Dan neem je toch gewoon elke vrijdag vrijquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Omdat er uberhaupt geen combinaties zijn met vrije dagen erin
ties02quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dan neem je toch gewoon elke vrijdag vrij
Iemand had een eekhoorn doodgereden in de straat?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:08 schreef Maharbal het volgende:
Mijn Chili sin carne is uiteindelijk toch con geworden.
Er was ineens een pakje rundergehakt!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Iemand had een eekhoorn doodgereden in de straat?
Ineens? Hmmm...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er was ineens een pakje rundergehakt!
Bonus dit datquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dan neem je toch gewoon elke vrijdag vrij
belastingrechtquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:25 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Weet je al wel vak je wilt gaan doen?
Waarvoor? Ik ga denk ik voor Recht en ICT.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:28 schreef Paxcon het volgende:
Niet omdat ik hem wil, maar die is verplicht ofzo dus als je hem niet kiest moet je hem alsnog een keer doen (zoiets hoorde ik)
Leek mij misschien ook wel leuk, maar geen zin om mezelf meer moeite te bezorgen. Misschien weet Ties hoe dat zitquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:28 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Waarvoor? Ik ga denk ik voor Recht en ICT.
Ja, want dat lijkt me ook wel een beetje afhangen van welke bachelor je uiteindelijk wilt doen..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:29 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Leek mij misschien ook wel leuk, maar geen zin om mezelf meer moeite te bezorgen. Misschien weet Ties hoe dat zit
Precies, anders moet je het vak later in je bachelor inpassen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:28 schreef Paxcon het volgende:
Niet omdat ik hem wil, maar die is verplicht ofzo dus als je hem niet kiest moet je hem alsnog een keer doen (zoiets hoorde ik)
Zoals ik dit jaarquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:33 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Precies, anders moet je het vak later in je bachelor inpassen.
Wat doe jij eigenlijk? Gewoon rechtsgeleerdheid?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:34 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Maar is dat ook zo bij andere bachelors dan rechtsgeleerdheid en fiscaal?
Je kan het ook in je derde jaar doen waar je een stuk of 15-20 keuzeruimte punten moet opvullen. Ik weet alleen niet of dit ook geldt voor notarieel.quote:
Ook bij notarieelquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:34 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Maar is dat ook zo bij andere bachelors dan rechtsgeleerdheid en fiscaal?
Nee volgens mij mag dat niet zo, die keuzeruimte dien ik zo'n ander vak te kiezen (bijv. recht & religie of wat dan ook)quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:35 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Je kan het ook in je derde jaar doen waar je een stuk of 15-20 keuzeruimte punten moet opvullen. Ik weet alleen niet of dit ook geldt voor notarieel.
Nee, officieel Internationaal en Europees maar wil denk ik nog wel switchen. Al vind ik EIP wel leuk.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:34 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wat doe jij eigenlijk? Gewoon rechtsgeleerdheid?
Ah joh, daar heb ik mijn vader voorquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:38 schreef Maharbal het volgende:
Ook al ga je helemaal niets doen met fiscaal kan ik het vak aanraden, puur voor je elementaire belastingkennis (IB). Snap je straks ook hoe je loonstrookje werkt en (een beetje) hoe je aftrekposten werken.
Dat is wel handig jaquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:38 schreef Maharbal het volgende:
Ook al ga je helemaal niets doen met fiscaal kan ik het vak aanraden, puur voor je elementaire belastingkennis (IB). Snap je straks ook hoe je loonstrookje werkt en (een beetje) hoe je aftrekposten werken.
Waarom heb je ooit je veters leren strikken?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:39 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Ah joh, daar heb ik mijn vader voor
Heb ik niet geleerd, heb gewoon op alles klittenbandquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Waarom heb je ooit je veters leren strikken?
Baas.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef Letstalk het volgende:
[..]
Heb ik niet geleerd, heb gewoon op alles klittenband
Dat laatste is dan ook dodelijk saai.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:41 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Het enige wat ik enigszins interessant vond aan elementair belastingrecht waren de vrijstellingsconstructies voor internationaal opererende bedrijven.
Dat gekloot in de marge van Pietje die een speedboot wil kopen om te gebruiken op zijn bedrijfsuitjes en of het dan wel of niet aftrekbaar is vond ik maar saai.
Maar met alle respect voor fiscaal..met die redenering is praktisch elk vak wel aan te raden omdat elk vak bijdraagt aan je elementaire kennis van een bepaald gebied dan wel je algemene ontwikkeling.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:38 schreef Maharbal het volgende:
quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:51 schreef vandermar het volgende:
[..]
Fiscaal recht!!!!!!!! Dat kunnen ze beter domme irritante kutreken opleiding noemen.
Oja, want je moet elk jaar aangifte mededingingsrecht doen, toch?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar met alle respect voor fiscaal..met die redenering is praktisch elk vak wel aan te raden omdat elk vak bijdraagt aan je elementaire kennis van een bepaald gebied dan wel je algemene ontwikkeling.
Er staat ook algemene ontwikkeling Maharbalquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Oja, want je moet elk jaar aangifte mededingingsrecht doen, toch?
Het rekenwerk met fiscaal valt best mee qua niveau hoor het is alleen lastig om tot een berekening te komen door die wetquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:47 schreef NotGuilty het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar fiscaal, ik ben niet zo goed met cijfers maar het lijk me wel interessant om eens echt een beetje verstand van belastingen te hebben.
Gewoon alles door 0 delen joh.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Het rekenwerk met fiscaal valt best mee qua niveau hoor het is alleen lastig om tot een berekening te komen door die wet
En ik doelde specifiek op het feit dat elke Nederlander elk jaar weer te maken krijgt met een belastingaangifte. Een elementair vakje is dan erg handig.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Er staat ook algemene ontwikkeling Maharbal
Hij bedoelt vast dingen als die Double Irish Dutch Sandwich enzulks. En ja ik weet dat de terminologie dan niet zuiver is.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat laatste is dan ook dodelijk saai.
Ik ben toch benieuwd wat je met vrijstellingsconstructies voor internationaal opererende bedrijven bedoelt.
Alleen die dingen krijg je niet bij Elementair. Hell, die dingen krijg je niet eens in je masterquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hij bedoelt vast dingen als die Double Irish Dutch Sandwich enzulks. En ja ik weet dat de terminologie dan niet zuiver is.
Daar zit wat in. Al zou ik het misschien ook wel gewoon uitbesteden straksquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En ik doelde specifiek op het feit dat elke Nederlander elk jaar weer te maken krijgt met een belastingaangifte. Een elementair vakje is dan erg handig.
Thin capitalisation, winstdrainage, deelnemingsvrijstelling, liquidatieverliezen en dan in combinatie met Europese regelgeving.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat laatste is dan ook dodelijk saai.
Ik ben toch benieuwd wat je met vrijstellingsconstructies voor internationaal opererende bedrijven bedoelt.
Je hebt er straks inderdaad amper tijd voorquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Al zou ik het misschien ook wel gewoon uitbesteden straks
Er zijn zelfs hoogleraren fiscaal recht die het uitbesteden. Geen schande dus.
Oh wacht ja maar iets anders kon ik niet bedenken wat ie mogelijk zou bedoelen?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Alleen die dingen krijg je niet bij Elementair. Hell, die dingen krijg je niet eens in je master
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:51 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Thin capitalisation, winstdrainage, deelnemingsvrijstelling, liquidatieverliezen en dan in combinatie met Europese regelgeving.
Voor jou ongetwijfeld kinderspel en het bleef ook vrij oppervlakkig maar ik vond het wel het meest interessante gedeelte van de cursus, als belastingnoviet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |