Is in overleg. Je maakt er weer een behoorlijk zooitje van en ik ben wat vaker in deze reeks dan S_E.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hé.... sinds wanneer zit jij hier te modereren![]()
Vind ik niet kunnen want dat is de taak van SE![]()
Wacht even hoor, het is toevallig dat hij mij van alles beticht. Ik reageer alleen maar even door te zeggen wat hij op andere fora uitspookt om mij het leven zuur te maken. Als mensen dat doen hebben ze daar vaak een reden voor, welke dat is laat zich gissen.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De post is dan wel geedit, maar ik las nog wel de rant die je over Whuzz schreef. En weer doe je hetzelfde. Je pakt iemand die een huis heeft gekocht, en begint erover dat ie min of meer nu spijt daar van heeft / dan wel in de ellende zit, terwijl je helemaal _niets_ weet over de persoonlijke financiele situatie van die user.
sparen is dan ook datgene wat het best aan te raden is (voor diegene die dat kunnen)quote:Op maandag 14 januari 2013 16:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is deels maar de vraag. De markt kan ook finaal in elkaar storten waardoor er maar heel weinig meer verkocht wordt (daar lijkt het eerder heen te gaan). dan kunnen een paar starters met flink spaargeld van profiteren maar dat gaat maar om kleine aantallen mensen.
Als jij duidelijk regels naleeft voor iedereen heb je met mij geen problemen. Nu zit je maar wat selectief te knippen op basis van je eigen onderbuik.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is in overleg. Je maakt er weer een behoorlijk zooitje van en ik ben wat vaker in deze reeks dan S_E.
Dus een vriendelijk doch zeer dringend verzoek om je te gaan gedragen.
Ook veranderen de wooneisen en wonen er steeds minder mensen per huis.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:27 schreef Artimunor het volgende:
waarom dan nog steeds voor lange tijd? -> bevolkings groei stilstand
In het grootste deel van het land zijn er echt nog geen grote aantallen woningen 'over' en het ziet er ook niet naar uit dat dit binnen afzienbare termijn (binnen nu en 30 jaar) wel gaat gebeurenquote:Op maandag 14 januari 2013 16:27 schreef Artimunor het volgende:
[..]
sparen is dan ook datgene wat het best aan te raden is (voor diegene die dat kunnen)
of inderdaad een wel heel erg lange rit uitzitten, totdat de prijzen gezakt zijn, en de betaalbaarheid zodanig weer gestegen is (nadat ie nu eerst achteruitgegaan is) dat je dat huis waar je voor lange tijd tevreden mee bent kunt aanschaffen, en er aan toe bent je mobiliteit op te geven.
waarom dan nog steeds voor lange tijd? -> bevolkings groei stilstand
Dat is nog maar de vraag, als een woning een onhaalbaar iets word kan het sentiment wel eens volledig keren. Dan zijn de rapen pas echt gaar voor de mensen die hun woning willen verkopen, vissen ze in een vijver met nog minder vissen.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:54 schreef 99.999 het volgende:
Ach om de prijs op peil te houden is de ingestorte nieuwbouw wel gunstig
Blablablabla. Je zit weer met het vingertje te wijzen. JIJ bent degene die in je ge-editte post begint over hoe hij zich voelt over dat hij een huis heeft gekocht etc etc. Daarmee doe je hetzelfde als je al bij verschillende andere users hier hebt gedaan terwijl je geen enkel benul hebt van het salaris, uitgaven, hypotheekvoorwaarden, spaartegoeden, etc etc hebt, en dus effectief geen uitspraak daarover kunt doen.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wacht even hoor, het is toevallig dat hij mij van alles beticht. Ik reageer alleen maar even door te zeggen wat hij op andere fora uitspookt om mij het leven zuur te maken. Als mensen dat doen hebben ze daar vaak een reden voor, welke dat is laat zich gissen.
Gemiddeld genomen wonen er nu slechts 2,2 mensen per woning, zouden er zomaar eens 3 kunnen worden indien de prijs van wonen flink stijgt of het besteedbare inkomen daalt.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In het grootste deel van het land zijn er echt nog geen grote aantallen woningen 'over' en het ziet er ook niet naar uit dat dit binnen afzienbare termijn (binnen nu en 30 jaar) wel gaat gebeuren
Wij huren, maar kijken wel degelijk uit naar een ander dak. Het heeft geen haast, maar als we iets tegenkomen zijn we ook met een maand vertrokken.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Immers eenmaal een dak boven je hoofd (al dan niet gehuurd, al dan niet een kleiner gekocht) ga je niet zo snel meer uitkijken naar een te duur koopdak.
Je bent ook grappig.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen wonen er nu slechts 2,2 mensen per woning, zouden er zomaar eens 3 kunnen worden indien de prijs van wonen flink stijgt of het besteedbare inkomen daalt.
Nederland groeit tot 2040 met nog maar 1,1 miljoen Nederlanders, dat zijn er zo'n 40.000 per jaar. De behoefte aan nieuwbouw is dus fors beperkter dan de huidige aantallen. Krimp in de bouw was dus al onvermijdelijk, ook zonder de kredietcrisis.
Wat fijn dan neem ik er wat huurders erbij die betalen dan mijn hypotheek en ik woon geheel gratis.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gemiddeld genomen wonen er nu slechts 2,2 mensen per woning, zouden er zomaar eens 3 kunnen worden indien de prijs van wonen flink stijgt of het besteedbare inkomen daalt.
Zet er twee huurders in, en koop een ander huis voor jezelf van de helft van de huurpenningen, ik begrijp net dat dit wel zal werken zo.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat fijn dan neem ik er wat huurders erbij die betalen dan mijn hypotheek en ik woon geheel gratis.
Ow nee dat wil ik niet ivm privacy.
Ik mag helaas dat tochtige exhuurkrot van de WVB niet gaan doorverhuren volgens de papieren. Ach nog even door sparen/aflossen en dan koop ik wel een huis waarbij er mogelijkheden zijn om een stukje te verbouwen en een studio in te maken zodat deze voor een maximaal bedrag verhuurd kan worden en ik gratis woon.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zet er twee huurders in, en koop een ander huis voor jezelf, ik begrijp net dat dit wel zal werken zo.
Ik zou het doen... zit ook nog eens een dikke vrijstelling voor de BD op. Lekker nog meer belastingontwijkenquote:Op maandag 14 januari 2013 16:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat fijn dan neem ik er wat huurders erbij die betalen dan mijn hypotheek en ik woon geheel gratis.
Ow nee dat wil ik niet ivm privacy.
Dat werkt niet, dan mogen ze het niet als hoofdverblijf claimen, en kunnen ze geen huursubsidie, bijstand en andere regelingen zuigen.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik zou het doen... zit ook nog eens een dikke vrijstelling voor de BD op. Lekker nog meer belastingontwijken![]()
Privacy? In dat gehorige ex-corp. hok van jou weten de buren ook wel wat er in huize Basp1 zich voordoet
Het aantal mensen groeit dus en de huishoudens worden eerder kleiner dan groter. Die vraag is er dus wel.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nederland groeit tot 2040 met nog maar 1,1 miljoen Nederlanders, dat zijn er zo'n 40.000 per jaar. De behoefte aan nieuwbouw is dus fors beperkter dan de huidige aantallen. Krimp in de bouw was dus al onvermijdelijk, ook zonder de kredietcrisis.
Dat heb ik vaker gelezen... Raar eigenlijk dat de overheid dergelijke wurgcontracten toestaat! Woningcorporaties dulden geen concurrentie?quote:Op maandag 14 januari 2013 16:46 schreef Basp1 het volgende:
Ik mag helaas dat tochtige exhuurkrot van de WVB niet gaan doorverhuren volgens de papieren.
je roept weer veel maar onderbouwt eigenlijk niets. Als het aanbod instort zullen de prijzen minder snel dalen. Dat is vrij simpel vraag en aanbod.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag, als een woning een onhaalbaar iets word kan het sentiment wel eens volledig keren. Dan zijn de rapen pas echt gaar voor de mensen die hun woning willen verkopen, vissen ze in een vijver met nog minder vissen.
Immers eenmaal een dak boven je hoofd (al dan niet gehuurd, al dan niet een kleiner gekocht) ga je niet zo snel meer uitkijken naar een te duur koopdak.
Vroeg op laat gaan de prijzen dus fors omlaag, het is maar wat je gunstig noemt. Ik vind het een positieve ontwikkeling want uiteindelijk zal de economie diverser worden van aard.
Je wilt ook kopen zonder hypotheek?quote:Op maandag 14 januari 2013 16:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat heb ik vaker gelezen... Raar eigenlijk dat de overheid dergelijke wurgcontracten toestaat! Woningcorporaties dulden geen concurrentie?
Persoonlijk zou ik ook dit nooit kopen... Als ik koop wil ik kunnen doen wat IK wil.
Als eigenaar zou ik niet willen dat iemand het zomaar kan onderverhuren aan de eerste beste tokkie - en als garantee ook niet. Is dat raar? You kidding me?quote:Op maandag 14 januari 2013 16:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat heb ik vaker gelezen... Raar eigenlijk dat de overheid dergelijke wurgcontracten toestaat! Woningcorporaties dulden geen concurrentie?
Persoonlijk zou ik ook dit nooit kopen... Als ik koop wil ik kunnen doen wat IK wil.
Je zegt net zelf dat een dalende bouwproductie goed is voor de prijs? Grappig dan dat de realiteit is dat ondanks een dalende bouwproductie een toename in het aantal verkopen afgelopen december er toch sprake is van een prijsdaling.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het aantal mensen groeit dus en de huishoudens worden eerder kleiner dan groter. Die vraag is er dus wel.
Het aanbod stort niet in, het aanbod stijgt en dat gebeurt zelfs bij een sterk gedaalde bouwproductie. De fundateller staat ver boven de stand van 2008. Ik zie nog nergens 'tentenkampen' verschijnen. Goed... hier en daar wat uitgeprocedeerde asielzoekers maar that's it.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
je roept weer veel maar onderbouwt eigenlijk niets. Als het aanbod instort zullen de prijzen minder snel dalen. Dat is vrij simpel vraag en aanbod.
En een bouwproductie die nu finaal instort waardoor meer mensen geen nieuwe woonruimte kunnen vinden. Dat gaat op termijn natuurlijk doorwerken in de prijs.quote:Op maandag 14 januari 2013 17:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat een dalende bouwproductie goed is voor de prijs? Grappig dan dat de realiteit is dat ondanks een dalende bouwproductie een toename in het aantal verkopen afgelopen december er toch sprake is van een prijsdaling.
Dat hoeft niet logisch te zijn. De afgelopen decennia zag je namelijk de huishoudens kleiner worden maar het gemiddelde inkomen stijgen.quote:En als huishoudens kleiner worden? Daalt dan ook niet logischerwijs het gemiddelde besteedbare inkomen? Dat is ook niet 'goed' voor hogehuizenprijsminnend Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |