sneeuw? zelfs morgen wordt er hier in het noorden niets verwachtquote:Op maandag 14 januari 2013 18:21 schreef zoem het volgende:
Geweldige HC
"Bent u met inchecken begonnen aan uw reis, dan is uitchecken wel zo wijs"
"Voor degenen die nog niet naar buiten hebben gekeken: de wereld is wit, er ligt sneeuw. Kijk uit bij het uitstappen, met uw eigen ogen"
Ik heb er op 24 december 2010 8 uur over gedaan om van Etterbeek in Maastricht te geraken, dat was ook een sneeuwdag. Overigens was het stuk van Bressoux naar Maastricht met de auto, de trein die na dik 3 uur wachten in Luik eindelijk naar Maastricht ging strandde in Bressoux wegens een defect aan de loc. Gelukkig zijn mijn ouders toen zo vriendelijk geweest om me te komen halen. Bij sneeuw gaat het er in België nog erger aan toe dan in Nederland is mijn ervaring.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:13 schreef zoem het volgende:
[..]
Zo kan het dus ookEn daar valt naar verwachting 2x zo veel sneeuw als in de Randstad.
As if.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat gaat ook gebeuren als de stijgende lijn zich voortzet.
Tweede helft van 2013 volgens de staatssecretaris.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
As if.
Sowieso, de staatssecretaris gaat pas handhaven wanneer NS Hispeed over voldoende materieel beschikt. Nooit dus.
Volgens de oorspronkelijke planning zouden alle V250's in 2007 geleverd zijn. AnsaldoBreda zei in een interview ooit dat ze de boel wel konden sluiten als het 2010 zou worden en begin 2013 is nog niet eens de helft geleverd. Het lukt al amper om de huidige treindienst overeind te houden terwijl er toch wel redelijk wat materieel op reserve staat.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tweede helft van 2013 volgens de staatssecretaris.
Ik wacht het gewoon af, heb nooit tot de 'doemdenkers' wat betreft de V250 gehoord. Nu al conclusies trekken over de punctualiteit van de dienstregeling is voorbarig, zeker daar er simpelweg geen alternatieven op korte termijn zijn die geen miljardenstrop voor de overheid betekenen.
Het ziet er vooral uit als een setje keuzemogelijkheden met deze opmaakquote:Op maandag 14 januari 2013 19:33 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Belangrijkste conlusies uit het rapport over de nachtmerrie van 3 en 4 februari 2012.
Zie daar de ambitie shinen dan!
Puntje twee vind ik nogal angstaanjagend eigenlijk..quote:Op maandag 14 januari 2013 19:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het ziet er vooral uit als een setje keuzemogelijkheden met deze opmaak.
Weekend ook een uursdienst.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:51 schreef Bitlord het volgende:
De stoptrein Arnhem-Ede Wageningen vertrekt net uit Arnhem. Deze lijn rijdt 's avonds maar eenmaal per uur, en dan nog maar negen reizigers.
Zou een busdienst dan niet voordeliger zijn? Zou Connexxion met een doorgetrokken Valleilijntrein wel volle bakken krijgen?
Destijds reed NS tussen Elst en Tiel s avonds ook alleen met bussen, aangezien het aantal reizigers erg laag was. Met Syntus de afgelopen jaren en Arriva sinds kort is het daar wel een stuk drukker geworden.
Nee joh, laat dat door Breng doen, stadsregio jwt. Handig met zes vervoerders over zelfde spoor heen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Weekend ook een uursdienst.
CXX heeft al eerder aangegeven de hele dag een halfuursdienst te willen voeren daar, door de Valleilijn door te trekken.
Alleen hoop ik, wanneer dat gebeurt, dat het paaltjescircus in Arnhem wel beperkt blijft... Zutphen is nu een doolhof met 3 paaltjes, en dat kan Arnhem ook worden.
Ede-Wageningen - Arnhem ook door Breng of Arriva vind ik ook niet erg, maar CXX is er al langer voor aan het lobbyen. Moet gewoon aanbesteed wordenquote:Op maandag 14 januari 2013 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee joh, laat dat door Breng doen, stadsregio jwt. Handig met zes vervoerders over zelfde spoor heen.
Er blijkt wel uit dat ze reageren op de voorspellingen in plaats van het weer zelf.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Puntje twee vind ik nogal angstaanjagend eigenlijk..
121,1 km is Utrecht-Arnhem-Winterswijk. Daar komt 73 bij voor Winterswijk-Zutphen-Arnhem en 56 voor Utrecht-Arnhem.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef Bitlord het volgende:
Blijbols kilometerteller werkt hier niet.op mn telefoon; is er.iemand die.even kan kijken hoe veel kilometer Utrecht-Arnhem-Winterswijk-Zutphen-Arnhem-Utrecht is? Dank!
250,6 kmquote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef Bitlord het volgende:
Blijbols kilometerteller werkt hier niet.op mn telefoon; is er.iemand die.even kan kijken hoe veel kilometer Utrecht-Arnhem-Winterswijk-Zutphen-Arnhem-Utrecht is? Dank!
Ik weet dat het allemaal ernstig vertraagd is, maar ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn. Aan veel reservematerieel heb je overigens niet veel als een trein onderweg in storing raakt. De treinstellen moeten gewoon worden verbeterd.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens de oorspronkelijke planning zouden alle V250's in 2007 geleverd zijn. AnsaldoBreda zei in een interview ooit dat ze de boel wel konden sluiten als het 2010 zou worden en begin 2013 is nog niet eens de helft geleverd. Het lukt al amper om de huidige treindienst overeind te houden terwijl er toch wel redelijk wat materieel op reserve staat.
Ik geloof niet dat AnsaldoBreda in de tweede helft van 2013 in staat is om ineens de resterende 11-12 treinen op te leveren, en dat deze ook naar behoren functioneren. Daarnaast: alles, inclusief de huidige Fyra laten rijden, betekent een miljardenstrop voor de overheid. De reiziger is daarnaast ook nog eens zwaar de dupe.
Dat wist ik nog niet.quote:Reizigers met meer dan 60 minuten vertraging kunnen bovendien een keuzecadeau krijgen (o.a. bloemen, boek of cadeaubon) als extra compensatie voor het ongemak. Daarvoor moet de reiziger wel een beroep maken op de regeling "Geld terug bij Vertraging". Mansveld wijst er op dat sindskort compensatie volledig online is aan te vragen.
Het heeft eigenlijk wel wat dat je nu al weet waar je aan toe bent als reiziger. Ondanks dat er veel minder rijdt is de kans op chaos wel een stuk kleiner. Als men de treinen nu nog voldoende verlengd is het voor.mij allemaal wel oké.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
http://gtfs.ovapi.nl/ns/LUD%20Di%2015-01-13.pdf
Hierbij de volledige lijst met nummertjes en afkortingen van wat er morgen gaat gebeuren.
Gisteren al opgesteld, om 16:00 in werking gesteld om morgen uitgevoerd te worden.
(Mocht hier overigens geen behoefte aan zijn, mag dat ook gezegd worden.)
De vraag is of sommige dingen wel verbeterd kunnen worden. De trein rijdt met een reden met de verlichting ingesteld op slechts 50%...quote:Op maandag 14 januari 2013 20:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik weet dat het allemaal ernstig vertraagd is, maar ik geloof niet dat de problemen onoplosbaar zijn. Aan veel reservematerieel heb je overigens niet veel als een trein onderweg in storing raakt. De treinstellen moeten gewoon worden verbeterd.
Fyra kost NS Hispeed duizenden euro's per dag. Duizenden euro's die iedere dag door NS Groep worden bijgepast. Geld dat NS vervolgens niet meer kan uitkeren aan de aandeelhouder (dividend). De HSL hangt als molensteen rond de nek van HSA.quote:Wat is de miljardenstrop voor de overheid als je de huidige Fyra laat rijden? De heronderhandeling van de concessie zorgde voor ¤350 miljoen minder inkomsten, tegenover ¤2,5 miljard als HSA failliet zou gaan (even uit m'n hoofd).
Halve verlichting? Zijn de accus zo zwak dan (of hoe dat bij treinen heet)quote:Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
De vraag is of sommige dingen wel verbeterd kunnen worden. De trein rijdt met een reden met de verlichting ingesteld op slechts 50%...
[..]
Fyra kost NS Hispeed duizenden euro's per dag. Duizenden euro's die iedere dag door NS Groep worden bijgepast. Geld dat NS vervolgens niet meer kan uitkeren aan de aandeelhouder (dividend). De HSL hangt als molensteen rond de nek van HSA.
De nieuwe hoofdrailnetconcessie is niets meer dan het verschuiven van een deel van de HSL-concessieprijs.
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef James1988 het volgende:
Fyra kost NS Hispeed duizenden euro's per dag. Duizenden euro's die iedere dag door NS Groep worden bijgepast. Geld dat NS vervolgens niet meer kan uitkeren aan de aandeelhouder (dividend). De HSL hangt als molensteen rond de nek van HSA.
De nieuwe hoofdrailnetconcessie is niets meer dan het verschuiven van een deel van de HSL-concessieprijs.
Er staat alleen bij de sprinter Amsterdam-Amersfoort dat die maximaal versterkt moet worden. Over de vele andere treinen die mogelijk te kort zijn wordt geen woord gerept. Een teken aan de wand?quote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
http://gtfs.ovapi.nl/ns/LUD%20Di%2015-01-13.pdf
Hierbij de volledige lijst met nummertjes en afkortingen van wat er morgen gaat gebeuren.
Gisteren al opgesteld, om 16:00 in werking gesteld om morgen uitgevoerd te worden.
(Mocht hier overigens geen behoefte aan zijn, mag dat ook gezegd worden.)
Kunnen we eigenlijk ook niet concluderen dat achteraf gezien de hogesnelheidslijn nooit aangelegd had moeten worden, aangezien de dubbele exploitatie-, aanleg- en onderhoudskosten met geen enkel businessmodel zijn te betalen, zelfs als je kijkt naar de (eventuele) maatschappelijke baten van de HSL?quote:Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.
Nee, die treinen worden niet verlengd (logistiek nauwelijk mogelijk op zo'n korte termijn) en nee, de kans op chaos is nou ook weer niet zo verschrikkelijk veel kleiner van alleen uitdunnen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:21 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het heeft eigenlijk wel wat dat je nu al weet waar je aan toe bent als reiziger. Ondanks dat er veel minder rijdt is de kans op chaos wel een stuk kleiner. Als men de treinen nu nog voldoende verlengd is het voor.mij allemaal wel oké.
Op de lange termijn valt dat denk ik wel mee. De HSL vergroot de vervoerscapaciteit op de as Amsterdam - Rotterdam - Schiphol immers enorm en maakt de reistijd korter, zowel binnenlands als internationaal (wat je ook als economische winst kan zien). Daarnaast biedt het soms een alternatief voor als er een storing plaatsvindt op het reguliere net. De integratie met het hoofdrailnet biedt daarnaast ook veel kansen.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:37 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kunnen we eigenlijk ook niet concluderen dat achteraf gezien de hogesnelheidslijn nooit aangelegd had moeten worden, aangezien de dubbele exploitatie-, aanleg- en onderhoudskosten met geen enkel businessmodel zijn te betalen, zelfs als je kijkt naar de (eventuele) maatschappelijke baten van de HSL?
De kans op chaos verschilt niet zoveel. Materieel wat vast staat of wisselstoringen leggen halfuursdiensten net zo in de war als kwartiersdiensten en het daarop volgende gebrek aan de juiste poppetjes op exact de juiste plek doet dan nog uren lang de rest.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:21 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Het heeft eigenlijk wel wat dat je nu al weet waar je aan toe bent als reiziger. Ondanks dat er veel minder rijdt is de kans op chaos wel een stuk kleiner. Als men de treinen nu nog voldoende verlengd is het voor.mij allemaal wel oké.
Dat is tenminste hoe ik het begrepen heb.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:29 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Halve verlichting? Zijn de accus zo zwak dan (of hoe dat bij treinen heet)
Het bod dat HSA heeft uitgebracht werd in 2001 al als onrealistisch beschouwd, hiervoor waarschuwden topambtenaren ruim voordat de handtekening werd gezet. Tineke Netelenbos, destijds minister van Verkeer en Waterstaat (nu I&M), was doof voor de kritiek en zette gretig haar handtekening onder het miljardencontract. Naar het schijnt werd zelfs de champagnefles opengetrokken.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja, oké, maar nog altijd beter dan een faillissement van HSA. Een nieuwe vervoerder komt er immers niet van de ene op de andere dag. En zelfs dan zal de te ontvangen vergoeding een stuk lager zijn, want ze zullen nooit zo'n hoog bod uitbrengen.
Over de HSL wordt buiten de spits voornamelijk lucht vervoerd. De enige trein die echt goed vol zit is de Thalys, maar die zat voordat de HSL opende ook al goed vol. De 7,2 miljard die het de belastingbetaler gekost heeft had nuttiger geďnvesteerd kunnen worden dan in een hogesnelheidslijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:44 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Op de lange termijn valt dat denk ik wel mee. De HSL vergroot de vervoerscapaciteit op de as Amsterdam - Rotterdam - Schiphol immers enorm en maakt de reistijd korter, zowel binnenlands als internationaal (wat je ook als economische winst kan zien). Daarnaast biedt het soms een alternatief voor als er een storing plaatsvindt op het reguliere net. De integratie met het hoofdrailnet biedt daarnaast ook veel kansen.
Ik zou de miljarden die een paar kilometer verlenging, aanleg of verbreding van snelweg kosten eerder als weggegooid geld beschouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |