abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121553639
quote:
8s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we al die kutwissels gewoon verwarmen kan iedereen toch gewoon normaal doen of wat? :(
'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
pi_121553707
- 700 Lelystad - Den haag Centraal (700 sluit aan op 2600, Roosendaal - Lelystad)
- 800 Sittard - Den Helder (behalve 820 t/m 826, 861 t/m 867 (Alkmaar-Maastricht) en 815+817 (Eindhoven-Maastricht), die rijden wel)
- 1500 Amsterdam - Deventer)
- 2000 Den Haag C - Utrecht C
- 2200 Amsterdam C - Dordrecht via Haarlem
- 2800 Rotterdam C - Utrecht C
- 3100 Schiphol - Nijmegen
- 4200 Rotterdam C - Maassluis West(behalve de 4217!)
- 4300 Leiden - Hoofddorp (4317 rijdt wel vanaf Gvc)
- 4700 Amsterdam - Uitgeest
- 4900 Utrecht - Almere Oostvaarders
- 5000 Den Haag Centraal - Dordrecht (Wel rijden de 5008/5010/5012/5015/5017/5019/5088)
- 5700 Den Haag Centraal - Leiden (5719 rijdt wel Gvc-Ut, 5700 keert kort in Ledn)
- 7400 Breukelen - Amsterdam (m.u.v. de 7417/7408/7484/7493)
- 9700 Gouda Goverwelle - Rotterdam C
- 12700 Lelystad - Den Haag Centraal (zie 700)
- 14500 Enkhuizen - Amsterdam Centraal
- 17400 Utrecht - Breukelen
- 19500 Leiden - Alphen a/d Rijn
- 19800 Den Haag Centraal - Goude Goverwelle.

Voorlopig bovenstaande opgeheven.

Hierdoor stopt de 3000 (Den Helder - Nijmegen) extra in Heiloo en Driebergen, en gaat de 3500 (Schiphol - Heerlen) na Sittard naar Maastricht.



Den Haag Centraal - Schiphol - Lelystad: geen rechtstreekse Intercity's

Den Haag Centraal - Utrecht: minder Intercity's

Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle: minder Sprinters (spits)

Leiden Centraal - Alphen aan de Rijn: minder Sprinters

Rotterdam - Utrecht: minder Intercity's

Rotterdam - Gouda Goverwelle: minder Sprinters

Rotterdam - Maassluis West: minder Sprinters

Amsterdam - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht: minder Intercity's en minder Sprinters

Sittard - Utrecht - Amsterdam - Den Helder: minder Intercity's

Amsterdam - Enkhuizen: minder Intercity's (spits)

Rhenen - Utrecht - Breukelen - Amsterdam: minder Sprinters

Utrecht - Almere: geen rechtstreekse Intercity's

Nijmegen - Utrecht - Schiphol: minder Intercity's

Hoofddorp Leiden - Den Haag - Dordrecht: minder Sprinters

Amsterdam - Uitgeest: minder Sprinters

Amsterdam Deventer: geen rechtstreekse Intercitys

[ Bericht 16% gewijzigd door b2py op 14-01-2013 18:57:24 ]
pi_121553711
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:16 schreef b2py het volgende:

[..]

'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
Want dat geld verdien je nooit terug: je hebt ze immers maar een handjevol dagen per jaar nodig...
  maandag 14 januari 2013 @ 17:22:32 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121553892
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:16 schreef b2py het volgende:

[..]

'Kutwissels' worden verwarmd, alleen de verwarming is niet sterk genoeg om dit allemaal weg te smelten. Kwestie van prioriteiten bij ProRail om niet meer geld uit te geven aan wisselverwarming die hogere intensiteiten aan sneeuw/uur kan wegsmelten.
Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zo :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121553928
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehm. "dit allemaal"? Het is nou niet alsof de Yeti's voor hun leven rennen hier of zo :N
Toch is de verwachte sneeuw meer dan de wisselverwarming aan kan, volgens mij.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 17:27:41 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121554152
het weer in Nederland kennende zullen de voorspellingen wel weer met een korreltje zout genomen moeten worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 14 januari 2013 @ 17:33:03 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121554386
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
het weer in Nederland kennende zullen de voorspellingen wel weer met een korreltje zout genomen moeten worden
Zout voorkomt het vastvriezen van wissels *O*

Helaas is niet te voorkomen dat grote klompen zoutkristallen klem komen te zitten tussen de wissels :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121554423
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:42 schreef b2py het volgende:
Volgens mij denken ze bij NS en ProRail, als de ANWB maar afroept dat het morgenochtend een puinhoop is kunnen wij het ook wel maken om een uitgedunde dienstregeling te maken.
Dat kunnen ze dan ook. Met de groeten van Melanie en Wilma :').

Het is toch om te huilen...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 januari 2013 @ 17:38:58 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121554601
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zout voorkomt het vastvriezen van wissels *O*

Helaas is niet te voorkomen dat grote klompen zoutkristallen klem komen te zitten tussen de wissels :P
zout zorgt wel voor corrosie, dus als daar defecten van komen is het ook weer niet goed natuurlijk :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121554694
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:17 schreef b2py het volgende:
<een heleboel nummertjes>.

Voorlopig bovenstaande opgeheven.

Het zal aan mij liggen maar dat Somdiaanse gebrabbel met nummers zegt mij niks.... :+

Is er toevallig ergens een overzichtje zodat ik als simpele treinreiziger begrijp wat een "5700"is?
pi_121554747
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:41 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

Het zal aan mij liggen maar dat Somdiaanse gebrabbel met nummers zegt mij niks.... :+

Is er toevallig ergens een overzichtje zodat ik als simpele treinreiziger begrijp wat een "5700"is?
Zie de update, ik had zelfs de trajecten er nog bijgezet, prachtig kaartje eronder..
pi_121554939
Gevolg, ns.nl is down door de hoeveelheid bezoekers :')
  maandag 14 januari 2013 @ 17:50:35 #138
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121555024
17.46 Ding-Dong en een lullig belletje op m'n tablet wtf wat is dat? Ah, NS-melding en dat zonder sim, da's wel handig :) Maar ja het weer he, het is wat o.a. PSM zei, ambitie ho maar ;(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 14 januari 2013 @ 17:53:39 #139
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121555170
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Code Toverbal is gezien door de NS.



Incompetente faalhazen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_121555207
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:42 schreef b2py het volgende:
Zie de update, ik had zelfs de trajecten er nog bijgezet, prachtig kaartje eronder..
Dank je.

Plannen voor morgen maar in de ijskast gezet, met minder spinters Hoofddorp-Leiden en ook aan de kant van Breukelen wordt het al waarschijnlijk een uur opgepropt staan :p
pi_121555257
Waarom vermeldt NS eigenlijk geen treinnummers op de displays?
pi_121555332
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:55 schreef Bitlord het volgende:
Waarom vermeldt NS eigenlijk geen treinnummers op de displays?
Welke displays? TBP's?
pi_121555353
Whehe, net kwam er een smerige SGMm voorbij met allemaal leuzen in de viezigheid getekend als 'pannekoek' en ' black edition' :')
pi_121555382
Mat'64, Plan V: ja, het rijdt! Zelfs al werkt de verlichting in de halve trein niet! ^O^
500m verder: piep-kraak, ha, de remmen doen het ook nog! :D
Nu maar hopen dat die van Almelo door kan rijden naar Hengelo...
pi_121555474
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:55 schreef Bitlord het volgende:
Waarom vermeldt NS eigenlijk geen treinnummers op de displays?
Daar heeft de doorsnee reiziger toch niets aan?
dag
  maandag 14 januari 2013 @ 18:02:36 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121555549
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:53 schreef Fiorano het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Code Toverbal is gezien door de NS.
Hee maar, als de spoorkaart eenmaal rood IS, dan wordt het niet snel meer een andere kleur toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121555580
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:00 schreef Peter het volgende:

[..]

Daar heeft de doorsnee reiziger toch niets aan?
In Duitsland worden ze wel getoond. Als je er mee gaat communiceren kan het verhelderend zijn, hoe past DB het toe, weet iemand dat?
  maandag 14 januari 2013 @ 18:06:54 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121555689
ja, hoe zou je denken? As is.

Maar ik denk ook dat het komt omdat er in Duitsland veel meer met reserveringen gewerkt wordt. Dan is het wel fijn voor mensen om te horen als HUN trein komt. En niet "ook eentje die kant op".

Bij NS heb je bijvoorbeeld geen idee of je nou een op tijd rijdende 838, een 3536 met +15 of een 836 met +30 te pakken hebt bijvoorbeeld. Maar omdat je toch niet kan reserveren, boeit dat ook niet.

En omdat NS dat zelf ook niet weet gewoon, eigenlijk dus :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 januari 2013 @ 18:07:35 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121555707
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:03 schreef b2py het volgende:

[..]

In Duitsland worden ze wel getoond. Als je er mee gaat communiceren kan het verhelderend zijn, hoe past DB het toe, weet iemand dat?
In Duitsland heeft dat zin ivm de treinbinding die je hebt bij Sparpreise in het Fernverkehr enzo. Hier in Nederland zouden treinnummers alleen nuttig zijn voor de internationale treinen.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:08:43 #150
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121555748
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee maar, als de spoorkaart eenmaal rood IS, dan wordt het niet snel meer een andere kleur toch? :?
Toverbal heeft in het midden 1 kleur, dus dan zijn we daar aanbeland ;)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')