abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121474885
Goedemiddag allen,

Ik heb recent via een uitzendbureau een leuke invalklus voor 2 weken gehad bij een erg leuk bedrijf. Het bedrijf was zo tevreden over mij dat ze me gevraagd hebben om, buiten het uitzendbureau om, een sollicitatiebrief te sturen. Er staat geen vacature open en mn baan zal een combinatie van verschillende functies bevatten. Slechts een klein deel hiervan is gelijkwaardig aan de inhoud van de invalklus.

Afgezien van de standaardbepalingen over de verschillende fasen en de standaarden rond overnemen na 1040 uur kan ik in mijn contract en alg. vw. geen bepalingen vinden hierover. Is het strafbaar om op deze manier een baan te aanvaarden, of bevind ik mezelf in een schemergebied. Waar moet ik rekening mee houden, en kan het bedrijf rekenen op een boete? Graag jullie reacties!
pi_121475186
Voor jou is het volgens mij geen probleem. Denk echter wel dat het bedrijf een contract met het uitzendbureau heeft waar instaat dat het op deze manier niet mag. Kijk even je contract met het uitzendbureau door :)
pi_121475801
Een eventuele boete is voor je werkgever, want dit mag natuurlijk niet, maar wat niet weet wat niet deert.

Jij moet alleen oppassen wat je tegen het uzb zegt als ze je opeens weer wat aanbieden.
pi_121475975
quote:
Slechts een klein deel hiervan is gelijkwaardig aan de inhoud van de invalklus.
misschien kan je er dan omheen lullen.. En anders moet je 3 maanden ergens anders werken geloof ik, dan mag het weer wel.
pi_121476070
Als ze nou bij het versoepelen van de ontslagregeling ook gelijk eens concurrentie/relatiebedingen verbieden...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_121477218
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als ze nou bij het versoepelen van de ontslagregeling ook gelijk eens concurrentie/relatiebedingen verbieden...
Ja handig ook als je ergens als accountant werkt. Ga je voor jezelf beginnen, neem je alle grote klanten van je baas mee. _O-
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_121477842
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja handig ook als je ergens als accountant werkt. Ga je voor jezelf beginnen, neem je alle grote klanten van je baas mee. _O-
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_121494069
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:20 schreef wieksel het volgende:
1040 uur
Erg leuk bedrijf = onderwijsinstelling?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_121501505
Dat kun je natuurlijk niet maken, het verdienmodel is dat ze je 1040 uur verhuren en zo hun marge pakken. Zowel jij als het bedrijf waar je werkt wisten dit en zijn akkoord gegaan. Eigenlijk vraag je of als jullie samen fraude plegen de kans aanwezig is dat jij hiervoor gepakt kunt worden. Niet zo fraai.......
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 13 januari 2013 @ 14:11:03 #10
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121502541
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:37 schreef Arnold_fan het volgende:
Dat kun je natuurlijk niet maken, het verdienmodel is dat ze je 1040 uur verhuren en zo hun marge pakken. Zowel jij als het bedrijf waar je werkt wisten dit en zijn akkoord gegaan. Eigenlijk vraag je of als jullie samen fraude plegen de kans aanwezig is dat jij hiervoor gepakt kunt worden. Niet zo fraai.......
Lees de OP eens? Het was een invalklus voor twee weken.

Ik ben bij mijn huidige baas ook binnen gekomen via het uitzendbureau. Mijn baas is een redelijk grote klant van dat uitzendbureau en dan doen ze overal het algemeen een stuk minder moeilijk. Na een maand uitzendbureau kwam ik bij het bedrijf in dienst. ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_121502687
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:11 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Lees de OP eens? Het was een invalklus voor twee weken.

Ik ben bij mijn huidige baas ook binnen gekomen via het uitzendbureau. Mijn baas is een redelijk grote klant van dat uitzendbureau en dan doen ze overal het algemeen een stuk minder moeilijk. Na een maand uitzendbureau kwam ik bij het bedrijf in dienst. ^O^
Ik heb de OP gelezen, ook als het tijdelijk is is er een kans dat hij verlengd wordt tot 1040 uur en daarna overgenomen wordt. Als het zou mogen zou zo'n bureau snel over de kop gaan, voor een klus van 2 weken kan een bureau niet werken. Een groot deel loopt langer door zodat ze alsnog wat opleveren.
  donderdag 17 januari 2013 @ 00:00:33 #12
390813 Flicker
Photo Sharing
pi_121664216
Wat TS zegt is mij ook eens overkomen, dat ze mij in dit geval ook via een ander oftewel hun uitzenbereau wouden laten werken, waarop ik mijn eigen uitzendbereau belde en mij melden, dat als ik met hun in zee was gegaan , ik en hun 100 euro per dag boete kreeg ofzoiets, ben er niet met een zee gegaan. Wel vernomen dat het fouten zaak was.
pi_121664691
Uitzendbureau heeft lak aan jou dus gewoon doen en melden dat je andere baan gevonden hebt.
Gaat hun niets aan waar.
pi_121681109
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 00:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
Uitzendbureau heeft lak aan jou dus gewoon doen en melden dat je andere baan gevonden hebt.
Gaat hun niets aan waar.
Wat heeft het uitzendbureau dan fout gedaan? Ik zie niet in waarom ze lak aan hem hebben. Dit zou pure fraude zijn, daar moet je niet aan mee willen werken.
  donderdag 17 januari 2013 @ 15:42:25 #15
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121681919
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 00:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
Gaat hun niets aan waar.
:')
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 17 januari 2013 @ 16:38:40 #16
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_121684331
Overleg met je werkgever, die kent de risico's zeker.

Contractueel zit je vast aan het uitzendbureau tot er een fee is betaald of 1040u is volgemaakt.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_121684644
quote:
5s.gif Op zondag 13 januari 2013 03:38 schreef r_one het volgende:

[..]

Erg leuk bedrijf = onderwijsinstelling?
Het is toeval ;)

Het is gewoon het standaard aantal uren dat UZB's hanteren.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 17 januari 2013 @ 17:03:12 #18
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_121685421
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:20 schreef wieksel het volgende:
Afgezien van de standaardbepalingen over de verschillende fasen en de standaarden rond overnemen na 1040 uur kan ik in mijn contract en alg. vw. geen bepalingen vinden hierover. Is het strafbaar om op deze manier een baan te aanvaarden, of bevind ik mezelf in een schemergebied.
heb je een fase A B of C bij het uitzendbureau?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_121690017
Ze heeft 2 weken tijdelijk werk gedaan via uitzendbureau, hebben die al iets anders?.
Betalen ze door wanneer ze niets hebben?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2013 19:12:28 ]
pi_121694997
quote:
5s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ze heeft 2 weken tijdelijk werk gedaan via uitzendbureau, hebben die al iets anders?.
Betalen ze door wanneer ze niets hebben?
Je hoeft er niet te tekenen, niemand verplicht je om via dat bureau te werken. Als je dat wel doet en de klus bevalt je en je mag langer blijven doe je dat netjes via het bureau.

Zijn nieuwe werkgever is gewoon een pauper die TS wel wil aannemen, maar er niet voor wil betalen.
pi_121695329
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:41 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je hoeft er niet te tekenen, niemand verplicht je om via dat bureau te werken. Als je dat wel doet en de klus bevalt je en je mag langer blijven doe je dat netjes via het bureau.

Zijn nieuwe werkgever is gewoon een pauper die TS wel wil aannemen, maar er niet voor wil betalen.
Als je tekent voor zo'n bureau moeten ze ook zorgen dat je constant werk hebt, ik lees nergens dat ze al iets anders voor TS hebben na afloop van het tijdelijk werk.
pi_121695641
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:41 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Maar eerst beweerde hier iemad dat een uzb wel iemand langer zou moeten verhuren omdat ze anders nooit uit de kosten komen. Dat zou dan ook impliceren dat uitzendbureaus verlies zouden draaien op korte klusjes,dat lijkt me niet het geval anders zouden ze die nooit aannemen. In deze geef ik piet piraat gewoon gelijk. Doen alsof je neus bloed als uitzendkracht en als bedrijf zijnde, niemand die er achter gaat komen.
pi_121695853
quote:
3s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Als je tekent voor zo'n bureau moeten ze ook zorgen dat je constant werk hebt, ik lees nergens dat ze al iets anders voor TS hebben na afloop van het tijdelijk werk.
Dat hoeft helemaal niet, je krijgt een contract voor dat project, met daarbij een relatiebeding van een jaar. Aan jou de keuze of je wel of niet gaat tekenen. Je kunt natuurlijk niet tekenen en dan alsnog daar starten.

Het belangrijkste is dat TS ook gewoon in dienst mag gaan, alleen moet TS conform de afspraken eerst 1040 uur via het bureau werken. Zowel TS als zijn potentiële werkgever zijn hiermee akkoord gegaan.

Je valt sowieso door de mand, binnen een paar jaar komen ze je weer tegen op monsterboard of LinkedIn, en dan hang je, geheel terecht.
pi_121696121
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar eerst beweerde hier iemad dat een uzb wel iemand langer zou moeten verhuren omdat ze anders nooit uit de kosten komen. Dat zou dan ook impliceren dat uitzendbureaus verlies zouden draaien op korte klusjes,dat lijkt me niet het geval anders zouden ze die nooit aannemen. In deze geef ik piet piraat gewoon gelijk. Doen alsof je neus bloed als uitzendkracht en als bedrijf zijnde, niemand die er achter gaat komen.
Uzb's nemen die klussen aan omdat meestal er wel verlengingen komen, zoals ook hier het geval is. TS heeft 80 uur gewerkt, dus het bureau heeft hier nog geen 500 euro aan verdiend, daar kunnen ze niet iemand voor zoeken, mensen spreken, gesprekken inplannen, contracten maken, facturen maken en ook nog salaris verwerken en overmaken.

Dus ja, zo'n klus kost geld, maar wordt gedaan omdat een groot deel alsnog de 1040 uur maakt en daarmee goede marges maakt.
pi_121696192
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:56 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet, je krijgt een contract voor dat project, met daarbij een relatiebeding van een jaar. Aan jou de keuze of je wel of niet gaat tekenen. Je kunt natuurlijk niet tekenen en dan alsnog daar starten.

Het belangrijkste is dat TS ook gewoon in dienst mag gaan, alleen moet TS conform de afspraken eerst 1040 uur via het bureau werken. Zowel TS als zijn potentiële werkgever zijn hiermee akkoord gegaan.

Je valt sowieso door de mand, binnen een paar jaar komen ze je weer tegen op monsterboard of LinkedIn, en dan hang je, geheel terecht.
Je doet teveel aannames, TS moet gewoon aan eigen belang denken, doet het UZB ook.
pi_121696280
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:00 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Uzb's nemen die klussen aan omdat meestal er wel verlengingen komen, zoals ook hier het geval is. TS heeft 80 uur gewerkt, dus het bureau heeft hier nog geen 500 euro aan verdiend, daar kunnen ze niet iemand voor zoeken, mensen spreken, gesprekken inplannen, contracten maken, facturen maken en ook nog salaris verwerken en overmaken.

Dat is hun probleem, bedrijfsrisico heet dat.
pi_121696489
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:00 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dus ja, zo'n klus kost geld, maar wordt gedaan omdat een groot deel alsnog de 1040 uur maakt en daarmee goede marges maakt.
zoeken, die grote bak zoekterm gebruiken 1e van de lijst bellen en stuur naar de opdrachtgever, we hebben het hier volgens mij niet over een zoektocht naar rocket sceintist in een hooiberg.
pi_121696605
TS krijgt een leuke baan aangeboden, ze zou wel gek zijn om dan nog voor UZB te gaan werken.
pi_121696712
quote:
3s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:03 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is hun probleem, bedrijfsrisico heet dat.
Dat is het niet, ze doen dit omdat de meeste mensen en bedrijven wel eerlijk zijn. Fraude is inderdaad een bedrijfsrisico, net als winkeldiefstal en doorrijden zonder te betalen, maar geen vrijbrief om het maar te doen.

Los daarvan komen ze er toch achter als TS weer online komt en dan hangt hij/zij.
pi_121696816
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:11 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat is het niet, ze doen dit omdat de meeste mensen en bedrijven wel eerlijk zijn. Fraude is inderdaad een bedrijfsrisico, net als winkeldiefstal en doorrijden zonder te betalen, maar geen vrijbrief om het maar te doen.

Los daarvan komen ze er toch achter als TS weer online komt en dan hangt hij/zij.
Fraude is iets anders, in deze tijd is het ieder voor zich en god voor ons allen.
En wat gaan ze doen als ze erachter komen? Bij de rechter zijn er genoeg mogelijkheden om het UZB het bos in te sturen.
pi_121696946
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

zoeken, die grote bak zoekterm gebruiken 1e van de lijst bellen en stuur naar de opdrachtgever, we hebben het hier volgens mij niet over een zoektocht naar rocket sceintist in een hooiberg.
Dat kan ik niet beoordelen, ik werk daar niet.

Het enige wat ik weet is dat beiden een contract hebben getekend met hierin een overname termijn na 1040 uur, en een relatiebeding. Ik zie niet in waarom je dat zou mogen negeren, dan zouden alle klanten na 2 weken niet meer inhuren en dan alsnog direct aannemen. Ik denk dat een rechter hier erg snel uit is.
pi_121697105
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Fraude is iets anders, in deze tijd is het ieder voor zich en god voor ons allen.

Dus contracten tekenen dat je iemand na 1040 mag overnemen en anders moet betalen, en hierna dit negeren en na 80 uur alsnog stiekem overnemen is geen fraude? En afspreken dat ik een auto mag kopen voor 1040 euro en hem 80 euro geven en dan houden mag ook? Het is immers ieder voor zich?
pi_121697170
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:16 schreef Arnold_fan het volgende:

Het enige wat ik weet is dat beiden een contract hebben getekend met hierin een overname termijn na 1040 uur, en een relatiebeding. Ik zie niet in waarom je dat zou mogen negeren, dan zouden alle klanten na 2 weken niet meer inhuren en dan alsnog direct aannemen. Ik denk dat een rechter hier erg snel uit is.
TS kan toch ook nog wat uurtjes bij UZB gaan werken wanneer ze wat hebben?
Werk je voor zo'n uitknijp bureau ofzo?
pi_121697283
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:19 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dus contracten tekenen dat je iemand na 1040 mag overnemen en anders moet betalen, en hierna dit negeren en na 80 uur alsnog stiekem overnemen is geen fraude? En afspreken dat ik een auto mag kopen voor 1040 euro en hem 80 euro geven en dan houden mag ook? Het is immers ieder voor zich?
TS heeft 2 weken tijdelijk werk gehad, daarna krijgt ze betere functie.
Elke rechter zal in voordeel van TS redeneren.
pi_121697405
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

TS kan toch ook nog wat uurtjes bij UZB gaan werken wanneer ze wat hebben?
Werk je voor zo'n uitknijp bureau ofzo?
Nee dat werk ik niet, maar als TS fraude wil plegen moet hij dat zelf weten, maar hier doen jullie net of het normaal is. Teken dan geen contract als je niet gebonden wilt zijn.

De vanzelfsprekendheid waarmee dit goed gepraat wordt is stuitend.
pi_121697642
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:22 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Elke rechter zal in voordeel van TS redeneren.
Niet als die overeenkomst al was om overgenomen te worden en dit gewoon een ordinaire truc is. Maar ik ben het met je eens dat het bedrijf meer kans maakt om aangeklaagd te worden.
pi_121698132
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:28 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Niet als die overeenkomst al was om overgenomen te worden en dit gewoon een ordinaire truc is. Maar ik ben het met je eens dat het bedrijf meer kans maakt om aangeklaagd te worden.
TS deed tijdelijk werk en blijkbaar zo goed dat de werkgever haar graag iets anders wil aanbieden, ik wens UZB veel succes met de aanklacht.
pi_121702528
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:22 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Met vooruitzicht op een stuk meer zekerheid wat betreft haar baan.
pi_121702594
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Juist en dat kan een uitzendbureau niet bieden ondanks hun mooie beloftes.
pi_121705075
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als dat al zo zou zijn blijft natuurlijk de overeenkomst tussen de beide bedrijven onverminderd van kracht. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat als er een overname mogelijkheid is je deze zo kunt passeren, als dat zou zijn kunnen alle uzb's hun deuren wel sluiten.
pi_121705148
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:38 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Als dat al zo zou zijn blijft natuurlijk de overeenkomst tussen de beide bedrijven onverminderd van kracht. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat als er een overname mogelijkheid is je deze zo kunt passeren, als dat zou zijn kunnen alle uzb's hun deuren wel sluiten.
Ze krijgt een andere functie daar, dat wil maar niet tot je botte harses doordringen. |:(
pi_121705255
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:38 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Wettelijk is het misschien niet helemaal in de haak, maar tsja... Uitzendbureau's behandelen werknemers als vee.

Wat je zaait zul je oogsten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2013 23:43:07 ]
pi_121705504
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:40 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ze krijgt een andere functie daar, dat wil maar niet tot je botte harses doordringen. |:(
Je kunt wel heel grof gaan doen, maar dat maakt je punt niet valide. Andere functie of niet, je mag er niet werken behalve via het uzb, en daar hebben beiden voor getekend.

Als dat zo zou werken krijgt iedereen een andere functietitel en kun je altijd in dienst.

Juridisch is het niet mogelijk, of ze ee ooit achterkomen is punt 2, maar eerlijk is het niet.
pi_121705598
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:48 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je kunt wel heel grof gaan doen, maar dat maakt je punt niet valide. Andere functie of niet, je mag er niet werken behalve via het uzb, en daar hebben beiden voor getekend.

Als dat zo zou werken krijgt iedereen een andere functietitel en kun je altijd in dienst.

Juridisch is het niet mogelijk, of ze ee ooit achterkomen is punt 2, maar eerlijk is het niet.
Slaap lekker verder, in de praktijk werkt het anders.
pi_121705883
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:49 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Slaap lekker verder, in de praktijk werkt het anders.
Snoep stelen bij Het Kruidvat uit de schepbakken os ook verboden, toch doen mensen dat in de praktijk, moet je dan hier zeggen dat het mag omdat het in de praktijk zo werkt?

Daarom zeg ik, het is verboden, maar wellicht komen ze er niet achter. Als ze erachter komen zullen ze eerst een vergoeding vragen, en als dat niet lukt een rechtszaak opstarten, als ze dit goed vinden zijn ze hun businessmodel kwijt.
pi_121706093
Wil je ooit nog via dat uitzendbureau werken? Ik heb vroeger hetzelfde gehad, bedrijf wilde niet betalen maar ik wel blijven. Nooit iemand wat van gehoord, maar toen ik een paar jaar later op een vacature bij datzelfde uitzendbureau wilde solliciteren was t toch lastig wat ik met die periode op m'n cv moest doen..
pi_121733574
Hoi allemaal,

Dank voor de reacties! Ik heb ze met veel interesse doorgelezen en ik zie dat er geen eenduidig antwoord is, waar ik al bang voor was. Ik heb een sollicitatie buiten het UZB om geschreven en hoor hier deze maand meer over van het bedrijf. De genoemde 1040 uur is idd een standaard, half jaar vlgs mij, conform fase A(?). .

Het contract dat ik getekend heb is voor deze 2 weken, deze klus. Startdatum=startdatum opdracht, voorlopige (!) einddatum is einddatum opdracht, dus conform de werkelijkheid. Wat ik tegen ben gekomen is dat ik binnen een half jaar geen contract (in het algemeen) bij het bedrijf mag buiten het UZB om, maar heb nergens boetebeding hierover kunnen vinden. Het enige boetebeding voor mij ging over het vertrouwelijk behandelen van bedrijfsgegevens. Ik denk dat het bedrijf idd een contract heeft mbt overname, uren enz. Heb nog ff nagekeken en gerekend, en voor werving en selectie rekenen veel UZBs tarieven rond de 20-25%, zo'n 2-3 maandsalarissen! Ik ben erg benieuwd wat eruit komt, houd jullie uiteraard op de hoogte. Mocht er nog iemand heldere ingevingen hebben...ik ben benieuwd!
pi_121733605
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:01 schreef LoggedIn het volgende:
Wil je ooit nog via dat uitzendbureau werken? Ik heb vroeger hetzelfde gehad, bedrijf wilde niet betalen maar ik wel blijven. Nooit iemand wat van gehoord, maar toen ik een paar jaar later op een vacature bij datzelfde uitzendbureau wilde solliciteren was t toch lastig wat ik met die periode op m'n cv moest doen..
Tis een vrij groot bureau, dus de kans is niet afwezig...
pi_121739256
En waarom zou jij een sollicitatie moeten sturen, ze kennen je al en kunnen je gewoon een contract aanbieden. De reden dat JIJ het initiatief moet nemen (op papier) is dat zij achteraf aan kunnen geven dat jij solliciteerde en aangaf dat het UZB akkoord was.

Een smerig spelletje maar je kunt ook niets anders verwachten van een bedrijf dat ook al het UZB oplicht.

Wees nu maar de verstandigste en zoek een eerlijk bedrijf op.

Mocht je toch door willen gaan een gratis tip. Stuur een mail naar het bedrijf met hierin de vraag of je alles naar ze hebt gestuurd zoals ze dat wilden en wat nu de vervolgstappen zullen zijn. Op die manier heb je alvast zwart op wit dat jij niet het initiatief hebt genomen tot deze fraude.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')