abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122900328
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 00:18 schreef Bajskorv het volgende:
Maar ik heb liever iemand die een kitkar bouwt, dan iemand die voor een replica gaat. Iets met het kopie dat me niet altijd zint.
Ik heb een keer in een razensnelle replica Lamborghini gezeten met 750pk die ik had 'gewonnen' op Ebay helemaal in Californie . Deze was gebouwd door Shelby supercars die ook de Aero produceert. Deze replica heeft 165000 $ gekost, ik heb er zelfs een copie van de aankooppapieren van ergens, was toch indrukwekkend. Er zat helaas de verkeerde body omheen (zag er niet goed genoeg uit) maar die motor .. ongelofelijk. Heb er nog een uitgebreide serie fotos van,. Na een reis naar Californie heb ik het deposit maar als verloren beschouwd en toen maar een SL55 gekocht om de pijn te verzachten;) Erg snel maar toch exoot
  vrijdag 15 februari 2013 @ 00:42:51 #102
311254 YouKnowItsMe
Is it me you're looking f
pi_122900613
quote:
6s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:52 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

begrenst begrenst begrenst, wat is daar de lol van ?
Dat is helemaal niks leuks aan, ik bedoel ermee aan te geven dat ik wel harder wou maar de auto's dus niet.. :)
pi_122909134
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 00:42 schreef YouKnowItsMe het volgende:

[..]

Dat is helemaal niks leuks aan, ik bedoel ermee aan te geven dat ik wel harder wou maar de auto's dus niet.. :)
Niet om te stangen maar ik lees vaak, bv 300km/h "begrenst" of 260 "begrenst" alsof het allemaal veel harder kan maar niet zelden halen ze dan deze kilometers al niet eens op de GPS. Zeg niet dat het bij jou ook zo is maar je hebt een karrevracht pk's nodig om niet meer dan 10kmh er bovenop te krijgen boven de 240 of zo .. om tegen de muur van wind op te boksen. Begrenst betekent dus niet automatisch dat de auto veel harder kan

[ Bericht 0% gewijzigd door borderlinedancer op 15-02-2013 15:40:07 ]
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:44:38 #104
311254 YouKnowItsMe
Is it me you're looking f
pi_122919293
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:09 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Niet om te stangen maar ik lees vaak, bv 300km/h "begrenst" of 260 "begrenst" alsof het allemaal veel harder kan maar niet zelden halen ze dan deze kilometers al niet eens op de GPS. Zeg niet dat het bij jou ook zo is maar je hebt een karrevracht pk's nodig om niet meer dan 10kmh er bovenop te krijgen boven de 240 of zo .. om tegen de muur van wind op te boksen. Begrenst betekent dus niet automatisch dat de auto veel harder kan
Je hebt helemaal gelijk :Y
  vrijdag 15 februari 2013 @ 19:00:05 #105
392594 nielszxr
Vroemm Vroemm
pi_122923880
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:57 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of je t niet kan betalen. Ik heb overigens respect voor de zelfbouwers die met noeste arbeid iets dergelijks in de schuur in een paar jaar zelf maken. Meer nog dan de advocaat die t uit andermans zakken heeft geleuterd of de tandarts die dat bij elkaar heeft geboord. Heb lang naar replicas gekeken. Maar als je er lang naar blijft staren, worden ze toch steeds lelijker. Echt goede replicas zijn er zeker maar dan gaat t ook serieus geld kosten. En dan nog kan ik ze 99% van de gevallen onderscheiden, zoals bij de Lamborghini Diablo, een van de meest gerepliceerde supercars
Ja ik denk dat jij en ik dan een ander visie hebben op dit soort zaken. Kitcars zijn zeker tof als je hem zelf van de grond af op bouwt. Mijn buurman is een kitcar shelby cobra aan het bouwen, heel erg gaaf. Dat vind ik prachtig. Een mr2 met plastic waardoor hij op een ferarri lijkt is 10x niks. 99 van de 100 kits zijn spuuglelijk of slecht gespoten of de wielen zit 20 cm binnen de wielkast. OF nog erger jij kijkt door het glazen ferarri paneel en er staat toyota vvti op het het blok :D. Nee ik ben meer van het orgineel houden van een auto.
Trouwens een soort van kit car vind ik wel ergggg gaaf en die is de nieuwe concept lancia Stratos op basis van de F430. Alles ferarri behalve de opbouw.

Anyway ik vind de sensatie van snelheid op een motor velen malen bevredigender dan in een auto :P
pi_122927046
Dus als jij hem van de grond af opbouwt is t ok maar als ik hem van je overneem ben ik een loser ? Nou ja ik begrijp wat je bedoelt, iemand die het met veel arbeid zelf opbouwt verdient het meeste respect.

wat denk je bv van deze hier, echt of fake ?



By the way, snelheidssensatie op de motor is niet per se beter dan op de motor, ik zou haast zeggen in het voordeel van de auto. Doe je dak er maar eens af en ga 250kmh rijden, is prima sensatie. Op de motor heb je je hoofd in een helm gepropt met oordoppen in. Is dat zoveel meer snelheidsgevoel ? En dat allemaal terwijl je er van uit kunt gaan dat als je in een bocht je een tegemoetkomende auto schampt, je het niet kan navertellen of je in ieder geval lelijk in de kreukels ligt voor lange tijd. Het is het gewoon niet waard. 1 overstekend zwijn / hert (Eifel etc.) en je bent er geweest. Met de auto is het zwijn er geweest

[ Bericht 10% gewijzigd door borderlinedancer op 15-02-2013 22:07:05 ]
pi_122927184
Open even een los topic aub..
pi_122927557
195 op de teller, Volvo C30 1.6 TDI Drive
  zaterdag 16 februari 2013 @ 10:14:56 #109
392594 nielszxr
Vroemm Vroemm
pi_122943463
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:09 schreef borderlinedancer het volgende:
Dus als jij hem van de grond af opbouwt is t ok maar als ik hem van je overneem ben ik een loser ? Nou ja ik begrijp wat je bedoelt, iemand die het met veel arbeid zelf opbouwt verdient het meeste respect.

wat denk je bv van deze hier, echt of fake ?

[ afbeelding ]

By the way, snelheidssensatie op de motor is niet per se beter dan op de motor, ik zou haast zeggen in het voordeel van de auto. Doe je dak er maar eens af en ga 250kmh rijden, is prima sensatie. Op de motor heb je je hoofd in een helm gepropt met oordoppen in. Is dat zoveel meer snelheidsgevoel ? En dat allemaal terwijl je er van uit kunt gaan dat als je in een bocht je een tegemoetkomende auto schampt, je het niet kan navertellen of je in ieder geval lelijk in de kreukels ligt voor lange tijd. Het is het gewoon niet waard. 1 overstekend zwijn / hert (Eifel etc.) en je bent er geweest. Met de auto is het zwijn er geweest

Nee, je doet alleen maar aannames. Ik zeg dat het opbouwen van een kitcar van de grond af erg gaaf is en dat een beetje plastic op je auto plakken erg lelijk is. Ik heb niks gezegd over het kopen van een kitcar. Daarnaast heb je kitcar (compleet nieuwe auto) en een mr2 met ferarri nep plastic (bestaande auto met nep plasic) ook daar zit een verschil in. Als ik de foto bekijk gezien de achterwielen zeg ik nep. Maar het is een foto dus dan kan je nooit een goede beoordeling maken.
( misschien een leuk topic inderdaad)

Ik heb ook in de nodige bloed snelle auto's gezeten en op bloed snelle motoren gereden. De sensatie in een auto is anders (veilig, meer ontspannen, je hoeft niet veel te doen radio lekker aan) een motor is sneller en je bent lekker aan het werk en het is inderdaad levensgevaarlijk. Niet perse beter alleen anders en mij bevalt een motor beter.

Maar nu weer on-topic: Diesels van tegenwoordig lopen echt goed :D
pi_122943738
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:14 schreef nielszxr het volgende:

[..]

Nee, je doet alleen maar aannames. Ik zeg dat het opbouwen van een kitcar van de grond af erg gaaf is en dat een beetje plastic op je auto plakken erg lelijk is. Ik heb niks gezegd over het kopen van een kitcar. Daarnaast heb je kitcar (compleet nieuwe auto) en een mr2 met ferarri nep plastic (bestaande auto met nep plasic) ook daar zit een verschil in. Als ik de foto bekijk gezien de achterwielen zeg ik nep. Maar het is een foto dus dan kan je nooit een goede beoordeling maken.
( misschien een leuk topic inderdaad)

Ik heb ook in de nodige bloed snelle auto's gezeten en op bloed snelle motoren gereden. De sensatie in een auto is anders (veilig, meer ontspannen, je hoeft niet veel te doen radio lekker aan) een motor is sneller en je bent lekker aan het werk en het is inderdaad levensgevaarlijk. Niet perse beter alleen anders en mij bevalt een motor beter.

Maar nu weer on-topic: Diesels van tegenwoordig lopen echt goed :D
Ben het wel een beetje met je eens. Overigens is de auto op de foto fake, maar de wielen echt ! :)
pi_122983942
230 in een skoda suberb
pi_123271424
Peugeot 306, net geen 240km/h op de teller, verder dan 240 gaat de teller trouwens ook niet.
Zal op de GPS rond de 228/230 zijn.
pi_123273540
Wat voor Peug? GTI?
pi_123274426
Fiat coupè 2.0 turbo 16v gechipped naar 252 pk en 400 nm

hij liep de teller uit 260+ en kon net bmw`s audi`s etc inhalen in duitsland.
pi_123281397
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:34 schreef JohnB52 het volgende:
Wat voor Peug? GTI?
Jep, 306 GTi 2.0 16v, dus met een 6-bak.
pi_123284459
Nog wat aan gedaan? Standaard lopen ze 218 namelijk?
pi_123285267
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 16:48 schreef JohnB52 het volgende:
Nog wat aan gedaan? Standaard lopen ze 218 namelijk?
Bergafwaards wellicht?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 24 februari 2013 @ 17:08:13 #118
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_123285497
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 16:48 schreef JohnB52 het volgende:
Nog wat aan gedaan? Standaard lopen ze 218 namelijk?
Dat zegt hij toch, 240 op de teller - 10% = 216kmh :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_123285789
Fabrieksopgave volgens autoweek is 167pk en 220 km/h, maar 178pk gemeten bij Beek Autoracing.
Helemaal standaard, alleen een ander luchtfilter.
Op de GPS heb ik hem een keer met 220 gemeten toen ik 230 op de teller had staan.
Vandaar ga ik uit dat 240 ongeveer rond de 228/230 moet liggen.
Gewoon op een recht stuk A31.
De originele bandenmaat ligt er nog gewoon onder.
  maandag 25 februari 2013 @ 02:12:12 #120
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_123312755
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:13 schreef steeez het volgende:
Fabrieksopgave volgens autoweek is 167pk en 220 km/h, maar 178pk gemeten bij Beek Autoracing.
Helemaal standaard, alleen een ander luchtfilter.
Op de GPS heb ik hem een keer met 220 gemeten toen ik 230 op de teller had staan.
Vandaar ga ik uit dat 240 ongeveer rond de 228/230 moet liggen.
Gewoon op een recht stuk A31.
De originele bandenmaat ligt er nog gewoon onder.
Sowieso is Peugeot vrij bescheiden als het om zulke cijfers gaat. M'n 306 XSI 2.0 8v zou 197 moeten lopen, maar heeft op de GPS 212 gelopen. Helemaal origineel met 275dkm. 205 zelfde verhaal, 406 1.8 ook. Met de coupe heb ik de top nog niet gehaald, maar afgelopen week 230 op de teller met nog sap over. Volgens het boekje doet 'ie 235, maar daar gaat 'ie volgens mij ook wel goed overheen.
pi_123314619
144 km/uur, van 0 naar 100 in 19,8 sec volgens de specificaties. :7

Inca 1.9d w/
pi_123325143
Regelmatig 140 in een '06 Opel Astra Station 1.6
  maandag 25 februari 2013 @ 16:09:36 #123
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_123328293
Opel Kadett C 1.9 210km/h op de teller...

.... 155 via de GPS, kleine afwijking :+
pi_123328399
ik zat naast iemand met haast :+
238 op de teller.
BMW 3 serie compact.

  maandag 25 februari 2013 @ 19:26:01 #125
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_123336691
Diegene mag ook wel wat investeren in onderhoud, reparaties en brandstof :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_123342603
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:12 schreef rival het volgende:
ik zat naast iemand met haast :+
238 op de teller.
BMW 3 serie compact.

[ afbeelding ]
Gezien de toch wat bijzondere stand van de toerenteller twijfel ik een beetje aan de nauwkeurigheid van de km teller...
  maandag 25 februari 2013 @ 22:01:17 #127
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_123346925
Heeft dat ding niet zo´n verbruiksmeter onderin de toerenteller?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 25 februari 2013 @ 22:18:11 #128
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_123347948
Peugeot 106 GTi. :D
Net nog even 140 gereden op de teller, en volgens mij ook alweer geflitst.
Dat is de 2e keer al nadat ik een auto net gekocht heb. ;(
pi_123359474
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:26 schreef daNpy het volgende:
Diegene mag ook wel wat investeren in onderhoud, reparaties en brandstof :P
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:50 schreef JF_ het volgende:

[..]

Gezien de toch wat bijzondere stand van de toerenteller twijfel ik een beetje aan de nauwkeurigheid van de km teller...
er ligt een 6 cilinder in ipv de 4 cilinder. nu gaat de toerenteller bijna rond.
het toerensignaal zal bij beide anders zijn.
snelheid krijgt hij echter van het diff dus die klopt gewoon. ;)
pi_123359711
Nissan Micra (K11)uit 1998, 1.3 GL,
150km./h zat nog meer pit in, en was tegenwind, ik ging ook van links naar rechts over de weg. dacht laat ik nu maar even mijn gas los laten, word hem niet zo(is wel km teller geen geijkt dingetje.)
No idea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')