Ik heb het alleen nog maar over bolides die FUBAR zijn he. Daar zullen gewoon nieuwe voor gebouwd moeten worden. En van welk geld? De bomen groeien niet meer tot in de hemel hequote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
dat is toch pas op 10 november weer?
Dan hebben ze de bolides wel weer opgelapt
Kloptquote:Op maandag 14 januari 2013 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
lees net dat Al-Attiyah opgegeven zou hebben
quote:Voor Nasser Al-Attiyah zit de Dakar Rally erop. De Qatari moest tijdens de negende etappe de strijd staken vanwege een motorprobleem.
Problemen
Voorafgaand aan de etappe stond Al-Attiyah nog op een tweede plaats in het algemeen klassement op drie minuten van Stephane Peterhansel. Maar tijdens de negende proef tussen San Miguel de Tucuman en Cordoba ging het mis. Vlak voor de finish van de special ging de waterpomp kapot. Het probleem kon niet worden verholpen, waarna Al-Attiyah de strijd moest staken.
Buggy
Het was lange tijd onzeker of Al-Attiyah wel zou deelnemen aan de 34ste editie van Le Dakar. Na het vertrek bij het team van Robby Gordon besloot de Qatari zelf een team op te zetten. In vijf maanden tijd ontwikkelde hij een buggy in samenwerking met Red Bull Motorsport.
Succes
Samen met teamgenoot Carlos Sainz stond Al-Attiyah op 5 januari aan de start in Lima. Het tweetal maakte meteen een goede indruk. Sainz won de openingsetappe en Al-Attiyah was succesvol in de derde, vierde en zesde klassementsproef.
Uitvallen
Maar de korte voorbereiding bleek de achilleshiel van het team, want al in de zesde etappe moest Sainz opgeven met motorproblemen. Al-Attiyah hield het langer vol, maar een dag na de rustdag viel ook het doek voor de Qatari
Ja, net als een soort stempelposten bij de Elfstedentoch, zodat je kunt aantonen de hele route gehad te hebben, toch? Nou ja als je gewoon 100 km rechtuit rijdt hoef je alleen aan begin en eind een WP neer te leggen, en als je moet slingeren moet je er meer hebben tegen afsnijden, duidelijkquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:19 schreef Barcaconia het volgende:
WP's zijn niet alleen fictief belangrijke punten, maar ook fysiek belangrijke routepunten die je niet zou mogen missen geloof ik. Dat je zeg maar opeens een andere track moet gaan volgen. Daarom kan het zijn dat ze de ene keer dichter bij elkaar liggen dan de andere keer.
Je zou ook een CP kunnen leggen bij de beste plek om een rivier over te steken, scheelt weer takel- en dregwerk. En verder moet er ook weer niet al te veel logica inzitten, anders zijn ze weer te gemakkelijk te voorspellen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, net als een soort stempelposten bij de Elfstedentoch, zodat je kunt aantonen de hele route gehad te hebben, toch? Nou ja als je gewoon 100 km rechtuit rijdt hoef je alleen aan begin en eind een WP neer te leggen, en als je moet slingeren moet je er meer hebben tegen afsnijden, duidelijk![]()
Maar verder
Uhm.. Dat is over 11 maanden!?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben trouwens benieuwd naar die Dakar Pre-Proloog in Valkenswaard.
gaan we daar te zien krijgen?![]()
Stacey?Wrecked
V Merksteijn?Wrecked
Van Loon?Wrecked
Wevers?Uitgebrand
Dunt lekker uit zo
Oh, toch wel? Okee, nou ja ik weet er niet veel van hoor, vraag het maar gewoon dan hequote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:34 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Uhm.. Dat is over 11 maanden!?
Dit zijn geen autos die heel het jaar binnen staan en voor Dakar op de boot gaan. Elk wedstrijd voertuig wordt praktisch opnieuw gebouwd in de zomermaanden.. Gecrashed of niet..
Anders blaast Jan nog wel een rondje over het circuit met zijn Turbotwinquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:34 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Uhm.. Dat is over 11 maanden!?
Dit zijn geen autos die heel het jaar binnen staan en voor Dakar op de boot gaan. Elk wedstrijd voertuig wordt praktisch opnieuw gebouwd in de zomermaanden.. Gecrashed of niet..
Volgens mij is hij zelfs de beste Yamaha rijder in het klassement, zou knap zijn als hij nog in de top 10 kan komen.quote:
Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
Knuiman gaat veel tijd inleveren vandaag
ik denk dat Pain gister een flinke dreun heeft gehadquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:40 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Volgens mij is hij zelfs de beste Yamaha rijder in het klassement, zou knap zijn als hij nog in de top 10 kan komen.
Edit: Pain staat er natuurlijk nog voor
nog niet door WP6 of hij moet m gemist hebbenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?+11nogwat valt wel mee toch?
Die moet hij nog wel voorbij kunnen gaan idd. Honda valt echt enorm tegen, moet nog een hoop gebeuren aan die fiets.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat Pain gister een flinke dreun heeft gehad
Had ik al verwacht. Had me echt retesterk geleken dat hij de tweede week net zo goed zou draaien, zeker met de problemen van Sainz in het achterhoofd.quote:
iritrack heeft geen tijd doorgegeven, want hij rijdt nog rondquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nog niet door WP6 of hij moet m gemist hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |