan de eerste beste tokkie - en als garantee ook niet. Is dat raar? You kidding me?
Als eigenaar niet natuurlijk, maar het is geen eigenaar meer, het is de EX-eigenaar die alsnog eisen stelt.
censuur :O
pi_121554758
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als eigenaar niet natuurlijk, maar het is geen eigenaar meer, het is de EX-eigenaar die alsnog eisen stelt.
Ja, en die via een garantieregeling alle belang erbij heeft. Of begrijp ik de feitelijke omstandigheden niet goed? Het is toch zo'n koopgarant achtige deal?
  maandag 14 januari 2013 @ 17:47:40 #104
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121554899
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ja, en die via een garantieregeling alle belang erbij heeft. Of begrijp ik de feitelijke omstandigheden niet goed? Het is toch zo'n koopgarant achtige deal?
Daar ga ik vanuit. Maar ik ken ook iemand met ex-huur nu-koop huis zonder koopgarant achtig iets, die ook de je-mag-niet-verhuren-clausule heeft. Prima als mensen daar mee instemmen, maar als dat massaal de praktijk is van de miljoenen woningen die corporaties de komende decennia verkopen geeft dat een soort tweederangs huiseigenaren.
pi_121555089
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar ga ik vanuit. Maar ik ken ook iemand met ex-huur nu-koop huis zonder koopgarant achtig iets, die ook de je-mag-niet-verhuren-clausule heeft. Prima als mensen daar mee instemmen, maar als dat massaal de praktijk is van de miljoenen woningen die corporaties de komende decennia verkopen geeft dat een soort tweederangs huiseigenaren.
Nog nooit van gehoord, is dat iets speicifieks van die woningbouwvereniging? En dat lijkt me bovendien knap lastig te handhaven, want wat gebeurt er als hij zijn huis doorverkoopt? Geldt het dan ook voor de nieuwe eigenaar (zoniet, dan kun je het voor 2% afkopen ;) )
  maandag 14 januari 2013 @ 17:57:54 #106
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121555368
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord, is dat iets speicifieks van die woningbouwvereniging? En dat lijkt me bovendien knap lastig te handhaven, want wat gebeurt er als hij zijn huis doorverkoopt? Geldt het dan ook voor de nieuwe eigenaar (zoniet, dan kun je het voor 2% afkopen ;) )
Geen idee hoe het precies in het contract staat. Deze bijvoorbeeld: http://gelsing.nl/Nijmege(...)oop.html?MenuID=1306
quote:
Als u deze woning koopt, dan bent u verplicht om er zelf te gaan wonen. Het is niet de bedoeling dat de woning kamergewijs wordt bewoond en/of verhuurd. Deze voorwaarde wordt ook opgenomen in de akte van levering. Bewoning door eerstegraads bloed- of aanverwanten (van de koper) is wel toegestaan.
pi_121555677
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Geen idee hoe het precies in het contract staat. Deze bijvoorbeeld: http://gelsing.nl/Nijmege(...)oop.html?MenuID=1306
Zet dit er dan ook even bij.........

quote:
STARTERS RENTEREGELING

Dit is een koopwoning van woningcorporatie Portaal. Portaal biedt je de kans om je huis te kopen met de Starters Renteregeling. Met deze regeling schiet Portaal zeker 10 jaar lang 20% van de hypotheekrente voor. Hierdoor is je maandlast een flink stuk lager dan zonder deze regeling! Daarnaast heb je 20% extra budget voor je nieuwe huis.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_121555745
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

http://www.portaal.nl/res(...)ure%20jan%202013.pdf

Zit een garantieregeling bij verkoop met verlies bij. Dan begrijp ik die voorwaarde wel, anders kan een koper bij wijze van spreken dat dan aan Dinosaur_Sr voor 10 euro per maand verhuren, het verkopen en de wbv voor het verlies laten opdraaien, en koop breekt geen huur (en dat verlies zal aanzienlijk zijn met een dergelijke huurcontract erop) :)
pi_121555777
quote:
De huizenmarkt is een piramidespel

Onder dekking van politici veranderden bouwers en banken de woningmarkt in een piramidespel. Waar vinden we onafhankelijke bestuurders?

Het parlementair onderzoek naar de prijsvorming op de huizenmarkt krijgt vaart. De Kamer gaat openbaar horen om te begrijpen waarom de huizenprijzen zo stegen. En, nu de woningmarkt de molensteen is om de nek van de Nederlandse economie, te begrijpen waarom de prijzen maar blijven dalen. Het einde is nog niet in zicht. Volgens The Economist is er sprake van een overwaardering van rond de 33 procent. De huizenmarkt dwarsboomt het herstel van de Nederlandse economie nog jaren.
http://www.mt.nl/364/7271(...)en-piramidespel.html
  maandag 14 januari 2013 @ 18:11:18 #110
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121555827
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zet dit er dan ook even bij.........
Maar voor zover ik weet is dat van de laatste jaren... Daarvoor mocht verhuur ook niet, zonder garantieellende.
pi_121555906
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar voor zover ik weet is dat van de laatste jaren... Daarvoor mocht verhuur ook niet, zonder garantieellende.
Lijkt me sterk. Er moet toch iets tegenover staan zou je zeggen.
pi_121556326
quote:

[..]

Dan is het volgens mij vooral de bank die eisen stelt bij het verstrekken van een hypotheek. En dat is niets nieuws.
pi_121556635
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:01 schreef Whuzz het volgende:
Begin van jaar 3 na aankoop van mijn huis. Woont nog steeds heerlijk. Bank heeft nog niet aangeklopt om de onderwaarde op te eisen zoals doemschreeuwers riepen op fok. Doemschreeuwers roepen nog steeds hetzelfde als 3 jaar terug. Huizenmarkt topic is bezig aan de 71e herhaling van zetten sinds ik er voor het eerst kwam. Xeno oogt gefrustreerder dan ooit. Tot volgend jaar.
Gheg.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:56:57 #114
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_121557716
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als jij duidelijk regels naleeft voor iedereen heb je met mij geen problemen. Nu zit je maar wat selectief te knippen op basis van je eigen onderbuik.
Pot vs. ketel....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 14 januari 2013 @ 20:22:06 #115
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121562723
Ooh... daar gaan we weer :')

@99.999: zeg ook eens wat vriendelijks tegen deze heren als jij je daartoe geroepen voelt :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_121564352
Ik vind het niet erg om notes bij te plakken. Heb het idee dat hoe sneller de huizenprijzen dalen hoe meer notes en dus bans er bij zullen komen :+ Gemodder hou je dus voor je :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121564379
quote:

[..]

Was het een appartement waar je het over hebt, ik heb namelijk ook verhalen gehoord dat in sommige vve regels soms ook zulke regels kunnen staan. Of het rechtsgeldig is wanneer zoiet in vve regels staat is dan wel de volgende vraag.
  maandag 14 januari 2013 @ 21:03:36 #118
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121564968
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:53 schreef Basp1 het volgende:
Was het een appartement waar je het over hebt, ik heb namelijk ook verhalen gehoord dat in sommige vve regels soms ook zulke regels kunnen staan. Of het rechtsgeldig is wanneer zoiet in vve regels staat is dan wel de volgende vraag.
Nee, dit betreft een rijtjeshuis.
pi_121568632
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het aanbod stort niet in, het aanbod stijgt en dat gebeurt zelfs bij een sterk gedaalde bouwproductie. De fundateller staat ver boven de stand van 2008. Ik zie nog nergens 'tentenkampen' verschijnen. Goed... hier en daar wat uitgeprocedeerde asielzoekers maar that's it.
Huur/koopprijs, Voorraad, Hoeveelheid nieuwbouw en Investeringsvolume zijn aan elkaar gekoppeld en verkeren in een evenwicht. Als dit evenwicht verstoord wordt (bv nu), herstelt de markt zich naar een nieuw evenwicht. Dus op termijn heeft een andere koopprijs invleod op het investeringsvolume, de voorraad en de hoeveelheid nieuwbouw. Belangrijk hierbij is wel dat door de HRA vooral de grondwaarde de klap opvangt bij woningen en dit mechanisme dus iets anders functioneert. Bij commercieel vastgoed is het wel een harde wetmatigheid.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 14 januari 2013 @ 22:21:23 #120
325863 Krisp
Like.no.other
pi_121569808
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:02 schreef komrad het volgende:

[..]

Huur/koopprijs, Voorraad, Hoeveelheid nieuwbouw en Investeringsvolume zijn aan elkaar gekoppeld en verkeren in een evenwicht. Als dit evenwicht verstoord wordt (bv nu), herstelt de markt zich naar een nieuw evenwicht. Dus op termijn heeft een andere koopprijs invleod op het investeringsvolume, de voorraad en de hoeveelheid nieuwbouw. Belangrijk hierbij is wel dat door de HRA vooral de grondwaarde de klap opvangt bij woningen en dit mechanisme dus iets anders functioneert. Bij commercieel vastgoed is het wel een harde wetmatigheid.
Klinkt aardig, maar als er iets slecht zakt in deze tijd is het de grondprijs wel. Terwijl aannemers failliet gaan blijft de grond braak liggen. Ik zie hier geen enkele verband in met de HRA, hooguit met onwillige gemeentes. Hoe verklaar je dat?
pi_121570396
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:21 schreef Krisp het volgende:

[..]

Klinkt aardig, maar als er iets slecht zakt in deze tijd is het de grondprijs wel. Terwijl aannemers failliet gaan blijft de grond braak liggen. Ik zie hier geen enkele verband in met de HRA, hooguit met onwillige gemeentes. Hoe verklaar je dat?
het evenwichtsmechanisme heeft tijd nodig (zeker omdat de doorlooptijd van vastgoed groot is) en je hebt gelijk dat de onverminderd hoge grondwaarden de correctie vertraagt. Dat neemt niet weg dat de grondwaarden zullen dalen tot het punt dat de vraag toeneemt en/of de voorraad voldoende is afgenomen door structureel minder investeringen. Het mechanisme is er wel degelijk, is wetenschappelijk over gepubliceerd en opgenomen is diverse vastgoedboeken.
  maandag 14 januari 2013 @ 22:45:10 #122
325863 Krisp
Like.no.other
pi_121571247
Helder. Het zou vanuit de overheid ook een heel redelijke maatregel zijn om de economie aan te jagen: zet de grond tegen kostprijs (bouwrijp maken) in de etalage en laat consumenten via CPO woningen bouwen. Zou zorg je ervoor dat de economie blijft draaien, dat mensen zich duurzaam verbinden met een gebied en dat alle niet noodzakelijke overhead (namelijk: de overhead die niet door de consument gebruikt wordt) achterwege blijft.

Combineer dat met een 'verkooppremie' voor wie zijn huis verkoopt aan een starter (die voor het eerst een vastgoedobject koopt) en je zorgt ervoor dat de markt zo weer loopt.
  maandag 14 januari 2013 @ 22:47:35 #123
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121571399
Nee.... geen CPO, dat is echt niet liberaal.

Mag je zelf bepalen welke kleur je badkamertegels worden :')

Niet doen, gewoon vrije kavels uitgeven.

Helaas gaat het nog jaren duren alvorens de gemeenten gaan afschrijven op bouwgrond, anders moeten ze de gemeentelijke belastingen verhogen en dat is taboe.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 14 januari 2013 @ 22:49:30 #124
325863 Krisp
Like.no.other
pi_121571519
Vrije kavels kost doorgaans heel veel ruimte. Of wilde je rijtjeshuizen afdwingen op losse kavels van max 10m breed?
pi_121571719
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nee.... geen CPO, dat is echt niet liberaal.

Mag je zelf bepalen welke kleur je badkamertegels worden :')

Niet doen, gewoon vrije kavels uitgeven.

Helaas gaat het nog jaren duren alvorens de gemeenten gaan afschrijven op bouwgrond, anders moeten ze de gemeentelijke belastingen verhogen en dat is taboe.
als de prijs vd voorraad harder daalt dan de prijs van nieuwbouw is nieuwbouw economisch niet meer te verantwoorden. waarom denk je dat er bijna geen woning meer gebouwd wordt :')

[ Bericht 0% gewijzigd door komrad op 14-01-2013 23:13:58 ]
  maandag 14 januari 2013 @ 23:18:42 #126
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121573184
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:52 schreef komrad het volgende:

[..]

als de prijs vd voorraad harder daalt dan de prijs van nieuwbouw is nieuwbouw economisch niet meer te verantwoorden. waarom denk je dat er bijna geen woning meer gebouwd wordt :')
Men bouwt geen woningen omdat ze niet verkopen. Bouwen met verlies zou tijdelijk nog acceptabel zijn indien je hiermee het voortbestaan van je bedrijf kan garanderen. Helaas zijn zulke normale economische concepten niet bestaanbaar in de bouwsector waar het decennia lang voor de wind ging.
  maandag 14 januari 2013 @ 23:19:22 #127
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121573234
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:49 schreef Krisp het volgende:
Vrije kavels kost doorgaans heel veel ruimte. Of wilde je rijtjeshuizen afdwingen op losse kavels van max 10m breed?
Mooi toch? Gewoon de grond lekker betaalbaar maken en Jan Modaal kan vrijstaand wonen ^O^
pi_121573542
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
Mooi toch? Gewoon de grond lekker betaalbaar maken en Jan Modaal kan vrijstaand wonen ^O^
Tuurlijk, plek zat. Gewoon van elk rijtje huizen, 60% neerhalen ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 14 januari 2013 @ 23:29:27 #129
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121573860
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tuurlijk, plek zat. Gewoon van elk rijtje huizen, 60% neerhalen ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is toch maar behoefte aan 20.000 woningen per jaar, dan ga je er toch geen 60.000 per jaar bouwen? Dat is kippenhokken bouwen voor de leegstand 8)7

Of willen ze bij de VVD nog meer gastarbeiders importeren om de economie draaiende te houden :?
pi_121574354
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Men bouwt geen woningen omdat ze niet verkopen. Bouwen met verlies zou tijdelijk nog acceptabel zijn indien je hiermee het voortbestaan van je bedrijf kan garanderen. Helaas zijn zulke normale economische concepten niet bestaanbaar in de bouwsector waar het decennia lang voor de wind ging.
dat geldt voor projecten die al uitontwikkeld zijn, ze zijn niet concurrerend meer en in de daling ontstaat een wachtende houding. ze zijn destijds op basis van een in de huidige markt te hoge grondwaarde berekent waardoor nu de ontwikkelaar klem zit, gemeente kan verlies ook niet nemen want het geld is op. En de koper wacht af of kan/wil de hoge prijs niet betalen. Leidt onvermijdelijk tot lagere prijs, minder nieuwbouw en minder investeringen, vervolgens lagere voorraad en een stabilisatie op een lager prijsniveau met structureel minder nieuwbouw. Pas als er vervolgens meer vraag ontstaat stijgen de prijzen en zal er meer geīnvesteerd worden in nieuwbouw wat weer tot een volgend hoger verwacht leidt. dat laatste is verre toekomst :)
pi_121574836
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
Er is toch maar behoefte aan 20.000 woningen per jaar, dan ga je er toch geen 60.000 per jaar bouwen? Dat is kippenhokken bouwen voor de leegstand 8)7
Dus je wilt nu ineens geen nieuwbouw meer? Of begrijp ik je verkeerd?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 09:29:59 #132
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121581565
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus je wilt nu ineens geen nieuwbouw meer? Of begrijp ik je verkeerd?
20.000 woningen per jaar is natuurlijk niet niets. Maar de gebruikelijke 60.000 woningen per jaar is gewoon niet noodzakelijk. De vervangingsmarkt is een relatief nieuw fenomeen, althans... de enige partijen die op grote schaal aan vervangen deden waren de corporaties. Leenslaven zijn immers van mening dat hun woningen waarde behouden tot in de eeuwigheid, vandaar dat je simpelweg niet hoeft af te betalen. Afschrijven op het eigenwoningbezit moeten 'we' nog gaan leren.

Kortom, nu de demagoog voor wonen besloten heeft dat corporaties en huurders straf verdienen voor het weigeren om deel te nemen aan de huizenmarkt-zeepbel/Ponzi/piramidespel.
Daardoor gaan de corporaties voorlopig stoppen met het doen van investeringen en gaat de economie verder op slot, lang leven onze verlichte demagoog voor het wonen w/
pi_121581606
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

20.000 woningen per jaar is natuurlijk niet niets. Maar de gebruikelijke 60.000 woningen per jaar is gewoon niet noodzakelijk.
Waar haal je dergelijke getallen vandaan? de afgelopen decennia zat men in Nederland eigenlijk altijd onder het benodigde aantal extra woningen per jaar.
pi_121582547
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

20.000 woningen per jaar is natuurlijk niet niets. Maar de gebruikelijke 60.000 woningen per jaar is gewoon niet noodzakelijk. De vervangingsmarkt is een relatief nieuw fenomeen, althans... de enige partijen die op grote schaal aan vervangen deden waren de corporaties. Leenslaven zijn immers van mening dat hun woningen waarde behouden tot in de eeuwigheid, vandaar dat je simpelweg niet hoeft af te betalen. Afschrijven op het eigenwoningbezit moeten 'we' nog gaan leren.

Kortom, nu de demagoog voor wonen besloten heeft dat corporaties en huurders straf verdienen voor het weigeren om deel te nemen aan de huizenmarkt-zeepbel/Ponzi/piramidespel.
Daardoor gaan de corporaties voorlopig stoppen met het doen van investeringen en gaat de economie verder op slot, lang leven onze verlichte demagoog voor het wonen w/
En als je dat nou ook nog eens in normale termen kunt beschijven, wil ik nog wel eens een poging doen om het te lezen (want daar zijn de leenslaven, de demagogen, ponzis en verlichte leiders weer).

Hier is de meeste vervanging overigens sloop en nieuwbouw door particulieren - in een toenemende trend.

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat wethouders in Nederland (al dan niet generiek) denken dat ze liever de belastingbetaler meer rente aan banken laten betalen, en dat hun overweging van al hun handelen is, en al hun beleid daar exclusief op gericht is? :D
Deze stond nog open :)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:11:02 #135
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_121589320
het is niet alleen op de koopmarkt ellende en 2014 met de echte lastenverzwaringen moet nog beginnen
Starters moeten gewoon samen klonteren of thuisblijven
http://www.telegraaf.nl/o(...)r_kopje_onder__.html
quote:
di 15 jan 2013, 07:00 .
Huurder kopje onder

AMSTERDAM - Ruim 855.000 huishoudens in een sociale huurwoning kunnen hun huis eigenlijk niet betalen.
Onderzoekers van onderzoeksbureau OTB dat is verbonden aan de TU Delft keken of een huurder nog normaal kan leven na betaling van de huur.
Ze concluderen dat 37 procent moet beknibbelen om de huur op te brengen.
Zij houden zo weinig over dat zij maatschappelijk niet meer mee kunnen komen.

Volgens de Nederlandse Woonbond gaan huurders met de nieuwe plannen van het kabinet financieel nog slechtere tijden tegemoet.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_121589471
Wat vreemd dat ik op de website van de woonbond nergens iets van een persbericht hier over kan lezen maar spits en televaag het wel gebruiken. :D

http://www.woonbond.nl/
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:15:39 #137
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121589500
M.a.w. sociale huurwoningen zijn veel te duur. Niet zo vreemd als je ziet wat corporaties met het geld van de huurders doen...
pi_121589625
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:15 schreef RemcoDelft het volgende:
M.a.w. sociale huurwoningen zijn veel te duur. Niet zo vreemd als je ziet wat corporaties met het geld van de huurders doen...
Huizen onderhouden en de leefbaarheid in de wijken op peil proberen te houden of verbeteren bedoel je?
pi_121589655
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat is dat voor onzin? Dat mensen iets niet kunnen betalen maakt het opeens maar te duur? ...
Al zou je maximaal sociaal huren, dan heb je vaak nog iets van huurtoeslag. Dan zit je echt niet te duur hoor.
pi_121589761
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:19 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Wat is dat voor onzin? Dat mensen iets niet kunnen betalen maakt het opeens maar te duur? ...
Sociale huur is vaak eerder te goedkoop als gekeken wordt naar de kostprijs van de bouw van een nieuwbouwwoning.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:28:15 #141
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_121589998
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:19 schreef _VoiD_ het volgende:

Al zou je maximaal sociaal huren, dan heb je vaak nog iets van huurtoeslag. Dan zit je echt niet te duur hoor.
er zijn ook mensen die meer verdienen dan die stagevergoeding van jou

[i]
quote:
U krijgt geen huurtoeslag.
U krijgt geen huurtoeslag, omdat uw gezamenlijke inkomen hoger is dan ¤ 21.025.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:29:10 #142
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121590038
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Sociale huur is vaak eerder te goedkoop als gekeken wordt naar de kostprijs van de bouw van een nieuwbouwwoning.
Jij weet ook wel dat niet alle sociale huurwoningen gloednieuw zijn... De overgrote meerderheid is oud en afbetaald.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:29:49 #143
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121590058
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoezo is het te goedkoop? Ik denk dat jou perceptie van 'goedkoop' vooral gebaseerd is op te dure koopwoningen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:31:24 #144
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_121590128
http://www.belastingdiens(...)gen/#bmPresentResult

quote:
U krijgt geen huurtoeslag.
U krijgt geen huurtoeslag, omdat uw gezamenlijke inkomen hoger is dan ¤ 21.025.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:33:45 #145
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_121590226
bij mij staan ook al een paar huurwoningen leeg , waar die mensen zijn , ik weet t niet
pi_121590256
OP spitsnieuws kwam ik ook nog het volgende tegen:

quote:
Omkoping in huursector

Verblind door pakken (cash) geld laten verhuurbemiddelaars zich verleiden tot het verhuren van woningen aan de georganiseerde misdaad. De eigenaren van de panden blijven vervolgens achter met schade aan de huizen, die vrijwel onmogelijk is te verhalen.
Directeur Rob Jozee van Bureau Vastgoed Onderzoek constateert een enorme schadelast van criminele huurders. „Voor het afgelopen jaar is dat alleen al door hennepplantages minimaal 108 miljoen euro”, zegt hij. „De vogels zijn vaak gevlogen en in de woningen is het een ravage. De politie laat troep achter en veel is kapot. Stroom is vaak ook nog eens afgesloten, waardoor de verwarming het niet doet en leidingen bevriezen. En de eigenaar van het huis, die het verhuren dacht over te laten aan een betrouwbare bemiddelaar, draait voor de kosten op.”
Het afgelopen jaar zijn 5400 hennepplantages in huizen ontmanteld. „Gemiddeld ligt de schade aan zo’n woning op 20.000 euro”, zegt Jozee. „Maar ik ken gevallen waarbij het vele malen hoger ligt. In bedrijfsruimten gebeurt ’t ook veel. Daar loopt het wel op tot 70.000 euro. Tel daarbij op dat panden ook nog eens voor langere tijd onverhuurbaar zijn."
Het bureau van Jozee probeert namens de huiseigenaren de schade te verhalen op de bemiddelaars. „Die willen vooral hun courtage pakken. Ik ken een geval waarbij een huurder zo eventjes 7000 euro in briefjes van 50 op tafel legde. Dan wordt een bemiddelaar ineens een stuk minder streng bij het controleren hoor! Normaliter moeten er paspoorten en meerdere loonstroken op tafel komen, maar die zijn vaak op kinderlijke wijze vervalst.”
Jozee heeft al bij minister Opstelten van Veiligheid en Justitie aan de bel getrokken, maar krijgt voorlopig nul op het rekest. „Ik vraag me af of er wel voldoende wordt beseft dat er verhuurders zijn die onder een hoedje spelen met de georganiseerde misdaad.”
De stichting Bestrijding Woonfraude en Hennepteelt beaamt de martelgang van duizenden woningeigenaren. „En het ergste is dat er heel nonchalant mee wordt omgegaan”, zegt beleidsmedewerker Alex Vooren. „Zoek ’t maar uit”, is de boodschap die de eigenaren meekrijgen van de politie. Wij hebben een zaak gehad waarbij we foto’s hadden van lieden die met vuilniszakken contant geld bij een makelaar naar binnen liepen. Maar denk je dat de politie dat serieus neemt? Vergeet ’t maar!”
5400*20.000 schade = 108 miljoen schade om te herstellen op jaarbasis dat willen de verhuurders en opknappers van panden toch niet mislopen. :D
pi_121590294
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij weet ook wel dat niet alle sociale huurwoningen gloednieuw zijn... De overgrote meerderheid is oud en afbetaald.
Bij afschrijving in 40 of 50 jaar mag na die periode weer opnieuw stevig geīnvesteerd worden. ofwel in stevige renovatie ofwel in sloop en nieuwbouw.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:36:15 #148
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121590323
quote:
Ik ken heel wat mensen die een piepklein appartementje huren voor zo'n 500 euro, die mensen verdienen meestal niet meer dan 1500 a 1600 euro netto. Ben je meteen even 33% van je inkomen kwijt aan kale huur. Spotgoedkoop hoor :')

Deze mensen kunnen op geen enkele manier aanspraak maken van subsidies maar mogen wel flink meebetalen aan de koopsubsidie voor mensen die een huis hebben gekocht met geleend geld. Een bizarre toestand waar ondanks premier Rutte nog geen einde aan gekomen is. Maar lieve Mark... wie doet er wat aan hun te hoge belastingdruk?
pi_121590343
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Hoezo is het te goedkoop? Ik denk dat jou perceptie van 'goedkoop' vooral gebaseerd is op te dure koopwoningen.
nee, zoals aangegeven kijk ik naar de kostprijs van sociale woningbouw. Die waren ook voor de grote prijsstijgingen voor koopwoningen al niet rendabel neer te zetten over het algemeen.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 13:39:59 #150
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121590489
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij afschrijving in 40 of 50 jaar mag na die periode weer opnieuw stevig geīnvesteerd worden. ofwel in stevige renovatie ofwel in sloop en nieuwbouw.
Ik neem aan dat de woning in minder dan 30 jaar word afgeschreven? Na zo'n 40 jaar is grote renovatie dan wel sloop en nieuwbouw dan een prima optie. Moet voor de corporatie geen probleem zijn. Men mag immers de huren indexeren met de inflatie. Probleem met onze inflatie is echter dat men de explosieve stijging van de huizenprijzen niet heeft meegenomen in dit cijfer en de lonen dus sterk zijn achtergebleven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')