Ik heb een keer in een razensnelle replica Lamborghini gezeten met 750pk die ik had 'gewonnen' op Ebay helemaal in Californie . Deze was gebouwd door Shelby supercars die ook de Aero produceert. Deze replica heeft 165000 $ gekost, ik heb er zelfs een copie van de aankooppapieren van ergens, was toch indrukwekkend. Er zat helaas de verkeerde body omheen (zag er niet goed genoeg uit) maar die motor .. ongelofelijk. Heb er nog een uitgebreide serie fotos van,. Na een reis naar Californie heb ik het deposit maar als verloren beschouwd en toen maar een SL55 gekocht om de pijn te verzachten;) Erg snel maar toch exootquote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:18 schreef Bajskorv het volgende:
Maar ik heb liever iemand die een kitkar bouwt, dan iemand die voor een replica gaat. Iets met het kopie dat me niet altijd zint.
Dat is helemaal niks leuks aan, ik bedoel ermee aan te geven dat ik wel harder wou maar de auto's dus niet..quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:52 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
begrenst begrenst begrenst, wat is daar de lol van ?
Niet om te stangen maar ik lees vaak, bv 300km/h "begrenst" of 260 "begrenst" alsof het allemaal veel harder kan maar niet zelden halen ze dan deze kilometers al niet eens op de GPS. Zeg niet dat het bij jou ook zo is maar je hebt een karrevracht pk's nodig om niet meer dan 10kmh er bovenop te krijgen boven de 240 of zo .. om tegen de muur van wind op te boksen. Begrenst betekent dus niet automatisch dat de auto veel harder kanquote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:42 schreef YouKnowItsMe het volgende:
[..]
Dat is helemaal niks leuks aan, ik bedoel ermee aan te geven dat ik wel harder wou maar de auto's dus niet..
Je hebt helemaal gelijkquote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:09 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Niet om te stangen maar ik lees vaak, bv 300km/h "begrenst" of 260 "begrenst" alsof het allemaal veel harder kan maar niet zelden halen ze dan deze kilometers al niet eens op de GPS. Zeg niet dat het bij jou ook zo is maar je hebt een karrevracht pk's nodig om niet meer dan 10kmh er bovenop te krijgen boven de 240 of zo .. om tegen de muur van wind op te boksen. Begrenst betekent dus niet automatisch dat de auto veel harder kan
Ja ik denk dat jij en ik dan een ander visie hebben op dit soort zaken. Kitcars zijn zeker tof als je hem zelf van de grond af op bouwt. Mijn buurman is een kitcar shelby cobra aan het bouwen, heel erg gaaf. Dat vind ik prachtig. Een mr2 met plastic waardoor hij op een ferarri lijkt is 10x niks. 99 van de 100 kits zijn spuuglelijk of slecht gespoten of de wielen zit 20 cm binnen de wielkast. OF nog erger jij kijkt door het glazen ferarri paneel en er staat toyota vvti op het het blokquote:Op donderdag 14 februari 2013 23:57 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of je t niet kan betalen. Ik heb overigens respect voor de zelfbouwers die met noeste arbeid iets dergelijks in de schuur in een paar jaar zelf maken. Meer nog dan de advocaat die t uit andermans zakken heeft geleuterd of de tandarts die dat bij elkaar heeft geboord. Heb lang naar replicas gekeken. Maar als je er lang naar blijft staren, worden ze toch steeds lelijker. Echt goede replicas zijn er zeker maar dan gaat t ook serieus geld kosten. En dan nog kan ik ze 99% van de gevallen onderscheiden, zoals bij de Lamborghini Diablo, een van de meest gerepliceerde supercars
Nee, je doet alleen maar aannames. Ik zeg dat het opbouwen van een kitcar van de grond af erg gaaf is en dat een beetje plastic op je auto plakken erg lelijk is. Ik heb niks gezegd over het kopen van een kitcar. Daarnaast heb je kitcar (compleet nieuwe auto) en een mr2 met ferarri nep plastic (bestaande auto met nep plasic) ook daar zit een verschil in. Als ik de foto bekijk gezien de achterwielen zeg ik nep. Maar het is een foto dus dan kan je nooit een goede beoordeling maken.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:09 schreef borderlinedancer het volgende:
Dus als jij hem van de grond af opbouwt is t ok maar als ik hem van je overneem ben ik een loser ? Nou ja ik begrijp wat je bedoelt, iemand die het met veel arbeid zelf opbouwt verdient het meeste respect.
wat denk je bv van deze hier, echt of fake ?
[ afbeelding ]
By the way, snelheidssensatie op de motor is niet per se beter dan op de motor, ik zou haast zeggen in het voordeel van de auto. Doe je dak er maar eens af en ga 250kmh rijden, is prima sensatie. Op de motor heb je je hoofd in een helm gepropt met oordoppen in. Is dat zoveel meer snelheidsgevoel ? En dat allemaal terwijl je er van uit kunt gaan dat als je in een bocht je een tegemoetkomende auto schampt, je het niet kan navertellen of je in ieder geval lelijk in de kreukels ligt voor lange tijd. Het is het gewoon niet waard. 1 overstekend zwijn / hert (Eifel etc.) en je bent er geweest. Met de auto is het zwijn er geweest
Ben het wel een beetje met je eens. Overigens is de auto op de foto fake, maar de wielen echt !quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:14 schreef nielszxr het volgende:
[..]
Nee, je doet alleen maar aannames. Ik zeg dat het opbouwen van een kitcar van de grond af erg gaaf is en dat een beetje plastic op je auto plakken erg lelijk is. Ik heb niks gezegd over het kopen van een kitcar. Daarnaast heb je kitcar (compleet nieuwe auto) en een mr2 met ferarri nep plastic (bestaande auto met nep plasic) ook daar zit een verschil in. Als ik de foto bekijk gezien de achterwielen zeg ik nep. Maar het is een foto dus dan kan je nooit een goede beoordeling maken.
( misschien een leuk topic inderdaad)
Ik heb ook in de nodige bloed snelle auto's gezeten en op bloed snelle motoren gereden. De sensatie in een auto is anders (veilig, meer ontspannen, je hoeft niet veel te doen radio lekker aan) een motor is sneller en je bent lekker aan het werk en het is inderdaad levensgevaarlijk. Niet perse beter alleen anders en mij bevalt een motor beter.
Maar nu weer on-topic: Diesels van tegenwoordig lopen echt goed
Bergafwaards wellicht?quote:Op zondag 24 februari 2013 16:48 schreef JohnB52 het volgende:
Nog wat aan gedaan? Standaard lopen ze 218 namelijk?
Dat zegt hij toch, 240 op de teller - 10% = 216kmhquote:Op zondag 24 februari 2013 16:48 schreef JohnB52 het volgende:
Nog wat aan gedaan? Standaard lopen ze 218 namelijk?
Sowieso is Peugeot vrij bescheiden als het om zulke cijfers gaat. M'n 306 XSI 2.0 8v zou 197 moeten lopen, maar heeft op de GPS 212 gelopen. Helemaal origineel met 275dkm. 205 zelfde verhaal, 406 1.8 ook. Met de coupe heb ik de top nog niet gehaald, maar afgelopen week 230 op de teller met nog sap over. Volgens het boekje doet 'ie 235, maar daar gaat 'ie volgens mij ook wel goed overheen.quote:Op zondag 24 februari 2013 17:13 schreef steeez het volgende:
Fabrieksopgave volgens autoweek is 167pk en 220 km/h, maar 178pk gemeten bij Beek Autoracing.
Helemaal standaard, alleen een ander luchtfilter.
Op de GPS heb ik hem een keer met 220 gemeten toen ik 230 op de teller had staan.
Vandaar ga ik uit dat 240 ongeveer rond de 228/230 moet liggen.
Gewoon op een recht stuk A31.
De originele bandenmaat ligt er nog gewoon onder.
Gezien de toch wat bijzondere stand van de toerenteller twijfel ik een beetje aan de nauwkeurigheid van de km teller...quote:Op maandag 25 februari 2013 16:12 schreef rival het volgende:
ik zat naast iemand met haast
238 op de teller.
BMW 3 serie compact.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 25 februari 2013 19:26 schreef daNpy het volgende:
Diegene mag ook wel wat investeren in onderhoud, reparaties en brandstof
er ligt een 6 cilinder in ipv de 4 cilinder. nu gaat de toerenteller bijna rond.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:50 schreef JF_ het volgende:
[..]
Gezien de toch wat bijzondere stand van de toerenteller twijfel ik een beetje aan de nauwkeurigheid van de km teller...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |