misschien kan je er dan omheen lullen.. En anders moet je 3 maanden ergens anders werken geloof ik, dan mag het weer wel.quote:Slechts een klein deel hiervan is gelijkwaardig aan de inhoud van de invalklus.
Ja handig ook als je ergens als accountant werkt. Ga je voor jezelf beginnen, neem je alle grote klanten van je baas mee.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Als ze nou bij het versoepelen van de ontslagregeling ook gelijk eens concurrentie/relatiebedingen verbieden...
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijkquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja handig ook als je ergens als accountant werkt. Ga je voor jezelf beginnen, neem je alle grote klanten van je baas mee.
Erg leuk bedrijf = onderwijsinstelling?quote:
Lees de OP eens? Het was een invalklus voor twee weken.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:37 schreef Arnold_fan het volgende:
Dat kun je natuurlijk niet maken, het verdienmodel is dat ze je 1040 uur verhuren en zo hun marge pakken. Zowel jij als het bedrijf waar je werkt wisten dit en zijn akkoord gegaan. Eigenlijk vraag je of als jullie samen fraude plegen de kans aanwezig is dat jij hiervoor gepakt kunt worden. Niet zo fraai.......
Ik heb de OP gelezen, ook als het tijdelijk is is er een kans dat hij verlengd wordt tot 1040 uur en daarna overgenomen wordt. Als het zou mogen zou zo'n bureau snel over de kop gaan, voor een klus van 2 weken kan een bureau niet werken. Een groot deel loopt langer door zodat ze alsnog wat opleveren.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:11 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Lees de OP eens? Het was een invalklus voor twee weken.
Ik ben bij mijn huidige baas ook binnen gekomen via het uitzendbureau. Mijn baas is een redelijk grote klant van dat uitzendbureau en dan doen ze overal het algemeen een stuk minder moeilijk. Na een maand uitzendbureau kwam ik bij het bedrijf in dienst.
Wat heeft het uitzendbureau dan fout gedaan? Ik zie niet in waarom ze lak aan hem hebben. Dit zou pure fraude zijn, daar moet je niet aan mee willen werken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
Uitzendbureau heeft lak aan jou dus gewoon doen en melden dat je andere baan gevonden hebt.
Gaat hun niets aan waar.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
Uitzendbureau heeft lak aan jou dus gewoon doen en melden dat je andere baan gevonden hebt.
Gaat hun niets aan waar.
Het is toevalquote:Op zondag 13 januari 2013 03:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Erg leuk bedrijf = onderwijsinstelling?
heb je een fase A B of C bij het uitzendbureau?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:20 schreef wieksel het volgende:
Afgezien van de standaardbepalingen over de verschillende fasen en de standaarden rond overnemen na 1040 uur kan ik in mijn contract en alg. vw. geen bepalingen vinden hierover. Is het strafbaar om op deze manier een baan te aanvaarden, of bevind ik mezelf in een schemergebied.
Je hoeft er niet te tekenen, niemand verplicht je om via dat bureau te werken. Als je dat wel doet en de klus bevalt je en je mag langer blijven doe je dat netjes via het bureau.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ze heeft 2 weken tijdelijk werk gedaan via uitzendbureau, hebben die al iets anders?.
Betalen ze door wanneer ze niets hebben?
Als je tekent voor zo'n bureau moeten ze ook zorgen dat je constant werk hebt, ik lees nergens dat ze al iets anders voor TS hebben na afloop van het tijdelijk werk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:41 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je hoeft er niet te tekenen, niemand verplicht je om via dat bureau te werken. Als je dat wel doet en de klus bevalt je en je mag langer blijven doe je dat netjes via het bureau.
Zijn nieuwe werkgever is gewoon een pauper die TS wel wil aannemen, maar er niet voor wil betalen.
Maar eerst beweerde hier iemad dat een uzb wel iemand langer zou moeten verhuren omdat ze anders nooit uit de kosten komen. Dat zou dan ook impliceren dat uitzendbureaus verlies zouden draaien op korte klusjes,dat lijkt me niet het geval anders zouden ze die nooit aannemen. In deze geef ik piet piraat gewoon gelijk. Doen alsof je neus bloed als uitzendkracht en als bedrijf zijnde, niemand die er achter gaat komen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:41 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je hoeft er niet te tekenen, niemand verplicht je om via dat bureau te werken. Als je dat wel doet en de klus bevalt je en je mag langer blijven doe je dat netjes via het bureau.
Zijn nieuwe werkgever is gewoon een pauper die TS wel wil aannemen, maar er niet voor wil betalen.
Dat hoeft helemaal niet, je krijgt een contract voor dat project, met daarbij een relatiebeding van een jaar. Aan jou de keuze of je wel of niet gaat tekenen. Je kunt natuurlijk niet tekenen en dan alsnog daar starten.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als je tekent voor zo'n bureau moeten ze ook zorgen dat je constant werk hebt, ik lees nergens dat ze al iets anders voor TS hebben na afloop van het tijdelijk werk.
Uzb's nemen die klussen aan omdat meestal er wel verlengingen komen, zoals ook hier het geval is. TS heeft 80 uur gewerkt, dus het bureau heeft hier nog geen 500 euro aan verdiend, daar kunnen ze niet iemand voor zoeken, mensen spreken, gesprekken inplannen, contracten maken, facturen maken en ook nog salaris verwerken en overmaken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar eerst beweerde hier iemad dat een uzb wel iemand langer zou moeten verhuren omdat ze anders nooit uit de kosten komen. Dat zou dan ook impliceren dat uitzendbureaus verlies zouden draaien op korte klusjes,dat lijkt me niet het geval anders zouden ze die nooit aannemen. In deze geef ik piet piraat gewoon gelijk. Doen alsof je neus bloed als uitzendkracht en als bedrijf zijnde, niemand die er achter gaat komen.
Je doet teveel aannames, TS moet gewoon aan eigen belang denken, doet het UZB ook.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:56 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet, je krijgt een contract voor dat project, met daarbij een relatiebeding van een jaar. Aan jou de keuze of je wel of niet gaat tekenen. Je kunt natuurlijk niet tekenen en dan alsnog daar starten.
Het belangrijkste is dat TS ook gewoon in dienst mag gaan, alleen moet TS conform de afspraken eerst 1040 uur via het bureau werken. Zowel TS als zijn potentiële werkgever zijn hiermee akkoord gegaan.
Je valt sowieso door de mand, binnen een paar jaar komen ze je weer tegen op monsterboard of LinkedIn, en dan hang je, geheel terecht.
Dat is hun probleem, bedrijfsrisico heet dat.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:00 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Uzb's nemen die klussen aan omdat meestal er wel verlengingen komen, zoals ook hier het geval is. TS heeft 80 uur gewerkt, dus het bureau heeft hier nog geen 500 euro aan verdiend, daar kunnen ze niet iemand voor zoeken, mensen spreken, gesprekken inplannen, contracten maken, facturen maken en ook nog salaris verwerken en overmaken.
zoeken, die grote bak zoekterm gebruiken 1e van de lijst bellen en stuur naar de opdrachtgever, we hebben het hier volgens mij niet over een zoektocht naar rocket sceintist in een hooiberg.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:00 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Uzb's nemen die klussen aan omdat meestal er wel verlengingen komen, zoals ook hier het geval is. TS heeft 80 uur gewerkt, dus het bureau heeft hier nog geen 500 euro aan verdiend, daar kunnen ze niet iemand voor zoeken, mensen spreken, gesprekken inplannen, contracten maken, facturen maken en ook nog salaris verwerken en overmaken.
Dus ja, zo'n klus kost geld, maar wordt gedaan omdat een groot deel alsnog de 1040 uur maakt en daarmee goede marges maakt.
Dat is het niet, ze doen dit omdat de meeste mensen en bedrijven wel eerlijk zijn. Fraude is inderdaad een bedrijfsrisico, net als winkeldiefstal en doorrijden zonder te betalen, maar geen vrijbrief om het maar te doen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is hun probleem, bedrijfsrisico heet dat.
Fraude is iets anders, in deze tijd is het ieder voor zich en god voor ons allen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:11 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat is het niet, ze doen dit omdat de meeste mensen en bedrijven wel eerlijk zijn. Fraude is inderdaad een bedrijfsrisico, net als winkeldiefstal en doorrijden zonder te betalen, maar geen vrijbrief om het maar te doen.
Los daarvan komen ze er toch achter als TS weer online komt en dan hangt hij/zij.
Dat kan ik niet beoordelen, ik werk daar niet.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
zoeken, die grote bak zoekterm gebruiken 1e van de lijst bellen en stuur naar de opdrachtgever, we hebben het hier volgens mij niet over een zoektocht naar rocket sceintist in een hooiberg.
Dus contracten tekenen dat je iemand na 1040 mag overnemen en anders moet betalen, en hierna dit negeren en na 80 uur alsnog stiekem overnemen is geen fraude? En afspreken dat ik een auto mag kopen voor 1040 euro en hem 80 euro geven en dan houden mag ook? Het is immers ieder voor zich?quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Fraude is iets anders, in deze tijd is het ieder voor zich en god voor ons allen.
TS kan toch ook nog wat uurtjes bij UZB gaan werken wanneer ze wat hebben?quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:16 schreef Arnold_fan het volgende:
Het enige wat ik weet is dat beiden een contract hebben getekend met hierin een overname termijn na 1040 uur, en een relatiebeding. Ik zie niet in waarom je dat zou mogen negeren, dan zouden alle klanten na 2 weken niet meer inhuren en dan alsnog direct aannemen. Ik denk dat een rechter hier erg snel uit is.
TS heeft 2 weken tijdelijk werk gehad, daarna krijgt ze betere functie.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:19 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dus contracten tekenen dat je iemand na 1040 mag overnemen en anders moet betalen, en hierna dit negeren en na 80 uur alsnog stiekem overnemen is geen fraude? En afspreken dat ik een auto mag kopen voor 1040 euro en hem 80 euro geven en dan houden mag ook? Het is immers ieder voor zich?
Nee dat werk ik niet, maar als TS fraude wil plegen moet hij dat zelf weten, maar hier doen jullie net of het normaal is. Teken dan geen contract als je niet gebonden wilt zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
TS kan toch ook nog wat uurtjes bij UZB gaan werken wanneer ze wat hebben?
Werk je voor zo'n uitknijp bureau ofzo?
Niet als die overeenkomst al was om overgenomen te worden en dit gewoon een ordinaire truc is. Maar ik ben het met je eens dat het bedrijf meer kans maakt om aangeklaagd te worden.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
TS heeft 2 weken tijdelijk werk gehad, daarna krijgt ze betere functie.
Elke rechter zal in voordeel van TS redeneren.
TS deed tijdelijk werk en blijkbaar zo goed dat de werkgever haar graag iets anders wil aanbieden, ik wens UZB veel succes met de aanklacht.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:28 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Niet als die overeenkomst al was om overgenomen te worden en dit gewoon een ordinaire truc is. Maar ik ben het met je eens dat het bedrijf meer kans maakt om aangeklaagd te worden.
Met vooruitzicht op een stuk meer zekerheid wat betreft haar baan.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
TS heeft 2 weken tijdelijk werk gehad, daarna krijgt ze betere functie.
Juist en dat kan een uitzendbureau niet bieden ondanks hun mooie beloftes.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Met vooruitzicht op een stuk meer zekerheid wat betreft haar baan.
Als dat al zo zou zijn blijft natuurlijk de overeenkomst tussen de beide bedrijven onverminderd van kracht. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat als er een overname mogelijkheid is je deze zo kunt passeren, als dat zou zijn kunnen alle uzb's hun deuren wel sluiten.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Met vooruitzicht op een stuk meer zekerheid wat betreft haar baan.
Ze krijgt een andere functie daar, dat wil maar niet tot je botte harses doordringen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:38 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Als dat al zo zou zijn blijft natuurlijk de overeenkomst tussen de beide bedrijven onverminderd van kracht. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat als er een overname mogelijkheid is je deze zo kunt passeren, als dat zou zijn kunnen alle uzb's hun deuren wel sluiten.
Wettelijk is het misschien niet helemaal in de haak, maar tsja... Uitzendbureau's behandelen werknemers als vee.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:38 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Als dat al zo zou zijn blijft natuurlijk de overeenkomst tussen de beide bedrijven onverminderd van kracht. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat als er een overname mogelijkheid is je deze zo kunt passeren, als dat zou zijn kunnen alle uzb's hun deuren wel sluiten.
Je kunt wel heel grof gaan doen, maar dat maakt je punt niet valide. Andere functie of niet, je mag er niet werken behalve via het uzb, en daar hebben beiden voor getekend.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze krijgt een andere functie daar, dat wil maar niet tot je botte harses doordringen.
Slaap lekker verder, in de praktijk werkt het anders.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:48 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je kunt wel heel grof gaan doen, maar dat maakt je punt niet valide. Andere functie of niet, je mag er niet werken behalve via het uzb, en daar hebben beiden voor getekend.
Als dat zo zou werken krijgt iedereen een andere functietitel en kun je altijd in dienst.
Juridisch is het niet mogelijk, of ze ee ooit achterkomen is punt 2, maar eerlijk is het niet.
Snoep stelen bij Het Kruidvat uit de schepbakken os ook verboden, toch doen mensen dat in de praktijk, moet je dan hier zeggen dat het mag omdat het in de praktijk zo werkt?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Slaap lekker verder, in de praktijk werkt het anders.
Tis een vrij groot bureau, dus de kans is niet afwezig...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:01 schreef LoggedIn het volgende:
Wil je ooit nog via dat uitzendbureau werken? Ik heb vroeger hetzelfde gehad, bedrijf wilde niet betalen maar ik wel blijven. Nooit iemand wat van gehoord, maar toen ik een paar jaar later op een vacature bij datzelfde uitzendbureau wilde solliciteren was t toch lastig wat ik met die periode op m'n cv moest doen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |