eitjequote:Op zondag 13 januari 2013 23:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
niet zo vooringenomen heMaar hoe is het kwa niveau?
Europese Rechtsgeschiedenis (5 punten).quote:Op zondag 13 januari 2013 23:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waar heb jij dan europees recht gedaan vorig jaar?
Sterker nog, je ontwikkelt juist iets als 'Europahaat' door de daadwerkelijke kennis over wat daar nou gebeurt.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bijzonder wel, je zou eerder zeggen dat de Europahaat iets gerelativeerd wordt door daadwerkelijke kennis over wat er nou gebeurt.
Ik ben het totaal met je oneens, dus mij ga je niet overtuigen. Maar ik vind het wel vervelend voor je, want hierdoor wordt het vak natuurlijk een stuk vervelender. En het was al niet de leukste materie uit onze studie.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:31 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Sterker nog, je ontwikkelt juist iets als 'Europahaat' door de daadwerkelijke kennis over wat daar nou gebeurt.
Ja, dat heeft toch geen moer te maken met europees rechtquote:Op zondag 13 januari 2013 23:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Europese Rechtsgeschiedenis (5 punten).
Dat is iets anders dan Europees Rechtquote:Op zondag 13 januari 2013 23:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Europese Rechtsgeschiedenis (5 punten).
Dat blijkt. Ja maar ik moet zeggen dat het me allemaal weinig trekt tot nu toe en dan heb ik het niet over het niveau, dat gaat prima. Contractenrecht bijvoorbeeld, word ik ook niet warm van. Maar huilie huilie doen is nu mooi geweest.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben het totaal met je oneens, dus mij ga je niet overtuigen. Maar ik vind het wel vervelend voor je, want hierdoor wordt het vak natuurlijk een stuk vervelender. En het was al niet de leukste materie uit onze studie.
quote:Op zondag 13 januari 2013 23:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, dat heeft toch geen moer te maken met europees recht
Europese rechtsgeschiedenis is nu 6, en die moet ik nog steeds doen. 3 voor europees recht 1, 6 voor europees recht2.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:34 schreef Tchock het volgende:
Dus, Yreal, ik heb aan het eind van de rit meer Europese studiepunten dan jij. Zeurdoos.
Ja, maar de geschiedenis van de EU is iets anders dan die van het recht.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:36 schreef Tchock het volgende:
[..]Hoezo niet? Als ik Pascal mag geloven is de geschiedenis en de functies van de EU juist de stof voor deze week?
Moet je dan niet serieus gaan overwegen of je wel de juiste studie hebt gekozen?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:36 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Dat blijkt. Ja maar ik moet zeggen dat het me allemaal weinig trekt tot nu toe en dan heb ik het niet over het niveau, dat gaat prima. Contractenrecht bijvoorbeeld, word ik ook niet warm van. Maar huilie huilie doen is nu mooi geweest.
Oh, moet jij ERG ook doen?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Europese rechtsgeschiedenis is nu 6, en die moet ik nog steeds doen. 3 voor europees recht 1, 6 voor europees recht2.
Heb ik er lekker 4 meer
Ja, maar die heb ik natuurlijk ookquote:Op zondag 13 januari 2013 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Moet je dan niet serieus gaan overwegen of je wel de juiste studie hebt gekozen?
[..]
Oh, moet jij ERG ook doen?In dat geval komt de stof die ik al gedaan heb uit Constitutioneel recht, denk ik. Daar heb ik namelijk vier ECTS meer voor dan in het huidige schema zit.
Dan weet ik het echt niet.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, maar die heb ik natuurlijk ook. Jij had ERG, strafrecht en aansprakelijkheidsrecht wel gehaald en ik niet.
Jij bent 2e jaars toch of niet?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Moet je dan niet serieus gaan overwegen of je wel de juiste studie hebt gekozen?
[..]
Oh, moet jij ERG ook doen?In dat geval komt de stof die ik al gedaan heb uit Constitutioneel recht, denk ik. Daar heb ik namelijk vier ECTS meer voor dan in het huidige schema zit.
Van welk vak voel je vlindertjes in je buik?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:39 schreef Pascaltjuh het volgende:
Ik heb ook allebei de vakken. Liggen ook weer zeer veelbelovende boeken voor Europese rechtsgeschiedenis in de kast zie ik. Dat belooft wat.
Daarom loop ik er ook zo over te zeurenquote:
Nouja geef het ook wat tijd misschien. Het trok mij in het begin ook allemaal niet enorm veel maar na een tijdje vind je wel wat vakgebieden of een vakgebied waar je wel warm van wordt.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:36 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Dat blijkt. Ja maar ik moet zeggen dat het me allemaal weinig trekt tot nu toe en dan heb ik het niet over het niveau, dat gaat prima. Contractenrecht bijvoorbeeld, word ik ook niet warm van. Maar huilie huilie doen is nu mooi geweest.
Momenteel doe ik niet anders. Tuurlijk zit ik gedwongen te studeren, maak ik braaf mijn tentamens en hengel ik vervolgens de puntjes binnen, maar leuk is het niet. Maar studeren hoeft ook niet 'leuk' te zijn, zeggen ze dan toch...quote:Op zondag 13 januari 2013 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jep. Ik heb dit schema:quote:
En Yreal heeft dus iets totaal anders.quote:Semester 1
Inleiding in de rechtswetenschap (15 EC)
Constitutioneel recht (10 EC)
Aansprakelijkheidsrecht (5 EC)
Semester 2
Contractenrecht (10 EC)
Strafrecht (10 EC)
Europese rechtsgeschiedenis (5 EC)
Contractenrecht in perspectief (5 EC)
Semester 1
Goederenrecht (6 EC)
Strafprocesrecht - overgangsvak (6 EC)
Nationaal en internationaal burgerlijk procesrecht (6 EC)
Internationaal recht, overgangsvak (9 EC)
Bestuurs(proces)recht I (3 EC)
Semester 2
Europees recht II (6 EC)
Bestuurs(proces)recht II (12 EC)
Fundamentele rechten (6 EC)
Personen-, familie- en erfrecht: nationaal en IPR (6 EC)
Wat zijn je overwegingen geweest om te kiezen voor rechten?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:42 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Momenteel doe ik niet anders. Tuurlijk zit ik gedwongen te studeren, maak ik braaf mijn tentamens en hengel ik vervolgens de puntjes binnen, maar leuk is het niet. Maar studeren hoeft ook niet 'leuk' te zijn, zeggen ze dan toch...
Maar maar hoe kan dat dan?quote:Op zondag 13 januari 2013 23:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jep. Ik heb dit schema:
[..]
En Yreal heeft dus iets totaal anders.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |