Nee de remvloeistof zit onder de ruitenwisser vloeistof.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:03 schreef JohnB52 het volgende:
Als dat vaatje ook al leeg was, zou ik m maar eens naar de garage brengen.
Is dat niet remvloeistofreservoir?
Nee ik kan je verzekeren dat het geen remvloeistof is, want die zit onder ruitenwisser vloeistofquote:
Tja ik dacht het zit in de buurt van het ruit dus zal het wel de vloeistof zijnquote:Op maandag 14 januari 2013 00:08 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.audiforum.nl/f(...)audi-gedaan-216.html
Ik zou de vraag ook hier ff stellen.
Je ziet 2 blauwe dopjes op de foto op die pagina. Die t meest naar onder zit, dat is de goede.
Kijk maar op marktplaats naar n reservetank. Weet je ook hoe t er uit ziet.
Ps: als je logisch had nagedacht, en zelfs zonder te kunnen lezen, had je toch wel door kunnen hebben dat dat reservoir wel aan de kleine kant is voor ruitensproeiervloeistof?
quote:Op maandag 14 januari 2013 00:05 schreef CaptainCookie het volgende:
TS laat nu de geur van verbrande bloemetjes na als hij hard remt.
auto staat een paar straten verder op geparkeerdquote:Op maandag 14 januari 2013 00:15 schreef Chinless het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 14 januari 2013 00:11 schreef Xperia het volgende:
[..]
ben aan het surfen op het internet, hopelijk vind ik wat
[/quote
En wat dacht je van een foto maken?
Die groene rechtsonder op het plaatje is voor de stuurbekrachtiging. Zie bijv. http://www.ebay.com/itm/0(...)ERVOIR-/140698006118quote:Op maandag 14 januari 2013 00:17 schreef Xperia het volgende:
op de onderstaande plaatje zie je een onderdeel met een groene dop op dezelfde plek als bij mij, alleen bij mij is het blauw en daar staat duidelijk vermeld remvloeistof in het nederlands
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 14 januari 2013 00:19 schreef Xperia het volgende:
[..]
en wat wilt dat zeggen? graag meer info
dank voor je info, dat wordt dus anwb bellen, anders heb ik straks problemen als ik onderweg noet naar m'n werkquote:Op maandag 14 januari 2013 00:21 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je hebt dus ruitewisservloeistof in je remcilinder zitten. Zal er dus uitgehaald moeten worden en nieuwe remvloeistof er in.
hoe moet ik nu naar de dealer dan als ik er niet mee mag rijden?>quote:Op maandag 14 januari 2013 00:28 schreef Belsezar het volgende:
Niet meer mee rijden en naar de dealer, reservoir laten legen en laten vullen met correcte vloeistof.
En daarnaast vragen welke je volgende keer wel kan vullen met ruitenwisservloeistof.
Verstandige move.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:27 schreef Xperia het volgende:
[..]
dank voor je info, dat wordt dus anwb bellen, anders heb ik straks problemen als ik onderweg noet naar m'n werk
nogmaals bedankt
Die meest rechtse blauwe dop.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:28 schreef Belsezar het volgende:
Niet meer mee rijden en naar de dealer, reservoir laten legen en laten vullen met correcte vloeistof.
En daarnaast vragen welke je volgende keer wel kan vullen met ruitenwisservloeistof.
my thoughts exactlyquote:Op maandag 14 januari 2013 00:22 schreef tjoptjop het volgende:
Je geslachtsinfo op je profiel is trouwens verkeerd ingevuld
Auto af laten slepen.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:32 schreef Xperia het volgende:
[..]
hoe moet ik nu naar de dealer dan als ik er niet mee mag rijden?>![]()
nee ik bel de anwb wel
quote:Op maandag 14 januari 2013 01:43 schreef Sounddragon het volgende:
Welnee, gewoon rijden. Klein stukkie kan best.
Dramaqueenquote:Op maandag 14 januari 2013 01:51 schreef 2cv het volgende:
Zodat de vloeistoffen tijdens het gebruik zich nog beter mengen en de 'foute' stofjes fijn bij allerlei afdichtingen komen en die aantasten ?
Okee, jij liever dan ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
Onzin, als je systeem goed ontlucht is en alles werkt normaal, pakt hij alleen remvloeistof uit het potje als het onderuit ergens lekt, of na verloop van maaaanden als er meer vloeistof in het systeem kan omdat de remblokken slijten.quote:Op maandag 14 januari 2013 03:24 schreef 2cv het volgende:
Ik neem gewoon liever het risico niet. Zeker niet bij je remmerij (er stond 'brake' op het dekseltje, ik heb niet het idee dat het dan om de stuurbekrachtiging of de ruitenwisservloeistof gaat).
En dat van dat kwartiertje is gelul. Het is een kwartiertje rijden en daarna is het wachten tot de monteur tijd heeft om het systeem te legen.
Daarbij: als je het hele systeem schoon moet spoelen omdat alles fijn gemengd is kan dat duurder zijn dan je auto af laten slepen.
Ik weet niet hoor maar naar mijn weten zijn stuurbekrachtigings olie pompen erg gevoelig voor de verkeerde olie, laat staan als er ruitensproeier vloeistof erin komt. Ik zou de wagen gewoon afslepen naar de garage, de zooi laten uitlopen, doorspoelen en opnieuw vullen.quote:Op maandag 14 januari 2013 03:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dramaqueen![]()
- Er zit nog steeds 80% olie in het systeem wat hij heeft 'bijgevuld
- Keerringen die tegen goedjes als rem- en hydrauliek olie kunnen, kunnen heus wel een kwartiertje tegen een mengsel van olie en ruitensproeiervloeistof, dat is nog steeds water met een lage concentratie oplos/reinigingsmiddel; lossen je ruitenwissers ook op van je screenwash?
Hij heeft het niet in de brandstofpomp van een TDi gegooid, maar in een voorraadreservoirtje. Niet meteen leeuwen en beren gaan zien alsjebllieftDe olie of koelvloeistof in het desbetreffende reservoir is vernaggeld; aftappen, effe spoelen, nieuwe erin en klaar.
Bij Sjuk zijn Renault dealer, waar ze leven volgens de Renault bijbel, zouden ze igv de stuurbekrachtigingolie meteen de pomp, koeler, leidingen en het stuurhuis vervangen, maar ik denk toch echt dat dat niet nodig gaat zijn.
Nee, gewoon een foutje; kan iedereen overkomenquote:
Ieder zijn meug; ik zou hem er niet voor af laten slepen, en ik denk dat de ANWB dat ook niet zou doen.quote:Op maandag 14 januari 2013 12:33 schreef yup het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor maar naar mijn weten zijn stuurbekrachtigings olie pompen erg gevoelig voor de verkeerde olie, laat staan als er ruitensproeier vloeistof erin komt. Ik zou de wagen gewoon afslepen naar de garage, de zooi laten uitlopen, doorspoelen en opnieuw vullen.
Waarom die risico nemen als je ANWB hebt? Je betaald ze toch ervoor.
Dat weet de gemiddelde mens dus niet he. Sowieso heeft een fles drinken zonder koolzuur ook gewoon een schroefdop dus dan leg je de link met druk en schroefdop ook niet meteen bij een auto.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:30 schreef powerflux het volgende:
vuistregel: schroefdoppen hebben er druk achter zitten. dingen met druk zijn niet voor normale gebruikers, dus afblijven.
Dus olie hoef ik ook niet bij te vullen?quote:Op maandag 14 januari 2013 13:30 schreef powerflux het volgende:
vuistregel: schroefdoppen hebben er druk achter zitten. dingen met druk zijn niet voor normale gebruikers, dus afblijven.
Eens. Bovendien, zelfs al zou je het hele remsysteem met water vullen, dan nog remt het normaal (al zal het best eerder kapot gaan omdat cupjes en rubbbertjes niet gesmeerd worden).quote:Op maandag 14 januari 2013 12:33 schreef Sounddragon het volgende:
Onzin, als je systeem goed ontlucht is en alles werkt normaal, pakt hij alleen remvloeistof uit het potje als het onderuit ergens lekt, of na verloop van maaaanden als er meer vloeistof in het systeem kan omdat de remblokken slijten.
Een fles remvloeistof kost 15¤ ofzo, en daarmee flush je easy het hele systeem. De garage heeft zo'n pompje, en daarmee is het zo gepiept; kunnen ze zélfs eerst nog van boven af het reservoir leegslurpen voor ze beginnen.
Het klinkt allemaal veel erger dan het is. Bedenk je maar eens hoeveel mensen er gewoon domweg geen kont aan hun auto laten doen, en die in een auto rijden die al 5 -10 jaar met dezelfde remvloeistof doet, dat vind ik veel listiger. En dat zijn er best veel.
Op een remvloeistofreservoir staat geen druk (behalve atmosferische druk natuurlijk).quote:Op maandag 14 januari 2013 13:30 schreef powerflux het volgende:
vuistregel: schroefdoppen hebben er druk achter zitten. dingen met druk zijn niet voor normale gebruikers, dus afblijven.
je remsysteem remt dan NIET meer normaal,quote:Op maandag 14 januari 2013 14:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Eens. Bovendien, zelfs al zou je het hele remsysteem met water vullen, dan nog remt het normaal (al zal het best eerder kapot gaan omdat cupjes en rubbbertjes niet gesmeerd worden).
[..]
Op een remvloeistofreservoir staat geen druk (behalve atmosferische druk natuurlijk).
1. Het is remvloeistof en geen olie.quote:Op maandag 14 januari 2013 03:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dramaqueen![]()
- Er zit nog steeds 80% olie in het systeem wat hij heeft 'bijgevuld
- Keerringen die tegen goedjes als rem- en hydrauliek olie kunnen, kunnen heus wel een kwartiertje tegen een mengsel van olie en ruitensproeiervloeistof, dat is nog steeds water met een lage concentratie oplos/reinigingsmiddel; lossen je ruitenwissers ook op van je screenwash?
Hij heeft het niet in de brandstofpomp van een TDi gegooid, maar in een voorraadreservoirtje. Niet meteen leeuwen en beren gaan zien alsjebllieftDe olie of koelvloeistof in het desbetreffende reservoir is vernaggeld; aftappen, effe spoelen, nieuwe erin en klaar.
Bij Sjuk zijn Renault dealer, waar ze leven volgens de Renault bijbel, zouden ze igv de stuurbekrachtigingolie meteen de pomp, koeler, leidingen en het stuurhuis vervangen, maar ik denk toch echt dat dat niet nodig gaat zijn.
Klopt wel zo ongeveer, maar bij normaal gebruik (en al helemaal een klein ritje naar de garage) komt de temperatuur echt niet in de buurt van het kookpunt.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:49 schreef -niemand- het volgende:
[..]
je remsysteem remt dan NIET meer normaal,
dit komt omdat het water dan gaat koken, remvloeistof heeft een veel hoger kookpunt.
en van koken komt lucht, en lucht kun je samenpersen. dus kun je minder hard remmen.
jij niet nee.quote:Op maandag 14 januari 2013 13:58 schreef Tommyknocker01 het volgende:
[..]
Dus olie hoef ik ook niet bij te vullen?
Die foto is van internet dacht ik. Net als die foto van de V6 diesel. Ook niet handig. Gewoon altijd vergelijken met dezelfde motor. Kan best veel verschil in motorruimte-inrichting zitten.quote:Op maandag 14 januari 2013 02:20 schreef Puntenjager het volgende:
Nog los van de vloeistofdebieliteit... is dat wel een 1.8-je!? Het lijkt meer op een V-blok. Ik zie ook 6 inlaten in je spruitstuk
Ik zei toch ook niet dat TS er maar lekker mee door moest rijden?, ik zei dat TS er makkelijk en zonder enig problem of latere gevolgen mee naar een garage kon rijden (mits een beetje in de buurt) teneinde het spul te laten vervangen. No more, no less.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:02 schreef Fendy het volgende:
[..]
1. Het is remvloeistof en geen olie.
2. Remvloeistof heeft de eigenschap dat het vocht aantrekt, daarom moet het ook eens in de zoveel tijd verwisseld worden, anders krijg je dat je remmen niet goed meer werken.
Remvloeistof is niet comprimeerbaar en bestand tegen hoge temperaturen, als er teveel vocht inzit worden die functies opgeheven, krijg je bij langer remmen te hoge temperaturen, dampbellen in je remleidingen en rem je voor geen meter meer.
Desalniettemin, het is remvloeistof, geen oliequote:Op maandag 14 januari 2013 17:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zei toch ook niet dat TS er maar lekker mee door moest rijden?, ik zei dat TS er makkelijk en zonder enig problem of latere gevolgen mee naar een garage kon rijden (mits een beetje in de buurt) teneinde het spul te laten vervangen. No more, no less.
ja en daar sta ik nog steeds achter!quote:Op maandag 14 januari 2013 03:14 schreef Sounddragon het volgende:
Bij Sjuk zijn Renault dealer, waar ze leven volgens de Renault bijbel, zouden ze igv de stuurbekrachtigingolie meteen de pomp, koeler, leidingen en het stuurhuis vervangen, maar ik denk toch echt dat dat niet nodig gaat zijn.
mha weet het wel zeker nu ik de OP lees, gele dop op die plek bij VAG is remvloeistof. Geen melding gezien van een audiquote:Op maandag 14 januari 2013 18:50 schreef 2cv het volgende:
Het gaat vermoedelijk (!) om de remvloeistof ChuckMaar verder ben ik het met je eens.
als die foto de auto van TS is, dan kan ik je met 100% zekerheid vertellen dat het remvloeistof isquote:Op maandag 14 januari 2013 18:57 schreef 2cv het volgende:
- In de OP staat dat het om een Audi gaat
- Op het dekseltje staat 'iets met brake ofzo'
- Volgens TS is het zeker weten niet de remvloeistof want dat potje zit onder het ruitenwisservloeistofpotje
Oftewel: we weten het niet
gooi eens remvloeistof op je lak...quote:Op maandag 14 januari 2013 01:51 schreef 2cv het volgende:
Zodat de vloeistoffen tijdens het gebruik zich nog beter mengen en de 'foute' stofjes fijn bij allerlei afdichtingen komen en die aantasten ?
Okee, jij liever dan ik.
Waar staat dat topic?quote:Op maandag 14 januari 2013 12:33 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan kunnen we elke (stomme) fout wel in het toppers-topic gooien.
Edit; Spuit elluf dus.
PTA / PTA toppersquote:Op maandag 14 januari 2013 21:05 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Waar staat dat topic?
Ontopic: horen we nog wat van de TS?
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:42 schreef Cybje het volgende:
In principe kun je zelfs zonder remvloeistof nog prima rijden. Alleen remmen is lastiger.
daarom. gang is alles en remmen is angstquote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:42 schreef Cybje het volgende:
In principe kun je zelfs zonder remvloeistof nog prima rijden. Alleen remmen is lastiger.
Gewoon alleen bergopwaarts rijden, geen probleem.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 19:42 schreef Cybje het volgende:
In principe kun je zelfs zonder remvloeistof nog prima rijden. Alleen remmen is lastiger.
Je hebt de handrem nog.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Gewoon alleen bergopwaarts rijden, geen probleem.
bij moderne waggies is dat een knop. vrij nutteloos als je rijdt dacht ik, omdat ze dan neits doen.quote:
quote:Op maandag 28 januari 2013 20:24 schreef JohnB52 het volgende:
V&A / [TK] PC + PC onderdelen te koop
Nee, ts heeft zijn pc in de fik gestoken ;-)
Gewoon harder drukkenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bij moderne waggies is dat een knop. vrij nutteloos als je rijdt dacht ik, omdat ze dan neits doen.
Het lijkt er niet op dat de TS nog terugkomt op FOK! als ik het zo zie.quote:Op maandag 28 januari 2013 20:24 schreef JohnB52 het volgende:
V&A / [TK] PC + PC onderdelen te koop
Nee, ts heeft zijn pc in de fik gestoken ;-)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |