abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121552729
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat heb ik vaker gelezen... Raar eigenlijk dat de overheid dergelijke wurgcontracten toestaat! Woningcorporaties dulden geen concurrentie?
Persoonlijk zou ik ook dit nooit kopen... Als ik koop wil ik kunnen doen wat IK wil.
Je wilt ook kopen zonder hypotheek?
want banken stellen ook vaak voorwaarden over verhuur.
pi_121552791
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat heb ik vaker gelezen... Raar eigenlijk dat de overheid dergelijke wurgcontracten toestaat! Woningcorporaties dulden geen concurrentie?
Persoonlijk zou ik ook dit nooit kopen... Als ik koop wil ik kunnen doen wat IK wil.
Als eigenaar zou ik niet willen dat iemand het zomaar kan onderverhuren aan de eerste beste tokkie - en als garantee ook niet. Is dat raar? You kidding me?

[ Bericht 1% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 14-01-2013 17:04:02 ]
pi_121553074
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het aantal mensen groeit dus en de huishoudens worden eerder kleiner dan groter. Die vraag is er dus wel.
Je zegt net zelf dat een dalende bouwproductie goed is voor de prijs? Grappig dan dat de realiteit is dat ondanks een dalende bouwproductie een toename in het aantal verkopen afgelopen december er toch sprake is van een prijsdaling.
En als huishoudens kleiner worden? Daalt dan ook niet logischerwijs het gemiddelde besteedbare inkomen? Dat is ook niet 'goed' voor hogehuizenprijsminnend Nederland.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_121553157
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

je roept weer veel maar onderbouwt eigenlijk niets. Als het aanbod instort zullen de prijzen minder snel dalen. Dat is vrij simpel vraag en aanbod.
Het aanbod stort niet in, het aanbod stijgt en dat gebeurt zelfs bij een sterk gedaalde bouwproductie. De fundateller staat ver boven de stand van 2008. Ik zie nog nergens 'tentenkampen' verschijnen. Goed... hier en daar wat uitgeprocedeerde asielzoekers maar that's it.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_121553242
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je zegt net zelf dat een dalende bouwproductie goed is voor de prijs? Grappig dan dat de realiteit is dat ondanks een dalende bouwproductie een toename in het aantal verkopen afgelopen december er toch sprake is van een prijsdaling.
En een bouwproductie die nu finaal instort waardoor meer mensen geen nieuwe woonruimte kunnen vinden. Dat gaat op termijn natuurlijk doorwerken in de prijs.

quote:
En als huishoudens kleiner worden? Daalt dan ook niet logischerwijs het gemiddelde besteedbare inkomen? Dat is ook niet 'goed' voor hogehuizenprijsminnend Nederland.
Dat hoeft niet logisch te zijn. De afgelopen decennia zag je namelijk de huishoudens kleiner worden maar het gemiddelde inkomen stijgen.
pi_121553252
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dus als meer mensen in een woning gaan wonen (één van je stellingen waarom huizenprijzen zouden dalen - ik laat de badinerende termpjes maar achterwege), stijgt het gemiddelde besteedbare inkomen, of werkt dat dan opeens niet zo?
pi_121553268
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het aanbod stort niet in,
Het stort wel degelijk in. Heel wat bouwprojecten worden afgeblazen.
pi_121553395
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dus als meer mensen in een woning gaan wonen (één van je stellingen waarom huizenprijzen zouden dalen), stijgt het gemiddelde besteedbare inkomen, of werkt dat dan opeens niet zo?
Oorzaak, gevolg. Als de kosten van wonen zo hoog word dat er meerdere inkomens nodig zijn om het te kunnen betalen dan daalt het aantal mensen dat een woning kan kopen. Zo moeilijk is dat toch niet?
Het gevolg daarvan is dat er nog minder vraag zal zijn naar koopwoningen, de reactie die daarop volgt is logischerwijs dat de prijzen gaan dalen. Er ontstaat dus vanzelf een nieuwe balans.

Het hele spel wat nu gespeeld word gaat immers om het vinden van een nieuwe balans maar 1 ding staat als een paal boven water, huizenprijzen zullen gegarandeerd dalen.
pi_121553489
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het stort wel degelijk in. Heel wat bouwprojecten worden afgeblazen.
Het aanbod van nieuwbouwwoningen daalt omdat er geen vraag is. Er is geen vraag omdat er geen aanbod van krankzinnig veel krediet is om de vraag te stimuleren.

En jij gaat een dalende bouwproductie in zo'n geval gebruiken om te verklaren waarom de prijzen op een hoog niveau blijven :?

Oorzaak..... gevolg... de andere kant op redeneren is een knap staaltje wishful thinking :D
pi_121553501
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Oorzaak, gevolg. Als de kosten van wonen zo hoog word dat er meerdere inkomens nodig zijn om het te kunnen betalen dan daalt het aantal mensen dat een woning kan kopen. Zo moeilijk is dat toch niet?
Het gevolg daarvan is dat er nog minder vraag zal zijn naar koopwoningen, de reactie die daarop volgt is logischerwijs dat de prijzen gaan dalen. Er ontstaat dus vanzelf een nieuwe balans.

Het hele spel wat nu gespeeld word gaat immers om het vinden van een nieuwe balans maar 1 ding staat als een paal boven water, huizenprijzen zullen gegarandeerd dalen.
Dan begrijp ik niet dat ze niet al 30 jaar dalen ;)

Maar goed, dalende woonkosten bij strijgende inkomens, zijn dan in jour redenatie stijgende prijzen.

En garanties.... ach... ik dacht juist dat je altijd benadrukte dat die er juist NIET zijn?
pi_121553525
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het aanbod van nieuwbouwwoningen daalt omdat er geen vraag is. Er is geen vraag omdat er geen aanbod van krankzinnig veel krediet is om de vraag te stimuleren.

En jij gaat een dalende bouwproductie in zo'n geval gebruiken om te verklaren waarom de prijzen op een hoog niveau blijven :?

Oorzaak..... gevolg... de andere kant op redeneren is een knap staaltje wishful thinking :D
Genoeg vraag, het bewijs hier in dit topic, maar niemand gaat met verlies bouwen.
pi_121553541
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het aanbod van nieuwbouwwoningen daalt omdat er geen vraag is.
Juist en op termijn gaat de dalende nieuwbouwproductie zich flink wreken. immers de vraag naar woonruimte in een of andere vorm neemt niet af maar eerder toe.
pi_121553564
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dan begrijp ik niet dat ze niet al 30 jaar dalen ;)

Maar goed, dalende woonkosten bij strijgende inkomens, zijn dan in jour redenatie stijgende prijzen.

En garanties.... ach... ik dacht juist dat je altijd benadrukte dat die er juist NIET zijn?
Ik roep al een jaartje of wat dat prijzen gaan dalen, kan inzicht zijn, kan toeval zijn. Iedereen heeft daar zo zijn mening over :)
pi_121553621
Nieuwe trend, ik heb 'm hier in het durp al waargenomen

quote:
'Aanpassen huizen damt zorgkostenexplosie in'
AMSTERDAM - Ouderen willen zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen, maar er wordt onvoldoende geïnvesteerd in het aanpassen van woningen om dit mogelijk te maken.

Dat stelt UNETO-VNI, brancheorganisatie voor installatiebedrijven maandag.
De organisatie stelt dat er 'miljarden' te besparen zijn op de kosten van onder meer verzorgingstehuizen, mits meer woningen worden aangepast voor bijvoorbeeld mensen die minder goed kunnen lopen of zien. UNETO-VNI hoopt op zijn beurt op een impuls voor de bouw- en installatiebranche.

De branchevereniging schat de kosten van het 'levensloopbestendig' maken van een huis op ongeveer 10.000 euro. Daarmee kunnen ouderen gemiddeld 4 tot 7 jaar langer thuis blijven wonen.

In het regeerakkoord wordt het aanpassen van woningen genoemd als een van de maatregelen om de explosie aan zorgkosten in te dammen. Veel ouderen zouden echter nog onvoldoende weten wellke aanpassingen überhaupt mogelijk zijn, en of dat wordt vergoed.
"Het is hoog tijd dat we woningen in ons land op grote schaal levensloopbestendig gaan maken", zegt Titia Siertsema, voorzitter van de installateursvereniging.
"Veel mensen die nu nog in verzorgings- en verpleeghuizen terechtkomen, zouden dankzij slimme technische voorzieningen problemen zelfstandig kunnen blijven wonen."

Daarmee zou de vraag naar verzorgingstehuizen drastisch afnemen, de wachtlijsten verdwijnen, "en het schaarse personeel kan veel efficiënter worden ingezet".
De installateurs willen zo snel mogelijk gaan overleggen met de overheid, woningcorporaties, de zorgsector en zorgverzekeraars om ouderen meer voorlichting te geven over woningaanpassingen en de financiering beter te regelen.
http://www.nu.nl/economie(...)stenexplosie-in.html

Bouwen, minder zorgkosten, mensen kunnen prettig(er) in hun vertrouwde omgeving blijven wonen. Iedereen blij (of toch niet)?
pi_121553644
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:14 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik roep al een jaartje of wat dat prijzen gaan dalen, kan inzicht zijn, kan toeval zijn. Iedereen heeft daar zo zijn mening over :)
En nou inhoudelijk? :)
pi_121553691
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Juist en op termijn gaat de dalende nieuwbouwproductie zich flink wreken. immers de vraag naar woonruimte in een of andere vorm neemt niet af maar eerder toe.
Dat ben ik met je eens maar zolang men geen verliezen wenst te nemen op aangekocht bouwgrond gaat er geen heipalen meer de grond in. De gemeente Hoorn gaf al aan dat ze liever 10 jaar rente blijven betalen dan verlies te nemen. Geeft duidelijk aan waar de prioriteiten van onze overheid daadwerkelijk ligt.

Er is ook een hele grote vraag naar Ferrari's en MB S klasse auto's, echter is er maar een heel beperkt aanbod van mensen die zich dat daadwerkelijk kunnen veroorloven.
pi_121553757
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens maar zolang men geen verliezen wenst te nemen op aangekocht bouwgrond gaat er geen heipalen meer de grond in. De gemeente Hoorn gaf al aan dat ze liever 10 jaar rente blijven betalen dan verlies te nemen. Geeft duidelijk aan waar de prioriteiten van onze overheid daadwerkelijk ligt.

Er is ook een hele grote vraag naar Ferrari's en MB S klasse auto's, echter is er maar een heel beperkt aanbod van mensen die zich dat daadwerkelijk kunnen veroorloven.
Met dien verstande dat de gemeente Toyota Starlets bouwt, en geen Ferrari's etc. Uit verhouding.

Maar dat wordt hier toch al volop gevraagd: wie verwacht jij dat met verlies gaat bouwen?
pi_121553777
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nieuwe trend, ik heb 'm hier in het durp al waargenomen

[..]

http://www.nu.nl/economie(...)stenexplosie-in.html

Bouwen, minder zorgkosten, mensen kunnen prettig(er) in hun vertrouwde omgeving blijven wonen. Iedereen blij (of toch niet)?
Corporaties krijgen daar geen garanties meer voor. dus dat valt allemaal flink stil.
pi_121553801
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Corporaties krijgen daar geen garanties meer voor. dus dat valt allemaal flink stil.
ZIjn particulieren, hier althans.
pi_121553810
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens
Waarom dan eerst tien posts lang lopen kutten?
pi_121553830
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ZIjn particulieren, hier althans.
Corporaties hebben de laatste jaren flink geinvesteerd in woon-zorgzones e.d. Dat mogen ze niet meer.
pi_121553844
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Even braaf zijn, dan kan hij volgend topic weer los he.
pi_121553907
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Met dien verstande dat de gemeente Toyota Starlets bouwt, en geen Ferrari's etc. Uit verhouding.

Maar dat wordt hier toch al volop gevraagd: wie verwacht jij dat met verlies gaat bouwen?
Vrijwillig neemt men liever geen verlies, de vraag is echter hoe lang ze dat vol kunnen houden.
Laat politici maar eens met de billen bloot gaan en het publiek uitleggen dat ze domme dingen hebben gedaan en daardoor liever de banken blijven spekken i.p.v. het volk te helpen aan betaalbare woonruimte. Dat zou wel zo eerlijk en transparant zijn.

In plaats daarvan blijft men liever roepetoeteren dat het slecht gaat met de woningmarkt omdat de prijzen dalen. Vreemd.... hoor je politici ook klagen over dalende prijzen van andere commodities?
pi_121553972
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Pardon? Ik loop niet te kutten. Ik ben het slechts gedeeltelijk met je eens en probeer je dat duidelijk te maken. "Oh it's difficult..." :)
pi_121553992
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:22 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Vrijwillig neemt men liever geen verlies, de vraag is echter hoe lang ze dat vol kunnen houden.
Jij wilt extra belasting gaan betalen?
quote:
Vreemd.... hoor je politici ook klagen over dalende prijzen van andere commodities?
Ja, dat gebeurt inderdaad. Omdat bij aanbestedingen op prijs de kwaliteit vaak onder druk komt te staan.
pi_121553996
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:22 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Laat politici maar eens met de billen bloot gaan en het publiek uitleggen dat ze domme dingen hebben gedaan en daardoor liever de banken blijven spekken i.p.v. het volk te helpen aan betaalbare woonruimte. Dat zou wel zo eerlijk en transparant zijn.

In plaats daarvan blijft men liever roepetoeteren dat het slecht gaat met de woningmarkt omdat de prijzen dalen. Vreemd.... hoor je politici ook klagen over dalende prijzen van andere commodities?
Ik hoor kennelijk wat anders dan jij, maar ik het is dan ook niet ook maar enige overweging van de gemeente hier is om banken te spekken. Noch ergens anders. Ik denk toch echt dat je spoken ziet dan.
pi_121554149
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:24 schreef 99.999 het volgende:

Jij wilt extra belasting gaan betalen?

Prima... kunnen beleidsmakers de tucht van de belastingbetaler ondervinden i.p.v. geld te verspillen.
Nu konden ze dat jarenlang mooi financieren uit potjes die voor de belastingbetaler verborgen bleven.

quote:
Ja, dat gebeurt inderdaad. Omdat bij aanbestedingen op prijs de kwaliteit vaak onder druk komt te staan.
Het is toch gewoon het vraag en aanbod verhaal? Kennelijk vind men de vrije markt alleen maar belangrijk als men er voordeel bij heeft. Zodra beleidsmakers met de nadelen van marktwerking worden geconfronteerd is het ineens een groot probleem.
pi_121554213
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Prima... kunnen beleidsmakers de tucht van de belastingbetaler ondervinden i.p.v. geld te verspillen.
Nu konden ze dat jarenlang mooi financieren uit potjes die voor de belastingbetaler verborgen bleven.

[..]
Aha, nog meer complotten in de aanbieding?
quote:
Het is toch gewoon het vraag en aanbod verhaal? Kennelijk vind men de vrije markt alleen maar belangrijk als men er voordeel bij heeft. Zodra beleidsmakers met de nadelen van marktwerking worden geconfronteerd is het ineens een groot probleem.
huh? Nu spring je weer van de hak op de tak...
pi_121554220
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ik hoor kennelijk wat anders dan jij, maar ik het is dan ook niet ook maar enige overweging van de gemeente hier is om banken te spekken. Noch ergens anders. Ik denk toch echt dat je spoken ziet dan.
Bewust niet maar onbewust resulteert het daar wel in, liever laat met de belastingbetaler opdraaien voor de rente dan dat met de burger helpt aan betaalbare woonruimte.
  maandag 14 januari 2013 @ 17:31:23 #100
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121554317
quote:
2s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:28 schreef 99.999 het volgende:

Aha, nog meer complotten in de aanbieding?

Het is geen complot, houd eens op met iedereen die er niet dezelfde kijk op nahoud weg te zetten als een aluhoedje.
De opbrengsten die de gemeente binnenkreeg kwamen simpelweg niet uit verhoogde gemeentelijke belastingen dus er was ook geen tucht van de belastingbetaler die zich afvroeg wat de gemeente met het geld deed.

quote:
huh? Nu spring je weer van de hak op de tak...
Ik volg je niet helemaal.
pi_121554397
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bewust niet maar onbewust resulteert het daar wel in, liever laat met de belastingbetaler opdraaien voor de rente dan dat met de burger helpt aan betaalbare woonruimte.
Jij denkt serieus dat wethouders in Nederland (al dan niet generiek) denken dat ze liever de belastingbetaler meer rente aan banken laten betalen, en dat hun overweging van al hun handelen is, en al hun beleid daar exclusief op gericht is? :D
  maandag 14 januari 2013 @ 17:42:26 #102
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121554735
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als eigenaar zou ik niet willen dat iemand het zomaar kan onderverhuren aan de eerste beste tokkie - en als garantee ook niet. Is dat raar? You kidding me?
Als eigenaar niet natuurlijk, maar het is geen eigenaar meer, het is de EX-eigenaar die alsnog eisen stelt.
censuur :O
pi_121554758
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als eigenaar niet natuurlijk, maar het is geen eigenaar meer, het is de EX-eigenaar die alsnog eisen stelt.
Ja, en die via een garantieregeling alle belang erbij heeft. Of begrijp ik de feitelijke omstandigheden niet goed? Het is toch zo'n koopgarant achtige deal?
  maandag 14 januari 2013 @ 17:47:40 #104
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121554899
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ja, en die via een garantieregeling alle belang erbij heeft. Of begrijp ik de feitelijke omstandigheden niet goed? Het is toch zo'n koopgarant achtige deal?
Daar ga ik vanuit. Maar ik ken ook iemand met ex-huur nu-koop huis zonder koopgarant achtig iets, die ook de je-mag-niet-verhuren-clausule heeft. Prima als mensen daar mee instemmen, maar als dat massaal de praktijk is van de miljoenen woningen die corporaties de komende decennia verkopen geeft dat een soort tweederangs huiseigenaren.
censuur :O
pi_121555089
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar ga ik vanuit. Maar ik ken ook iemand met ex-huur nu-koop huis zonder koopgarant achtig iets, die ook de je-mag-niet-verhuren-clausule heeft. Prima als mensen daar mee instemmen, maar als dat massaal de praktijk is van de miljoenen woningen die corporaties de komende decennia verkopen geeft dat een soort tweederangs huiseigenaren.
Nog nooit van gehoord, is dat iets speicifieks van die woningbouwvereniging? En dat lijkt me bovendien knap lastig te handhaven, want wat gebeurt er als hij zijn huis doorverkoopt? Geldt het dan ook voor de nieuwe eigenaar (zoniet, dan kun je het voor 2% afkopen ;) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')